156:n öljyt, kulutus...
Valvoja: Moderators
- niki
- Viestit: 1652
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
- Paikkakunta: Aura
156:n öljyt, kulutus...
Katselin tuossa öljytikkua ja ihmetyksekseni huomasin, ettei öljyä ole kuin hieman alarajan yläpuolelle, mikä on todella kummallista, varsinkin kun "työselosteen" mukaan öljyt on vaihdettu kesällä n. 1500 kilometriä sitten Delta Autossa auton minulle myyneen liikkeen piikkiin. Eihän mikään moottori voi noin paljon kuluttaa vaikka olisi ampunut sen täyteen reikiä! Onko kenelläkään mitään aavistusta mistä voisi olla kyse? Moottori kyllä käy ja kukkuu niinkuin pitääkin eikä ainakaan öljyä tunnu mistään vuotavankaan (ainakin silmämääräisesti tarkasteltuna).
Vai olisikohan DA sittenkin vain laskuttanut tekemättömästä työstä tai pistänyt autoon liian vähän öljyä?
Tässä vaiheessa pitääkin varmaan kysyä, mitä öljyjä DA pistää Alfa 156 2.0 Twin Sparkiin huollossa, jotta osaan ostaa oikeaa tavaraa. -DA:sta on varmaan turha mennä sitä öljyä ostamaan, kun hinnoissa on puolet ilmaa. Voi myös olla, ettei kunnon palvelua saa pyytämälläkään...
Vai olisikohan DA sittenkin vain laskuttanut tekemättömästä työstä tai pistänyt autoon liian vähän öljyä?
Tässä vaiheessa pitääkin varmaan kysyä, mitä öljyjä DA pistää Alfa 156 2.0 Twin Sparkiin huollossa, jotta osaan ostaa oikeaa tavaraa. -DA:sta on varmaan turha mennä sitä öljyä ostamaan, kun hinnoissa on puolet ilmaa. Voi myös olla, ettei kunnon palvelua saa pyytämälläkään...
Ammattina autokauppa
En tiedä mitä öljyjä DA:ssa käytetään, mutta suosittelen että pidät öljymäärän aina suht lähellä sitä maksimia!
Hirveesti ei pitäisi kuluttaa öljyä. Jos polkee reilusti saa lisätä vajaan litran 10tkm välillä. Jos ajelee rauhassa niin ei tartte juurikaan lisäillä.
Hirveesti ei pitäisi kuluttaa öljyä. Jos polkee reilusti saa lisätä vajaan litran 10tkm välillä. Jos ajelee rauhassa niin ei tartte juurikaan lisäillä.
Viimeksi muokannut Maho, 10 Loka 2003, 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei enää Alfaa... eipä
Ostin V6-Alfan (-99) kaksi viikkoa sitten. Yllätys oli suuri kun tarkastin öljyt. Öljypinta oli alle alarajan!! Kyllä se hieman huolestuttaa, mutta kuitenkin moottori käy ja kukkuu kuten pitääkin eikä tunnu pölläyttävän vaikka kaasua polkaisee huolella.... Käytin Alfan öljynvaihdossa (70tkm huolto) ja lasku oli 104 € (6.5l öljyä) ! Täytyy ilmeisesti varautua siihen että öljyä täytyy lisätä parikin kertaa öljynvaihtojen välillä.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5375
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Tuo ei kyllä voi olla normaalia jos öljyt normaalisti vaihettu... mulla ei 10tkm:n matkalla kulunut öljyä kuin juuri nimeksi, ja ainakaan liian siististä ajosta se ei johdu...Homeboy kirjoitti:Ostin V6-Alfan (-99) kaksi viikkoa sitten. Yllätys oli suuri kun tarkastin öljyt. Öljypinta oli alle alarajan!! Kyllä se hieman huolestuttaa, mutta kuitenkin moottori käy ja kukkuu kuten pitääkin eikä tunnu pölläyttävän vaikka kaasua polkaisee huolella.... Käytin Alfan öljynvaihdossa (70tkm huolto) ja lasku oli 104 € (6.5l öljyä) ! Täytyy ilmeisesti varautua siihen että öljyä täytyy lisätä parikin kertaa öljynvaihtojen välillä.
Niinpä. Tosin ei ole tiedossa koska öljyt oli edellisen kerran vaihdettu ja kuinka paljonko öljyä oli mottiin lisätty. Joten nyt täytyy seurata öljynkulutusta tarkkaan...alfa 156 v6 kirjoitti:Tuo ei kyllä voi olla normaalia jos öljyt normaalisti vaihettu... mulla ei 10tkm:n matkalla kulunut öljyä kuin juuri nimeksi, ja ainakaan liian siististä ajosta se ei johdu...Homeboy kirjoitti:Ostin V6-Alfan (-99) kaksi viikkoa sitten. Yllätys oli suuri kun tarkastin öljyt. Öljypinta oli alle alarajan!! Kyllä se hieman huolestuttaa, mutta kuitenkin moottori käy ja kukkuu kuten pitääkin eikä tunnu pölläyttävän vaikka kaasua polkaisee huolella.... Käytin Alfan öljynvaihdossa (70tkm huolto) ja lasku oli 104 € (6.5l öljyä) ! Täytyy ilmeisesti varautua siihen että öljyä täytyy lisätä parikin kertaa öljynvaihtojen välillä.
