Alfa Romeo 159

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Deltta hinnoittelee V6:en niin hyvin (päin p....ttä), että tuskin pääsee syntymään omalla kohdalla suurta autokuumetta? Käytettynä tietysti voisi harkita Q4:sta sitten joskus...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

156 netissä oli kulutuslukemia (seka-ajo), paino vaikuttaa myös lukemiin

2.2JTS 185cv 230nm 9,4lt/100km

--156 2.5V6 192cv 218nm 11,8lt/100km

3.2JTS* 260cv 322nm 11,3lt/100km

*Q4 di serie
3.2 without Q4 will consume 9,9lt/100km because Q4 increases consumption about 14%

--156 GTA 250cv 300nm 12,1lt/100km
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

niin mutta v6 moottorissa on aina neliveto vakiona

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Mirafiori kirjoitti:niin mutta v6 moottorissa on aina neliveto vakiona
Tää onkin ny vaikeeta. Infoo tulee joka puolelta, mutta mihinkä enää voi luottaa. Carfin vuosikokouksen ohessa Deltan kaveri puheli, että 159 tulee Suomeen vasta 2006. Nelivetomallia ei oikein luvannut ollenkaan Suomeen, mutta poislähtiessään totesi välinpitämättömästi, että jos haluaa nelivedon, pitää tyytyä dieseliin. Yritin kysellä tarkemmin, mutta myyjää ei kiinnostanut ja siihen tuli joku toinen kyselemään ja myyjä keskittyi häneen.

Toinen kommentti samasta aiheesta tuli toiselta klubilaiselta, joka sanoi jotain, että uuden Q4:n neliveto ei olisi mikään aito neliveto, vaan joku elektroniikalla kyhätty viritelmä. Sama juttu siinä, eli kun yritin alkaa tarkemmin kyselemään tiedon pohjia, niin suunta oli jo minusta poispäin.

Kerran kun on puhuttu autosta, jonka voisi nykyisen Q4:n seuraajaksi tosissaan suunnitella, niin huhuja piisaa riittävästi, eikä oikein tiedä mitä tekisi. .. vaikka puuttuuhan tuosta turbo(t)...
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Evossa oli juttu 156 Crosswagonista, jossa siis on neliveto. Jutussa oli haastateltu Paolo Massaita eli Alfan tekniikasta vastaavaa tyyppiä. Kyseessä on jatkuva neliveto. Jutun mukaan Crosswagonin systeemi olisi tulossa 156:sen seuraajaan.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Garrett kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:niin mutta v6 moottorissa on aina neliveto vakiona
Tää onkin ny vaikeeta. Infoo tulee joka puolelta, mutta mihinkä enää voi luottaa. Carfin vuosikokouksen ohessa Deltan kaveri puheli, että 159 tulee Suomeen vasta 2006. Nelivetomallia ei oikein luvannut ollenkaan Suomeen, mutta poislähtiessään totesi välinpitämättömästi, että jos haluaa nelivedon, pitää tyytyä dieseliin. Yritin kysellä tarkemmin, mutta myyjää ei kiinnostanut ja siihen tuli joku toinen kyselemään ja myyjä keskittyi häneen.

Toinen kommentti samasta aiheesta tuli toiselta klubilaiselta, joka sanoi jotain, että uuden Q4:n neliveto ei olisi mikään aito neliveto, vaan joku elektroniikalla kyhätty viritelmä. Sama juttu siinä, eli kun yritin alkaa tarkemmin kyselemään tiedon pohjia, niin suunta oli jo minusta poispäin.

Kerran kun on puhuttu autosta, jonka voisi nykyisen Q4:n seuraajaksi tosissaan suunnitella, niin huhuja piisaa riittävästi, eikä oikein tiedä mitä tekisi. .. vaikka puuttuuhan tuosta turbo(t)...
suomeen tulosta en osaa sanoa.....myohassa varmaan....mutta se on Deltan syyta!

tekniikan maailmastakin voi lukea mika on q4....torsec C neliveto...parhaita nelivetoja mita voi olla...

jos 159:a ei tule saamaan suomessa nelivedolla niin se tarkoittaa sitten sita etta delta tuo vain nelisylinterisia alfoja
en voi sille mitaan...toisaalta ihan normaalia etta ovat viela pihalla...

