Kysymyksiä alfa 147
Valvoja: Moderators
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mikäköhän vois olla vikana kun auto ei meinaa lähteä nollakeleillä tai kylmemmällä käyntiin, startti kyllä pyörii. Auton lämmittäminen ei aina auta. Saa moneen kertaan jauhaa että lähtee. Kierroslukumittarin neula kyllä väpättää kun starttailee. Sitten lämpimänä/puolilämpimänä lähtee ihan kertalaakista käyntiin.
Sytytystulpat vaihettu, akku ok, uus ilmansuodatin ja öljyt vaihoin syksyllä (Teboil Gold s 5w-40)
Moottorin merkkivalo jää palamaan jos joutunu hinkkaamaan kauan, taidan viedä korjaamolle luettavaksi ja tutkittavaks täs joskus
Sytytystulpat vaihettu, akku ok, uus ilmansuodatin ja öljyt vaihoin syksyllä (Teboil Gold s 5w-40)
Moottorin merkkivalo jää palamaan jos joutunu hinkkaamaan kauan, taidan viedä korjaamolle luettavaksi ja tutkittavaks täs joskus
- RaceAlfa
- Viestit: 230
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82, Alfa 90 2.0 -85, Alfa 90 Super -88, 164 TS -89
Re: Kysymyksiä alfa 147
Vikakoodien luku ihan ensimmäiseksi. Itsellä kampiakselin asentotunnistin aiheutti tuollaisia oireita ennenkuin pimeni kokonaan.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Se nyt on kyllä helppoa mitata yleismittarilla, jos oomit on 1000 nurkilla eikä käynnisty, lienee vikaa muualla.
Toki koodit kertoo helpommin, tuommosen vai tehdä vaikka mikä tunnistin tai vaikka bensapumppu/rele.
Toki koodit kertoo helpommin, tuommosen vai tehdä vaikka mikä tunnistin tai vaikka bensapumppu/rele.
- Alfa 33 QV
- Viestit: 115
- Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
- Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09
Re: Kysymyksiä alfa 147
Onko jollain tietoa millaiset ja minkä pituiset pultit kuuluvat nokka-akselin lukkopaloihin? Palat on, mutta pultit ovat kadonneet matkan varrella. Kiitos jos jollain tietoa asiasta. Moottorina siis 147 1.6 120hv versio.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Tehtaan omiin ajoitustyökaluihin käytetään laakeripukin omia ruuveja, niitähän ei tarvitse kiristää kuin kevyesti. Niitä vasten ei pidä yrittää avata esim. hihnapyörän pultteja, siihen tarkoitukseen on eri työkalut. Jos tarvike palat ovat korkeammat, niin metallia pois ruuvien kohdalta, niin alkuperäiset riittää!
Re: Kysymyksiä alfa 147
Selespeedin kanssa ongelmaa, pumppu ei lähde käyntiin paineakun vaihdon jälkeen.
Kokeiltua:
- akun jännite 12,2V
- pumppu pyörii syötettäessä sille suoraan virtaa
- rele vaihdettu päittäin sulakeboksissa olevan kanssa
- ei vikakoodeja
Mitä seuraavaksi?
-Otso
Päivitys: Vika selvisi, huono liitos pumpun johdossa... Nyt menee 1,2 ja N päälle.
Kokeiltua:
- akun jännite 12,2V
- pumppu pyörii syötettäessä sille suoraan virtaa
- rele vaihdettu päittäin sulakeboksissa olevan kanssa
- ei vikakoodeja
Mitä seuraavaksi?
-Otso
Päivitys: Vika selvisi, huono liitos pumpun johdossa... Nyt menee 1,2 ja N päälle.
Re: Kysymyksiä alfa 147
@RaceAlfa oli oikeassa, koodi P0335 kampiakselin asentotunnistin. Nyt sitten jostain ettimään sitä.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kuskinpuolen oven lukko temppuilee. Avaimella kun kääntää lukon auki niin ovet menee saman tien takas lukkoon. Kaukosäädöllä tässä vempulassa ei oo koskaan mulla toiminut. Onko siellä joku mikrokytkin joka temppuilee? Saako tuon kytkimen vaihdettua erikseen vai pitääkö vaihtaa koko lukko? Rupes temppuilemaan kun nää pikkupakkaset alkoi täällä etelässä.
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Kysymyksiä alfa 147
Muistan, että mulla oli sama keissi joskus ekan 156:n kanssa. Siinä tais olla niin, että jotenkin joku ovista oli "epäsynkassa" ja itseasiassa se meni kiinni, kun muiden lukituksen avasi... Korjautui sillä, että k.o oven jätti auki kun ovet paukautti lukkoon (joka tietysti avautui automaattisesti heti). Onhan kaikki ovet lukossa, kun niitä availee?