Vietkö ravintolaan mennessäsi pihvit mukana?Cotson kirjoitti:Meikäläiselle laittoivat Konalan DA:ssa Shellin Helix Ultra 5W-40:stä. Hintaa oli bout 15€ litralta kun kaupasta näyttää irtoavan samaa tavaraa 9.5€/litra... Kannattaisi varmaan tuoda määräaikaishuoltoihin omat öljyt mukana, tykkäisiköhän huoltosetä kyttyrää?
Ns. ylimääräiset osat mitkä ei huoltoon kuulu ja on todettu kuluneiksi/rikki voi viedä kyllä korjaamolle mukana, mutta öljyt ja muut nesteet katellaan kyllä jo vittuiluna ja varmasti laskuun lyödään sitten jotain muuta ylimääräistä.
Lisättäköön vielä, että tämä kommentti perustui kahden eri Bilian huoltopisteen asentajan, sekä Draivian (vai mikä se mazda huolto on??) asentajan kertomaan kokemukseen. On tuttuja kavereita, joten ei ne varmaankaan tuommosta asiakkaalle myönnä.
Ei enää Alfaa... eipä
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11246
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Alfan kanssa on se ongelma, että ravintolaa ei juuri ole mahdollisuutta valitaMaho kirjoitti:Vietkö ravintolaan mennessäsi pihvit mukana?
Ns. ylimääräiset osat mitkä ei huoltoon kuulu ja on todettu kuluneiksi/rikki voi viedä kyllä korjaamolle mukana, mutta öljyt ja muut nesteet katellaan kyllä jo vittuiluna ja varmasti laskuun lyödään sitten jotain muuta ylimääräistä.
Epäilemättä homma on noin kuin kerroit, eikä asentajiakaan kannata ehdoin tahdoin suututtaa. Voi muuten käydä niin, että "unohtavat" tehdä puolet huoltoon tehtävistä töistä ja ties vaikka penkkiinkin ilmestyy vaseliinia...
Toisaalta tuollainen öljyhinnoittelu on laillistettua ryöstöä, eihän litku maksa tynnyrissä ostettuna kuin murto-osan siitä, mitä marketin kannussa. On kavereilla katteet kohdallaan.
- Epäkelpokeräilijä -
Ihmeellisiä öljynkulutuksia !!! Jotkut joutuvat lisäävät yhden litran per 1000 km ja toiset kuten tämä tässä alla oleva ajavat 100 000 km lisäämättä tai vaihtamatta öjyä, minä itse kyllä tarkistan omastani autosta merkistä riippumatta öljyn joka täyden tankillisen (500 km) jälkeen ja vaihdan 6000-8000 välein.
tosta öljynkulutuksesta on pakko älähtää: mulla on ollut 90i.75tbo.nyt 75ts ja 156v6, yhdessäkään ei ole tarvinnut öljyä lisätä vaihtovälillä, turbossa 5000, muissa 100000km. öljynä tbo:castrol motorsport 10/60, muissa mobil rf 5/50. ihmettelen kauhiast! etkai kaytä nollaluokan öljyä, ei sovi roomeoon...
_________________
- Alfaholic - 156 V6 , 75 TS
tosta öljynkulutuksesta on pakko älähtää: mulla on ollut 90i.75tbo.nyt 75ts ja 156v6, yhdessäkään ei ole tarvinnut öljyä lisätä vaihtovälillä, turbossa 5000, muissa 100000km. öljynä tbo:castrol motorsport 10/60, muissa mobil rf 5/50. ihmettelen kauhiast! etkai kaytä nollaluokan öljyä, ei sovi roomeoon...
_________________
- Alfaholic - 156 V6 , 75 TS
Tuo on kyllä totta, että katteet on öljyissä todellakin kohdallaan. Niinkuin kaikissa muissakin varaosissa.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Alfan kanssa on se ongelma, että ravintolaa ei juuri ole mahdollisuutta valitaMaho kirjoitti:Vietkö ravintolaan mennessäsi pihvit mukana?
Ns. ylimääräiset osat mitkä ei huoltoon kuulu ja on todettu kuluneiksi/rikki voi viedä kyllä korjaamolle mukana, mutta öljyt ja muut nesteet katellaan kyllä jo vittuiluna ja varmasti laskuun lyödään sitten jotain muuta ylimääräistä.
Epäilemättä homma on noin kuin kerroit, eikä asentajiakaan kannata ehdoin tahdoin suututtaa. Voi muuten käydä niin, että "unohtavat" tehdä puolet huoltoon tehtävistä töistä ja ties vaikka penkkiinkin ilmestyy vaseliinia...
Toisaalta tuollainen öljyhinnoittelu on laillistettua ryöstöä, eihän litku maksa tynnyrissä ostettuna kuin murto-osan siitä, mitä marketin kannussa. On kavereilla katteet kohdallaan.
Se on myös todettu, että jos joskus vie huoltoon mukana jotain nestettä niin joku perus kossu tai snadi konjaagari/whisky saa ilmeet kirkastumaan kummasti ja palvelu toimii sen jälkeen vähän eri tavalla.
Monella tietysti noilla pulloilla on ihan omaakin käyttöä, mutta varsinkin jouluna tulee noita lahjapulloja sen verran että voi hyvin pullon pari lahjoittaa johonkin... Yleensä tämän jälkeen muistavat jo nimeltä kun seuraavan kerran huoltoon soittaa
Ei enää Alfaa... eipä
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Ei lyödä laskuun ylimääräistä, eikä D-A:n huoltopäälikkökään mitenkään ihmeissään/vittuuntunut ollut, kun sanoin, että voisin roudata omat öljyt, kun kerran sellaiset löytyy. Itselle on muutenkin ihan yksi hailee, jos Deltan pojat vetää herneet nenukkiin meikäläiselle.. Ei paljon paina mieltä. Järjetöntä se on maksaa öljyistä ihan poskettoman hinnan... Tulee niitä rahallisesti avustettua jo muutenkin ihan tarpeeksi, kun joutuu autoa siellä hulloissa käyttämään.Maho kirjoitti:Vietkö ravintolaan mennessäsi pihvit mukana?
