Niitä on kaksi. Edessä oikealla alatukivarressa on yksi. Toinen on takana keskellä autoa, kallistuksenvakaajassa kiinni. Ainakin mulla ehti mennä rikki tuon alatukivarren koiranluu joka liikuttelee sitä potikkaa.Aquatica kirjoitti:Epäilisin et jompikumpi säätötangoista kiukuttelee, kun en huomaa tasonmuutosta kuormalla/ilman kuormaa. Vasemmalla edessä ja oikealla takanako nuo on?
Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- matti_vuorio
- Viestit: 1559
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Re: Giulietta 940
Aquatica kirjoitti: CIL-771 löytyy täältä
Hah! ja -761 täältä.

- Aquatica
- Viestit: 15160
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
^
Aika sattuma
BTW, Xenon-valokeissiin: korkeusanturit toimii. Molemmissa on vähän väljää (mielestäni "vaihtokunnossa"-verran väljää), eli paikallaan sai valot nousemaan/laskemaan sentin pari jo 5m päässä olevassa seinässä. Mutta "linnunluut" tai mitkälie oli kyllä visusti siellä missä pitääkin.
EDIT:
Lisätään vielä:
Takalasinpyyhkimen moottori ei käsivoimin pyöri. Pitäisikö? Eli onko tuossa nyt moottori(kin) hirttänyt, kuitenkin?
Ja @Stilo, Champion (kaiketi originaali sulkavalmistaja...) myy P58-tms koodilla takasulkaa, jossa on pelkkä sulka ja varteen tuleva muovirunko.
Aika sattuma

BTW, Xenon-valokeissiin: korkeusanturit toimii. Molemmissa on vähän väljää (mielestäni "vaihtokunnossa"-verran väljää), eli paikallaan sai valot nousemaan/laskemaan sentin pari jo 5m päässä olevassa seinässä. Mutta "linnunluut" tai mitkälie oli kyllä visusti siellä missä pitääkin.
EDIT:
Lisätään vielä:
Takalasinpyyhkimen moottori ei käsivoimin pyöri. Pitäisikö? Eli onko tuossa nyt moottori(kin) hirttänyt, kuitenkin?

Ja @Stilo, Champion (kaiketi originaali sulkavalmistaja...) myy P58-tms koodilla takasulkaa, jossa on pelkkä sulka ja varteen tuleva muovirunko.
Re: Giulietta 940
Kesän jarruhuolto taisi onnistua. 

- Liitteet
-
- WP_20171017_15_16_08_Pro.jpg (283.04 KiB) Katsottu 11275 kertaa
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Lähti vaihdekepistä tuo yläkuppi irti, eikä pysy enää kiinni- nuo muoviosat!
Mistäs tuollaisen saisi edullisesti ostettua, kiinnitysmutteri on syvennyksessä,saisiko tuon normaalilla kiintoavaimella irti, ei viitsisi hommata piippuavainta tuon vuoksi pelkästään? Tuo nuppihan on tyyppivika Alfoissa, sen tiedän, monella ollut sama ongelma.
e:ilmaisesti tällainen on käypäinen, vai on ko joku paremmaksi osoittautunut?
http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-GIULIETT ... SwdGFYuUfr
Mistäs tuollaisen saisi edullisesti ostettua, kiinnitysmutteri on syvennyksessä,saisiko tuon normaalilla kiintoavaimella irti, ei viitsisi hommata piippuavainta tuon vuoksi pelkästään? Tuo nuppihan on tyyppivika Alfoissa, sen tiedän, monella ollut sama ongelma.
e:ilmaisesti tällainen on käypäinen, vai on ko joku paremmaksi osoittautunut?
http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-GIULIETT ... SwdGFYuUfr
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
tilattu: Alfa Romeo Junior Ibrida Edizione
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Sinitarralla on hyvin pysynyt irronnut nupin kansi...
.
Kolme olematonta muovikiinnikettä; ei ne tule ikinä kestämään pitkään. Omassani vaihdettiin takuuna ekan kerran, kun huollossa saivat sen jäämään käteen ja pari vuotta sen jälkeen meni taas. Nyt ollut "väliaikainen" sinitarraratkaisu paikallaan yli 2 vuotta ja hyvin toimii.