Normaalistihan tuo nimenomaa lukkoon laitettaessa avaa lukot heti, jos joku luukku on auki - tämähän käy just tuossa epäsynkissä. Ja ei, en ymmärrä miten tuo rakenne sen edes sallii tai miksi niin oli käynyt, sen vähän mitä noista 156:nkin lukoista ja sähköistä tiedän, olen ymmärryksessä ettei noin pitäisi tapahtua.
Normaalistihan tuo nimenomaa lukkoon laitettaessa avaa lukot heti, jos joku luukku on auki - tämähän käy just tuossa epäsynkissä. Ja ei, en ymmärrä miten tuo rakenne sen edes sallii tai miksi niin oli käynyt, sen vähän mitä noista 156:nkin lukoista ja sähköistä tiedän, olen ymmärryksessä ettei noin pitäisi tapahtua.
Re: Kysymyksiä alfa 147
[quote="Aquatica"]Muistan, että mulla oli sama keissi joskus ekan 156:n kanssa. Siinä tais olla niin, että jotenkin joku ovista oli "epäsynkassa" ja itseasiassa se meni kiinni, kun muiden lukituksen avasi... Korjautui sillä, että k.o oven jätti auki kun ovet paukautti lukkoon (joka tietysti avautui automaattisesti heti). Onhan kaikki ovet lukossa, kun niitä availee?quote]
Kaikki ovet on lukossa kun niitä availee.
Kaikki ovet on lukossa kun niitä availee.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mulla teki tota kun lukot oli jäässä. Kun auto lämpesi toimi lukotkin niinkuin piti. Totesin että taitaa olla ominaisuus
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Re: Kysymyksiä alfa 147
Joo tänään toimii, kun ilma lämpeniNelli kirjoitti:Mulla teki tota kun lukot oli jäässä. Kun auto lämpesi toimi lukotkin niinkuin piti. Totesin että taitaa olla ominaisuus
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 30 Touko 2017, 20:11
Re: Kysymyksiä alfa 147
Oma 147 ruvennut syömään eturenkaiden sisäpintoja. Vakaajan runkopuslat vaihdoin viime kesänä ja nyt keväällä vaihdoin koiranluut. Eihän noiden hirveämmin pitäisi vaikuttaa aurauskulmiin? Autoon joku edellellinen omistaja laittanut madallussarjan, voisiko nuo koiranluut olla väärän mittaiset?
- RaceAlfa
- Viestit: 230
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82, Alfa 90 2.0 -85, Alfa 90 Super -88, 164 TS -89
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ei vakaaja vaikuta kulmiin. Pieni osuma johonkin tai väljä nivel...
Re: Kysymyksiä alfa 147
Tänään saapui odotettu kunnostettu kansi Autolussolta
Hyvän näköinen oli, kaikki venttiilinjouset olivat uusia, kansi plaanattu ja hyvin puhdistettu.
Alkuperäinen kansi ei ole vielä irroitettuna, mutta on jo varsin selvää, että pakoventtiileitä on vääntynyt.
Toivon tottakai parasta, etteivät männät ole ottaneet kipeää.
Hinta ei todellakaan ollut paha verrattuna suomessa teetettyyn koneistamotyöhön. Kotiin toimituksella piirun verran alle 300 €.
Tällähetkellä työn alla on opiskella 2.0 TS koneen eri osien kiristysmomentit ja hihnapyörien ajoitus.
Mikäli joltakulta löytyy korjaamomanuaali ja lukitustyökalut PK seudulta olisin erittäinkin kiinnostunut lainaamaan niitä vaikka Ripasso pulloa
vastaan.
Lukitustyökalut nyt etusijalla.
Kiirettä alkaa pitämään, jos meinaa saada auton nippuun ennen katsastusta (29.
Hyvän näköinen oli, kaikki venttiilinjouset olivat uusia, kansi plaanattu ja hyvin puhdistettu.
Alkuperäinen kansi ei ole vielä irroitettuna, mutta on jo varsin selvää, että pakoventtiileitä on vääntynyt.
Toivon tottakai parasta, etteivät männät ole ottaneet kipeää.
Hinta ei todellakaan ollut paha verrattuna suomessa teetettyyn koneistamotyöhön. Kotiin toimituksella piirun verran alle 300 €.
Tällähetkellä työn alla on opiskella 2.0 TS koneen eri osien kiristysmomentit ja hihnapyörien ajoitus.
Mikäli joltakulta löytyy korjaamomanuaali ja lukitustyökalut PK seudulta olisin erittäinkin kiinnostunut lainaamaan niitä vaikka Ripasso pulloa
vastaan.
Lukitustyökalut nyt etusijalla.
Kiirettä alkaa pitämään, jos meinaa saada auton nippuun ennen katsastusta (29.
Re: Kysymyksiä alfa 147
No niin, tuore alfisti foorumille ja pari kysymystä.
- Kuskin oven kahva (se kuminen) on ihan hirveässä kunnossa. Mistä sen saa vai pitääkö vaihtaa koko ovipahvi ja jos, niin mistä sen saa (5ov)
- Nokkapellissä on sellaiset kumistopparit, niitä puuttuu pari. Mistä näitä?