Ns. ylimääräiset osat mitkä ei huoltoon kuulu ja on todettu kuluneiksi/rikki voi viedä kyllä korjaamolle mukana, mutta öljyt ja muut nesteet katellaan kyllä jo vittuiluna ja varmasti laskuun lyödään sitten jotain muuta ylimääräistä.
Nyt olen kyllä öljyt vaihdattanut viimeiset pari kertaa muualla kuin D-A:ssa.
Eli kaikki jotka käytätte autoanne Deltassa öljynvaihdossa, niin viekää vaan piimät mukananne, nehän veloittaa työstäkin jo helvetisti.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
Eikö EU juuri vapauttanut merkkikohtaiset huollot? Saa nähdä, mitkä liikkeet hankkii ekana noita Alfan huoltokelpuutuksia. Sehän riitti, kun oli tilat ja välineet tehdä niitä.Scuore sportivo kirjoitti:Ei lyödä laskuun ylimääräistä, eikä D-A:n huoltopäälikkökään mitenkään ihmeissään/vittuuntunut ollut, kun sanoin, että voisin roudata omat öljyt, kun kerran sellaiset löytyy. Itselle on muutenkin ihan yksi hailee, jos Deltan pojat vetää herneet nenukkiin meikäläiselle.. Ei paljon paina mieltä. Järjetöntä se on maksaa öljyistä ihan poskettoman hinnan... Tulee niitä rahallisesti avustettua jo muutenkin ihan tarpeeksi, kun joutuu autoa siellä hulloissa käyttämään.Maho kirjoitti:Vietkö ravintolaan mennessäsi pihvit mukana?
Ns. ylimääräiset osat mitkä ei huoltoon kuulu ja on todettu kuluneiksi/rikki voi viedä kyllä korjaamolle mukana, mutta öljyt ja muut nesteet katellaan kyllä jo vittuiluna ja varmasti laskuun lyödään sitten jotain muuta ylimääräistä.
Nyt olen kyllä öljyt vaihdattanut viimeiset pari kertaa muualla kuin D-A:ssa.
Eli kaikki jotka käytätte autoanne Deltassa öljynvaihdossa, niin viekää vaan piimät mukananne, nehän veloittaa työstäkin jo helvetisti.
Luulisi näiden huoltojen hintojen kyllä tippuvan.
Niki: Turun DA lotraa Nesteen 5W40 tai 0W40, hintaan joka järkyttää.
Siellä juttelin pikahuollon kaverin kanssa että jos tuon omat öljyt mukanani, kaateletko? Lupas kaataa mutta sanoi kyllä samaa kuin edellä. Ethän ravintolaankaan mene syömään omia eväitä. Kertoi samalla esimerkin yhdestä papasta joka roudasi KAIKKI varaosat (tulpat, filsut, vetarit yms yms) mukanaan. DA vaihtoi kerran pari ja pani stopin hommalle.
Öljyn vaihtopaikaksi suosittelen näitä pelkkään vaihtoon erikoistuneita pajoja. Esim Raisiossa siinä myllyn kupeessa on hyvä ja edukas paikka. Lupas kaataa mulle omasta kannusta (10W60) kun tuon.
Siellä juttelin pikahuollon kaverin kanssa että jos tuon omat öljyt mukanani, kaateletko? Lupas kaataa mutta sanoi kyllä samaa kuin edellä. Ethän ravintolaankaan mene syömään omia eväitä. Kertoi samalla esimerkin yhdestä papasta joka roudasi KAIKKI varaosat (tulpat, filsut, vetarit yms yms) mukanaan. DA vaihtoi kerran pari ja pani stopin hommalle.
Öljyn vaihtopaikaksi suosittelen näitä pelkkään vaihtoon erikoistuneita pajoja. Esim Raisiossa siinä myllyn kupeessa on hyvä ja edukas paikka. Lupas kaataa mulle omasta kannusta (10W60) kun tuon.
Makaroonia jo vuodesta -98
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Ei niillä tuollaiseen ole oikeutta. Tottakai ne mielellään myisi öljyt ym., onhan niissä heillä hyvä katteet, mutta työhän niiltä ostetaan.puuha kirjoitti:Kertoi samalla esimerkin yhdestä papasta joka roudasi KAIKKI varaosat (tulpat, filsut, vetarit yms yms) mukanaan. DA vaihtoi kerran pari ja pani stopin hommalle.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
Niin, tuo lause on pikahuollon tyypin suusta. Sen todenperäisyyttä on mahdoton todistaa.
Mitä tulee näihin uskomattomiin juttuihin, paras on kyllä Turun Pakoputki Center.
Siellä on sellainen vanhempi mies hitsilasit päässä. Menin tiistaina kyselemään jousto-osan vaihtoa. No se kyllä onnistui mukisematta, mutta samalla turisi siinä että joku oli tuonut Renalt Lagunan putki remonttiin. Äijä kirosi renun alimpaan helvettiin ja sanoi ettei koskaan enään sorki lagunaa. Jos joku tulee kyseleen lagunaan putkea hän lupas laittaa kolminkertaisen hinnan. Pysyväthän sitten renu ukot poissa!
uskomatonta !