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Curva Grande kirjoitti:Evossa oli juttu 156 Crosswagonista, jossa siis on neliveto. Jutussa oli haastateltu Paolo Massaita eli Alfan tekniikasta vastaavaa tyyppiä. Kyseessä on jatkuva neliveto. Jutun mukaan Crosswagonin systeemi olisi tulossa 156:sen seuraajaan.
niin 159:ssa kaytetty Q4 on evoluutio crosswagonin jatkuvasta torsen C 42/58 nelivedosta

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Garrett kirjoitti:Nelivetomallia ei oikein luvannut ollenkaan Suomeen, mutta poislähtiessään totesi välinpitämättömästi, että jos haluaa nelivedon, pitää tyytyä dieseliin.
Gsus, toi on just niin tyypillistä delttaa, yhtään ei olla kiinnostuneita omista tuotteista eikä varsinkaan Alfasta. Kyllä jostain lattapaskasta ollaan valmiita tuomaan vaikka mitä versioita.

Ekaksi ei tuoda dieseleitä suomeen ollenkaan ja sitten myydään kun 156:n valmistus on jo päättynyt, watta fuck? Nyt lupaillaan Q4:sta mutta pelkästään dieselinä??

Ihan oikeasti olen sitä mieltä, että Alfan maahantuojan pitäisi vaihtua ja nopeasti!

Kyllä luigit naureskelis kun tietäisivät (elleivät jo tiedä) minkälaista harrastelijoiden puuhastelua Alfan edustus täällä on.

Mutta pieni maa, pienet myyntimäärät, ei taida paljon Italiassa kiinnostaa? Hävetä saisivat silti siellä delttassa!

Turha itkeä, pitää muuttaa Italiaan...Ciao!

:drinking:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Vittorio Jano kirjoitti:
V6 kirjoitti:1480 kilon painolla tarvitsee n 210hv että olisi lähellä 156V6sen suorituskykyä.2.2JTSnen tuolla painolla on n 8 sekunnin peli ei hyvä
156 SW V6 painaa 1480 kg. 230 km/h, 7.4 s. nollasta sataan. Valehteleeko tehdas?

Taloudelliset realiteetit pakottavat allekirjoittaneen vilkuilemaan tuonne tehoskaalan alkupäähän joka tapauksessa.

tässä jotain lukemia tiedä sitten onko viralliset

0-100

1.9 9sec
2.2 8sec
3.2 Q4 6sec

1.9 jtd 11sec
1.9 jtdm 9.5sec
2.4 Q4 jtdm 7.5sec
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Arvothan ovat ihan linjassa kilpailijoiden suhteen - mitä ne nyt sitten tulevatkan olemaan, sen päättää lopulta hinnoittelu. Sellainen nykyisen V6:n vastine tosiaan näyttäisi puuttuvan, niinkuin nimimerkki V6 joskus ennakoikin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

saa nahda saavatko tuotantoon 2,8V6:n

2,2Turbon pitaisi olla varma, mutta se onkin 3,2:a tehokkaampi

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

näyttää muuten tuo 159 noissa V6.n postaamissa kuvissä todella hyvältä.
..tuo viininpunainen metallinhohtoväri on vielä kuin piste iin päälle.. 8)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mirafiori kirjoitti:159 esitellaan lehdistolle muutaman paivan paasta, silloin julkistetaan yksityiskohtaisempia tietoja autosta, myos se kuuluista akselivali
Taisi TM:n toimittaja taas olla kahvilla kun väittää edelleen akseliväliksi 270cm.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jos 159 ja uusi Croma on tehty samalle alustalle, niin... tulipa vaan mieleen, että Italdesignin rakentama 8ttoV V8, hmmm olisi mahdollinen myös 159:iin ja Breraan.

Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja tzrp »

Nuo "live"kuvat tuosta 159:stä tuovat aivan eri tavalla esiin auton hienon muodon.

Tyyppailin Photoshopilla huvin vuoksi, miltä näyttäisi tuo keula, jos ajovalot olisi piilotettu tavalliseen tapaan pleksin taakse. Pitää myöntää, että on kuitenkin paremman näköinen tuollaisenaan paljaana, vaikka tässä onkin mennyt jonkin aikaa tätä muotoiluratkaisua sulatellessa.

Toisaalta, pitää päästä ihastelemaan luonnossa. Siten joskus, vuoden päästä...