- Onko näihin minkä verran tehty softapäivityksiä? nyt kun eletään CAN ja data aikaa, niin kiinnostaa onko näihin saatavilla tai kannattaako? Jatkokysymys, onko Alfalla joku oma diagnostiikka softa jota voisi OBD2 mokkulan läpi käyttää? perusskannerit ei löytäneet vikoja.
- Oikea etukulma kolisee kuopissa/töyssyissä vaikka kesällä katsastettu, joskus narahtelee myös. Mikä voisi olla?
- Virtalukko hieman tökkii. Jos avainta kääntäessä starttaan heti ilman hehkutusta, kaikki ok mutta jos taas pysäytän hehtuksen kohdalle kuten pitää, avain ei mene starttiasentoon enää vaan pitää kiertää alusta loppuun.
Kiitos!
- Kuskin oven kahva (se kuminen) on ihan hirveässä kunnossa. Mistä sen saa vai pitääkö vaihtaa koko ovipahvi ja jos, niin mistä sen saa (5ov)
- Nokkapellissä on sellaiset kumistopparit, niitä puuttuu pari. Mistä näitä?
- Onko näihin minkä verran tehty softapäivityksiä? nyt kun eletään CAN ja data aikaa, niin kiinnostaa onko näihin saatavilla tai kannattaako? Jatkokysymys, onko Alfalla joku oma diagnostiikka softa jota voisi OBD2 mokkulan läpi käyttää? perusskannerit ei löytäneet vikoja.
- Oikea etukulma kolisee kuopissa/töyssyissä vaikka kesällä katsastettu, joskus narahtelee myös. Mikä voisi olla?
- Virtalukko hieman tökkii. Jos avainta kääntäessä starttaan heti ilman hehkutusta, kaikki ok mutta jos taas pysäytän hehtuksen kohdalle kuten pitää, avain ei mene starttiasentoon enää vaan pitää kiertää alusta loppuun.
Kiitos!
-
- Viestit: 631
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jälkiasennus vakkari ei aina jää päälle, puottaa pois ja joinakin päivinä toimii hyvin.
Anturi, maattovikaa vai kuuluko "fiiatin" ominaisuuksiin?
Anturi, maattovikaa vai kuuluko "fiiatin" ominaisuuksiin?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5415
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Kysymyksiä alfa 147
Veikkaisin että on enemmänkin tuon jälkiasennus vakkarin ominaisuus... Minkämallinen vakkari kyseessä? niitä kun on aika monenlaisia niin tuon kuvauksen perusteella ei kyllä yhtään pääse jyvälle...JVTL kirjoitti:Jälkiasennus vakkari ei aina jää päälle, puottaa pois ja joinakin päivinä toimii hyvin.
Anturi, maattovikaa vai kuuluko "fiiatin" ominaisuuksiin?
-
- Viestit: 631
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kyseessä siis 147:n tehtaan asennus viiksi, mutta ei tähän autoon uutena asennettu.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5415
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Kysymyksiä alfa 147
Eli alkuperäseksi luettava siisJVTL kirjoitti:Kyseessä siis 147:n tehtaan asennus viiksi, mutta ei tähän autoon uutena asennettu.
Jarruvalokytkin rikki/hajoamassa, kytkinpolkimen kytkin rikki/hajoamassa? Noista nyt on helppo lähteä liikkeelle.
Vakkari hyppää myös pois päältä jos auto kuvittelee sutivansa,
Re: Kysymyksiä alfa 147
Itse kanssa "uuden" 147:n ostaneena voisin mielelläni ottaa vastauksia näihin kysymyksiin.rahi kirjoitti:No niin, tuore alfisti foorumille ja pari kysymystä.
- Kuskin oven kahva (se kuminen) on ihan hirveässä kunnossa. Mistä sen saa vai pitääkö vaihtaa koko ovipahvi ja jos, niin mistä sen saa (5ov)
- Nokkapellissä on sellaiset kumistopparit, niitä puuttuu pari. Mistä näitä?
- Onko näihin minkä verran tehty softapäivityksiä? nyt kun eletään CAN ja data aikaa, niin kiinnostaa onko näihin saatavilla tai kannattaako? Jatkokysymys, onko Alfalla joku oma diagnostiikka softa jota voisi OBD2 mokkulan läpi käyttää? perusskannerit ei löytäneet vikoja.
- Oikea etukulma kolisee kuopissa/töyssyissä vaikka kesällä katsastettu, joskus narahtelee myös. Mikä voisi olla?
- Virtalukko hieman tökkii. Jos avainta kääntäessä starttaan heti ilman hehkutusta, kaikki ok mutta jos taas pysäytän hehtuksen kohdalle kuten pitää, avain ei mene starttiasentoon enää vaan pitää kiertää alusta loppuun.
Kiitos!