En sitten tiedä mitä sanoo seuraavalle... Varmaan että joku kloppi kävi Alfan kanssa tossa vikisemässä jotain, laitoin sille nelinkertaisen hinnan.
Ai niin, se jouston hinta asennettuna 84€.
Mitä tulee näihin uskomattomiin juttuihin, paras on kyllä Turun Pakoputki Center.
Siellä on sellainen vanhempi mies hitsilasit päässä. Menin tiistaina kyselemään jousto-osan vaihtoa. No se kyllä onnistui mukisematta, mutta samalla turisi siinä että joku oli tuonut Renalt Lagunan putki remonttiin. Äijä kirosi renun alimpaan helvettiin ja sanoi ettei koskaan enään sorki lagunaa. Jos joku tulee kyseleen lagunaan putkea hän lupas laittaa kolminkertaisen hinnan. Pysyväthän sitten renu ukot poissa!
uskomatonta !
En sitten tiedä mitä sanoo seuraavalle... Varmaan että joku kloppi kävi Alfan kanssa tossa vikisemässä jotain, laitoin sille nelinkertaisen hinnan.
Ai niin, se jouston hinta asennettuna 84€.
Makaroonia jo vuodesta -98
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
AD-ketjun pikahuolto ainakin vaihtaa valittamatta omat öljyt EUR 8,- hinnalla.puuha kirjoitti:Niki: Turun DA lotraa Nesteen 5W40 tai 0W40, hintaan joka järkyttää.
Siellä juttelin pikahuollon kaverin kanssa että jos tuon omat öljyt mukanani, kaateletko? Lupas kaataa mutta sanoi kyllä samaa kuin edellä. Ethän ravintolaankaan mene syömään omia eväitä. Kertoi samalla esimerkin yhdestä papasta joka roudasi KAIKKI varaosat (tulpat, filsut, vetarit yms yms) mukanaan. DA vaihtoi kerran pari ja pani stopin hommalle.
Öljyn vaihtopaikaksi suosittelen näitä pelkkään vaihtoon erikoistuneita pajoja. Esim Raisiossa siinä myllyn kupeessa on hyvä ja edukas paikka. Lupas kaataa mulle omasta kannusta (10W60) kun tuon.
-
- Viestit: 632
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
voivoi...
meitin perheen 147 söi kanssa paljon öljyä, ja tuo kulutus on näköjään melko yleinen vika 2.0 ts moottorissa. en usko että kaverit olisivat unohtaneet laittaa lisää öljyä. pistä oikea määrä koneeseen ja seuraa kulutusta, oma vei ensin litran tonnilla (joittenkin mielestä ok), sitten puolitoista ja lopulta kaksi litraa tonnilla... (autolla ajettu nyt 97000km)
koneeseen on nyt vaihdettu ensin öljylaatu, sitten tehtiin kansiremontti ja viimeiseksi pistettiin sylinterilohko uusiksi. toivottavasti omassasi ei ole samanlainen rumba edessä, on meinaan kohtuuttoman vxxxxmainen ja aikaavievä rupeama. ja varmaan kalliskin.
-juri
meitin perheen 147 söi kanssa paljon öljyä, ja tuo kulutus on näköjään melko yleinen vika 2.0 ts moottorissa. en usko että kaverit olisivat unohtaneet laittaa lisää öljyä. pistä oikea määrä koneeseen ja seuraa kulutusta, oma vei ensin litran tonnilla (joittenkin mielestä ok), sitten puolitoista ja lopulta kaksi litraa tonnilla... (autolla ajettu nyt 97000km)
koneeseen on nyt vaihdettu ensin öljylaatu, sitten tehtiin kansiremontti ja viimeiseksi pistettiin sylinterilohko uusiksi. toivottavasti omassasi ei ole samanlainen rumba edessä, on meinaan kohtuuttoman vxxxxmainen ja aikaavievä rupeama. ja varmaan kalliskin.
-juri
932 937 955 955
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Ajattelin pistää minäkin korteni kekoon tässä keskustelussa. Autolla tulee pian 80000 täyteen (huolto jo tehty) ja "kaikki" pelaa ok. Öljyä ei kulu juuri nimeksikään, ei edes ahvenistolla ja oikeastaan orastava ILMI, sekä oik. tukivarresta? joskus kuuluva nitinä ovat suurimpia huolia. Eipä ole paha noiden kilsojen jälkeen varsinkin kun tähän asti autolla on ajettu pääkaupunki seudulla mikä on kiistatta kuluttavampaa kuin tämä "maaseudun rauha". Tuleva talvikaan ei kauheasti huoleta kun lohkolämppäri+sisälämmitin löytyy ja auto seisoo kylmässä tallissa yöt.
Aika näyttää muuttuuko ääni kellossa...
Ps. pohjamuovi vähän roikkuu myös joten jos joku saa moisen alumiinista suunniteltua niin voisi ennustaa ihan hyvää menekkiä.
Aika näyttää muuttuuko ääni kellossa...
Ps. pohjamuovi vähän roikkuu myös joten jos joku saa moisen alumiinista suunniteltua niin voisi ennustaa ihan hyvää menekkiä.
Ayrton Senna da Silva forever
- niki
- Viestit: 1652
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
- Paikkakunta: Aura
Noniin, eli kone kuluttaa n. 1/2 litraa per 2000 kilometriä, ainakin tikun mukaan. Ensin taisin tarkastaa öljyt turhan hätäisesti, ei ollut ehtinyt välttämättä valumaan...
