Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

quppe kirjoitti:^ Oletko tarkistanut tulpat?

Mulla oli kylmemmällä ilmalla keväällä vaikeita käynnistyksiä ja "hörähdyksiä", mutta tulppajumpan jälkeen lähti laakista käymään.
mulla oli aamun eka käynnistys aina niin että kaks kertaa sai käynnistää, ekalla hörähti, tokalla laakista. vaihdoin denso iridium ik16 tulpat ja on nyt n. 4kk vaihtopäiväst lähtien lähtenyt ekalla.

E: niin ja ohjaustehostus kyssäriini; otin liiat pois suosiolla. tyhmä kysymys lyödään kuitenkin heti perään, eli kuinka tehokas tuo 159 esilämmitys oikeen on? 2 tuntii oli duunis tolpas ja tuntuu ettei ees vaikuttanu mihinkään...

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Vastaan myös tähän :P . Sulla taitaa olla myös säteilylämmitin, kuten myös mulla. En oo huomannu kyllä ite että kovin tehokkaasti lämmittäis. Kokeilin yhtenä aamuna öljynlämpöä tikun päästä enkä osannut sanoa oliko lämmintä vai ei siinä kohmeessa.. Sitähän suositellaan että pitäisi säteilylämppärin kanssa olla tolpassa 3h että vaikuttais kunnolla. :D

Rema
Viestit: 318
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rema »

quppe kirjoitti:^ Vastaan myös tähän :P . Sulla taitaa olla myös säteilylämmitin, kuten myös mulla. En oo huomannu kyllä ite että kovin tehokkaasti lämmittäis. Kokeilin yhtenä aamuna öljynlämpöä tikun päästä enkä osannut sanoa oliko lämmintä vai ei siinä kohmeessa.. Sitähän suositellaan että pitäisi säteilylämppärin kanssa olla tolpassa 3h että vaikuttais kunnolla. :D
Minulla on myös säteilylämmitin, teho heikko. Tutustuin Denso IK16 esitteeseen ja ja pyysin että sellaiset laitetaan autoon Deltan huollossa. Autolla on Fragus takuu ja myös Helmi vaihtoauto takuu. Vietiin lavetilla huoltoon, saavat tutkia sytytysjärjestelmän kokonaan.

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MKT »

Reino_ kirjoitti:Sattui tuossa eilen hassusti Saarijärven kohdalla matkalla Kokkolaan että auto sytytti moottorihäiriö valon, hyytyi tienvarteen ja sammu, käyntiin auto lähti heti niinkuin ennenkin mutta moottorin vikavalo jäi palamaan, ajelin jokusen kilometrin rauhallisesti seuraavalle huoltoasemalle ja käynnistelin auton pari kertaa ja sainkin valon siitä sammumaan. Kysymys kuuluukin että mikä tälläsen voisi aiheuttaa? Vetelin kärryä perässä, kävi mielessä että voisiko aiheutua joku häiriö jos ajelee D asennolla kärryn kanssa, onhan se 6 vaihde aika iso.. Uskaltauduin kuitenkin jatkamaan matkaa kokkolaan ja ajelin loppu ajan max.5 vaihteella.

EDIT: ajelin siis vielä Kokkolasta Jyväskylään ja tänäänkin pyöritelly kärryn kanssa tässä lähistöllä ja auto toiminut moitteetta 8)
Viime keväänä kävi täsmälleen samalla tavalla eli auto yllättäen sammui täydestä motarivauhdista. Lähti uudestaan käyntiin ja toimi moitteetta, vikavalo paloi aluksi mutta sammui parin startin jälkeen. Vikakoodien luku kertoi että jakotukin paine oli romahtanut jonnekin 100barin tasoon kun sen olisi pitänyt tuolla kierrosalueella olla >1000 bar. Syy jäi epäselväksi eikä ole sattunut sen jälkeen. Yleisin syy näissä bosch-vempeleissä on kai ollut mittaavan anturin tai sen liittimen krakaaminen. Korkeapainepumpun vikaahan tuo testeri ilmoitti mutta se harvoin kai on syynä.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Tuosta säteilylämmittimestä vielä. 2h lämmitystä ja tulos tässä

Kuva Jäähdytysnesteen lämpötila -5

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ eikös se lämmitä öljyä eikä nestettä?

Avatar
Polforea
Viestit: 11251
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kyllä mulla ainakin on Defan säteilyhässäkkä kiinni lohkon kyljessä. Ennemmin siitä lämpö johtuu jäähdytysnesteeseen kuin öljyyn asti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

Ok. Onko se sitten eri juttu bensakoneessa kuin diisselissä?