Etenkin oikean etukulman kolina/narahdus on myös vikana (iskari sökö?). Autocomia meinasin tänään kokeilla, josko olisi yhteistyöhaluinen Alfan kanssa.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Narina tulee näissä hyvin usein etu ylätukivarsista, mutta voi olla mikä tahansa pallonivel/hela. kolinaa lähtisin vakaajan suunnalta etsimään, voi olla toki iskaritkin tai melkein mikä tahansa.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 30 Touko 2017, 20:11
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mikäs vaihteistoöljy motonetin tarjonnasta 147 2.0 TS manuaali 5v 06?
- JMC
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kellään hajua mistä sais facelift seiskaan avaimen kuoren edukkaasti? Ebay on pullollaan prefaceliftin kuoria mutta faceliftin kuoret maksaa reilusti enemmän
Tuotekehittelyluigin on ollut ihan pakko keksiä jotain tekemistä ja on tehnyt avaimeen tarpeellisia muutoksia kuten kääntänyt sisuskalut eripäin kuin vanhassa, poistanut led-merkkivalon sekä laittanut erilaisen ajonestosirun, joten halvat kuoret ei sitten käy tähän
Epäilen tuon kaukolukon toimimattomuuden johtuvan nimenomaan tuosta kuoresta, siinä kun tuo patterikotelo näyttää siltä että ei ole tähän avaimeen kuuluva..
Tuotekehittelyluigin on ollut ihan pakko keksiä jotain tekemistä ja on tehnyt avaimeen tarpeellisia muutoksia kuten kääntänyt sisuskalut eripäin kuin vanhassa, poistanut led-merkkivalon sekä laittanut erilaisen ajonestosirun, joten halvat kuoret ei sitten käy tähän
Epäilen tuon kaukolukon toimimattomuuden johtuvan nimenomaan tuosta kuoresta, siinä kun tuo patterikotelo näyttää siltä että ei ole tähän avaimeen kuuluva..
-
- Viestit: 631
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Kysymyksiä alfa 147
Taitaa tuo vakkarin ongelma johtua kosteudesta/vedestä väärässä paikassa. Kuivalla kelillä toimii hyvin..tulis nyt pakkaset ja ajetaan jollain toisella autolla sitten sadekelillä
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 30 Touko 2017, 20:11
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mikäs on kiristysmomentti 147 etupyörän navanmutterille
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Tervehdys.
Onko vinkkejä tarjota, että missä Pirkanmaan alueella kannattaisi 2.0 TS koneen jakopään hilut vaihdella?
Ilmeisesti Nokian Autotalo vaikuttaa ihan hyvältä paikalta, kokemuksia?
Olisko Tampereella tiedossa jotain suositeltavaa paikkaa ja suostuvatko yleenseä tekemään kuinka itse hommatuilla osilla?
Paljonkohan on kustantanut 500€ --> ?
Onko vinkkejä tarjota, että missä Pirkanmaan alueella kannattaisi 2.0 TS koneen jakopään hilut vaihdella?
Ilmeisesti Nokian Autotalo vaikuttaa ihan hyvältä paikalta, kokemuksia?
Olisko Tampereella tiedossa jotain suositeltavaa paikkaa ja suostuvatko yleenseä tekemään kuinka itse hommatuilla osilla?
Paljonkohan on kustantanut 500€ --> ?
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Kysymyksiä alfa 147
Vastaan itselleni edelliseen, että 250egee on Nokian Autotalossa jakopään huolto omilla osilla, aika siedettävä hinta merkkiin erikoistuneessa paikassa, eli suosittelen.
Pari muuta kyssäriä:
Onks normaalia, että takapenkin sivulasit menee nappulasta ihan ok alas, mutta kun ylös nostaa niin yhdellä painalluksella menee vaan n. 1cm.kerrallaan ylöspäin?
Pitää hassusti nypyttämällä nostaa nappulasta lasit ylös 1cm kerralla ja samaa tekee myös kuljettajan nappuloista taakse, että takapenkin omista nappuloista, miksiköhän?
Etusivulasit menee kerralla alas ja myös ylös ku namiskaa painaa.
Saako huoltoilmoitusta nollattua itse valikosta?
Auto huollettu 2tkm ja myös 10tkm sitten, mutta edellinen service reset tehty näköjään 20tkm sitten sen huollon yhteydessä ja nyt ilmoittelee servicestä..
Jostain luin, että service kohdassa valikossa + ja - yhtäaikaa n. 8sek ajan nollaisi virrat päällä, mutta ei muuta ku jonkin verran valikosta valot vilkahtaa, mutta ei resetoidu lukema.
Kulkuneuvo siis 147 2.0 TS - 09
Pari muuta kyssäriä:
Onks normaalia, että takapenkin sivulasit menee nappulasta ihan ok alas, mutta kun ylös nostaa niin yhdellä painalluksella menee vaan n. 1cm.kerrallaan ylöspäin?