Kolme olematonta muovikiinnikettä; ei ne tule ikinä kestämään pitkään. Omassani vaihdettiin takuuna ekan kerran, kun huollossa saivat sen jäämään käteen ja pari vuotta sen jälkeen meni taas. Nyt ollut "väliaikainen" sinitarraratkaisu paikallaan yli 2 vuotta ja hyvin toimii.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Juuh. Olen käyttänyt kotona sinitarraa telkkarin jakoboxin kiinnittämiseen tv-tasoon, pistorasiakapulan kiinnitykseen tv-tasoon myös ja kaiuttimien kiinnitykseen jalustaan ja jalustan kiinnitykseen lattiaan(3 kissaa taloudessa). Led-rimaa olen myös kiinnittänyt keittiön yläkaappien alapintaan.
Hyvä, jos tuo kuppi pysyy sinitarralla pakkasessakin, niin tulen käyttämään tuota konstia!
Kiitos vinkistä, sinitarra on siis mainio aine pakkasellekin alttiissa paikassa...
e: hyvin piti Fiat Bravossa takakontin luukussa oleva aukaisu badgessa liima badgen kiinni, vaikka siinä on todella aktiivista liikettä, kun luukku avataan. Useita kuukausia toimi tuo, niinkauan, kun vaihdoin Bravon Alfaan. Bravossa tuo tuntui olevan tyyppivika. Taidan testata tuota käyttämääni NoMoreNail-liimaa. Vielä on sellaiset kelit, että lämpötila riittää, varsinkin, jos ajaa auton ensin lämpimäksi. Eihän tuollaista nuppia kannata ostaa uutta, kun kestoikä on hyvinkin rajallinen...
e2: laitoin sitten sinitarralla, kun ei enää löytynyt tuota liimaa. Ainakin tänään on pysynyt tarralla kiinni. Toivotaan, että auvoa jatkuu pakkaskeleillä.
Hyvä, jos tuo kuppi pysyy sinitarralla pakkasessakin, niin tulen käyttämään tuota konstia!
Kiitos vinkistä, sinitarra on siis mainio aine pakkasellekin alttiissa paikassa...
e: hyvin piti Fiat Bravossa takakontin luukussa oleva aukaisu badgessa liima badgen kiinni, vaikka siinä on todella aktiivista liikettä, kun luukku avataan. Useita kuukausia toimi tuo, niinkauan, kun vaihdoin Bravon Alfaan. Bravossa tuo tuntui olevan tyyppivika. Taidan testata tuota käyttämääni NoMoreNail-liimaa. Vielä on sellaiset kelit, että lämpötila riittää, varsinkin, jos ajaa auton ensin lämpimäksi. Eihän tuollaista nuppia kannata ostaa uutta, kun kestoikä on hyvinkin rajallinen...
e2: laitoin sitten sinitarralla, kun ei enää löytynyt tuota liimaa. Ainakin tänään on pysynyt tarralla kiinni. Toivotaan, että auvoa jatkuu pakkaskeleillä.
Viimeksi muokannut aaiitee, 19 Loka 2017, 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 22 Joulu 2012, 18:08
- Car(s): Giulietta 2.0 jtdm -11
- Paikkakunta: Jyväskylän kupeessa
Re: Giulietta 940
Pitkään minä olen taustalla lurkkinut mutta, lopultakin tuli sen verran kysyttävää että ajattelin avata sanaisen arkkuni. Alkoi mietityttämään tuo Dieselin jakohihnan vaihtoväli. Sehän on ohjekirjan mukaan sen 140tkm, eikä silmään osunut sen kohdalla mitään puolituskehotuksia, mutta omaan on vaihdettu hihna jo 70tkm kohdalla. Nyt olisi 140tkm huolto edessä eli, päästänkö vielä toisetkin 70tkm tuolla hihnalla, vai vaihdatanko sen nyt samalla?
- fahlsjy
- Viestit: 1748
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Giulietta 940
Ohjekirjassa on myös maininta jotenkin näin " jakokohihna on vaihdettava 4 vuoden välein ajokilometreistä riippumatta"
Sulla näyttäs olevan 11 mallinen kärry joten olisko joskus 2015 vaihdettu ja silloin sattunu olee 70tkm taulussa?
Tolla TBI:n hihnallakin sais päästellä 105tkm mutta mulla eka hihnan vaihto tehtiin 35tkm kohdalla kun aika tuli täyteen.
Eli vielä kiteytettynä: Dieseleissä jakohihnan vaihto 140tkm tai 4 vuotta kumpi ensin täyttyy
Sulla näyttäs olevan 11 mallinen kärry joten olisko joskus 2015 vaihdettu ja silloin sattunu olee 70tkm taulussa?
Tolla TBI:n hihnallakin sais päästellä 105tkm mutta mulla eka hihnan vaihto tehtiin 35tkm kohdalla kun aika tuli täyteen.
Eli vielä kiteytettynä: Dieseleissä jakohihnan vaihto 140tkm tai 4 vuotta kumpi ensin täyttyy
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 22 Joulu 2012, 18:08
- Car(s): Giulietta 2.0 jtdm -11
- Paikkakunta: Jyväskylän kupeessa
Re: Giulietta 940
Oho, kyllä minä tuosta neljän vuoden rajasta tietoinen olin, ja katsonut ettei se ole vielä nyt ajankohtainen, mutta en minä sitä ole älynnyt ottaa huomioon että se hihna on alunperin vaihdettu kun tullut vuodet täyteen. Kiitos avusta, palaan ääneen taas mahdollisesti 2022.fahlsjy kirjoitti:Ohjekirjassa on myös maininta jotenkin näin " jakokohihna on vaihdettava 4 vuoden välein ajokilometreistä riippumatta"
Sulla näyttäs olevan 11 mallinen kärry joten olisko joskus 2015 vaihdettu ja silloin sattunu olee 70tkm taulussa?
Tolla TBI:n hihnallakin sais päästellä 105tkm mutta mulla eka hihnan vaihto tehtiin 35tkm kohdalla kun aika tuli täyteen.
Eli vielä kiteytettynä: Dieseleissä jakohihnan vaihto 140tkm tai 4 vuotta kumpi ensin täyttyy
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
- Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11
Re: Giulietta 940
Oliskohan täällä tieota, mistä löytyisi tekijä webaston/eberin asennukseen 1750TBi-koneeseen. Kävin lähiasentamolta kyselemässä. Totesivat, ettei moottoriin ole maahantuojan ohjetta joten eivät voi tarjota asennusta. Olen myynnissä nähnyt yksilöitä webastolla, niin kaipa tuo on teknisesti mahdollista.Tulevaksi talveksi olisi ihan mukava lisä, täytyy kohtalon oikusta seisottaa pulkkaa pihalla ilman piuhaa.
- Albertolli
- Viestit: 4206
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Giulietta 940
http://www.st1voutila.fi/palvelut
Paikkakunta ei selvinnyt, mutta tuolta kysyisin ensimmäisenä.
Pitkänlinjan webastojen asennus/huoltopaikka.
Paikkakunta ei selvinnyt, mutta tuolta kysyisin ensimmäisenä.
Pitkänlinjan webastojen asennus/huoltopaikka.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
- Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11
Re: Giulietta 940
Sopii kuin piste T:n päälle, kiitän!
-
- Viestit: 2678
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Samoilla nurkilla myös Voutilan autohuolto, joka otti tehtäväkseen TT-thermon oli pumppukiertolämmittimen leipomisen Fiat 500X 1,4 l MA -koneeseen. Ei ole ohjeita tähänkään valmiina eikä taatusti maahantuojalta apuja saatavissa, kun Euro6 pelien moottorin esilämmitys on ankarasti kiellettyä. Poikkeuksena nämä "silitysraudat", joita ei lämmitimiksi edes lasketa 

