Alfa GTA vs, Audi jne.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

BSTR kirjoitti:Tuo jälkimmäinen luku on varmaankin se merkitsevä skyhorsen ajotavan huomioon ottaen ;)
Tehonälkä kasvaa entisestään ja nykyään on Audin sivutkin kiinnostaneet.

A3 3.2 V6 43 500 egee.

Siinäpäs 147 GTA:lle hintaverrokki. Alle pitäisi mennä ennen kuin 147 alkaa edes kiinnostaan.

Jos 147 GTA:n sais vaikka reiluun 40 donaan, niin vois viedä karhupullot kauppaan ennen DA:ssa käyntiä.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Ei varmasti tule 40 t€ särmään GTA. Audissa neliveto... Voisi olla talvella jees... Ehkäpä seuraavaksi kaaraksi... :mrgreen:

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Kirkinen kirjoitti:Ei varmasti tule 40 t€ särmään GTA. Audissa neliveto... Voisi olla talvella jees... Ehkäpä seuraavaksi kaaraksi... :mrgreen:
Sehän tarkoittaisi sitä, että 147 GTA ei tule Suomen myyntiin ollenkaan.

Pakko nyt etuvetonen köyhänmiehen bemari saaha 40 kiloon??? Kukas nyt sitten edes ajatteliskaan muuta kuin A3:sta!

Tuossa 156 GTA:ssakin on ihan tarpeeksi ilmaa. Joutasivat myymään 45kiloon, että ois edes listallakaan. No mutta pian se tehdaskin joutuu tarkastaan hintansa ku alkaa olla myynti takkuilla.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Tosin audissa parempi lämmityslaite (molemmin puolin säädettävä) lisähintaa 1kiloa... :mrgreen:

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Kirkinen kirjoitti:Tosin audissa parempi lämmityslaite (molemmin puolin säädettävä) lisähintaa 1kiloa... :mrgreen:
Joo kyllä kiinnostaa, mutta onneksi Alfaa on turha lähtee kaupitteleen Autistien päämajaan.

Pahin oli ku tarjosivat vuoden vanhasta 20 000 km ajetusta autostani Subaruliikkeessä 10 000 egee... kohtuuella suutuin. Reilu 20 000 egen hinnan alennusko muka vuodessa... **tut!

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Otan osaa... Kävin kysymässä, niin olisin saanut 15-20 kiloa omastani... auto 2 vuotta vanha ja mittarissa 62 tkm.... otan osaa... Alfalla romuraudan hinta... :mrgreen:

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Skyhorse kirjoitti: Pahin oli ku tarjosivat vuoden vanhasta 20 000 km ajetusta autostani Subaruliikkeessä 10 000 egee... kohtuuella suutuin. Reilu 20 000 egen hinnan alennusko muka vuodessa... **tut!
Merkillinen tarjous. Itse suutuin aikoinaan myös kun tarjosivat (huvikseen kysyin) 2 vuotta vanhaa 156:sta Type-R:ään, 15000 olisivat hyvittäneet. Tarjous tuli vielä jälkeenpäin word-liitteenä sähköpostilla varustettuina saatesanoilla "Joillakin asiakkaillamme on ollut vaikeuksia avata liitteitä, otatko yhteyttä kun olet saanut tämän postin varmistaaksemme että olet saanut sen." Ei voinut sitä summaa sitten laittaa ihan viestiin.

Enpä haluaisi olla autokauppias, liikaa niljakkaita maan matoja työtovereina.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Meni sen verran ohi että jaetaan näin niin voidaan vapaasti jatkaa 8)

Audi ei tunnu yhtään pahalta kun sitä lähtee vertaamaan GTA:han olettaen että 147 ei olisi paljon halvempi kuin 156.. Onhan se hieman pienempi mutta onko sillä tuon tyyppiselle ostajalle paljoakaan väliä :roll:

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Skyhorse kirjoitti: A3 3.2 V6 43 500 egee.

