Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Dio Natale
Viestit: 861
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Akku vaihdettu ja tosiaan menee tuon kokoinen pituudesta mutta ei pidempi.Astian pituus 355.
molex to sata, lose all your data.

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Eihä täl puhelimel "lainailemaan" pääse. Kerkesinkin hommaamaan toisen alfan ja siin oli 370/340. Perä ilmeisesti väsähtäny. Siihen toiseen on ruuvattu Kw Variante 2 iskarit ilmeisesti. Oisha siin varaa ruuvata viel alemmas sitten jos noin vähän puotettu.

On kyl huomattava ero mutkaan mentäessä.. :mrgreen:
Herää kysymys tosta näytöstä kojelaudassa kun se vilkahtaa vähän väliä vai onko sekin hajoamassa?

Avatar
-TTY-
Viestit: 1528
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Uusi kysymys ketjuun: Minkäslainen hässäkkä 166:n käsijarruvaijeri-systeemi on? Kaksi vaijeria siinä mennee, mutta onko rakenne pyörältä pyörälle menevä ja keskeltä kiristävä vai sellainen jonka jostain hel***in huonosta googlen kuvahaun kuvasta löysin, eli kaksi vaijeria rinnakkain ja liittyvät yhteen siellä jossain kahvan läheisyydessä?
Eli kun nyt vaijerit ovat uusintakunnossa (no ovat olleet jo jonkun aikaa) niin mitä osaa tilata? Heikalta ainakin löytyi "käsijarruvaijeri oikea" ja "käsijarruvaijeri vasen". Riittääkö nämä vai pitäisikö vielä näiden lisäksi jotain tarvita?
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Erilliset vaijerit, jotka yhtyvät käkkärin takana, eli molemmat vaijerit kannattaa uusia. Muuta ei tarvita.

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

2.0 ts:ssä palaa airbaginvalo. Seissyt melkein vuoden. Mistä tutkimaan ekaksi?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Lukemalla vikakoodit. Tyypillisiähän ovat nuo perinteiset, eli kuljettajan tahi matkustajan penkin alla olevat liittimet. Sikäli kuun takakontissa on samalla tavalla kuin 156:Ssa (verhobägiliittimet, jos siis moiset on), niin siellä on kanssa tyypillinen vikapaikka. Turha lähteä arpomaan, kun vikakoodilla voi selvittää todennäköisimmän paikan jossa vika on.

berliina
Viestit: 1157
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja berliina »

166 3l.tomaatti hyyty Hollolaan 10 tielle.Tien sivuun työnnettiin ja laitoin monen käyntiin lähdön jälkeen kylmäkallen pensaputken päälle.Se auttoi ja päästiin kotiin vaimon kanssa 66:lla.Auto pelas normaalisti eli ohi pääsi liukkaasti niinkuin kuuluu.Ruiskun merkkivalo on palanut jo pitkään,joka johtui imuputken halkemisesta.Itse epäilen pensan kiehumista se ei ehkä näy vikatiedoista.Ehdotuksia.Alffissimo ei sitä kannattanut.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
VMTD
Viestit: 3339
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Jos siinä on vielä talvikauden bensat tankissa niin sitten voi olla osasyyllinen käyntiongelmaan.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

berliina kirjoitti:laitoin monen käyntiin lähdön jälkeen kylmäkallen pensaputken päälle.Se auttoi ja päästiin kotiin vaimon kanssa 66:lla.Auto pelas normaalisti eli ohi pääsi liukkaasti niinkuin kuuluu.Ruiskun merkkivalo on palanut jo pitkään,joka johtui imuputken halkemisesta.Itse epäilen pensan kiehumista se ei ehkä näy vikatiedoista.Ehdotuksia.Alffissimo ei sitä kannattanut.
Enpä ole tuollaista Pirkka-niksiä kuullutkaan, eikä takuulla olis tullut mieleenikään :shock:
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kovasti itsekin hämmästelin, että voisiko moinen ilmiö vielä nykytekniikkaa kiusata. En siis tyrmännyt, mutta oikeassa Berliina on, että epäilykseni asiasta esitin. Ei tosin muitakaan ehdokkaita mieleen tule, kun mistään ei mitään vuotanut ja konehuone oli tosiaan kokolailla kuuma. Kylmäkalle suutintukin päällä hoiti tehtävänsä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Olisko enemmän ollu sillä vaikutusta että konepelti on ollut auki ja konepellin alla mahdollisesti lymyillyt kosteus on päässyt haihtumaan?