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Stilo »

"Kaunotar ja hirviö" On tuo Croma aika möhköfantti.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

alfista kirjoitti:Jos 159 ja uusi Croma on tehty samalle alustalle, niin... tulipa vaan mieleen, että Italdesignin rakentama 8ttoV V8, hmmm olisi mahdollinen myös 159:iin ja Breraan.
ei ole tehty samalle, croma on opelin alustalle tehty, 147 clubissa oli kyllä huhuja joko V6 TBO tai maseratin V8 GTA malliin.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

V6 kirjoitti:
alfista kirjoitti:Jos 159 ja uusi Croma on tehty samalle alustalle, niin... tulipa vaan mieleen, että Italdesignin rakentama 8ttoV V8, hmmm olisi mahdollinen myös 159:iin ja Breraan.
ei ole tehty samalle, croma on opelin alustalle tehty, 147 clubissa oli kyllä huhuja joko V6 TBO tai maseratin V8 GTA malliin.
ei se 159 edelleenkaan kayta sita ***keleen epsilonia.... :?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

AutoItalian jutusta jotakin poimittua. Ehkäpä ollut jo täälläkin.

- Tehdas tavoittelee nousua tuotantomäärissä. Jos/kun Amerikkaan mennään, niin vuosituotanto nousee 300 000:n autoon (siis kaikki mallit lukien)
- Rengaskoko 17". 18" optio
- Dieselit ovat Alfan omia. GM-pohjaiset 4-sylinteriset bensakoneet saavat AR JTS-käsittelyn. Tässä ei muuten puhuttu mitään siitä hinhasta/ketjusta? 3.2:n tulee Australiasta Holdenilta, matkustaa Yhdysvaltoihin purettavaksi ja jatkaa sieltä matkaansa Italiaan Pomigliano d´Arcoon kokoamista varten
- Autoissa on uudet 6-loviset laatikot
- Q4 jakaa voiman 43% eteen ja 57% taakse. Kovassa kiihdytyksessä takapyörille ohjataan 80% väännöstä.
- Peräpäässä MacPherson korvautuu jonkinlaisella Multilink-ratkaisulla, etupäässä tukivarsien geometriaa on hiottu
- Pohjakosketuksia ei pitäisi sattua yhtä usein kuin 156:ssa
- Sport-alustaa ei todennäköisesti tule tarjolle, koska tehtaan edustajan mukaan "The dynamic behavior is absolutely fantastic, so we don´t need to increase it" Tämä quote kuulostaa erityisen hyvältä
- Laatua pyritään tietenkin parantamaan, jotta 3-vuotiaskin Alfa tuntuisi yhtä hyvältä kuin uusi
- Takapenkit ovat kääntyvää mallia
- Mäkistarttijarru, SatNav, pysäköinti-, sade ja hämäräsensorit sekä MP3-soitin kuuluvat ainakin paremmin varusteltuihin malleihin. Bosea saa lisärahalla

Kohtahan saadaan jo lukea ekoja koeajoraportteja. Odottelen mielenkiinnolla!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

myyntiin tuloa on lykatty 3kk muuten

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Mirafiori kirjoitti:myyntiin tuloa on lykatty 3kk muuten
Yllättäen :roll:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
155156
Viestit: 2099
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Mirafiori kirjoitti:myyntiin tuloa on lykatty 3kk muuten
Miksi?

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

155156 kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:myyntiin tuloa on lykatty 3kk muuten
Miksi?
älkää kertoko kenellekkään mutta jotain teknisiä ongelmia....autoja ei ole pystytty vielä tuottamaan tarpeeksi lanseerausta varten....lehdistoesittely tapahtuu kuitenkin kesän kynnyksellä, jolloin auton voi myos tilata italiassa, ja muutamissa liikkeissä se saatta siis olla jo esillä

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Forumilla 147virtualclub.it eräs kertoo saaneensa Luxemburgilaiselta Alfa diileriltä esitteen 159:stä. Esite on ranskankielinen ja asiaakin riittää, mutta tässä muutamia numeroita (0-100 km/h, huippu):
- 1,9 JTS 9,7 ja 212
- 2,2 JTS 8,8 ja 222
- 3,2 JTS 7 ja 240

