Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Saippua
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 18:53

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Saippua »

Mito vaikuttaa mielenkiintoiselta peliltä ja olen noita pidemmän aikaa nettiautossa jo selaillutkin. Onko jotain, jota esim. koeajolla tai myytävissä peleissä tulisi erityisesti tarkkailla? Tai onko jotain mallia (Vaihteistoa, moottoria?) jota tulisi välttää? Kuitenkin ilmeisen luotettavia pelejä kuitenkin Alfaksi nämä Mitot ymmärtääkseni.

Ulkomaisilla foorumeilla puhetta ollut myös tuon diesel-version lastuttamisesta. Onko kokemuksia tuon 1.6 JTDM:n lastuttamisesta, edullisesti saisi tehoja esim. tällä ulos: http://www.racechip.com/chiptuning/alfa ... /index.php

Toki myös bensaversio ollut harkinnassa, onko tuo 1.4T-jet millainen valinta Mitoon?

super_silakka
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 02:37

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja super_silakka »

itseä kanssa kiinnostaisi kokemukset 1.6jtdm koneessa tuollaisesta tehoboxista

Avatar
lerppu
Viestit: 6157
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Onpas täällä nyt MiTosta juttua! Hauskaa. Hankintaa harkitseville viestiksi: voi lopettaa harkinnan, hakekaa omanne pois! Kannattaa ymmärtää että samalla ostaa avoimen "dorkat avautuu" -leiman. Mutta niille on hauska vastailla. Autona MiTo ei ole täydellinen, mutta luokassaan varmasti elähdyttävin. Ainoaksi autoksi en ottaisi... Mutta sopivaa toista kulkinetta täydentämään. Kantakaupunkiin tarvitaan korkea 4x4 talvikunnossapidon puuttumisen vuoksi... Vuoden ajon aikana ei yhtäkään teknistä murhetta ja tuplakytkin aski on loistelias!

KOPONEN
Viestit: 44
Liittynyt: 21 Kesä 2003, 06:53
Car(s): Mito TCT-13
Paikkakunta: Nastola

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja KOPONEN »

Onko kaikilla muilla Mitossa peilienlämmitys?
Ilmoitin ekaan huoltoon että katsokaa kun peilit ei lämpene, no lasit tilaukseen ja vaihdetaan kun tulee. No nyt kun oli lasien vaihdossa niin ilmeni ettei siellä ole mitään piuhojakaan ja autossa ei tietojen mukaan niitä kuulu ollakaan, tosin varaosana ei ole kuin lämmitettävät lasit vaihtoehtona, tietenkin kun pitäisi olla vakiovaruste.
Myyjäkin oli vähän ihmeissään, käski huollon laittaa maahantuojalle reklamaation asiasta, jäädään kuuntelemaan mitä sieltä kuuluu.
Olivat vaihtaneet ilmeisesti nyt vain kuskin peilin kun on erivärinen(sinertävä) kuin apukuskin peili ja siinä on tuo laajakulma mitä ei vanhassa ollut, joten olisivat voineet vaihtaa kummatkin.
Tosin ihmetyttää miten ne huollossa katsoi ettei toimi, katsottiinko vain sulake eikä peilin sisään kurkattu ollenkaan.

Ekavuosi ja 25 000 takana, tuulilasi ( parin viikon jälkeen) ja nyt, keulan alaritilä vaihdettu( eka mäyrä/supi ), keulassa aika monta nastan/kiven osumaa, muuten leppoisaa ajamista.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Saippua kirjoitti:
Toki myös bensaversio ollut harkinnassa, onko tuo 1.4T-jet millainen valinta Mitoon?
T-Jet on kiva kone, mutta ahdetut Multiairit ovat vielä kivempia. Vääntävät alhaalta ja kiertävät iloisesti punarajalle.
T-Jeteissä on ymmärtääkseni vaihteistona surullinen M32, jolla on taipumusta mossauttaa laakerinsa jo pienillä kilometrimäärillä.