Avatar
Polforea
Viestit: 11251
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Voihan tuo ollakin, minun tietääkseni säteilylämppäreitä ylipäätään saa sekä lohkon kylkeen että öljypohjaan. Selaamalla asennusohjeita selviää lämmitinvalmistajan pohtimat asennuspaikat kullekin tekniikalle. Periaatteessa mikään ei sinänsä estä lämmittämästä sekä lohkoa/jäähdytysnestettä että öljypohjaa/öljyjä, jos vaan molemmat lämppärit saa asiallisesti kiinni.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Tällaista murhetta olisi pakkasilla...

Ikkunat jäätyvät sisäpuolelta (myös) vaikka mitään kosteutta
aiheuttavaa tavaraa ei ole auton sisällä.

Onko tähän mitään "kikkoja" miten välttää tuo?

Waverunner

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Sanomalehtiä autoon vaikka takamattojen alle. Vanha kikka jostain -90 luvulta ja toimii nykypäivänäkin. Oletko tarkistanut varmasti myös matonaluset ja muut jos siellä olisi hieman märkää? Toinen tarkistettava kohde olisi myös roskakaukalo siinä pyyhkimien alla. Sekä tietty, milloin on viimeksi vaihdettu raitisilmasuodattimet ja muut.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Waverunner kirjoitti:Tällaista murhetta olisi pakkasilla...

Ikkunat jäätyvät sisäpuolelta (myös) vaikka mitään kosteutta
aiheuttavaa tavaraa ei ole auton sisällä.

Onko tähän mitään "kikkoja" miten välttää tuo?

Waverunner
mulla huurtu tosi pahasti ikkunat, putsasin kunnolla niin että laitoin lasinpesuainetta rättiin ja kävin kaikki lasit läpi. ei huurru eikä jäädy enään. kosteus tarttuu siihen skeidaan ja sit jäätyy..

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

lämmitimestä vielä, tänään auto tolpas sen 3 h, ei vaikutust jäähdytysnesteen lämpöön mittarin mukaan, lähtee kuitenkin käyntiin kuin palmun alta, ei iinä. joku defan härpäke näyttää olevan...

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

... ikkunoiden jäätymisestä...

Kiitos kaikille vinkeistä - kokeillaan noita!

Viikonloppuja!

Waverunner

Reino_
Viestit: 97
Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Reino_ »

MKT kirjoitti:
Reino_ kirjoitti:Sattui tuossa eilen hassusti Saarijärven kohdalla matkalla Kokkolaan että auto sytytti moottorihäiriö valon, hyytyi tienvarteen ja sammu, käyntiin auto lähti heti niinkuin ennenkin mutta moottorin vikavalo jäi palamaan, ajelin jokusen kilometrin rauhallisesti seuraavalle huoltoasemalle ja käynnistelin auton pari kertaa ja sainkin valon siitä sammumaan. Kysymys kuuluukin että mikä tälläsen voisi aiheuttaa? Vetelin kärryä perässä, kävi mielessä että voisiko aiheutua joku häiriö jos ajelee D asennolla kärryn kanssa, onhan se 6 vaihde aika iso.. Uskaltauduin kuitenkin jatkamaan matkaa kokkolaan ja ajelin loppu ajan max.5 vaihteella.

EDIT: ajelin siis vielä Kokkolasta Jyväskylään ja tänäänkin pyöritelly kärryn kanssa tässä lähistöllä ja auto toiminut moitteetta 8)
Viime keväänä kävi täsmälleen samalla tavalla eli auto yllättäen sammui täydestä motarivauhdista. Lähti uudestaan käyntiin ja toimi moitteetta, vikavalo paloi aluksi mutta sammui parin startin jälkeen. Vikakoodien luku kertoi että jakotukin paine oli romahtanut jonnekin 100barin tasoon kun sen olisi pitänyt tuolla kierrosalueella olla >1000 bar. Syy jäi epäselväksi eikä ole sattunut sen jälkeen. Yleisin syy näissä bosch-vempeleissä on kai ollut mittaavan anturin tai sen liittimen krakaaminen. Korkeapainepumpun vikaahan tuo testeri ilmoitti mutta se harvoin kai on syynä.

Kävin luetuttamassa autosta vika koodit ja virallinen herja oli "PRESS ON INJECTOR SUPPORT (HETKELLINEN)" eli olis kuulema jossain suuttimessa ollut hetkellinen kosketushäiriö, asentaja neuvoi hyvin miten saa ne suuttimien nipsuttimet taas rokkaamaan ihan koti konstein eikä tämän pitäisi toistua! :)

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Täälläkin on ongelmia selvitelty ja uusia saatu :) Heitti pakkasella tehot pois ja have engine checked. Tehot palanneet, mutta hälyttää yhä. Wetterillä käynnistä huolimatta.