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onkohan siitä kovasti kohutusta akselivälistä jo faktatietoa???
Jokaisessa kirjoituksessa mitä lehdistä olen lukenut mainitaan tuo 270cm, vaikka Mirafiori muuta sanookin.
Tahtoo tietää!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Akseliväliä ei esitteessä mainittu.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jopa uusimmassa il Biscione:ssa mainitaan akseliväliksi 270cm.
Onko tuo nyt se sama levy, kuin Cromassa vai eri levy samalla akselivälillä :roll: ?
Eikö tuosta nyt mistään löydä faktatietoa?
Itse en hallitse nettisurffailua niin hyvin, että löytäisin maailmalta tietoa asiasta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
155156
Viestit: 2099
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Alfissimo kirjoitti:Onko tuo nyt se sama levy, kuin Cromassa vai eri levy samalla akselivälillä :roll: ?
Jälkimmäinen.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

eri levyt, eri tekniikka......


3,2n suoritusarvot ovat automaatilla.....manuaali on nopeampi

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

näköjään "esite" on nyt ilmestynyt italiaspeediin

http://www.italiaspeed.com/2005/cars/al ... w/0305.htm
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Niin on, mutta ei siinäkään ole täsmällistä tietoa alustan kaikista mitoista saatika alusta-mallista. Miksi ihmeessä tämä on niin mystistä?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ei tässä minusta mitään mystistä ole auton pituudeksi on ilmoitettu fiat pressin sivuilla tuo 2700 ja alusta on se GMn (saabin) kanssa kehitetty premium platform, joka tapauksessa kokoluokka on lähellä 166sta.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

V6 kirjoitti:ei tässä minusta mitään mystistä ole auton pituudeksi on ilmoitettu fiat pressin sivuilla tuo 2700 ja alusta on se GMn (saabin) kanssa kehitetty premium platform, joka tapauksessa kokoluokka on lähellä 166sta.
No jos Mirafiorin kivenkova väite 280,5 cm akselivälistä loppupeleissä oliskin totta niin olishan tämä informaatio 270 cm akselivälistä enemmän kuin mystistä. Tulin nyt ajatelleeksi että jos premiumplatta oli ajateltu uuteen 9-5:een (niinkuin kai oli) niin silloin 270 olis liian lyhyt.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Samaa mieltä siitä mitä 166 kirjoittaa. Onko missään "virallisessa" tiedotteessa edes nähty mainintaa "premium platform" ? Voin muistaa väärin, mutta itse en muista nähneeni ko viittausta.

Alfan kanssa varmaa näyttää olevan vain se mitä on pihassa :silly: (paitsi, että siitäkään ei aina tiedä mikä sitä vaivaa) Se on tietysti koko jakeluketjun tulosta, mutta monesti tuntuu, että:

1. Tehdas ei ilmoita millainen auto on
2. Maahantuoja ei ilmoita milaisia Alfoja se tuo maahan
3. Myyjät eivät tiedä millaisia Alfoja heillä on hallissa

Kovasti teettää töitä tämä autoharrastus :mrgreen:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

eikai ne kaikkea mainosta eihän missään virallisessa tiedotteessa edes mainta GMn lohkoja saatikka että alkaisivat puhumaan Saabista ja premium platformeista virallisissa tiedotteissa.

Nämä mitat on kuitenkin virallisesta lehdistötiedotteesta ja löytyy esim Fiat press sivuilta;

The new model is roomier than the 156, and more comfortable, a strong point that is confirmed by its generous dimensions: it is 4,660 mm long, 1,828 mm wide and 1,417 mm high, with a wheelbase of 2,700 millimetres.

voihan se olla tietysti että suoltavat ..kaa sivuillaan?
:mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Ainakin tehtaan Italian sivuilla on mainittu auton rakentaminen premium levylle.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

The Alfa Romeo 159 will be at dealerships throughout Europe within 3 months, ready to take on German D-segment rivals such as the BMW 3 Series and Audi A4