Avatar
Crockett
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 03:09
Car(s): BMW 330iA M-Sport
Ex. MiTo 155TB

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Crockett »

Mun mitossa oli muistaakseni noin 25tkm kun rempattiin laatikko. Olen tohon 155 heppaseen t-jettiin ollut tyytyväinen, hyvä kompromissi kulutuksen ja suorituskyvyn väliltä. Vakiona 6000 kierroksen jälkeen veto tuntuu vähän hiipuvan, mutta uudelleenohjelmoinnin jälkeen jaksaa vetää hyvin tuonne 6700 rpm asti. Muutenkin kulkupuoli piristyi ohjelmoinnin jälkeen yllättävän paljon, oli rahan väärtti mun mielestä. Giuliettaa olen ajanut sekä QV:nä että 170hp multiairina, musta toi mito vaan on hauskempi ja jotenkin tuntuukin ripeämmältä.

Edit: niin joo, jos nyt oisin ostamassa hankkisin ehdottomasti mito QV:n
If it ain't Boeing, I'm not going

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

nonni eli alkaas pikku tehonlisäys kutkuttaa.. Onkos kellään turbo multiair omistajalla kokemuksia racechip boksista? Aikas edullinen tuo halvin 300€. Pitäs tulla 200hp.
Novitecin boksi ei sinäänsä kiinosta kun maksaa lähes 500€, mielummin vien sitten motorbit:lle ohjelmoitavaksi mutta se taas maksaa yli 600€ tehomittauksineen :roll:

Avatar
Crockett
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 03:09
Car(s): BMW 330iA M-Sport
Ex. MiTo 155TB

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Crockett »

Mä maksaisin suosiolla ton 600€ jos saa auton penkkiinkin. Sitten ei jää ainakaan mitään epäselväksi. Mun käsityksen mukaan toi ohjelmointi on aina parempi kuin joku chippi joka "huijaa" alkuperäistä moottorinohjausta.
If it ain't Boeing, I'm not going

super_silakka
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 02:37

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja super_silakka »

vielä kysyisin, että onko kellään kokemusta 1.6jtdm tehoboxeista? ebaystä lähtee reippaasti alle 100e toimituksineen...

itellä positiivisiä kokemuksia vastaavasta 60e mötikästä 118d bemarissa, mutta miten toimii alfassa? varsinkin kun on d.n.a -hommeli ja muuta...

ja kyllä, ohjelmointi/lastu olisi parempi varmasti mutta....

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Itselläni on samaa kutinaa kun sulla Tomlau :) ..Racechip on varmaan se jos jotain autooni laitan koska aika paljon tehnyt vertailua ja emailia laitellut! Tällä boxilla saadaan kiihtyvyyttä ja vääntöä parhaalla kierrosalueella ja huippunopus ei kuitenkaan muutu! Asioilla on puolensa jos auton penkittää niin se on sitten siinä etkä muuta voi..boxin saa aina pois autosta jos tarvitsee! Aika jännä että hintaero on noin iso vaikka hevosia tarjotaan vain hieman enemmän kyseisen boxin ja kalliimman välillä..sitä kalliimpaa kyllä kattelin! Asiasta kukkaruukkuun..vaihdoit Tomlau ne jouset omaasi niin oletko ollut tyytyväinen? Itse olen huomannut Novitecin jousilla sitä että reippaammin 1-vaihteella lähtiessä toinen etutassu alkaa pompottaa ja jos en väärin ole huomannut niin aina oikea..voi olla että kuvittelen mutta joka tapauksessa ei hyvä juttu! Jos toisen sähköpumpun johto olisi irti niin se ei jäykistäisi kyseistä pumppua D-asennossa mutta luulisi että vikavaloa näyttäisi vai näyttäisikö? Muuten ajettavuus on ihan ok!

super_silakka
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 02:37

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja super_silakka »

mahtuuko 16x7,5 vanne 40et:llä pyörimään 205/45 renkaalla vakio mitossa?

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Ettei nyt vaan sun pyörä lyö tyhjää ja alkaa pompottaa ? Täytyypäs kokeilla kiihdyttää ja katsoa, yleensä koitan jättää nuo 1 vaihteella kiihdyttämiset sivuun :roll: melkeinpä suosittelen jos laitat 550€ tehoboksiin niin vie ohjelmoitavaksi mielummin

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Juu niinhän siinä käy ja onhan noilla iskareillakin tietty mukavuusalue olemassa? En itsekkään yleensä 1-vaihteella anna kuin vähän vauhtia! Täytyy miettiä niitä vaihtoehtoja vielä sille tehonlisäykselle!