Siinäpäs 147 GTA:lle hintaverrokki. Alle pitäisi mennä ennen kuin 147 alkaa edes kiinnostaan.
Tiedä häntä. Seksikkäämpääkin tavaraa on tarjolla.
GTA Sportwagon lähti kaupasta 37 500 Eurolla :roll: Kahden vuoden tehdastakuu + vuoden lisätakuu + 2 vuoden sopimusjatko = 5 vuoden takuu! Alfalla! :-D

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Vituttaa tuollain hintapoltiikka kuin Suomessa... Suomi on sosialistinen luvattu maa... täältä puuttuu kunnon kapitalisti... ...kele :evil:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Sattuipas sopivasti. Tulin juuri kaverin kanssa Audi A3 koeajolta.
Oli ihan mukava peli, sopi käteen hyvin. Jämäkkä ajettava.
Mutta mutta... Oli 2.0l 150hv, autossa kaikenmaailman spoetpackit yms. Hinta n.37000€. Pitääkö tuo Audi A3 3.2l hinta paikkansa?
Ei ole suuri ero 2l ja 3.2l välillä.
Ja mitä Alfan hyvitys hintaan tulee olen kysellyt vaihtohyvituksiä eri liikkeistä. 156 -99 aj.130tkm pyörii siinä 15-16,5 t€ välissä.
En ole todellakaan vaihtamassa vaan vain ollut kokeilemassa uusia "sport" malleja.
Seat 1.8 20v T makein tähän asti...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Onkohan tuota 147 GTA:ta tulossa lainkaan suomeen. Suomeenhan ei virallisesti tuoda GTV:täkään. Itselläni on keväällä auton vaihto edessä ja 147 GTA voisi olla yksi vaihtoehto. 156 GTA:sta pitäisi odottaa uuden faceliftin mukaista, jos sellaista ollaan edes tekemässä.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

BSTR kirjoitti:156 GTA:sta pitäisi odottaa uuden faceliftin mukaista, jos sellaista ollaan edes tekemässä.
Nohnoh, ei kai sellaista ole luvassa! 156 GTAhan oli klassikko jo syntyessään, eihän sitä nyt saa audin etuvaloilla pilata! :silly: :wink:

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

puuha kirjoitti:Sattuipas sopivasti. Tulin juuri kaverin kanssa Audi A3 koeajolta.
Oli ihan mukava peli, sopi käteen hyvin. Jämäkkä ajettava.
Mutta mutta... Oli 2.0l 150hv, autossa kaikenmaailman spoetpackit yms. Hinta n.37000€. Pitääkö tuo Audi A3 3.2l hinta paikkansa?
Ei ole suuri ero 2l ja 3.2l välillä.
Ja mitä Alfan hyvitys hintaan tulee olen kysellyt vaihtohyvituksiä eri liikkeistä. 156 -99 aj.130tkm pyörii siinä 15-16,5 t€ välissä.
En ole todellakaan vaihtamassa vaan vain ollut kokeilemassa uusia "sport" malleja.
Seat 1.8 20v T makein tähän asti...
Aika nätisti kuulostavat hyvittävän! Ainakin kun tarkastelee taas sitä "yleistä hintatasoa". Itsekin olen ajanut autoa, jossa oli tuo 1.8 20V Turbo-moottori. Kyseessä oli uusi Passat Tomaattilootalla. Kulki ihan kohtuullisesti, mutta kyllä alfa kulkee huomattavasti paremmin. :mrgreen:

Koeajoraporttiakin netistä löytyy, mutta omaa sivustoahan ei saanut mainostaa... (Myös pari 156:n koeajoa ja mainosvideo...)
Ammattina autokauppa