Monet sähköviat esiintyy myös lämpimissä olosuhteissa. Kylmässä johteet toimii paremmin ja jos kyseessä
on "rajatapaus" voi olla että pienoinen jäähtyminen johteissa riittää siihen että kaikki pelaa niinkuin pitää.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

pjotrthegreat kirjoitti:Olisko enemmän ollu sillä vaikutusta että konepelti on ollut auki ja konepellin alla mahdollisesti lymyillyt kosteus on päässyt haihtumaan?
Kyllä se moottoritila on aika hyvin tuulettuva tila vaikka olisi pelti kiinnikin.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mistähän kannattaisi lähteä etsimään Busson öljynsuodatinjalan ja lohkon välistä o-rengastiivistettä?
Ajattelin soitella Heikalle jahka arki koittaa, mutta jos joku tietää jonkun nettisivun, mistä tivari vois löytyä niin olis kiva. Hajoituskuva/osanumerokin kelpaisi.

Edit:
Sain irroitettua jalan kokonaan ja näyttää olevan samanlainen tiiviste, kuin öljynsuodattimessa, hieman ohuempi vain.
Taidan vaan hakea huomena ihan yleismallisen o-renkaan. Eiköhän se aja asian.

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Onkos näissä nostokohdat yhtä heikot kuin 164:ssa. Tuosta 2,5 on nekin saatu takaa helman sisään painumaan.?

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

JVTL kirjoitti:Onkos näissä nostokohdat yhtä heikot kuin 164:ssa. Tuosta 2,5 on nekin saatu takaa helman sisään painumaan.?
Jos omalla tunkilla nostaa niin rakenne kyllä kestää - ainakin minun kokemuksen mukaan.

Tietty jos käytössä on hallitunkki niin itse kyllä nostelin aina apurungosta, taka-akselista tms. nehän kestää kyllä.

ps. kunnon hallitunkki joka nostaa riittävän korkealle (vaikka hintavakin) on kyllä PARAS autonkorjaus väline mitä rahalla saa, meinaan jos ei viitsi massiiviseen operaatioon jossa asennellaan uudet Betonilattiat ja poltetaan tuhansia euroja rahaa autonosturiin. Itte hankin tällaisen
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... nia-15806/

Hyvin on toiminut jo vuoden päivät kaikissa pikku rempoissa, kaikki pyöräkotelon sisällä tapahtuvat hommat saa tehdä kivasti istualtaan jne. ja jos alustaan tarvii tehdä jotain, alle voi vaikka kontata eikä ahdista/pelota. Tietty kunnon pukit pitää olla kanssa....

Avatar
-TTY-
Viestit: 1528
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^Sellaisella pienellä lisähuomiolla että jos ko. hallitunkin oma nostotalla on kovin iso, siihen kannattaa laittaa väliin joku riittävän pieni puu-, kumi- tms. palikka. Isolla nostoläpyskällä varustettu tunkki jää nostamaan siitä muovihelmasta ja pullistaa kyseisen helman irti kiinnikkeistään. Omassa on kyllä nostokohdat kestäneet.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