Pitää hassusti nypyttämällä nostaa nappulasta lasit ylös 1cm kerralla ja samaa tekee myös kuljettajan nappuloista taakse, että takapenkin omista nappuloista, miksiköhän?
Etusivulasit menee kerralla alas ja myös ylös ku namiskaa painaa.
Saako huoltoilmoitusta nollattua itse valikosta?
Auto huollettu 2tkm ja myös 10tkm sitten, mutta edellinen service reset tehty näköjään 20tkm sitten sen huollon yhteydessä ja nyt ilmoittelee servicestä..
Jostain luin, että service kohdassa valikossa + ja - yhtäaikaa n. 8sek ajan nollaisi virrat päällä, mutta ei muuta ku jonkin verran valikosta valot vilkahtaa, mutta ei resetoidu lukema.
Kulkuneuvo siis 147 2.0 TS - 09
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Kysymyksiä alfa 147
Huonosti nousevat sähkölasit (tollai pätkien) yleensä johtuu siitä, ettei niitä ole ajettu alas-ylös esim. akun irrotuksen jälkeen.
Muistaakseni ainakin MiTossa tuo operaatio tehtiin niin, että nappi pohjassa ensin lasi alas (ja sit pidetään nappia hieman pohjassa), jonka jälkeen nappi pohjassa ylös asti ja jätetään pohjaan. Liekkö tuo auttas?
Muistaakseni ainakin MiTossa tuo operaatio tehtiin niin, että nappi pohjassa ensin lasi alas (ja sit pidetään nappia hieman pohjassa), jonka jälkeen nappi pohjassa ylös asti ja jätetään pohjaan. Liekkö tuo auttas?
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Kysymyksiä alfa 147
Eipä auttanut tuollainen "sopeutus" ja pätkien nousevat edelleen.
Eipä tuosta niin haittaa ole ku onneks on ongelma takana.
Oliskohan toi vilkkuva matkamittari myös samaa ongelmaa, akku on vaihdettu tähän viime vuoden lopulla liikkeessä edellisen omistajan toimesta, niin ei välttämättä ole tehty kaikkea oikeaoppisesti, jos eivät ole tietäneet, että mitä kaikkea pitää tehdä...
Uskaltaako ottaa akun piuhan irti vaikka puoleks tunniks, jos kokoeilis itte sopeuttaa ja tehdä kaiken oikeaoppisesti?
Eipä tuosta niin haittaa ole ku onneks on ongelma takana.
Oliskohan toi vilkkuva matkamittari myös samaa ongelmaa, akku on vaihdettu tähän viime vuoden lopulla liikkeessä edellisen omistajan toimesta, niin ei välttämättä ole tehty kaikkea oikeaoppisesti, jos eivät ole tietäneet, että mitä kaikkea pitää tehdä...
Uskaltaako ottaa akun piuhan irti vaikka puoleks tunniks, jos kokoeilis itte sopeuttaa ja tehdä kaiken oikeaoppisesti?
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Polforea
- Viestit: 11551
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kysymyksiä alfa 147
Vilkkuva matkamittari kertoo väylähaasteista, eikä olisi ensimmäinen neljäseiska, jossa kyseinen oire liittyy oviliittimen epäpuhtauteen ja/tai huonoon kontaktiin, joten käyppä ne elektroniikkapuhdistusaineen kanssa läpi, käytä muutama kerta irti-kiinni, ruikkaa lopuksi mukaan CRC:n contact protectoria ja varmista, että tulevat kunnolla kiinni.
Varmuudeksi vielä, onko sama pätkintä sekä takaoven että etuoven (kuskin) napista operoituna? Jos vaan toisessa, tiedät mitä oviliitintä lähdet ekana käpistelemään.
Varmuudeksi vielä, onko sama pätkintä sekä takaoven että etuoven (kuskin) napista operoituna? Jos vaan toisessa, tiedät mitä oviliitintä lähdet ekana käpistelemään.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Kysymyksiä alfa 147
Tekee takalaseille samaa niitten omista napeista ja myös kuskin oven napeista.
Liitinvika sinänsään olisi outo, koska kaikki toimii muutoin ovissa ja toi pätkittäin ikkunoitten nosto takalaseille oireilee kaikilla kolmella namiskalla.
Itse epäilen, että akkua ei ole oikeaoppisesti vaihdettu ja sopeutettu ja siitä myös tuo mittarin vilkunta, että pätkittäin nousevat takalasit.
Liitinvika sinänsään olisi outo, koska kaikki toimii muutoin ovissa ja toi pätkittäin ikkunoitten nosto takalaseille oireilee kaikilla kolmella namiskalla.