Wetterillä oli siis ulinan selvityksissä. Syynä jakolaatikon laakeri. Ei voi vaihtaa, vaan pitänee uusia koko jakolaatikko. Tämä toivottavasti menee ifin kuntoturvan piikkiin, aikoivat selvittää. Samalla toinen takajarrupala havaittu olevan finaalissa (tästä jo aavistus olikin) ja toinen etupyörän laakeri vaihdon tarpeessa. Samalla edessä olis 150tkm huolto. Katsotaan riittääkö touhutonni, jos wetterillä korjauttaa, toivottavasti riittää jos ifikin osallistuu. ensi viikolla aikoin ilmoitella aikaa, hintoja ja ifin vastausta.

Avatar
Tazio
Viestit: 3395
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
WTF? Jakolaatikko vaihtokunnossa noilla kilsoilla? Pelkkää pikataivalta laskettu vai aina ajettu Riva peräkärrissä? ;)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Kai sillä kelkkaa oli kiskottu jonkun verran, mutta ei sen kummempaa...Ja ensimmäiseltä omistajalta sen 12tkm sitten hommasin, eikä oikein profiili teinihurjastelijaksi tällä foorumilaisella sopinu :-D

Kuitenkin kuulostaa fiksulta selitykseltä, kun ei oikein sovi turbo tai laatikkoviaksi. Toivotaan että if osallistuu laskuun.
Tazio kirjoitti:^
WTF? Jakolaatikko vaihtokunnossa noilla kilsoilla? Pelkkää pikataivalta laskettu vai aina ajettu Riva peräkärrissä? ;)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Tazio
Viestit: 3395
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Toivottavasti saat if:in kanssa sovittua. Ei oikein kyllä luottamusta lisää jos normikäytössä olleen henkilöauton voimansiirto alkaa noilla kilometreillä poikia. :(

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

kuulostaako pitkältä lämpeemis ajalta 2.2JTS moottoriin: Auto seisoi pihassa ja lähti liikkeelle ilman tolppaa. Sitä ennen noin 2,5 tuntia aikasemmi ajettu pitkä ajo ja kone oli lämmennyt hyvin. Ennen kuin lämmöt olivat "tapissa" oli kilometrejä maantie nopeuksilla (~80km/h) kertynyt melkein 20 ja aikaa 15-20 minuuttia. Pitäisikö huolestua?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

melkein sama mulla, kylmä kirpasee, mutta en ole pitännyt niin hitaana, että viitsisin edes harkita uutta termaria. etenkin kun lämmöt sitten pääsee lopulta sinne 90 asteeseen
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Sanosin että mun nokivasara lämpenee nopeammin, vaikka tuli keskiviikkona lähdettyä -20c liikkeelle aamulla ilman lämmitystä kun unohdin johdon.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^ja^^^ mulla lämpenee näillä pakkasil 5,5 km matkalla lähes 90 taajama pyöritykses. ok aamulla lähen lämpimäst tallist mut kummiskin...

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Ai sakeli, ei näytä jakolaatikko luokkaan kolme kuuluvan... No ootellaan ja katotaan mitä kustantaa

http://www.if.fi/web/fi/henkiloasiakkaa ... fault.aspx

Äksjiiärrä
Viestit: 84
Liittynyt: 04 Huhti 2012, 12:45
Car(s): ex. 159 sw 2.2JTS
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Äksjiiärrä »

2.2JTS:n lämpenemiseen liittyen, annatteko ilmastoinnin olla automaatilla vai säädättekö puhallinta erikseen?
Itsellä automaatilla näillä n. 15 asteen keleillä kestää varmaan 15-20 kilometriä moottorin lämmetä 90 asteeseen, jäähdytinneste ja öljyt lämpeävät samaan tahtiin. Mutta kun itseä ärsyttää se lämppärin puhaltimen tohina niin yleensä pudotan puhalluksen kolmeen tai neljään pykälään ja silloin jäähdytysnesteen lämpötila nousee 90 asteeseen reilun viiden kilometrin matkalla mutta öljyn lämpö nippa nappa vasta liikahtaa 70:stä.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Riippuu mistä roikkuu. Välillä tulee säädeltyä jos haluaa lämmintä nopeammin, mutta harvemmin moista jaksaa harrastaa. Jos tietää, et tulee vain jotain lyhyttä matkaa tulee sitä räpellettyä, mut yleensä ei moiseen viitsi vaivautua. Toiminta on samanlaista mitä sinullakin.