No kaikesta huolimatta menin deltaan, jossa huollon tiskillä sanoivat, että tuollainen kulutus on täysin normaalia 2.0TS moottorille. Ne kuulemma kuluttaa aina vähän normaaliviritteistä "peruskonetta" enemmän. No, kun vähän aikaa kinasin siinä tiskillä, vei kaveri minut huoltopäällikön huoneeseen. Huoltopäällikkö kuunteli rauhassa asiani ja mutisi että "no ehkä se on pikkuisen yläkanttiin". Kerroin että olin juuri ostanut auton ja että liike oli hoitanut siihen huollot yms.
No, huoltopäällikkö sanoi että "saattaa tietysti myös olla meidän vajaatäyttöä" ja sanoi sitten tiskiä hoitaneelle tyypille "Anna kaverille pullo öljyä niin homma hoituu". No, tyyppi haki sitten litran pullon Neste City Pro 5W-40:stä ja tuli vielä ulos katsomaan autoa ja laittoi öljyt itse koneeseen. Tämän lisäksi vielä juttelimme kaikkea offtopic-juttua alfasta, fiatista, kalliista varaosahinnoista, markkinaosuuksista yms. about 5 minuuttia. Sain sitten vielä öljyputelin itselleni eikä maksanut senttiäkään.
Täytyy sanoa, että tällä kertaa kyllä yllättysin. Palvelu oli ihmeen hyvää kunhan pääsi "pomon" puheille. Jos olisin luovuttanut heti, olisi varmaan pitänyt itse maksaa öljyt ja lähteä vittuuntuneena liikkeestä. En tiedä sitten vaikuttiko asiaan se, että olin uusi asiakas mutta kyllä nyt niin paljon parjattu deltan palvelu parani ainakin omissa silmissäni melkoisesti.
No kaikesta huolimatta menin deltaan, jossa huollon tiskillä sanoivat, että tuollainen kulutus on täysin normaalia 2.0TS moottorille. Ne kuulemma kuluttaa aina vähän normaaliviritteistä "peruskonetta" enemmän. No, kun vähän aikaa kinasin siinä tiskillä, vei kaveri minut huoltopäällikön huoneeseen. Huoltopäällikkö kuunteli rauhassa asiani ja mutisi että "no ehkä se on pikkuisen yläkanttiin". Kerroin että olin juuri ostanut auton ja että liike oli hoitanut siihen huollot yms.
No, huoltopäällikkö sanoi että "saattaa tietysti myös olla meidän vajaatäyttöä" ja sanoi sitten tiskiä hoitaneelle tyypille "Anna kaverille pullo öljyä niin homma hoituu". No, tyyppi haki sitten litran pullon Neste City Pro 5W-40:stä ja tuli vielä ulos katsomaan autoa ja laittoi öljyt itse koneeseen. Tämän lisäksi vielä juttelimme kaikkea offtopic-juttua alfasta, fiatista, kalliista varaosahinnoista, markkinaosuuksista yms. about 5 minuuttia. Sain sitten vielä öljyputelin itselleni eikä maksanut senttiäkään.
Täytyy sanoa, että tällä kertaa kyllä yllättysin. Palvelu oli ihmeen hyvää kunhan pääsi "pomon" puheille. Jos olisin luovuttanut heti, olisi varmaan pitänyt itse maksaa öljyt ja lähteä vittuuntuneena liikkeestä. En tiedä sitten vaikuttiko asiaan se, että olin uusi asiakas mutta kyllä nyt niin paljon parjattu deltan palvelu parani ainakin omissa silmissäni melkoisesti.
Ammattina autokauppa
Periaatteessa aina kun olen DA:ssa käynyt niin palvelun kanssa ei ole ollut ongelmia. Hinta on sitten eri juttu...niki kirjoitti:Noniin, eli kone kuluttaa n. 1/2 litraa per 2000 kilometriä, ainakin tikun mukaan. Ensin taisin tarkastaa öljyt turhan hätäisesti, ei ollut ehtinyt välttämättä valumaan...
No kaikesta huolimatta menin deltaan, jossa huollon tiskillä sanoivat, että tuollainen kulutus on täysin normaalia 2.0TS moottorille. Ne kuulemma kuluttaa aina vähän normaaliviritteistä "peruskonetta" enemmän. No, kun vähän aikaa kinasin siinä tiskillä, vei kaveri minut huoltopäällikön huoneeseen. Huoltopäällikkö kuunteli rauhassa asiani ja mutisi että "no ehkä se on pikkuisen yläkanttiin". Kerroin että olin juuri ostanut auton ja että liike oli hoitanut siihen huollot yms.
No, huoltopäällikkö sanoi että "saattaa tietysti myös olla meidän vajaatäyttöä" ja sanoi sitten tiskiä hoitaneelle tyypille "Anna kaverille pullo öljyä niin homma hoituu". No, tyyppi haki sitten litran pullon Neste City Pro 5W-40:stä ja tuli vielä ulos katsomaan autoa ja laittoi öljyt itse koneeseen. Tämän lisäksi vielä juttelimme kaikkea offtopic-juttua alfasta, fiatista, kalliista varaosahinnoista, markkinaosuuksista yms. about 5 minuuttia. Sain sitten vielä öljyputelin itselleni eikä maksanut senttiäkään.