The year 1997 will remain forever engraved in the long and fascinating history of Alfa Romeo. It was in this year when Alfa Romeo launched their Alfa 156, a highly acclaimed sporting luxury saloon which literally rewrote the standards of D-segment European cars overnight. The Alfa 156 offered an innovative and charismatic design, revolutionary technology (the first diesel to be marketed with Common Rail technology) and a new generation of gearboxes including the Ferrari Formula 1 derived Selespeed system. Within its eight year production span, the Alfa 156 won many awards, including the coveted Car of The Year in 1997, not to mention winning over the hearts of thousands of satisfied customers world-wide, many of whom were first-time clientele for Alfa Romeo. The Alfa 156’s replacement, the recently unveiled Alfa 159, has therefore been planted with a weighty sum of expectations to live up to.
Penned by Giorgetto Giugiaro, the Alfa Romeo 159 inaugurates the new style of Alfa Romeo, first seen on the Italdesign Giugiaro Brera concept car in 2002. It embodies fluid lines with elegant, muscular flanks and a prominent grille to ensure the continuity of sporting elegance specific to the many famous models produced by the Milanese marque.
With generous dimensions (4.600 mm long, 1.828 mm wide and 1.417 mm high) and exceptional build quality to meet the most demanding standards, the Alfa 159 is poised to attack the sales of its direct German rivals: namely the BMW 3 Series and the Audi A4.
The Alfa 159's interior is predominantly focused towards the driver. The driving position is perfect, the controls have a quality touch and all instrumentation is angled towards the driver’s line of view. On top of this, the choice of interior materials is set to an exceptionally high standard, and the design has no fewer than 12 storage areas. Leg space has been improved and the boot capacity has been increased to 405 litres (compared to 378 litres for the Alfa 156).
Thanks to its new platform, the Alfa Romeo 159 offers the best torsional rigidity within its category (182.000 Kgm/rad compared to 153.400 Kgm/rad for the previous BMW 3 Series). A new suspension system with quadrilateral arms at the front and a multilink setup at the rear ensures the Alfa 159 with excellent road-holding, increased stability as well class-leading turn-in, even at remarkably high speed.
Sound proofing has also been improved, which is partly due to the new architecture of the door frame design which reduces wind noise in a drastic way. The glass has also been thickened to 5 mm against 4 mm on the Alfa 156.
With a 5-star Euro NCAP safety rating, the Alfa Romeo 159 has all of the latest innovations in terms of active and passive safety: 8 airbags (front airbags for driver and passenger, sidebags, curtain airbags front and rear, kneebags for both driver and passenger), seatbelt reminder sound, seatbelt pretensioners, anti-whiplash headrests, retractable pedals during frontal impact, Fire System Prevention, ABS / ASR / VSC.
A lot of new equipment can be found on the Alfa 159 range: electronic keycard (with engine start / stop button), central console with coolbox, automatic Tri-zone Air-conditioning, digital tyre pressure guage, parking sensors at the front and rear, 6.5" colour TFT screen for satellite navigation, voice recognition, blue tooth, etc.
More equipment includes: folding rear seats, interior inserts from aluminium or genuine wood, electrically operated seats, bi-xenon headlights (with increased visibility of 300% compared to traditional headlights), Rear Entertainment Kit, etc.
The Alfa Romeo 159 will have a number of engines available from the start of its dealer launch, all of which ensure optimal performance in terms of power and torque. There will be three aluminium-block petrol engines using the latest JTS direct injection and Twin Phaser technology. These engines are the 1.9 JTS, the 2.2 JTS and the 3.2 JTS. The 3.2 JTS will only be available with integral four-wheel-drive. Alongside the petrol engines, there will also be three diesel engines available with Multi-Jet Common Rail technology, variable turbo geometry and Diesel Particulate Filters. These diesel engines come in the form of the proven 1.9 8V / 16V and 2.4 20V units. The 2.4 JTD M-JET 20V will be available with both two- and four-wheel drive.
All of the engines meet EURO 4 standards, but even more impressive are the diesel engines which meet EURO 5 standards due to their Diesel Particulate Filter technology. EURO 5 standards will remain valid until 2010 for automotive manufacturers.

Impression
1.9 JTS (6M)
1.9 JTD M-JET 8V (6M)

Progression
1.9 JTS (6M)
2.2 JTS (6M / Selespeed)

1.9 JTD M-JET 8V (6M)
1.9 JTD M-JET 16V (6M/6A)

Distinctive

2.2 JTS (6M / Selespeed)
3.2 JTS Q4 (6M / 6A)

1.9 JTD M-JET 16V (6M/6A)
2.4 JTD M-JET 20V (6M / 6A)

Pricing
Whereas the pricing of the Alfa 159 has not yet been decided by the management in Turin, a minimum average price increase of 7% over the Alfa 156 is expected.