Avatar
RikunAlfaRomeo
Viestit: 209
Liittynyt: 19 Elo 2012, 11:32
Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09
Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00
Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja RikunAlfaRomeo »

Eilen napsahti todella komea "halkeama" keskelle tuulilasiin, ilmeisesti sisälämpö, pakkanen ja kivenisku ei ole mukava yhdistelmä :lol: Elikkä kysymys kuuluu näin?
minkälaista hintaa pitää 159:sin tuulilasi jossa on sadetunnistin ja mitä tuulilasinvaihto firmoja suosittelette Tampereen alueella? Kiitos näin etukäteen :)
Without Heart We Would Be Mere Machines

Rema
Viestit: 318
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rema »

Autostani ei löytynyt muuta vikaa( kun se ei käynnistynyt -15 ast pakkasessa) kun akun jännite oli pudonnut puoleen. Akku oli melko uusi. Mikä on paras pakkasakku? ja minkä kokoinen ?
Säilytän autoani ulkona.
Laitatan myös Denso IK16 tulpat.Öljy on Mobil new life 0-40. Käytän myös säteilylämmitintä.

newport
Viestit: 76
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 18:51
Paikkakunta: helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja newport »

melkein kaikissa vikatapauksissa kantsis kääntyä merkkikorjaamon puoleen...niillä on ajantasalla olevat tiedot vioista ja joskus jopa päivitys voi korjata vian..on itellä auttanu monesti.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

Täytyypi kattoo sitten jos kokeilis alkuun kauniita viimasuojia :)

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

RikunAlfaRomeo kirjoitti:Eilen napsahti todella komea "halkeama" keskelle tuulilasiin, ilmeisesti sisälämpö, pakkanen ja kivenisku ei ole mukava yhdistelmä :lol: Elikkä kysymys kuuluu näin?
minkälaista hintaa pitää 159:sin tuulilasi jossa on sadetunnistin ja mitä tuulilasinvaihto firmoja suosittelette Tampereen alueella? Kiitos näin etukäteen :)
mulla on edellisen omistajan kuitti autokeskuksen(konala) tuulilasinvaihdosta, 381,00 e oli loppulasku kesäkuussa 2012.

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Evoluxione kirjoitti:Mistäs ton muuten saa selville että onko säteily- vai lohkolämppäri?
Simppelisti kuulotuntumalla. Töpseli kiinni, ja jos kuuluu hetken päästä pientä pihinää/naksetta, niin sulla ei oo säteilylämmitin. Säteilylämmitin ei yleensä pidä mitään ääntä.

Tietty konetila auki ja seuraamalla pistokkeelta menevää piuhaa tuo selviää myös. :-D

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mlatva »

RikunAlfaRomeo kirjoitti:Eilen napsahti todella komea "halkeama" keskelle tuulilasiin, ilmeisesti sisälämpö, pakkanen ja kivenisku ei ole mukava yhdistelmä :lol: Elikkä kysymys kuuluu näin?
minkälaista hintaa pitää 159:sin tuulilasi jossa on sadetunnistin ja mitä tuulilasinvaihto firmoja suosittelette Tampereen alueella? Kiitos näin etukäteen :)
Ei varmaan oo tuulilasivakuutusta?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rolle »

quppe kirjoitti:Täytyypi kattoo sitten jos kokeilis alkuun kauniita viimasuojia :)

Ilman viimasuojaa, Tapiola - Ikean liittymä ja täydet lämmöt ja öljy 80 astetta. Vaihda se termari.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Nojoo.. Nyt kun aloin miettimää, niin on lämpeneminen alkanut hidastumaan pikku hiljaa. Onko kukaan vaihtanut itse termari tähän malliin? Onko minkälainen homma..