Täytyy sanoa, että tällä kertaa kyllä yllättysin. Palvelu oli ihmeen hyvää kunhan pääsi "pomon" puheille. Jos olisin luovuttanut heti, olisi varmaan pitänyt itse maksaa öljyt ja lähteä vittuuntuneena liikkeestä. En tiedä sitten vaikuttiko asiaan se, että olin uusi asiakas mutta kyllä nyt niin paljon parjattu deltan palvelu parani ainakin omissa silmissäni melkoisesti.
Ei enää Alfaa... eipä
- Giri
- Viestit: 525
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Eipä tuo kulutus vielä mikään paha ole. Naapurin Passat TDI aj.100tkm vie saman verran ja kuulemma on vienyt uudesta asti. Jos auto ei näennäisesti vie yhtään öljyä, syynä voi olla se että siihen sekoittuu bensaa mikä on huomattavasti vaarallisempaa koska silloin öljyn voiteluominaisuudet heikkenevät oleellisesti.niki kirjoitti:
No, huoltopäällikkö sanoi että "saattaa tietysti myös olla meidän vajaatäyttöä" ja sanoi sitten tiskiä hoitaneelle tyypille "Anna kaverille pullo öljyä niin homma hoituu". No, tyyppi haki sitten litran pullon Neste City Pro 5W-40:stä
Alfan TS koneet taitavat olla melko ronkeleita öljyjen suhteen. Toiset kuluvat nopeasti ja toiset hitaammin. Tuo Neste tuskin on sitä parasta laatua joten sitä varmaan kuluu nopeammin. JTS koneille suositus 10W-60 ja myös TS:lle urheilulliseen ajoon. Itse olen käyttänyt Castrol TWS 10W-60:stä, jota kuluu n. 0,07l/1000km uudesta asti. Vaikka se on 10W öljyä, sen jähmepiste on sama kuin 5W-40:llä, taitaa itseasiassa olla muutaman asteen alempana. Kuumaominaisuudet ovatkin sitten aivan eri tasolla kuin millään 5W-40:llä. Tämä on tärkeää mm. laakereiden hyvinvoinnille. Käske Deltaa laittamaan ensi kerralla 10W-60 täyssynteettistä ja seuraa onko eroa havaittavissa. Myös Shell Helix Racing 10W-60 on varmaan hyvää soosia, hyllyssä ainakin Forssan TT-auton huollossa.
- niki
- Viestit: 1652
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
- Paikkakunta: Aura
Pidetään mielessä! Kattelin vähän kieroon kun näyttivät Nesteen pulloa, tuli vähän sellainen olo, että huonosta öljystä sitten saa maksaa törkeitä hintoja... Pitää ensi kerralla pyytää että laittavat kunnon öljyt koneeseen. Eräskin asentaja joskus sanoi, että säästä missä tahansa muualla muttei öljyissä ja kehui Mobil 1:stä.
Varmaan tuo Shellin tavarakin on ihan hyvää.
Alfan konehuoneessa lukee joku ihan tuntematon öljymerkki, ei taideta tuoda suomeen
Onko missään muuten ollut öljyjä vertailuissa? Ainakin monet on kehuneet Mobil-öljyjä (?), no, kyllä ne ainakin maksaa puolet Nesteen tavaraa enemmän.
Varmaan tuo Shellin tavarakin on ihan hyvää.
Alfan konehuoneessa lukee joku ihan tuntematon öljymerkki, ei taideta tuoda suomeen
Onko missään muuten ollut öljyjä vertailuissa? Ainakin monet on kehuneet Mobil-öljyjä (?), no, kyllä ne ainakin maksaa puolet Nesteen tavaraa enemmän.
Ammattina autokauppa
- Giri
- Viestit: 525
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Joo kyllä Mobil on varmaan yksi parhaista merkeistä. Kuitenkin jos haluaa käyttää JTS:ssä (ja TS:ssä urheilullisessa ajossa) suosituksenmukaista litkua niin vaihtoehdot jäävät tuohon Castrol TWS 10W-60 ja Shell Helix Racing 10W-60:iin. Seleniallakin on 10W-60, mutta sitä ei taida helposti Suomesta saada. Teboilillakin on 10W-60, mutta mahtaako TB olla laatuöljy??
Että onko TB laatuöljy. Kysy Muukkosen huollosta!
Tai joltakin, joka on purkanut ja kasannut moottoreita.
Hyväkin öljy huononee ajan myötä. Tärkeintä olis siis vaihtaa öljyt ajallaan ja pitää öljypinta min ja max merkkien välissä! Vähän liian monta alfaa on pilattu huolettomalla asenteella. Ei viittitä edes tikkuun katsoa prkele.
Tai joltakin, joka on purkanut ja kasannut moottoreita.
Hyväkin öljy huononee ajan myötä. Tärkeintä olis siis vaihtaa öljyt ajallaan ja pitää öljypinta min ja max merkkien välissä! Vähän liian monta alfaa on pilattu huolettomalla asenteella. Ei viittitä edes tikkuun katsoa prkele.
Kilpakäyttö on aina asia erikseen. Tuntuvat rallimiehet käyttäneet diamondia ja olleet tyytyväisiä. Tiedä sitten miten pitkäaikaisessa käytössä. Itselläni ei ole vielä riittävästi kokemusta, mutta tuntui yhdessä kisassa tuo 10W-60 teboili pitävän ainakin lämmöt alhaalla.Originali kirjoitti:Teboilillakin on 10W-60, mutta mahtaako TB olla laatuöljy??
Joka tapauksessa nyt on talvi tulossa ja 10W taitaa olla liian jäykkää kylmäkäynnistyksiin katukäytössä. Vaikka normaalisti onkin lämpimässä tallissa tai johdon päässä, niin joskus joutuu käynnistää kunnon pakkasestakin.