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

GTA kirjoitti:
BSTR kirjoitti:156 GTA:sta pitäisi odottaa uuden faceliftin mukaista, jos sellaista ollaan edes tekemässä.
Nohnoh, ei kai sellaista ole luvassa! 156 GTAhan oli klassikko jo syntyessään, eihän sitä nyt saa audin etuvaloilla pilata! :silly: :wink:
Ei GTA:n ulkonäössä ole mitään vikaa, mutta tapaa harmittaa kun ostaa uuden auton ja parin kuukauden päästä kukaan ei enään pidä sitä uutena uuden korimallin tultua markkinoille. Arvon putoaminen on liian jyrkkää. Jos taas korimalli pysyy samana on auto mielestäni uusi ainakin yhden vuoden ajan.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11251
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

BSTR kirjoitti:Ei GTA:n ulkonäössä ole mitään vikaa, mutta tapaa harmittaa kun ostaa uuden auton ja parin kuukauden päästä kukaan ei enään pidä sitä uutena uuden korimallin tultua markkinoille. Arvon putoaminen on liian jyrkkää. Jos taas korimalli pysyy samana on auto mielestäni uusi ainakin yhden vuoden ajan.
Eikös nuo vauhtipainokset yleensä tuoda markkinoille tarkoituksella vasta mallin elinkaaren puolivälin jälkeen? Automallin oltua markkinoilla jokusen vuoden ja menetettyä kuumimman uutuusarvonsa sen kiinnostavuutta lisätään esittelemällä siitä joku haluttu erikoismalli ja toivotaan, että sen hehkusta tarttuisi osa myös kansanpainoksiin.

Lyhyehkön aikaa taitavat/taisivat olla myynnissä esmes Passat W8, Golf R32, Mondeo ST200, ahdetut Focukset, edellinen Volvo V70R jne. Ehkä markkinointiosastot ajattelevat, että vaihtuvan korimallin mukanaan tuoma hinnanpudotus ei niin pelota noita kalliimpien versioiden ostajia?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

niki kirjoitti:mutta omaa sivustoahan ei saanut mainostaa...
Kuka niin on sanonut? :shock:

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Rolle kirjoitti:
niki kirjoitti:mutta omaa sivustoahan ei saanut mainostaa...
Kuka niin on sanonut? :shock:
Eikös se jossain tuolla säännöissä lymynnyt? :roll:

No, eli osoite on www.autowebfinland.tk

Palautetta toivotaan, risuja ja ruusuja!
Italiankielinen 156:n mainosvideo löytyy "tiedostot" sivulta.
Ammattina autokauppa

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

GTA:n omistajat, millaisia kokemuksia teillä on autoistanne?

Mikä on erityisen hyvää ja missä olisi parantamisen varaa?
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Kokemukset ovat vielä varsin lyhyitä.
Moottori toimii upeasti, ääni kuuluu juuri sopivasti sisään. Hyvin vääntävä moottori, jolla on mukava ajella. Penkit ja materiaalit hyvät. Penkit tosin saisi olla täysin sähkösäätöiset. Auto on suhteellisen hiljainen, mutta rengasmelua saisi pienentää. Ohjaukseen saapi hieman totuttautua, on aikas nopea. Lähinnä jää kaipaamaan vain nelivetoisuutta.

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Jep, noin 6.500 kilometrin perusteella uskaltaisin väittää seuraavaa (lainaan osin omaa viestiäni suomi24:n foorumilta):

- työn jälki ja viimeistely tehtaan/luovutushuollon jäljiltä olisi voinut olla parempikin (pikku murheita; kaikki korjattu kiltisti)
- syö melko lailla 98E:tä kaupungin ruuhkissa (kaasujalan raskaudesta riippumatta; tähän tosin olin henkisesti varautunutkin)
- kääntösäde

+ ajettavuus kokonaisuutena varmasti etuvetoisten parhaimmistoa, jopa sohjossa (parin päivän talviajon perusteella)
+ ohjaus on erittäin nopea ja täsmällinen
+ alusta yllättävän onnistunut sekoitus jämäkkyyttä ja vielä siedettävällä tasolla olevaa mukavuutta, autoa tosin vaivaa ehkä "hienoinen" etupainoisuus
+ moottori vetää nöyrästi ja soi kauniisti...

Viimeinen plussa riittää yksinkin nollaamaan kaikki miinukset...