Launch plan
The pan-European launch campaign for the new Alfa 159 will start rolling out early next month, ratcheting up to a formal autumn sales debut.
The first week of June will see Alfa Romeo launch an internet advertising and awareness-building campaign, and the delivery of sales literature, including the finalised price structure, to the dealers network. Meanwhile mid-June will see the Alfa 159 officially presented to the press.
A week later, on 20th June, there will be a special convention in Munich, while the end of that month will see the first cars, for promotional use, arriving with the importers across Europe.

These cars will be then used for a series of high-profile events. For example the Belgium importer will use three high-class locations in Northern Belgium, Brussels, Southern Belgium to present the Alfa 159 to a wide, discerning public.
All these high-profile events will lead up to a full-blown showroom debut for the Alfa 159, and the starting of deliveries to initial customers, scheduled to kick off at the beginning of September 2005.

Option
Parking sensors rear
Blue tooth and voice recognition
SATNAV with colour display
Leather sports interior

Leather sports interior “full option”
TI Pack
Exterior Sport Pack
Interior Sport Pack
Luxury Pack
Aluminium Pack
Utility Sedan Pack
Wooden steering wheel
Digital tyre pressure gauge

Blue tooth and voice recognition with off-board navigation


Kuten sanottu premiumilla ei ole mitn tekemista opelin kanssa, ja tulevaisuudessa rakennetaan maseratejakin premiumille, koska takavetorakenne on mahdollinen.
Itsekin olen hieman sekaisin, noista mitoista, olihan minulle itselleni sanottu juuri tuo 280,5.......minulla olisi eras selitys asialle, mutta en sano viel mitn, koska en ole varma.
Jokatapauksessa Vectran ja Croman epsilon levy on paljon surkeampi ominuaisuuksiltaan, eika niilla ole mitn samaa.
[/quote]

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

1,8 140hv, jonka 159 saa keulalleen ensi vuonna, on 99% Opel-Ecotec moottori :cry:
Sama moottori tulee Cromaan ja uuteen Zafiraan :wink:

Toisaalta samalla kun Opel saa uusimmat Multijet dieselit fiatilta jopa ennen fiatia (1,9 MJ 120 ja 150hv), Gm kierrättää vanhan 2,2 moottorin Cromalle, jossa on siis vain 147hv..... :?

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Mirafiori kirjoitti:1,8 140hv, jonka 159 saa keulalleen ensi vuonna, on 99% Opel-Ecotec moottori :cry:
Äkkiä, herättäkää minut joku, näen kauheaa painajaisunta... :shock:
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Mirafiori kirjoitti:1,8 140hv, jonka 159 saa keulalleen ensi vuonna, on 99% Opel-Ecotec moottori :cry:
Sama moottori tulee Cromaan ja uuteen Zafiraan :wink:

Toisaalta samalla kun Opel saa uusimmat Multijet dieselit fiatilta jopa ennen fiatia (1,9 MJ 120 ja 150hv), Gm kierrättää vanhan 2,2 moottorin Cromalle, jossa on siis vain 147hv..... :?
ei helvetti... :puke:

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Mirafiori kirjoitti: Gm kierrättää vanhan 2,2 moottorin Cromalle, jossa on siis vain 147hv..... :?
miksi GM kierrättää enää yhtään mitään cromalle? Eikös fiatti määrää nyt itse mitä koneita pellin alle laitetaan?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mirafiori kirjoitti:1,8 140hv, jonka 159 saa keulalleen ensi vuonna, on 99% Opel-Ecotec moottori
Tuommoinen on pakko saada! Cuore Sportivo!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Giri kirjoitti:miksi GM kierrättää enää yhtään mitään cromalle? Eikös fiatti määrää nyt itse mitä koneita pellin alle laitetaan?
En tiedä miten omistussuhteet menevät yhteisyrityksessä, liekö se syynä. Mutta mitä väliä sillä on, pääasia että 159:sin mukana tulee vihdoinkin kunnon kone Alfan nokalle :crazyeyes:

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Giri kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti: Gm kierrättää vanhan 2,2 moottorin Cromalle, jossa on siis vain 147hv..... :?
miksi GM kierrättää enää yhtään mitään cromalle? Eikös fiatti määrää nyt itse mitä koneita pellin alle laitetaan?
fiat on aina määräännyt...kysymys on vain siitä, että fiat luopuu uusimmasta pratola serran moottoriperheestä (vuodesta 1994, 1,8 2.0 ja 2.4 moottorit, joihin fiat twins sparkitkin perustuvat)
sopimuksen mukaan fiat ottaa käyttoon fire moottoreita lukuun ottamatta gm pohjaiset moottorit.
myos 1,6 torque 103hv poistuu pikkuhiljaa ja tilalle tulee alumiininen 105hv
toisaalta gm saa multijetit