Itse epäilen, että akkua ei ole oikeaoppisesti vaihdettu ja sopeutettu ja siitä myös tuo mittarin vilkunta, että pätkittäin nousevat takalasit.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
Re: Kysymyksiä alfa 147
Takalaseja ohjaa takapenkin alla oleva ohjain (TRW BOOT), josta se todennäköisesti johtuu jos molemmat ikkunat tekee samaa. Helpoiten selviää kytkemällä testerin, mutta voit myös ravistella sitä kuskin takana olevan ohjaimen liitintä, se kun ottaa ohjauksen kuskin oven ohjaimelta CAN-linjan kautta, jonka ongelman seurauksena km-lukemat vilkkuu väylävian merkiksi, kuten tässä jo veikkailtiin. Jos autoon on uusittu joku ohjain, eikä ole suoritettu BROXI-yhteensovitusta osalle, aiheuttaa se myös tämän vilkkumisen, ei kuitenkaan lasien toimimattomuutta. Vialliset turvatiivisteet taas aiheuttaa tuon nykivän ikkunan noston, mutta ei väylävikaa. Testeri kiinni, niin vianhaku helpottuu!
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Kysymyksiä alfa 147
Nonni kiitoksia, nyt kuulostaa asiantuntevalta selostukselta.
Pitääkin kokeilla sen boksin liittimiä.
Entiä sitten olisko boksin liittimet voinu saada damagee ku liilkeestä 147 hommasin, niin takapenkit oli kaadettu, että toiset renkaat oli saatu mahtumaan mukaan...
Vanhaa omistajaa ku kiusasin soittamalla ennen liikkeestä ostoa ja kyselin autosta, että uskaltaako ostaa, nii ei muuta ku kehunu autoa, vaikka ei enää hänen omistuksessaan ollut, eikä keksinyt mitään vikaa vaikka käskin suoraan sanoa, jos jotain piilevää olisi.
Hirvee läjä (yli 30kpl) tuli korjaamo kuitteja mukaan ja ne aikajärjestykseen ku laitoin siististi muovitaskukansioon, niin 10tkm välein oli huollot aina tehty liikkeessä ja kytkinkin jo rempattu, mikä näistä tuntuu kuulemma menevän 150+tkm jälkeen ja aina oli tullut ekalla yrittämällä leima.
Pitääkin kokeilla sen boksin liittimiä.
Entiä sitten olisko boksin liittimet voinu saada damagee ku liilkeestä 147 hommasin, niin takapenkit oli kaadettu, että toiset renkaat oli saatu mahtumaan mukaan...
Vanhaa omistajaa ku kiusasin soittamalla ennen liikkeestä ostoa ja kyselin autosta, että uskaltaako ostaa, nii ei muuta ku kehunu autoa, vaikka ei enää hänen omistuksessaan ollut, eikä keksinyt mitään vikaa vaikka käskin suoraan sanoa, jos jotain piilevää olisi.
Hirvee läjä (yli 30kpl) tuli korjaamo kuitteja mukaan ja ne aikajärjestykseen ku laitoin siististi muovitaskukansioon, niin 10tkm välein oli huollot aina tehty liikkeessä ja kytkinkin jo rempattu, mikä näistä tuntuu kuulemma menevän 150+tkm jälkeen ja aina oli tullut ekalla yrittämällä leima.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Kysymyksiä alfa 147
Oisko jollain vinkata sataneljäseiskaan kuraläppiä?
Ärsyttää kun monessa yksilössä maalipintaa lähtenyt etupyörien takaa, omassakin jonkin verran.
Jos maalipinnan kesän aikana fiksailis kuntoon, niin vois kuraläpät pistää, nii ei ainaka heti uusiutus...
Ärsyttää kun monessa yksilössä maalipintaa lähtenyt etupyörien takaa, omassakin jonkin verran.
Jos maalipinnan kesän aikana fiksailis kuntoon, niin vois kuraläpät pistää, nii ei ainaka heti uusiutus...
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Kysymyksiä alfa 147
147 vaihdekeppi ei keskitä kunnolla.
Esim ku vaihtaa 5->4 nii täytyy aika tarkasti kattoo että menee oikeassa linjassa.
Ärsyttävää ku tykkään moottorijarrutuksia tehdä, niin tulee ajosta vähän tökkivää.
Samoin ku vaihtaa 2->3 nii sillounkin vähän hakemista.
Vaihteet kyllä menee ok päälle, mutta kepin keskikohtaan hakeutuminen ongelmana.
Onks vinkkejä?
156 ketjusta luin, että muovinen kulissi joillain ollut rikki, mutta sen verran kurkkasin, että ei halkeamaa.
Kuinka paha toi on purkaa ja mistäpäin?
Vaikuttaa erilaiselta ku siinä 156 ketjun kuvassa.
Älkää ihmetelkö ku kuvassa kulissin pinta ja kepin juuri näyttää noin kiiltävältä, testasin alkuun perus crc:llä josko lähtis keskittään paremmin, mutta ei auttanut...
Esim ku vaihtaa 5->4 nii täytyy aika tarkasti kattoo että menee oikeassa linjassa.
Ärsyttävää ku tykkään moottorijarrutuksia tehdä, niin tulee ajosta vähän tökkivää.
Samoin ku vaihtaa 2->3 nii sillounkin vähän hakemista.