2TS, mitkä kumit Sinulla on alla? Rengastukseni on Pirelli P Zero Rosso 225/45ZR17, enkä ole kokenut rengasmelua ongelmaksi, jos kaikista uraisimpia ja huonopintaisimpia väyliä ei lasketa. Näillä nakeilla tosin auto vetelee urissa aika lailla, renkaat ovat "jyrkimmästä" päästä kokoluokassaan.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Kesärenkaina 235/40-18 Good Year F1:t ja talvirenkaina 225/45-17 Nokian WR-kitkat. Q-kitkoja ei löydy tarpeeksi suurikokoisina. Talvirenkaat ovat hiljaisemmat.

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Reilu 12tkm mittarissa. Erikoisen hyvää on se, että edelleen, joka ikinen päivä, auto tuntuu _helevetin_ hyvältä :mrgreen:

Mutta ne miinukset:

Ikävin piirre on tuo kä-äää-äntösäde, jonka kanssa on kyllä oppinut jo elämään. Tyyppivikana tuntuu olevan nuo jarrut, minullakin meni jo etulevyt vaihtoon - takuuna tietty. Tehdas on jo tehnyt ainakin pikkumuutoksia etujarrujen konstruktioon. Väittivät, että muutettuun 156 GTA:han ei enään saa niitä turbiinimallisia vanteita, kun uudet jarrukaliberit ei mahdu niiden sisään. Jarruihin liittyen:
Kävin sunnuntaina radalla ajokoulutuksessa, jossa treenattiin myös jarrutusta GTA:lla. Jarrut oli kovilla, kun joka autossa oli neljä kuskia ja jokainen teki vuorollaan ja peräjälkeen 4 täysjarrutusta reilun 120 km/h vauhdista. Kouluttaja kertoi että levyt menee uusiksi joka toisen koulutussession jälkeen! :crazyeyes: (Ja heti perään tietysti oikoi, että niin ne menee M3:ssakin ja kaikissa muissakin millä hän on kouluttanut, paitsi Porscheissa kestää).

Omaan makuuni etupenkin ristiselkätuki on miedoimmillaankin liian tönkkö. 147GTAssa tuntui paremmalta?!

Pientä plussaa:

Rengasmelusta tai vetelystä en ole kärsinyt lainkaan. Täällä on ehkä erilainen asfaltti kun nastarenkaat ei kuluta uria eikä jyrsi pintaa karkeaksi, tai sitten se on vaan kiinni renkaista. Ittelläni on Michelin Pilot Sportit. Loistavat kumpat!

Viimeistelykin on ollut tossa minun kiesissä kohdallaan. Säkää tai sitten tulos siitä että se sai tavallista huolellisemman luovutushuollon kun se on entinen rääkätty :P esittelyauto.

Isoa plussaa:

Alustaa ei voi kylliksi kehua. Se on juuri niinkus Herr Officer sanoi. Loistavasti balanssissa mukavuuden ja ajettavuuden kesken. Tuo viikonlopun ratavisiittikin vaan vahvisti tunnetta siitä että auto on hyppysissä teki sillä melkein mitä tahansa. Puskemaan sen sai vain jos ajoi kuin kakarat on/off kaasulla lippalakki väärinpäin. Edes etupainoisuutta en tunnusta! Edellisessä 2.5V6 verzionessani tuo etupainoisuus tosiaan tuntui, mutta johonkin se vaan on tästä kadonnut. Mihin lie mennyt? Olisko farkkukorin painonjakauma erilainen?

Moottorissa on sitä soundia, jenkaa, ulkonäköä, vääntöä ja voimaa. Tehoa saisi sietysti olla vähän lisää. :mrgreen: Vaihteisto toimii moottorin kanssa yhteen sanalla sanoen täydellisesti. Etupään vetopito on ainakin kuivalla käsittämättömän hyvä. Kiihtyvyydessä jää nelivedot katselemaan Alfan kaunista peräpeiliä. Samalla on kyllä tunnustettava, että kostealla alustalla etupään iskunvaimennuksen "mukavuus" kostautuu. Etupyörät saa kiihdytettäessä pomppimaan aika pahasti, prkle.