166:ssa aavistuksenomaista nykimistä kylmänä. Onko kyseessä ominaisuus (kuten esim. entisessä 156 tessussani ajattelin asian olevan) vai joku vika? Vikakoodeja ei näkynyt, kun tänään huvikseni tsekkasin. Edellisen tulppien vaihdon vois tietenkin ainakin huoltomerkinnöistä yrittää selvittää. Ja autolle, joka on enimmäkseen seisonut talvet, ei varmaan tekis pahaa suutinten putsauskaan...
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jakke kirjoitti:166:ssa aavistuksenomaista nykimistä kylmänä. Onko kyseessä ominaisuus (kuten esim. entisessä 156 tessussani ajattelin asian olevan) vai joku vika? Vikakoodeja ei näkynyt, kun tänään huvikseni tsekkasin. Edellisen tulppien vaihdon vois tietenkin ainakin huoltomerkinnöistä yrittää selvittää. Ja autolle, joka on enimmäkseen seisonut talvet, ei varmaan tekis pahaa suutinten putsauskaan...
Vastaanpa itse itselleni. Eilen huomasin, että se pieni nykimisen tapainen tunne kylmänä oli riippuvainen siitä, onko ilmastointi päällä vai ei. Tänään kävin huollattamassa ilmastoinnin ja sieltähän puuttui yli 400g kylmäainetta. Eiköhän tämä korjaantunut tällä.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Saako ohjausvaihteeseen tiivisteitä mistään ts.yleiskokoja. lähinnä oikealle puolelle haitarikumin sisältä vuotaa?

berliina
Viestit: 1157
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja berliina »

Mä hain aikoinaan hydrauliliikkeestä stefa tietysti mukaan.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Löytyykö siihen vaihteeseen kaikki tarvittavat tiivisteet? Pitääkö hammastanko kokonaan irroittaa vai saako kaivettua tiivisteen ollessaan paikoillaan?

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Moritz »

Moi! Nyt on piru merrassa! Ja kiitos jo etukäteen.

Vaihtelin tulppia Bussoon ja kaikki sujui hyvin, mutta viimeisen tulpan kanssa tuli tenkkapoo ja WTF! Eli imusarjan alla oikeimman puolen tulpanhattua irroittaessa öljyä roiskui ympäriinsä. Katoin tulpanreikään niin se oli niin täys öljyä, että just ja just tulpanpää hieman näkyy...

Nyt niitä piruja maalailemaan seinälle, että mitä 137000 ajetussa vehkeessä on odotettavissa. Ainakaan tulppia ei ole viittitty vaihtaa ajallaan. Sen verran käytetyiltä näyttivät. Voisiko olla venttiilikopan tiiviste entinen? Näyttää siltä kun sitä tulpanreikää kattoo niin tiiviste ei ole aivan samannäköinen ympäriinsä.
Siis jos olen yhtään kartalla...

Ainiin. Ennen tulppienvaihtoa Auto toimi kuin Buickki eikä mitään ongelmia ollut. Mitä nyt tyhjäkäynti ehkä ujosti seilas :-D Tosin tuntuu, että sekin saattoi rauhoittua kun vaihdoin uuden Ragazzonin vanhan paskan ja reikäisen tilalle... :-D
Jarru on vauhdin surma...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mites tuossa on öljyntäyttöreikä verrattuna öljyseen tulpankoloon? Eli onko mahdollista saada kasteltua kyseinen tulpankolo öljyntäytössä?

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Aquatica kirjoitti:Mites tuossa on öljyntäyttöreikä verrattuna öljyseen tulpankoloon? Eli onko mahdollista saada kasteltua kyseinen tulpankolo öljyntäytössä?
Ei taida olla mahdollista mitenkään.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Tulpanreijän kumi tiiviste kovettunu/ei paikoillaan ja.laskenu vena puolelta öljyt tulpan päälle.

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Moritz »

Mistähän sen tiivisteen saisi nopeiten hankittua? Ilmeisesti ihan yleismallia. Siinä taitaa se vika olla...
Jarru on vauhdin surma...

