156:n pitkittäisen takatukivarren puslan vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

156:n pitkittäisen takatukivarren puslan vaihto

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kuten markus_p tuolla jo kertoili (Kaikkea Alfasta: Alfan heittelehtiminen), tuli hommattua Muukkoselta Powerflexin puslat otsikon mukaiseen tukivarteen.
Ajatuksena olisi yrittää vaihtoa appiukon kanssa joku hetki, mutta ensimmäinen ongelma on keksiä, kuinka nuo puslat läjätään? Tietynlainen aavistus on ehtinyt jo syntyä palikoita pyöritellessä, mutta jos joku kertoisi osien oikean järjestyksen. Eli pakkausesta löytyy puslat molemmille puolille ja sisältää:
-4kpl metallisia prikkoja
-2kpl isompia metalli hylsyjä
-2kpl pienempiä metalli hylsyjä
-4kpl muovi prikkoja
-4kpl p.uretaani "kiekkoja"
-pussi rasvaa
Joku on varmasti vaihtanut nämä puslat ja muistelenkin joskus lukeneeni jonkun vaihto-operaation. En vaan nyt löytänyt kyseistä juttua haulla..
Eli saa neuvoa tyhmää hyvinkin tarkasti koko vaihto operaatiossa (mitä kannattaa otta huomioon jne.)
Kiitos neuvoista. Päätän myöhemmin jätänkö projektin ammattilaisille vai yritänkö itse..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Lisäsin epäselvän selostuksen tueksi kuvan albumiin. Luulin ensin, että lähettivät Powerflexiltä kortongin (olisi tullut liian myöhään..), mutta se on ilmeisesti rasvaa.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Voi helevetin perse.. Onhan täällä laatikossa ohjeet mukana. (Tosi mies ei ohjeita lue?) Pieni lappu, jossa oletettavasti "Thank you purchasing.. jne.", mutta, mutta.. on täällä asiaakin:
"These bushes should be fitted with the supplied washers which are to be fitted on the "top hat" face of the bush. Fit the nylon washer against the bush and the metal washer against the nylon one where applicable."
Eli nuo p.uretaanipuslat survotaan tuon ison metalliholkin sisään ja tuo pienempi metalliholkki sen setin sisään? P.uretaanipuslia jää suojaamaan nuo nailon renkulat ja niiden suojaksi jää nuo metalli lätyskät?
Alkaa olla yksitoikkoista tää yksinpuhelu. Meen ottaa jallukolan.. (yhden tähden)
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Mika
Viestit: 506
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...

Viesti Kirjoittaja Mika »

Katsastusmiehen "pyynnöstä" tuli hommattua ihan uudet tukivarret =/ asennus odottaisi kuhan saa vain tavaran tänne =(
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

hagger16 kirjoitti:Meen ottaa jallukolan.. (yhden tähden)
Eiku se pitää ottaa "iten tähden". :)

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Tuo puslasarja korjaa toisen pään takavarresta. Onko tämä puslan väljyys yleisempää vai löytyykö vikoja myös varren toisesta päästä jossa lienee laakeri?

Itse samaa hommaa harkitessa

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Toivon, uskon ja rukoilen ettei tuossa laakerissa ole mitään vikaa. Itselläni ei kuitenkaan ole vielä niin huonona, että esim. katsatus-setä olisi asiasta huomauttanut. Asian (väljyyden) huomasi taannoin Deltan asentaja..
Mika kirjoitti:Katsastusmiehen "pyynnöstä" tuli hommattua ihan uudet tukivarret =/ asennus odottaisi kuhan saa vain tavaran tänne =(
100€ kipale? Powerflexin puslat saa n. 50€ molemmille puolille.. :wink:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
J. Saari
Viestit: 400
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Vaihdoin tänään sataviiskutoseen hantinpuolelle tuon pitkittäisstongan takimmaisen puslan uretaaniseen. Vanha oli niin murusina että lähti helposti pois ja samaten uudet meni rasvattuina ihan käsivoimin paikoilleen. En edes laittanut sitä uloimmaista holkkia uutta, vanha oli ihan hyvä kun näytin ruosteille vähän dremeliä.

Kuvittelin että tuo olisi tullut ihan jämptiksi pelkästään tuon taaimmaisen uusimisella mutta vissiin se etummainenkin hilu on väljä, kun ripustusta pystyy edelleenkin liikuttamaan ees-taas -suunnassa ihan käsivoimin. Selvästi vähemmän tosin kuin ennen. Onko tuon etupäähän olemassa erillistä osaa vai pitääkö hommata uus tukivarsi? Vai kuuluuko tuon ehkä antaakin hiukan periksi? Aika pehmeää ainetta oli kuitenkin tuo takimmainenkin.

Jos sää sallii niin huomenna toiselle puolelle sama ja sitten poikittaisten kimppuun.

Vastaa Viestiin