Ajettavuus moottoritiellä on virheetön. 180+ lasissa tuntuu oivalta matkanopeudelta, jos vaan muu liikenne sen sietää. Moottori menee niillä nopeuksilla juuri parhaimmalla väännöllä ja sivutuulikaan ei tunnu autossa lankaan - mikä on taas yksi ihme ja kumma!

Kehuskelenko vielä lisää? :silly: :crazyeyes: :drinking:

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Oho. Tulipas näköjään kirjoitettua!! Sorry pitkä postaus.
Taitais kapakassa tuolla tarinalla jo helposti tulla nyrkki silmään :mrgreen:

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

2TS: hieno avatar! Otitko kuvan itte samalla kun kokeilit huippuja?
Vai saako poliisin automaattisista nopeusvalvontakameroista tosiaan noin selviä kuvia :mrgreen: :crazyeyes:

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Vahvistan GTA:n kommentit sopivasta matkanopeudesta. Aerodynamiikka imee auton tiehen noissa nopeuksissa siten, että tuuli ei tosiaan heiluttele. Vähän tuota sivuten täytyy vielä todeta, että ainakin omassa kappaleessani nopeusmittari näyttää kiusallisen hyvin oikein, 150 km/h mittarinopeudessa todellinen nopeus on GPS:äni mukaan noin 149 km/h.

GTA: Kuluivatko jarrulevysi tasaisesti loppuun, vai ilmenikö muita ongelmia?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Maanantaina pitäisi viedä GTA takuukorjauksiin ja jarrulevyt ilmeisesti vaihtoon. Täristää niin pirusti yli 100 km/h nopeuksilla jarrutuksissa. Kilometrejä vasta 8000. Toinen korjattava kohde on takaluukku, joka ei mene kiinni kuin joka kolmannella yrityksellä.

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Officer Cartman kirjoitti: GTA: Kuluivatko jarrulevysi tasaisesti loppuun, vai ilmenikö muita ongelmia?
Levyt ei vielä olleet juurikaan kuluneet, mutta ne (tai ainakin toinen etulevy siis) meni kieroksi, joka taas tuntui kovassa nopeudessa jarrutuksessa. Vaati kyllä aika reippaat nopeudet ennenkuin ongelman "tunsi".
Tämä levyjen kieroontuminen ei ole vain GTA:n ongelma. Ittelläni meni reilun 60tkm matkalla kahdet levyt kieroiksi myös edellisessä 156V6:ssa. Toivottavasti nuo uudet levyt on parempia; ei viittis kymppitonnin välein vaihdatuttaa levyjä, kun muuten huoltoväli on 20tkm :mrgreen:
Toisaalta, kun levyjen vaihto menee takuuseen ja samalla saa tietysti kaupan päälle aina uudet palat, niin toihan on oikeesti säästöä?! :roll:
Novitecilla olisi kai jo tarjolla Porschen levy/kaliberi upgrade GTAhan, mutta ei tietty mahdu vakiovanteisiin. Millaset 18 tuuman vanteet sinulla on alla 2TS?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Millaset 18 tuuman vanteet sinulla on alla 2TS?
Kuvia löytyy osoitteesta www.flyktman.com
Valitse Reima/Alfa Romeomme/Alfa Romeo 156//Meidän 156 Sportwagon GTA

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Audia innostuin minäkin katsomaan, kun hinta näytti olevan tämän veroparatiisin mittapuun mukaan kohdillaan, mutta hinnastosta paljastui mielenkiintoisia seikkoja. 43500 egellä saa vasta rungon, siihen halvin radio on toista tonnia, ilmastointi tonnin ja niin edelleen. Mutta täytyypä käydä piruuttaan Vv-liikkeessä kysymässä, mihin varustellun pirssin hinta oikein asettuukaan. Voisin kyllä veikata että mennään lähelle 156GTA:n hintaa vastaavalla varustuksella, jolloin valinta lienee nelivedosta huolimatta selvä... 8)

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Nissatti

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Nälkä kasvaa syödessä.