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Heikalta mutta näyttää nollaa, soita sille.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Moritz »

Eiköhän asia tule ratkaistua sillä, että imen reiästä öljyt pois, vaihdan tulpan ja ajan muina miehinä katsastukseen ja asap hihnanvaihtoon. Mitä sitä turhaan tiivisteitä vaihtamaan kun kuitenkin hihnanvaihdon yhteydessä ne tulee samalla vaihdettua...
Jos se nyt on vuotavana toiminut ties kuinka kauan niin eiköhän pari viikkoa vielä mene.
Jarru on vauhdin surma...

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Menee varmaankin.

Mulla olis ylimääräiset uudet venakopantiivisteet, mutta ei juuri noita tulpanreiän tiivisteitä.
Mulla alkoi jakopäärempan jälkeen vanhat tivarit vuotamaan reiluhkosti ja niinpä laitoin uudet tivarit tilaukseen. Sparetolta tuli tivarit, joissa ei ollut niitä tulpan reikien tivareita. Tilasin sitten toiset Alfisti.netistä.

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Mistä Abartti ostit sen kytkimenkumiletkun, josta kirjoittelit aikaisemmin. Mulla on se vähän kostea liittimen juuresta ja ajatelin sen vaihtaa samalla kun uusin työsylinterin. Löytyykö ihan perus varaosaliikkeestä?
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Taisin tilata Heikalta. Ainakin ihan Ricambi osa se oli.

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Onko kukaan muuttanut valojen kytkentää siten että H1 pitkät palavat myös xenonpitkien ollessa päällä?
Vakiona nuo H1:set toimivat vain "kaukovalovilkkuna" valoviiksestä vetäessä, kun työntää viiksen eteen pitkille niin vain Xenonvalon varjostin aukeaa eli vaihtaa pitkille.
Lähinnä kiinnostaa onko laillinen muutos ja onko H1 pitkistä mitään lisähyötyä xenoneihin?

Toinen aloittelijakysymys, kuinka huomattava vaikutus STR (Sport Throttle Response) kytkimellä pitäisi olla?
En huomaa kuin pienen eron kaasuunvastaavuudessa, pitää katsoa merkkivalosta että on varma onko päällä...
Viimeksi muokannut Auristo, 01 Elo 2014, 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
-TTY-
Viestit: 1528
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Auristo kirjoitti:Toinen aloittelijakysymys, kuinka huomattava vaikutus STR (Sport Throttle Response) kytkimellä pitäisi olla?
En huomaa kuin pienen eron kaasuunvastaavuudessa, pitää katsoa merkkivalosta että on varma onko päällä...
Itselläkin melkoisen marginaalinen ero, ei ihan kamalasti ajoon vaikuta. Tai sitten tää on taas samanlainen ominaisuus ku 156:n penkinlämmittimet :)
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Auristo kirjoitti:Lähinnä kiinnostaa onko laillinen muutos ja onko H1 pitkistä mitään lisähyötyä xenoneihin?
Jos ne vilkkupitkät on tyyppihyväksytty kaukovaloiksi ja referenssit pysyy sallituissa rajoissa niin on laillinen.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Onko 3.0:n kylmästöinnin täyttömäärä 700g vai jotain muuta?

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Tuomas K kirjoitti:
Auristo kirjoitti:Lähinnä kiinnostaa onko laillinen muutos ja onko H1 pitkistä mitään lisähyötyä xenoneihin?
Jos ne vilkkupitkät on tyyppihyväksytty kaukovaloiksi ja referenssit pysyy sallituissa rajoissa niin on laillinen.
On siis laillinen muutos, pitää vain löytää H1-polttimot jotka olisivat mahdollisimman lähellä xenonien sävyä 4800K...
Abarth kirjoitti:Onko 3.0:n kylmästöinnin täyttömäärä 700g vai jotain muuta?
Tuon mukaan 650g tai 700g riippuen vuosimallista...
http://www.autototal.ro/dmdocuments/Cat ... 0Hella.pdf
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