SamiN
Viestit: 38
Liittynyt: 18 Touko 2007, 14:05
Car(s): Fiat grande punto T-jet/ Exät Alfa Romeo 156 2.5 V6,Alfa Romeo 155 2.0ts -94,Alfa Romeo 155 2.0ts -92
Paikkakunta: Tuusula

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja SamiN »

Tomlau kirjoitti:Ettei nyt vaan sun pyörä lyö tyhjää ja alkaa pompottaa ? Täytyypäs kokeilla kiihdyttää ja katsoa, yleensä koitan jättää nuo 1 vaihteella kiihdyttämiset sivuun :roll: melkeinpä suosittelen jos laitat 550€ tehoboksiin niin vie ohjelmoitavaksi mielummin
Itselläni kokemusta tosin vain tuosta 120 t-jet koneesta,konsernin emon keulalla. Viime viikolla tehty ohjelmointi juurikin tuolla motorbitillä,ja pakko on vain kehua lopputulosta,auto vetää todella paljon väkevämmin. Miten upea mahtaisi tulla juurikin noista tehokkaammista versioista,mitä juuri alfoissa on. Täältä ääni myöskin ohjelmoinnille!

super_silakka
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 02:37

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja super_silakka »

Vahvasti näyttäisi siltä että audi vaihtuu alfaan (tai oikeestaan kauppakirjat on jo puumerkattu)

Nyt sitte pitäs jostai löytää peltivanteiden tilalle alut.

Mistä ihmeesta löytää tuolla 4x98 jaolla edes ok näköisiä vanteita? vannetukku, rengasonline, nettivanne, nettivaraosa yms muut selattu läpi ja todella huono valikoima tai sitte jotain aivan kauheita.

E: istuuko 4x100 jaolliset vanteet epäkeskopulteilla miten helposti?

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Mitossa peltivanteet? enpäs oo ennen nähny. Eiköhän ebay maailmasta löytyisi vanteita

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Nelli »

super_silakka kirjoitti:Vahvasti näyttäisi siltä että audi vaihtuu alfaan (tai oikeestaan kauppakirjat on jo puumerkattu)

Nyt sitte pitäs jostai löytää peltivanteiden tilalle alut.

Mistä ihmeesta löytää tuolla 4x98 jaolla edes ok näköisiä vanteita? vannetukku, rengasonline, nettivanne, nettivaraosa yms muut selattu läpi ja todella huono valikoima tai sitte jotain aivan kauheita.

E: istuuko 4x100 jaolliset vanteet epäkeskopulteilla miten helposti?
Uskoisin että Oz Alleggerita vanteen pulttijako on toi 4x100. Mulla on moiset kesäkäytössä ja hyvin menee. Pulteissa on semmoset, onko ne nyt sitten irtokartiot nimeltään.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

super_silakka
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 02:37

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja super_silakka »

noni!

nyt on mito pihassa...

tekivät liikkeessä jakopäärempan ja vaihtoi tukivarren.

pari juttua mietityttää...

1. penkinlämmittimet ristissä? (kuskin nappulasta appari lämpenee ja päinvastoin) onko millanen homma laittaa kuntoon?

2. Paikallaan tai kävelyvauhdissa kun rattia kääntelee niin kuuluu ei nyt ihan pauketta, mutta jurnutusta/ehkä vaimeeta kolinaa? renkaat siis 195/55/16 nastat

Avatar
Wernester
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Helmi 2014, 12:40
Car(s): Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde 1.4 MultiAir 170hv

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Wernester »

super_silakka kirjoitti:noni!
2. Paikallaan tai kävelyvauhdissa kun rattia kääntelee niin kuuluu ei nyt ihan pauketta, mutta jurnutusta/ehkä vaimeeta kolinaa? renkaat siis 195/55/16 nastat
Mulla oli sama asia. Huollon mukaan menny molemmat iskarin yläpään laakerit(?) ja pistivät asian kuntoon.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6715
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Tuolta
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mit ... nsion.html
löytyi tällainen:
"Top suspension bearing more than likely! Easiest way to tell is to get someone to turn the steering for you from left to right with engine running(best option) or key in MAR position.
You should be able to see the spring moving, but if not put your hand on the spring and feel if it is moving with every turn of the steering wheel. If it is the bearing (after the above method) then make sure your dealer orders a new spring and cup also ! "

Eli kaveri kääntää rattia ja toinen katsoo, värähteleekö jousi rattia käänneltäessä, jos ei näe, kokeilee. Mitä osia jousi ja kuppi ovat, toivottavasti tilaaja tietää. Stilossani taisi kans mennä (takuuaikana) vasen yläpää.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

super_silakka kirjoitti:noni!