Nissanin Z350 kiinnostaa ja näyttää lisäksi herkulta.

Hintaan 55 000 saa paljon, mutta jos lyö tiskiin 59 000 -60 000 http://www.nissan.fi/350z/files/350ZHinnasto.pdf niin saa kaiken (oranssit nahat, Boset jotka on aivan eri teholuokkaa kuin esim Alfassa).

Auto joka on tarkoitettu ajoon ja nauttimiseen, ulkonäköä unohtamatta.

Toki tuolla pätäkällä saa pari 2.0 JTS Alfaa. :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ainakin paljon puhutun Top Gearin mielestä nipponi oli totaalinen floppi.

Enkä yhtään ihmettele :mrgreen:

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Mulla on vakavasti harkinnassa tuon 350Z:n hankinta. Moottori on erinomainen ja muotoilu onnistunut. Huhupuheiden mukaan muuten erinomainen, mutta pieniä ongelmia. Saatavuus heikko, tilaamalla saattaa saada huhtikuussa.

Tosin muitakin kohteita harkitsen:
156 GTA - tämän tunnette

Mazda RX-8 - wankelin taikaa/potentiaalisesti vaivaa, öljyn kulutus jopa suurempi kuin alfassa, liian hiljaiset äänet

Chrysler CrossFire - koeajoin pari päivää sitten, suosittelen vain rauhallisesta kruisailusta kiinnostuneille

Jäi kesällä tuo radalla harrastettava urheilullinen ajo niin vähiin kaikennäköisten teknisten ongelmien vuoksi ja ensi kesänä todennäköisesti rajoittuu taloudellisten seikkojen vuoksi, joten pitää edes työmatkat ajaa nautinnolla (urheilullisesti, mutta ei kaahaten).
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Skohorsen ja BSTR:n jutuista voisi kenties päätellä, että Alfa Romeon mallistosta puuttuu nopea auto varakkaille ostajille, jotka tilojen sijaan kaipaavat coupemaista ulkonäköä. Ja kieltämättä GTA:t ovat tavanomaisemman näköisiä verrattuna esim. noihin Nissanin ja Mazdan sportteihin. Mutta sekään ei välttämättä ole ollenkaan huono asia.

Alfan konseptimallit Brera ja 8C ovat askeleita oikeaan suuntaan, mutta jos niistä jompikumpi tulee tuotantoon, niin todennäköisesti taas hinta tulee karkaamaan varmaankin aika korkealle.

Itse kyllä kallistuisin valinnassani helposti 156/147 GTA:han, mutta toisaalta näillä palkoilla ei tarvitse moisia juttuja mietiskellä...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Vittorio Jano kirjoitti:Skohorsen ja BSTR:n jutuista voisi kenties päätellä, että Alfa Romeon mallistosta puuttuu nopea auto varakkaille ostajille, jotka tilojen sijaan kaipaavat coupemaista ulkonäköä. Ja kieltämättä GTA:t ovat tavanomaisemman näköisiä verrattuna esim. noihin Nissanin ja Mazdan sportteihin. Mutta sekään ei välttämättä ole ollenkaan huono asia.
onhan olemassa GTV ja tuleva GT, kunhan saisivat vielä sen neli tai takavedon jossain vaiheessa ja hieman löylyä lisää koneeseen :mrgreen:

tuolla on muuten vertailu GTV,nissan,audi
http://autobild.de/test/neuwagen/artike ... el_seite=0

Alfan ikä alkaa kyllä jo painamaan.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Nissatti

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Skyhorse kirjoitti:Nälkä kasvaa syödessä.

Nissanin Z350 kiinnostaa ja näyttää lisäksi herkulta.