-TTY- kirjoitti:
Auristo kirjoitti:Toinen aloittelijakysymys, kuinka huomattava vaikutus STR (Sport Throttle Response) kytkimellä pitäisi olla?
En huomaa kuin pienen eron kaasuunvastaavuudessa, pitää katsoa merkkivalosta että on varma onko päällä...
Itselläkin melkoisen marginaalinen ero, ei ihan kamalasti ajoon vaikuta. Tai sitten tää on taas samanlainen ominaisuus ku 156:n penkinlämmittimet :)
Kolmelitraisessa on hyvinkin merkittävä vaikutus. Huomaa parhaiten maltillisissa nopeuksissa. Kaupunkiajossa STR-nappi tekee ajamisesta jopa ärsyttävää, kun kaasusta tulee sellainen on/off-tyyppinen. Sanoisin, että turhahko nappi.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
-TTY-
Viestit: 1528
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^Siinä tapauksessa 2.5 ja 3.0 merkittävä ero keskenään. Tai sitten miulla on tuokin rikki...
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

-TTY- kirjoitti:^Siinä tapauksessa 2.5 ja 3.0 merkittävä ero keskenään. Tai sitten miulla on tuokin rikki...
Tai sitten tuohon mulla olevaan mahdollisesti tehty "lastutus" vaikuttaa jotenkin tuohonkin.


Kysymys:

Keskuslukon kaukosäätö ei toimi (mallia punainen ei-taittuva avain yhdellä napilla). Ostin eBaystä siihen uuden identtisen piirilevyn ja sillähän avaimessa sentäs ledi vilkkuu, mutta ovet eivät luonnollisestikaan avaudu. Onko tietoa, miten tuon uuden "kaukosäätimen" sais naitettua toimimaan autoni kanssa? Yks helpohkokin konsti olis tietenkin ottaa alkuperäisestä muistipiiri/prosessori, vaihtaa se tohon uuteen piirilevyyn ja toivoa, että se toimis. Mutta onko siis jotain muuta kikkaa tiedossa, kun voihan olla, että juurikin prosessori on sökö tuosta originaalista. Niin ja minulla siis on vain yksi avain tuohon vehkeeseen :(
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Jakke kirjoitti:
-TTY- kirjoitti:^Siinä tapauksessa 2.5 ja 3.0 merkittävä ero keskenään. Tai sitten miulla on tuokin rikki...
Tai sitten tuohon mulla olevaan mahdollisesti tehty "lastutus" vaikuttaa jotenkin tuohonkin.
Luultavasti 3.0 koneen huomattavasti parempi alavääntö korostaa tuon STR-napin vaikutusta, lastutus voi myös vaikuttaa...
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
Häntsy
Viestit: 188
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Häntsy »

Onko kenelläkään kaavioo 166:n mittaristosta tai tietoa mitenkä saisin eliminoitua tiedonkulun ecu:lle auton liikkumisesta. Olen tässäkin topicissa paininut tuon tyhjäkäynnin heijaamisen kanssa auton liikkuessa. 156 tästä on paljon ollut juttua tuosta mittariston takana olevasta Pin 15 johdon katkaisusta joka välittää juuri tätä tietoa ja moni on puheidensa perusteella saanut tuon tyhjäkäynnin heijaamisen poistumaan auton liikkuessa. Ongelma vain on että 166 mittaristo näyttää äkkiseltään paljon erilaiselta kuin 156 ja suoria ohjeita en ole mistään löytänyt. Tuo voisi olla viimeinen vaihtoehto kokeilla, koska autolle on tehty kaikki mitä nyt mieleen tulee (ilmin vaihto, lambdan vaihto ja tyhjäkäyntimootorin vaihto, ja imuvuotojen tsekkaus) paikallaan ei heijaa kierroksia ollenkaan ja käy todella tasaisesti mutta heti kun auto lähtee liikkuun niin jumalauta johan alkaa... :evil: Oon ravannut tässä monissa korjaamoissa kyselemässä osaisiko joku kertoa tai katsoa mikä on vikana, mutta kukaan ei ole ollut halukas, mutta tuota nopeustieto järjestelmää on sanottu syypääksi. Maanantaiksi olisi varattu aika team f40, mutta jotenkin pelkään, että kuntoon ei tule :drinking:

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Moritz »

Abarth kirjoitti:Onko 3.0:n kylmästöinnin täyttömäärä 700g vai jotain muuta?
Omassa on ainakin tarra missä lukee kg 0.7. Eli 700g laittaisin itse...