Kaikista öljyistä löytyy hyviä ja huonoja kokemuksia... toiset vain julistavat enemmän kuin toiset.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Mulla vie myös JTS jonkin verran öljyä. Ehdottelin 30 tkm öljynvaihtoa tehtäessä (muualla kuin Deltassa) jotain 5W-50 öljyä. Katsoivat pahasti kieroon ja sanoivat ettei uusiin autoihin pitäisi ainakaan ennen talvea laittaa mitään muuta kuin 0W- öljyä ? Väittivät ettei välttämättä öljyn kuluitus pienene 5W- öljyllä, vaan voi jopa käydä toisin päin ? Taitaa olla tämä väite huuhaata ?
- 155156
- Viestit: 2099
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
155 2.0 TS 16V
155 2.0 TS 16V vei noin 3-5 desiä öljyä tuhannella kilometrillä. Eli parin tuhannen välein sai lisätä. Ei savuttanut ja päästöarvot oli aina esimerkilliset. Johonkin se vaan meni. Sama jatkui vuodesta toiseen.
2.5 V6 ei tunnu vievän öljyä, tosin kokemus vasta 9 tuhannen kilometrin ajosta. Pinta pysynyt maksimissa 3 tkm väihdon jälkeen. Tosin V6 on moottorina muutenkin eri luokkaa kuin TS 16V tai JTS .
2.5 V6 ei tunnu vievän öljyä, tosin kokemus vasta 9 tuhannen kilometrin ajosta. Pinta pysynyt maksimissa 3 tkm väihdon jälkeen. Tosin V6 on moottorina muutenkin eri luokkaa kuin TS 16V tai JTS .
Re: 155 2.0 TS 16V
...mutta benzina kyllä kelpaa155156 kirjoitti: 2.5 V6 ei tunnu vievän öljyä
155156 kirjoitti: Tosin V6 on moottorina muutenkin eri luokkaa kuin TS 16V tai JTS .
Sodan aineksia...
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
- 155156
- Viestit: 2099
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Hörps!
Joo.. kyllä V6:lle bensa kelpaa. Harvoin saa tankillisella kulutuksen alle 10 l/100km.
Mittaan kulutuksen joka tankkauksella. Aloitin tämän mielenkiintoisen harrastuksen muistaakseni kesällä 1993. Pääasiallinen havainto on ollut, että kun kilometrejä tulee lisää, niin kulutus tippuu. Tarkkailukohteina olleet tähän mennessä Fiat Tipo 1.6 DGT, Alfa Romeo 155 2.0 TS 16V ja Alfa Romeo 156 2.5 V6.
Mittaan kulutuksen joka tankkauksella. Aloitin tämän mielenkiintoisen harrastuksen muistaakseni kesällä 1993. Pääasiallinen havainto on ollut, että kun kilometrejä tulee lisää, niin kulutus tippuu. Tarkkailukohteina olleet tähän mennessä Fiat Tipo 1.6 DGT, Alfa Romeo 155 2.0 TS 16V ja Alfa Romeo 156 2.5 V6.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Re: Hörps!
Minulle ehdotettiin eilen chatissa hoitoon hakeutumista, kun kerroin, että kaikki bensakuitit 156:sta ja 75:ista on tallessa. Kuitteihin on vielä merkattu taakse matka - ja trippimittarin lukema ja keskikulutus. Oikeastaan KAIKKI näihin autoihin liittyvät kuitit on jemmassa (tuulilasinpesunesteet, avaimenperät ym).155156 kirjoitti:Mittaan kulutuksen joka tankkauksella. Aloitin tämän mielenkiintoisen harrastuksen muistaakseni kesällä 1993.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
- 155156
- Viestit: 2099
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Excel
Minä merkkaan bensan kulutuksen Excel-taulukkoon (jossa laskuri keskikulutukselle), mutta bensakuitteja en säästä. Myös kaikki huollot polttimon vaihtoa myöten on ylhäällä toisessa Excel-taulukossa, ja kuitit tallessa. Pitäähän sitä ihmisellä harrastuksia olla..
Re: Excel
Ihanaa, kun huomaa että muutkin tulevat "ulos kaapista" ja voivat tunnustaa taipumuksensa kulujen kirjaamiseen ....kiitos teille tuesta! Niin ettei menisi kokonaan ohi aiheen: 156 Ts eipä tarvitse lisätä öljyä vaihtojen -10tkm - välillä.155156 kirjoitti:Minä merkkaan bensan kulutuksen Excel-taulukkoon (jossa laskuri keskikulutukselle), mutta bensakuitteja en säästä. Myös kaikki huollot polttimon vaihtoa myöten on ylhäällä toisessa Excel-taulukossa, ja kuitit tallessa. Pitäähän sitä ihmisellä harrastuksia olla..
- 90
- Viestit: 8051
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Hörps!
no juu..mitäs kuitteja löytyy tuosta seiskafemmasta jonka ostin sinulta... niin jos bensakuitteja ei lasketa..Cuore Sportivo kirjoitti:Minulle ehdotettiin eilen chatissa hoitoon hakeutumista, kun kerroin, että kaikki bensakuitit 156:sta ja 75:ista on tallessa. Kuitteihin on vielä merkattu taakse matka - ja trippimittarin lukema ja keskikulutus. Oikeastaan KAIKKI näihin autoihin liittyvät kuitit on jemmassa (tuulilasinpesunesteet, avaimenperät ym).155156 kirjoitti:Mittaan kulutuksen joka tankkauksella. Aloitin tämän mielenkiintoisen harrastuksen muistaakseni kesällä 1993.