Hintaan 55 000 saa paljon, mutta jos lyö tiskiin 59 000 -60 000 http://www.nissan.fi/350z/files/350ZHinnasto.pdf niin saa kaiken (oranssit nahat, Boset jotka on aivan eri teholuokkaa kuin esim Alfassa).
Selvä provo, toivotaan että ylläpito tekee jotain asialle... :mrgreen: :mrgreen:
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11251
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

BSTR kirjoitti:Chrysler CrossFire - koeajoin pari päivää sitten, suosittelen vain rauhallisesta kruisailusta kiinnostuneille
Ai tuodaanko tuota Suomeenkin? En ole onnistunut näkemään missään mainoksia saati autoja. Pelihän on kyllä aika vinkeän näköinen, eli voisihan noita pälyillä ihan mielikseen.

Mikäs alustassa mätti?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

V6 kirjoitti:Onhan olemassa GTV ja tuleva GT, kunhan saisivat vielä sen neli tai takavedon jossain vaiheessa ja hieman löylyä lisää koneeseen
Juu, unohtui tuo GTV aivan kokonaan. Aika iäkäs malli tosiaan kyseessä. Ja se todella kulkeva versio puuttuu. Saakos muuten GT-mallia GTA:n pannulla?
Cuore Sportivo kirjoitti:Selvä provo, toivotaan että ylläpito tekee jotain asialle...


Kirjoitusoikeudet pois vähintään viikoksi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Mikäs alustassa mätti?
XFiren alustassakin hieman liikaa joustoa minun mieleeni, mutta enemmänkin häiritsi automaattivaihteiston toiminta... jos kaasua polkee kunnolla niin aika nykivää menoa. Johtuu toisaalta siitä, että heti kun on kunnolla kierrokset saatu ylös onkin aika suomen rajoituksilla nostaa jalkaa kaasulta, silloin vaihde vaihtuu ja balanssi katoaa. Jotenkin tunnoton moottoritierampeissa. Persoonallinen ulkonäkö ja hyvä perustekniikka (mersu SLK:sta). Pakoäänet kurluttivat komeasti 5000 kierroksen paikkeilla. Ikävin asia oli surkea näkyvyys ulospäin. Taskuparkki lähes mahdoton.

Katsotaan nyt, josko GTAn kuitenkin hankkisi. GTV:tä muuten saa Saksassa GTA:n moottorilla, josta on kuitenkin kesytetty 10 hevosvoimaa vähemmän. Siitähän ei ole mitään tietoa, että tuleeko suomeen myyntiin lainkaan. Brera ja 8c on hintaluokaltaan aivan toista tasoa, eikä niitä tehdä niin paljoa että suomeen saisi.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Ei kai sitä 3.2 litraista sen kummemmin kesytetty ole GTV:hen? Konehuoneen ahtauden takia ei vaan sama pakosarja mahdu sisälle ja se aiheuttaa lievää henkkenahdistusta. Kuulopuhetta kyllä tämä :roll: Saa korjata :wink:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Vittorio Jano kirjoitti:
Juu, unohtui tuo GTV aivan kokonaan. Aika iäkäs malli tosiaan kyseessä. Ja se todella kulkeva versio puuttuu. Saakos muuten GT-mallia GTA:n pannulla?


pitäisi saada
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

V6 kirjoitti:Saakos muuten GT-mallia GTA:n pannulla?
Jep, eikös moottorivaihtoehdot olleet 2,0JTS, Riisseli ja 3,2 V6..
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Re: Nissatti

Viesti Kirjoittaja tv »

Skyhorse kirjoitti:Nälkä kasvaa syödessä.
Hintaan 55 000 saa paljon, mutta jos lyö tiskiin 59 000 -60 000 http://www.nissan.fi/350z/files/350ZHinnasto.pdf niin saa kaiken (oranssit nahat, Boset jotka on aivan eri teholuokkaa kuin esim Alfassa).
Kannattaako maksaa autohifistä autoveroa, samalla rahalla saa autoradioliikkeestä huomattavasti paremmat kamat?
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11251
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Nissatti