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1559
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Vanha vitsi pätee edelleenkin:
...
+2° Italialaiset autot eivät käynnisty.
0° Tislattu vesi jäätyy.
...
Ensimmäinen -1 keli ja helikopteri tauluun. Tälläkertaa tosin P1850, mikä viitaisi siihen vaihdekepin anturiin.
...
+2° Italialaiset autot eivät käynnisty.
0° Tislattu vesi jäätyy.
...
Ensimmäinen -1 keli ja helikopteri tauluun. Tälläkertaa tosin P1850, mikä viitaisi siihen vaihdekepin anturiin.
- TCT
- Viestit: 51
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)
Re: Giulietta 940
Kyllä noissa vanhoissa Alfa talviautona vitseissä taitaa jotain perää olla. Omalla kohdalla vajaan kuuden vuoden kokemuksella Giulietta 1,4l 170hv bensa TCT on toiminut kuin unelma pois lukien kaksi ongelmaa.
1) Vikakoodi P0101 (ilmamassan mittaus) ilmaantuu kun pakkasta yli 20C ja pahimmillaan auto mennyt vikatilaan jossa pääsee ajamaan max 20km/h. Onneksi tien poskessa vähän aikaa odotellen vika mennyt aina ohi.
2) Tuoreena vikana se että auton sisätila ei lämpiä. Ajoin eilen 350km kun ulkolämpötila 5C ja autossa sai palella ja ajaa hanskat kädessä. Mitään vikakoodia ei ole. Moottorin lämpötila normaali. Ilmastointi automaattiasennolla menee puhallus täysille, mutta lämpöä ei tule. Ei vaikka säätäisi lämmön 30 asteeseen.
Kertokaas viisaamman mitähän tuolle vialle voisi tehdä. Anturivikaan (on peruutuspeilissä) en oikein usko kun yrittää kyllä "täysillä" automaatilla lämmittää. Moottorin lämmöt normaalit, joten vika lienee sisäkierrossa. Olisikohan termostaatissa vikaa tai letkuissa? Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
1) Vikakoodi P0101 (ilmamassan mittaus) ilmaantuu kun pakkasta yli 20C ja pahimmillaan auto mennyt vikatilaan jossa pääsee ajamaan max 20km/h. Onneksi tien poskessa vähän aikaa odotellen vika mennyt aina ohi.
2) Tuoreena vikana se että auton sisätila ei lämpiä. Ajoin eilen 350km kun ulkolämpötila 5C ja autossa sai palella ja ajaa hanskat kädessä. Mitään vikakoodia ei ole. Moottorin lämpötila normaali. Ilmastointi automaattiasennolla menee puhallus täysille, mutta lämpöä ei tule. Ei vaikka säätäisi lämmön 30 asteeseen.
Kertokaas viisaamman mitähän tuolle vialle voisi tehdä. Anturivikaan (on peruutuspeilissä) en oikein usko kun yrittää kyllä "täysillä" automaatilla lämmittää. Moottorin lämmöt normaalit, joten vika lienee sisäkierrossa. Olisikohan termostaatissa vikaa tai letkuissa? Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
- TCT
- Viestit: 51
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)
Re: Giulietta 940
Vielä jatkoa edelliseen, eli että kuskin puolen etusuuttimessa ilmanvirtaus vaikutti normaalilta mutta ilma oli kylmää ja apumiehen puolella ilman virtaus oli kuin lämmin lehmän hönkä eli ilmaa ei juurikaan virrannut mutta se oli puolestaan lämmintä. 