Jokos sait täyteen ja onko tietoa löytyykö Riihimäeltä asiansa osaavaa ilmastointihuoltoa. Omassakin huutaa tyhjyyttään. Turhan kuuma näillä keleillä vaikka kivahan se on ajella ikkuna auki ja radio kiinni :-D
Jarru on vauhdin surma...

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Huollatin ilmastoinnin Hyvinkäällä Koneenkadun Ad-korjaamolla. 700g meni sisään. Puhelimessa puhuttiin n.70€ hinnasta. Otin sitten myös päästömittauksen ja loppujen lopuksi koko hoito oli 75€ eli ihan hyvä hinta mielestäni. Alennukseen saattoi vaikuttaa toisenkin autoni ilmastointihuollatus joka ei kylläkään onnistunut vuotavan kompuran takia.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4205
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tulin mökille ajatuksena vaihtaa öljyt pikkubussoon, mutta suodatinavaimet eivät olleetkaan paikalla. Minkälainen avain on käypäinen? Ketjullinen malli löytyi hyllystä, mutta sen kanssa ei tunnu pääsevän käsiksi. Remmi\pantamallinen varmaan käy?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Isot papukaijapihdit sopii. Varo laturin plus napaa.Se suojakansi ei ikinä lukittunu kiinni,joten se napa on siä sopivasti esillä.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Minäkin jouduin tekemään "erikoistyökalun" Busson öljynsuodattimen avaamiseen:

Vähän kierretankoa, reikäpantaa, pari prikkaa, jatkomutteri ja nylock-mutteri 8)
Liitteet
Öljynsuodatinavain
Öljynsuodatinavain
DSCN5547.JPG (123.48 KiB) Katsottu 7190 kertaa

Avatar
Albertolli
Viestit: 4205
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^^Kiitos vinkistä, otin miinusnavan irti akusta. Pihtejä oli kahdenlaisia, mutta kumpiakaan ei saanut sopimaan.

Kävin paikallisesta romukaupasta kolme erilaista työkalua, mutta mikään ei käynyt. Tällä kertaa jäi siis vaihtamatta.

^Tuopas onkin pätevän näköinen peli, täytyy itsellekin rakennella vastaava.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Joo, en mäkään saanut sinne mitään muuta mahtumaan, enkä viitsinyt sen takia lähteä kauppaan ostamaan läjää erilaisia työkaluja.
Toi toimi ihan hyvin, mutta jos suodatin on kovin tiukalla, niin saisi olla vähän tukevampaa materiaalia tuo panta.
Tuo leveä jatkomutteri on siinä sen takia, että saa paremmin avaimella kiristettyä. Normimutterista ei meinannut saada otetta.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Isoilla Knipexeillä tuli suodatin aina avattua ilman ongelmia.Myös talilla tunkin varassa työskennellessä.Töissä nosturilla saattoi saada jopa käsin auki.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

berliina
Viestit: 1157
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja berliina »

vikakoodi
po100-Air flow meter
Anomaly on the inlet air mass sgnal.Check the following:
-Sensor power(12 volt from the main relay) between pin1(+) and 3(-) of the sensor connector
-Signal emitted by the sensor, proportional to the air flow to the engine, between pin 4(signal) and (signal groscilloscope
-Continuity and insulation between pins 2 and 4 of the sensor connector respectively, to the ECU wires bundle
The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is present now.take fault.Dashboard warning light was activated for this fault.
Tämän takia auto simahti muutaman kerran,eikä bensan kiehumisen.Ruiskun kuva ei saatu sammumaan eli osaako joku neuvoa missä kyseiset pinnit sijaitsee.Tuovat ilmeisesti virran ilmille.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Vastaa Viestiin