Vaihteet kyllä menee ok päälle, mutta kepin keskikohtaan hakeutuminen ongelmana.
Onks vinkkejä?
156 ketjusta luin, että muovinen kulissi joillain ollut rikki, mutta sen verran kurkkasin, että ei halkeamaa.
Kuinka paha toi on purkaa ja mistäpäin?
Vaikuttaa erilaiselta ku siinä 156 ketjun kuvassa.
Älkää ihmetelkö ku kuvassa kulissin pinta ja kepin juuri näyttää noin kiiltävältä, testasin alkuun perus crc:llä josko lähtis keskittään paremmin, mutta ei auttanut...
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
Re: Kysymyksiä alfa 147
Väärä pää, vaihteiston päällä oleva poikittaisakseli pitää hioa väljemmäksi jolloin alkaa taas keskittämään!
Viimeksi muokannut seppo, 20 Maalis 2019, 09:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kysymyksiä alfa 147
Laatikon päältä akseli irti, puhdistus, rasvaus ja kasaan. Alla kuva osasta.
Gt:ssä piti akku purkaa tieltä, samoin putsarilta kaasuläpälle menevä kurttuputki.
edit. Seppo ehti ensin.
Gt:ssä piti akku purkaa tieltä, samoin putsarilta kaasuläpälle menevä kurttuputki.
edit. Seppo ehti ensin.
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Kysymyksiä alfa 147
Jep kiitoksia.
Toi mun räjäytyskuva kuva 156:sta mutta ilmeisesti siis vastaava ku part 11.
Ja eikös toi 10 rengaskin joskus turpoa niissä, onks 147:ssa sama rakenne?
Toi mun räjäytyskuva kuva 156:sta mutta ilmeisesti siis vastaava ku part 11.
Ja eikös toi 10 rengaskin joskus turpoa niissä, onks 147:ssa sama rakenne?
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jotakuinkin sama, varaosana toimitettavat osat ovat näköjään vain muuttuneet ja taiteilija on piirtänyt kuvan hiukan väärin. Aven kuvassa näkyy juuri se syy, "turvonneet" muoviholkit aivan akselin päissä. Jos haluaa oikein hienostella, voi ottaa sen osan pöydälle, jonka sisällä se akseli liikkuu ja väljistää ne muoviholkit viilalla tms. tai sitten viilata akselista hiukan noiden holkkien kohdilta. Sen saa viilata aika väljäksi, kunhan laittaa vesirasvaa reilusti, akselin keskiosalle myös.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ottamalla holkit kokonaan pois ja putsaamalla reiän myös holkkien ulkopuolelta, saa parhaan lopputuloksen. Kannattaa myös varmistaa, ettei holkkeja tai akselia ole tuhottu poraamalla läpireikää ”rasvanipaksi”. Porattu reikä on saanut osat vain enemmän jumiin toisiinsa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: Kysymyksiä alfa 147
tossa http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... korjaamoja käsiteltiin samaa aihetta
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Kysymyksiä alfa 147
Jep kiitoksia neuvoista.
Pistin uudet muoviholkit tiluuseen ku ei montaa euroo kustantanu.
https://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-ROMEO-1 ... SwBCFalYTI
Pitää paremmalta ajalla purkaa akkua ja sulakerasiaa edestä pois nii pääsee hommiin.
Toi lähettämäni räjäytyskuva olikin muuten 147 mallista.
Pistin uudet muoviholkit tiluuseen ku ei montaa euroo kustantanu.
https://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-ROMEO-1 ... SwBCFalYTI
Pitää paremmalta ajalla purkaa akkua ja sulakerasiaa edestä pois nii pääsee hommiin.
Toi lähettämäni räjäytyskuva olikin muuten 147 mallista.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 31 Joulu 2018, 13:59
Re: Kysymyksiä alfa 147
Samaa aihetta liippaava ongelma täällä.Giovinazzi kirjoitti:147 vaihdekeppi ei keskitä kunnolla.
Esim ku vaihtaa 5->4 nii täytyy aika tarkasti kattoo että menee oikeassa linjassa.
Ärsyttävää ku tykkään moottorijarrutuksia tehdä, niin tulee ajosta vähän tökkivää.
Samoin ku vaihtaa 2->3 nii sillounkin vähän hakemista.
Vaihteet kyllä menee ok päälle, mutta kepin keskikohtaan hakeutuminen ongelmana.
Itsellä tänään ajossa pitkän ykkösen ja kakkosen jojoilun (ruuhkaa, niin vauhdit olivat maltilliset) jälkeen kävi niin, että kolmonen ei mennytkään silmään, kierrokset nousivat ja auto tuntui moottorijarruttavan, kun kepin työnsi eteen. Sen jälkeen takaisin kakoselle ja nelosella sama ongelma. Vedin sitten kakkoselta vitoselle ja se onnistui. Pyörittelin hetken aikaa pihassa autoa ja löysin kolmosen ja nelosen, jotka tuntuvat hypänneen askeleen oikealle. Laitimmaiset vaihteet ykkönen, kakkonen, vitonen ja pakki toimivat ihan ongelmitta. Jossain sanottiin, että tämä on enemmän ominaisuus kuin vika, mutta pitääkö tuosta nyt huolestua?