Fiat auton tuleva bensiinimoottoripaletti
1,2 8v fire 65hv
1,4 8v fire 80hv
1,4 16v fire 95hv

1,6 16v MPI 105hv
1,8 16v MPI 140hv
1,9 JTS 160hv (vain alfa)
2,2 MPI 147hv
2,2 JTS 190hv (vain alfa)
3,2 JTS V6 260hv

JTS moottorit jakavat gm tuotteiden kanssa lähinnä lohkon.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Rolle kirjoitti:
Giri kirjoitti:miksi GM kierrättää enää yhtään mitään cromalle? Eikös fiatti määrää nyt itse mitä koneita pellin alle laitetaan?
En tiedä miten omistussuhteet menevät yhteisyrityksessä, liekö se syynä. Mutta mitä väliä sillä on, pääasia että 159:sin mukana tulee vihdoinkin kunnon kone Alfan nokalle :crazyeyes:
ainoa fiatin ja gm jäljellä oleva omistussuhde on puolan tehdas (50/50%), joka valmistaa 1,3 multijetia

syynä ovat yksinkertaisesti synergiat, fiatilla ei ole tulevaisuudessa fire moottoria lukuun ottamatta muita bensiinilohkoja

Avatar
155156
Viestit: 2099
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Alfan/Fiatin johdolla ei tunnu olevan minkäänlaista ymmärrystä merkin kannattajia kohtaan. Opelin moottoreiden käyttäminen Alfa Romeoissa on niin suuri munaus/virhe/epäkohta, että en äkkiä edes keksi sopiva vertailukohtaa automaailmasta.

Alfa Romeolla on ollut etuna urheilullinen ja ennen kaikkea "italialaista eksotiikkaa kohtuuhinnalla" aura ympärillään. Tämä on pitänyt fanit uskollisena merkille ja toisaalta karkottanut Teppo Tavalliset (eli Opelin asiakkaat). Tuleekohan nyt asiakkaita lisää, kun tarjolla olisi tuttu ja turvallinen ooppeli hienommalla korilla?

"Jaa sulla on Alffa Roomeo.. Eikös niissä oo ooppelin moottorit?"
Viimeksi muokannut 155156, 10 Touko 2005, 19:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

No tää 1.8L 140hp on kai sitte nähtävä jonkinlaisena karvalakkimallina 159:sta, eihän tällasesta mallista alun perin puhuttukaan, ehkäpä tarjonta suuntautuu enemmän eteläeuroopan markkinoille. Toivottavasti ei tänne Pohjan perukoille eksy ja jos eksyskin niin kukaan ei sitte sellasta osta, sovitaanko nyt tämä asia saman tien. Alfa.BBS:ään ei oo ooppelilla asiaa vai mitä Rolle! :2gunfire:
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

155156 kirjoitti:Alfan/Fiatin johdolla ei tunnu olevan minkäänlaista ymmättystä merkin kannattajia kohtaan. Opelin moottoreiden käyttäminen Alfa Romeoissa on niin suuri munaus/virhe/epäkohta, että en äkkiä edes keksi sopiva vertailukohtaa automaailmasta.

Alfa Romeolla on ollut etuna urheilullinen ja ennen kaikkea "italialaista eksotiikkaa kohtuuhinnalla" aura ympärillään. Tämä on pitänyt fanit uskollisena merkille ja toisaalta karkottanut Teppo Tavalliset (eli Opelin asiakkaat). Tuleekohan nyt asiakkaita lisää, kun tarjolla olisi tuttu ja turvallinen ooppeli hienommalla korilla?

"Jaa sulla on Alffa Roomeo.. Eikös niissä oo ooppelin moottorit?"
kun 159 saadaan suomeen niin joutuu vastaaamaan että "ehh :oops: kyllähän siinä se ecotec raksuttaa keulalla"

samaa miletä olen siitä tuon opelin moottorivalikoiman käyttö on ihan totaalinen munaus, oli käytössä sitten pelkkä lohko tai koko moottori.. :?

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jee, oman autoni arvo kohosi juuri ainakin 200:aan euroon :lol:

Vastaa Viestiin