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

tv kirjoitti:Kannattaako maksaa autohifistä autoveroa, samalla rahalla saa autoradioliikkeestä huomattavasti paremmat kamat?
Aftermarketvehkeistä saa varmasti samalla rahalla paremman suorituskyvyn, mutta tehdasasennus luultavasti istuu paremmin sisustan muotoiluun ja taitaa yleensä olla helpompi käyttää. Nykyiset jälkiasennusradiot suunnitellaan teinien ehdoilla; mitä sankempi nappulahelvetti ja reilumpi annos vilkkuvaloja, sen paremmin toosa myy.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Nissatti

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
tv kirjoitti:Kannattaako maksaa autohifistä autoveroa, samalla rahalla saa autoradioliikkeestä huomattavasti paremmat kamat?
Aftermarketvehkeistä saa varmasti samalla rahalla paremman suorituskyvyn, mutta tehdasasennus luultavasti istuu paremmin sisustan muotoiluun ja taitaa yleensä olla helpompi käyttää. Nykyiset jälkiasennusradiot suunnitellaan teinien ehdoilla; mitä sankempi nappulahelvetti ja reilumpi annos vilkkuvaloja, sen paremmin toosa myy.
no uusi Pioneer deh-p77mp oli melko positiivinen yllätys ulkonäön suhteen
ainoa miinus on pieni näyttö..
http://www.pioneer-eur.com/eur/product_ ... _id=25-121

kenwood ja vdo, siinä kaksi pahinta sekamelskaa selkeyden ja diskovalojen suhteen.. :-D
Viimeksi muokannut 90, 31 Loka 2003, 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Re: Nissatti

Viesti Kirjoittaja tv »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Aftermarketvehkeistä saa varmasti samalla rahalla paremman suorituskyvyn, mutta tehdasasennus luultavasti istuu paremmin sisustan muotoiluun ja taitaa yleensä olla helpompi käyttää. Nykyiset jälkiasennusradiot suunnitellaan teinien ehdoilla; mitä sankempi nappulahelvetti ja reilumpi annos vilkkuvaloja, sen paremmin toosa myy.
Kyllä mulla ainakin 156:ssa meni 2-tiesarja kiltisti niihin vakiopaikkoihin piiloon, ei niille pitänyt mitään omia koteloita alkaa tekemään.
Ergonomia on tosiaan monessa huono, tykkäsin itse Pionerin reilusta volumepotikasta.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11251
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Nissatti

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

tv kirjoitti:Kyllä mulla ainakin 156:ssa meni 2-tiesarja kiltisti niihin vakiopaikkoihin piiloon, ei niille pitänyt mitään omia koteloita alkaa tekemään.
Ergonomia on tosiaan monessa huono, tykkäsin itse Pionerin reilusta volumepotikasta.
Juu nuo yläpääkaiuttimethan ovat jotakuinkin standardin kokoisia, niitä tuskin kannattaa autonvalmistajan kautta tilata. Jälkiasennusämyreissä on kyllä paljon parempi hinta-laatusuhde. Tarkoitin lähinnä soitinta, jossain määrin myös vahvistinta yms. tavaraa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Nissatti

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jotenkin tuo uusi nipponi ei kuitenkaan vaikuttanut niin sporttiselta, joten mielummin GTA missä ulkonäkö on kesympi kuin kone eikä toisin päin..
Cuore Sportivo kirjoitti:Selvä provo, toivotaan että ylläpito tekee jotain asialle... :mrgreen: :mrgreen:
Heh ei siinä mitään kunhan aiheessa pysytään, vai mitä meidän hifistit sanoo :twisted:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11251
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Nissatti

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:Heh ei siinä mitään kunhan aiheessa pysytään, vai mitä meidän hifistit sanoo :twisted:
Hups, sorry :oops:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Nissatti

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti: Heh ei siinä mitään kunhan aiheessa pysytään, vai mitä meidän hifistit sanoo :twisted:

no joo pikkasen lipesi aiheesta... :)

Vastaa Viestiin