Avatar
RikunAlfaRomeo
Viestit: 209
Liittynyt: 19 Elo 2012, 11:32
Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09
Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00
Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja RikunAlfaRomeo »

mlatva kirjoitti:
RikunAlfaRomeo kirjoitti:Eilen napsahti todella komea "halkeama" keskelle tuulilasiin, ilmeisesti sisälämpö, pakkanen ja kivenisku ei ole mukava yhdistelmä :lol: Elikkä kysymys kuuluu näin?
minkälaista hintaa pitää 159:sin tuulilasi jossa on sadetunnistin ja mitä tuulilasinvaihto firmoja suosittelette Tampereen alueella? Kiitos näin etukäteen :)
Ei varmaan oo tuulilasivakuutusta?
just tossa kattelin että löytyy kyllä, taidetaan laittaa sen piikkiin kyllä :)
Without Heart We Would Be Mere Machines

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Evoluxione kirjoitti:Mistäs ton muuten saa selville että onko säteily- vai lohkolämppäri?
Pitää katsella konepellin alle ja seurailla lämmittimen johtoja. jos sulla on defan töpseli, niin melko todennäkösesti sulla on säteilylämmitin öljypohjan kyljessä, pakosarjan puolella.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Muilla kuin Defalla ei ainakaan tohon 2.2 JTS:ään ollut muuta tarjota kun säteilylämppäriä. Calix näytti nollaa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^kiitti vinkist, eilen tiigailin jäähdytysnesteen putkia ja ei näkynyt mitään lämppärin haaraa misään joten taitaa olla säteilylämppäri ja jos se on siel pakosarjan puolel niin se on vähän jemmas..

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^kiitti vinkist, eilen tiigailin jäähdytysnesteen putkia ja ei näkynyt mitään lämppärin haaraa misään joten taitaa olla säteilylämppäri ja jos se on siel pakosarjan puolel niin se on vähän jemmas..

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

quppe kirjoitti:^ Nojoo.. Nyt kun aloin miettimää, niin on lämpeneminen alkanut hidastumaan pikku hiljaa. Onko kukaan vaihtanut itse termari tähän malliin? Onko minkälainen homma..
tsiigailin termarin sijaintia ja mikäli termarin tunnistin, niin se on koneen kyljessä kuskinpuolella hiukan ylempänä kuin loota. näyttää ahtaalt paikalta kun paljon letkua ja johtoa tiellä, akku irti?

samalla huomasin että jäähdytysjärjestelmän muoviproppu hikoilee jäähdytysnestettä...

Avatar
Dio Natale
Viestit: 861
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Tätäkö tarkoitit?

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

molex to sata, lose all your data.

Avatar
Polforea
Viestit: 11251
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Viisysin lämpiäminen on melkein Audista tuttua tasoa, joten on ilmeisesti tullut aika vaihtaa termari. Spareto kauppaisi Calorstatin (jota ainakin tutut volvomiehet tuntuu arvostavan) 56 euron hintaan. Onko tuo kelpo diili vai pitääkö rimpautella maanantaina marmorille tai saako jostain halvemmalla käypää tavaraa?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

quppe kirjoitti:^ eikös se lämmitä öljyä eikä nestettä?
Lämmittää mitä lämmittää, mutta nesteen lämmön saa helpommin ulos.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

quppe kirjoitti:Täytyypi kattoo sitten jos kokeilis alkuun kauniita viimasuojia :)
Kuva Säästin tein ite jostain PE-muovista. Eikä nuo nyt niin kammottavat ole, kai :lol:

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Polforea kirjoitti:Viisysin lämpiäminen on melkein Audista tuttua tasoa, joten on ilmeisesti tullut aika vaihtaa termari. Spareto kauppaisi Calorstatin (jota ainakin tutut volvomiehet tuntuu arvostavan) 56 euron hintaan. Onko tuo kelpo diili vai pitääkö rimpautella maanantaina marmorille tai saako jostain halvemmalla käypää tavaraa?
Mä pistin ton halvan Sparetolta kiinni ja toimiihan se.
Mutta eipäs sopinu suoraan.. yks letkukara oli tuossa ohkasempi mitä alkuperäsessä.
Olikohan se .. voin mitata maanantaina. No, joka tapauksessa se on se ohkasin letku mikä siihen termarille tulee.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6683
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^^Ihan tulee mein haski mieleen tost keulasta, sillon ku se ilmotti, et "et muuten koske nyt". :-D

Avatar
Polforea
Viestit: 11251
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Mites tuon ratkaisit? Saiko uuden termarin siirrettyä vanhaan koteloon, vaihdoitko letkua, teitkö adapterin vai miten sait setin toimimaan oikein?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Laitoin uuden letkun. Mulla on sitä muutama metri viel, jos vaikka tarvit.
Menisköhän sitä joku 20cm ja sisäreikä tais olla 8 tai 10mm.
Maanantaina saan siitä kyllä mitat.

JLM
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Joulu 2009, 09:59
Car(s): 156 V6 sw 159 2,4 JTDm 147 2,0 TS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JLM »

Kuinka pirullinen savotta etuvakaajan puslien vaihto 159:ään on?

Vastaa Viestiin