1. penkinlämmittimet ristissä? (kuskin nappulasta appari lämpenee ja päinvastoin) onko millanen homma laittaa kuntoon?

2. Paikallaan tai kävelyvauhdissa kun rattia kääntelee niin kuuluu ei nyt ihan pauketta, mutta jurnutusta/ehkä vaimeeta kolinaa? renkaat siis 195/55/16 nastat
Elikkäs aluksi onnea MiTosta!

1. Omassani - ja ilmeisesti aika monen muun - Mitossa on ollut sama ominaisuus/ongelma. Mainitessani ongelmasta huollossa, penkinlämmitysnappuloihin menevät johdot huollon työntekijän mukaan yksinkertaisesti irroitettiin ja kiinnitettiin uudestaan. Homman suurudesta en tiiä, mutta tunti meni huoltoon kaikkinensa. Penkit lämpenivät kyllä ihan hyvin myös kytkennän ollessa "ristiin". Ehkä aiempi omistaja oli ajatellut, että penkkien lämmityspainike on paremmin saatavilla, kun se sijaitsee viereisen penkin kyljessä. Näin ainakin itse sen koin asian taivutellessani kättäni. :)

2. Mikäli ääni tulee tosiaan iskareiden yläpäistä, on kyseessä tunnettu ongelma, jolla vaikuttaa olevan pitkähkö historia Fiateissa. Iskareiden suunnittelussa on ilmeisesti tehty jotain päin *ittua, jolloin laakerista lähtee rasvat veks ja siellä alkaa ruostuminen. Mitostani vaihdettiin molemmat iskareiden yläpäät vuosihuollossa takuuseen. Kannattaa ottaa asiasta yhteyttä myyjäliikkeeseen nopeasti. Lähtökohtaisesti noi yläpäät on kuluvia osia, joten voihan myyjä sanoa, että kyseessä on auton normaalia kulumista. Itse tappelisin asiasta ainakin hieman, jos auton ajokilometrit ovat vähäiset. Toi kolina on taatusti ollut olemassa jo siinä vaiheessa, kun auto on tullut myyntiin.
Viimeksi muokannut sanctus, 10 Huhti 2014, 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Tomlau kirjoitti:nonni eli alkaas pikku tehonlisäys kutkuttaa.. Onkos kellään turbo multiair omistajalla kokemuksia racechip boksista? Aikas edullinen tuo halvin 300€. Pitäs tulla 200hp.
Novitecin boksi ei sinäänsä kiinosta kun maksaa lähes 500€, mielummin vien sitten motorbit:lle ohjelmoitavaksi mutta se taas maksaa yli 600€ tehomittauksineen :roll:
Tulipas tilattua tuo raise tsip boksi. katotaan miten käy. Täytyy käydä Ottamas 80-120 vetoja et voi verrata vakio vs boski

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Uskaltaisin väittää että noin nuo nappulat kuuluu ollakkin jos katkaisivat penkkien välissä? Tai jos ei kuulu niin luulis, että maahantuoja olis keksinyt niin ainakin väittää

super_silakka
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 02:37

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja super_silakka »

joo penkkien välissä napit. vaihdoin liittimet päikseen ja nyt toimii oikein...

tuli tänään haettua vanteet 4x100 jaolla. mistäs kannattaa kysellä noita epäkeskopultteja? star-renkaassa 4,15/kpl ja rengasmaailmassa ei osannu sanoo toimitusaikaa tarkkaan.
samalla pitäisi soviterenkaat hommata, mutta niitä nyt saanee joka rengasliikkeestä.