Sama tääl. Keskari 12 l / 100 kmKirkinen kirjoitti:Laiska mies ajaa 147:lla, joka laskee keskikulutuksen sitten valmiiksi...
110 km/h vauhdeissa tasaisella tasan 10 l keskikulutus, mutta jos vauhtia tiputtaa 10 km/h, niin kulutus tippuu pari litraa.
Öljyn syönti loppui, kun vaihdoin 0w40 -> 5w/50 Mobiliin. 2 krt. oon jo ollu pelti auki ja kannu kädessä lisäämässä, mutta öljyt on ollu maximissa.
Hyvä homma, sillä öljypöntön hinta tippui yli 10 egee ja ei haittaa vaikka antaa jenggaa ku ölkät pysyy sisuksissa.
Alfaan ei tosiaankaan sovi mikä tahansa öljy.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Re: Hörps!
Ööö.. Pitäisi katsoa, kun ei muista. Ainakin niistä kardaanin kumityynyistä, etuiskareista ja helmahommasta...90 kirjoitti:no juu..mitäs kuitteja löytyy tuosta seiskafemmasta jonka ostin sinulta...
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
- 90
- Viestit: 8051
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Hörps!
jos löytyy niin onnistuuko lähettää postissa...Cuore Sportivo kirjoitti:Ööö.. Pitäisi katsoa, kun ei muista. Ainakin niistä kardaanin kumityynyistä, etuiskareista ja helmahommasta...90 kirjoitti:no juu..mitäs kuitteja löytyy tuosta seiskafemmasta jonka ostin sinulta...
sulta jäi muuten nahkarotsi peräkonttiin...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Re: Hörps!
No eipäs mulla ole mitään tarvetta niitä kuitteja jemmaillakkaan, eli voin lähettää, jos laitat vaikka privana osoitteesi.90 kirjoitti:jos löytyy niin onnistuuko lähettää postissa...
sulta jäi muuten nahkarotsi peräkonttiin...
Dääm.. Ajattelinkin, että ihan varmaan jotain unohtui, kun en huomannut silloin tyhjentää autoa, kun tulit...
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
- 90
- Viestit: 8051
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Hörps!
,pistän osoitteen tulemaan privana...Cuore Sportivo kirjoitti:No eipäs mulla ole mitään tarvetta niitä kuitteja jemmaillakkaan, eli voin lähettää, jos laitat vaikka privana osoitteesi.90 kirjoitti:jos löytyy niin onnistuuko lähettää postissa...
sulta jäi muuten nahkarotsi peräkonttiin...
Dääm.. Ajattelinkin, että ihan varmaan jotain unohtui, kun en huomannut silloin tyhjentää autoa, kun tulit...
juu...olisi pitänyt varmaankin tsekata takakonttikin siinä korjaamon pihassa... no voinhan tuoda sen kun on joskus käyntiä sielläpäin...
öö.tais mennä vähän off topic ....
- niki
- Viestit: 1652
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
- Paikkakunta: Aura
Eiko periaatteessa 5w-50 ole "paksumpaa" kuin esim 5w-40, jota ainakin mun alfaan pistävät deltassa. Eli pitäisikö vaihtaa nelikymppisestä vaikka viiskymppiseen jotta ei söisi öljyä?Skyhorse kirjoitti:Sama tääl. Keskari 12 l / 100 kmKirkinen kirjoitti:Laiska mies ajaa 147:lla, joka laskee keskikulutuksen sitten valmiiksi...
110 km/h vauhdeissa tasaisella tasan 10 l keskikulutus, mutta jos vauhtia tiputtaa 10 km/h, niin kulutus tippuu pari litraa.
Öljyn syönti loppui, kun vaihdoin 0w40 -> 5w/50 Mobiliin. 2 krt. oon jo ollu pelti auki ja kannu kädessä lisäämässä, mutta öljyt on ollu maximissa.
Hyvä homma, sillä öljypöntön hinta tippui yli 10 egee ja ei haittaa vaikka antaa jenggaa ku ölkät pysyy sisuksissa.
Alfaan ei tosiaankaan sovi mikä tahansa öljy.
Ammattina autokauppa
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Niin, onko öljynmiesten kommentti että 5W-50 sovi uusiin autoihin hanurista ? Onko todellakin syytä käyttää mieluummin 0W-40 öljyä ?Öljyn syönti loppui, kun vaihdoin 0w40 -> 5w/50 Mobiliin. 2 krt. oon jo ollu pelti auki ja kannu kädessä lisäämässä, mutta öljyt on ollu maximissa.
Skyhorsellakaan ei taida niitä kilometrejä niin hirveesti autossa vielä ole ?
Tuo jälkimmäinen luku on varmaankin se merkitsevä skyhorsen ajotavan huomioon ottaen
Ensimmäinen luku taas ratkaisee talviautoilussa. Itse vaihdan 5w-50 öljyihin talven ajaksi (tosin moottorilla ajettu 130tkm ja kylmäkäynnistyksiä ilman lämmitintä tuskin lainkaan)... sittenhän sen näkee toimiiko.
Ensimmäinen luku taas ratkaisee talviautoilussa. Itse vaihdan 5w-50 öljyihin talven ajaksi (tosin moottorilla ajettu 130tkm ja kylmäkäynnistyksiä ilman lämmitintä tuskin lainkaan)... sittenhän sen näkee toimiiko.
Alfaton ainakin hetkellisesti...