Sinänsä ei tosiaan ole kuitenkaan sama ongelma, että keppi löytää kyllä keskikohdan joskin vitoselta pois se välillä on haastavaa. Keppi myös vähän jäykemmän tuntuinen, kun vie ääriasentoihin, mutta ei merkittävästi.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kysymyksiä alfa 147
Sivusiirtymän liikettä saa säädettyä samalla, kun herkistelee yllämainitun jumittavan akselin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Kysymyksiä alfa 147
Mitä namiska optioita noi on?
Kattoluukkuko vai mikä?
Piuhat ja liitin tulee tonne?
Kattoluukkuko vai mikä?
Piuhat ja liitin tulee tonne?
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
Re: Kysymyksiä alfa 147
Selen CITY-nappulan ja vanhempien mallien ASR-off nappien paikat.
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Kysymyksiä alfa 147
seppo kirjoitti:Takalaseja ohjaa takapenkin alla oleva ohjain (TRW BOOT), josta se todennäköisesti johtuu jos molemmat ikkunat tekee samaa. Helpoiten selviää kytkemällä testerin, mutta voit myös ravistella sitä kuskin takana olevan ohjaimen liitintä, se kun ottaa ohjauksen kuskin oven ohjaimelta CAN-linjan kautta, jonka ongelman seurauksena km-lukemat vilkkuu väylävian merkiksi, kuten tässä jo veikkailtiin. Jos autoon on uusittu joku ohjain, eikä ole suoritettu BROXI-yhteensovitusta osalle, aiheuttaa se myös tämän vilkkumisen, ei kuitenkaan lasien toimimattomuutta. Vialliset turvatiivisteet taas aiheuttaa tuon nykivän ikkunan noston, mutta ei väylävikaa. Testeri kiinni, niin vianhaku helpottuu!
Jep ohjain paikannettu, liittimien liikuttelulla ei vaikutusta, pitää kurkata vielä boksin sisälle...
Onhan toi nyt semmonen, että ei tarvitse erikseen autolle opettaa, jos boksi on ollut irti ja laitettu takas ja joku vika vaikka löydetty, niin tarviiko esim. Mesillä se autolle kertoa?
Vai alkaako vermeet heti toimimaan ja lopettaa vilkkumisen?
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Kysymyksiä alfa 147
Noi Tycon releet tai ainakin toinen niistä pitää outoa särinää ku ravistelee, voiko can väylä huomata relevian, jos nyt puhutaan pelkästään pelkästä NO-koskettimesta?
Mun mielestä ei, ellei vika ole sitten kelassa.
Pitää selvitellä pinnijärjestystä ja mittailla, että toimiiko noi molemmat releet samalla tapaa.
Noita releitä näytti olevan ebay pullollaan ja töihinkin noita saa varmaan tilattua, ku Tycon komponentteja jokku tiimit käyttää.
Mun mielestä ei, ellei vika ole sitten kelassa.
Pitää selvitellä pinnijärjestystä ja mittailla, että toimiiko noi molemmat releet samalla tapaa.
Noita releitä näytti olevan ebay pullollaan ja töihinkin noita saa varmaan tilattua, ku Tycon komponentteja jokku tiimit käyttää.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Kysymyksiä alfa 147
Releet saapuivat kiinanmaalta Siemenssit tälläkertaa, mutta vastaavat.
En oo vielä kolvaillut niitä kiinni.
Sitten kysymys iskareista, etuvasen päästänyt vähän märkää ja pikkusen pitää ääntä sieltä suunnalta ku hidastetöyssystä ajelee, mikäs olis semmonen kohtuu hyvä merkki minkä uskaltais hommata?
Monroe ja Sachs ny laatumerkkejä, mutta onko noista halvemmista mihinkään?
Kahden vuoden takuuta luvattu lähes kaikille, mutta uskaltaako alle 30egen iskareirta hommata Autodocista?
Ja varmaan kaksiputki ois parempi?
Alkuperäisillä iskareilla ajettu yli 220tkm
En oo vielä kolvaillut niitä kiinni.
Sitten kysymys iskareista, etuvasen päästänyt vähän märkää ja pikkusen pitää ääntä sieltä suunnalta ku hidastetöyssystä ajelee, mikäs olis semmonen kohtuu hyvä merkki minkä uskaltais hommata?
Monroe ja Sachs ny laatumerkkejä, mutta onko noista halvemmista mihinkään?
Kahden vuoden takuuta luvattu lähes kaikille, mutta uskaltaako alle 30egen iskareirta hommata Autodocista?
Ja varmaan kaksiputki ois parempi?
Alkuperäisillä iskareilla ajettu yli 220tkm
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"