Edit: miten sais helpoiten liitettyä puhelimen/mp3-soittimen kun ilmeisesti aux-liitäntää ei ole? voiko auxin jotenki asentaa yms?

olis puhelimessa spotify niin olis kätevä jos sais liitettyä.

super_silakka
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 02:37

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja super_silakka »

kukaan ei oo mitoon auxia tai muuta liitäntää laittanut jolla saa esim puhelimen/mp3 soittimen liitettyä?

ebaystä löyty tollanen:'

http://www.ebay.com/itm/Phonocar-4-140- ... 70&vxp=mtr

voisko toimia? blaupunktin soitin kyseessä

Avatar
lerppu
Viestit: 6157
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Ööh - what? MiTossa on liitäntä poikineen vakiona. Voi olla ettei kukaan oo sentähden vaivautunut modaamaan... :?

super_silakka
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 02:37

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja super_silakka »

hetkonen? siis aux liitäntä on valmiina?

Missähän mahtaa sijaita? tuntuu että kaikki mahdolliset paikat käynyt läpi eikä osu silmään..

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Aux-in tuli vakiovarusteena MiToon ehkä vuoden 2011 jostain kuukaudesta eteenpäin. Tuota kuukautta aiemmin valmistetuissa autoissa sitä ei ole. Blue&Me:n näytöllä tosin vilahtaa valintamahdollisuutena "aux-in" myös niissä malleissa, joissa itse liitäntää ei ole.

Itse en ole lähtenyt modailemaan, vaan olen hoitanut mm. Spotifyn yhdistämisen autoon häiriöherkkien Fm-lähettimien avulla.

super_silakka
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 02:37

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja super_silakka »

oma mito -10 mallia eli ei ole auxia. mietinkin että voisiko tuo pari postausta ylempänä oleva linkin laite toimia?

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Kannattaa googletella. Esim. Alfaowner.comin tai Fiatin keskustelupalstoilta. En nyt kotisohvalta muista, miten Blue&Me:n näyttöön sai valinnan "cd/mp3/aux-in", mutta tuo näytöllä vilahtava maininta ei vielä tarkoita sitä, että radion takana (tai usb-liitännän vieressä) olisi sopivaa liitäntää. Tai että jos liitäntä löytyy, aux-in toimii.

Mutta jos edullisesti saat ton linkin takana olevan johdon ja päätät kokeilla, kokemukset kiinnostavat, vaikka itselläni Blaupunktin radiota ei olekaan.

super_silakka
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 02:37

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja super_silakka »

joo no omassa ei ole edes usb liitäntää. linkin mukainen radio siis kyseessä:

http://loudlink.eu/webshop/index.php?ma ... ge&pID=122

ja media painikkeellä ei muuta ole kuin cd

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Samainen temppu kiinnostaisi myös Giulietan kans. Siinäkään kun ei vanhemmissa ole Auxia.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

super_silakka
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 02:37

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja super_silakka »

jos tuollaisen kävis huomenna hakemassa

http://www.autostudio.fi/tarvikkeet-aut ... ux-in.html

tuleeko miton soitin auxia?

super_silakka
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 02:37

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja super_silakka »

mistäs sais tilattua mitoon roiskeläpät eteen? mielellää ns alkuperäislaatua. Ebaysta ei löytyny juurikaan eikä pikasella googletuksella...

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^Alkuperäisistä en tiedä, mutta sivulla 19 on kuvia roiskeläppien asennuksesta.

Itse asennutin huollossa kumpaankin Mitoon roiskeläpät (sivu 19 kuvat) ja ajoivat hyvin asiansa.
Mulla on muuten ylimääräiset käyttämättömät Motonetin läpät tallissa turhan panttina, jos ajelet täällä päin niin saat ilmaiseksi hakea pois.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Tomlau kirjoitti:
Tomlau kirjoitti:nonni eli alkaas pikku tehonlisäys kutkuttaa.. Onkos kellään turbo multiair omistajalla kokemuksia racechip boksista? Aikas edullinen tuo halvin 300€. Pitäs tulla 200hp.
Novitecin boksi ei sinäänsä kiinosta kun maksaa lähes 500€, mielummin vien sitten motorbit:lle ohjelmoitavaksi mutta se taas maksaa yli 600€ tehomittauksineen :roll:
Tulipas tilattua tuo raise tsip boksi. katotaan miten käy. Täytyy käydä Ottamas 80-120 vetoja et voi verrata vakio vs boski
Miltäs se boxi on vaikuttanut..oliko muutos positiivinen?

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

En ehtiny ottaa kiihdytysmittauksia mut ainakin persdyno kertoo et tehoa on tullut lisää. Varsinkin jos isolla vaihteella kiihdyttää. Itse oon pitäny boksin asetukset sillä millä oli, vikavalot pysyny poissa 8)

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Mitä Multiairiin tulee nin voisi olla kiinnostavaa tietää miten alhaalta turbo herää ja saako sen 2000+ rpm piikin siis yhtään alemmas vai lisääntyykö vain tehoa samalle profiilille kuin ennen. Vastaavasti onko lähes ilman kaasua tai/ja liikkeelle lähtiessä samanlainen vai tuleeko yhtään tasaisemmaksi.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

nonzero
Viestit: 100
Liittynyt: 29 Marras 2011, 13:55
Car(s): Ex: 2x 156 2.0TS 1999, 75 2.0 TC 1987, 156v6 1998
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nonzero »

Sent from my RM-825_eu_finland_290 using Tapatalk

Avatar
lerppu
Viestit: 6157
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Voi että, että on rasittava tuo hätävilkut räpsyy -ominaisuus, kun vähänkään henkevämmin kurvailee. Oon avautunut joskus aiemminkin tästä, mutta potuttaa edelleen, niin menköön uusiksi! Tietääkö nyt kukaan miten sen saa pois päältä? :bad-words:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2366
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Vältä jarruttamista.
Kuva

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Itsellä tuo toiminto ei ole päällä, ainakaan ikinä vilkkuillut

Avatar
lerppu
Viestit: 6157
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Otan tiedon vastaan hyvillä mielin - infernaalisestä räpsyttelystä on siis mahdollista hankkiutua eroon! Brittiforumilla oltiin tästä myös samaa mieltä, kuuleman mukaan lehdistölle rataesittelyssä moinen räpsyttely on ollut deaktivoituna... Nyt kun vaan sais vielä selvyyden miten tuohon autuuden tilaan pääsee!

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

lerppu kirjoitti:^Otan tiedon vastaan hyvillä mielin - infernaalisestä räpsyttelystä on siis mahdollista hankkiutua eroon! Brittiforumilla oltiin tästä myös samaa mieltä, kuuleman mukaan lehdistölle rataesittelyssä moinen räpsyttely on ollut deaktivoituna... Nyt kun vaan sais vielä selvyyden miten tuohon autuuden tilaan pääsee!
MultiEcuScanilla versio 1.7 lähtien pitäisi olla mahdollista poista sen.
Jos sinulla MES ei löyty, voisin auttaa jos joskus ajat Vihdin ja Karkkilan välillä...
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
lerppu
Viestit: 6157
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Re-he-h-eally?... Saiskohan sillä sen hysteerisen turvavyön merkkiäänenkin hiljaiseksi? Vaimo vihaa sitä niin paljon, että ei halua MiToon ees kyytiin. Hetkinen - kannattaakohan sitä oikeestaan kytkeä pois... Pistänpäs privaa!

Avatar
Albertolli
Viestit: 4205
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Jos elm riittää ilman lisäkaapeleita niin voin ottaa huomenna teboilille mukaan.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
lerppu
Viestit: 6157
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ota ihmeessä, vielen danke! (Hitostako mä ees tiedän mikä on ELM? Tai tarvitaanko lisäkaapeleita? Mulla mitään lisättömiäkään kaapeleita oo...)
Kohta kulkee MiTo ku formula! Eikä räpsi jokamutkaan... Kai tulee 166 näytille?

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Turvavyön piippauksen saa ainakin kytkettyä pois

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re:

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

Albertolli kirjoitti:Jos elm riittää ilman lisäkaapeleita niin voin ottaa huomenna teboilille mukaan.
Pelkkä ELM ei riitä, tarvitset adapterin.

Lerppu, laitoin sulle viestin.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
lerppu
Viestit: 6157
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Suuret kiitokset ItALFA:lle turvavyöpiipitysten hiljennyksestä! Kannatti käydä kääntymässä Karkkilassa, muistona on Vihdintieltä postissa tulossa kuvakin tienpäältä! Saas nähdä paljonko kamerapalvelusta veloitetaan...

Tässä liitteenä hyperaktiivisen stereonäön tuotos, kaikki näkyy kahtena!
Liitteet
Tuplat.jpg
Tuplat.jpg (53.88 KiB) Katsottu 8313 kertaa

Vastaa Viestiin