- TCT
- Viestit: 51
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)
Re: Giulietta 940
Jäähdytysneste max rajalla. Tuli vaan mieleen että kun auto oli keväällä huollossa että lieneekö siinä yhteydessä sählätty jotain kun samalla vaihdettiin jakohihna (vesipumppu jäi vaihtamatta kun unohdin mainita asiasta) Sekin voisi ehkä olla yksi vikapaikka?
- matti_vuorio
- Viestit: 1559
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Jos vesipumppu jäi vaihtamatta, niin periaatteessa sitä ilmaa ei pitäisi olla järjestelmässä. Termostaatti rikki?
Testaatko vielä saako siitä lämmintä manuaalisäädöllä, eli nopeus joku 3-4 pykälää, puhallus vain lattiaan ja lämpö 32 astetta. Jos ei siltikään tule lämmintä, niin sitä ei varmaan tule ollenkaan kennolle tai joku läppä on rikki? Mulla oli kosketushäiriö (5-8 astetta liikaa) siinä peilin lämpöanturissa viimesyksynä ja silloin se ei edes yrittäny lämmittää ohjaamoa muuten kuin manuaalisesti säätämällä.
Testaatko vielä saako siitä lämmintä manuaalisäädöllä, eli nopeus joku 3-4 pykälää, puhallus vain lattiaan ja lämpö 32 astetta. Jos ei siltikään tule lämmintä, niin sitä ei varmaan tule ollenkaan kennolle tai joku läppä on rikki? Mulla oli kosketushäiriö (5-8 astetta liikaa) siinä peilin lämpöanturissa viimesyksynä ja silloin se ei edes yrittäny lämmittää ohjaamoa muuten kuin manuaalisesti säätämällä.
-
- Viestit: 2678
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Eikö nuppia tarpeesi pyörittämällä tule tauluun "HI" eli lämmöt täysillä, mittauksista (viallisista antureista) piittaamatta?
Mutta puhallus kannattaa tosiaan pitää pienellä teholla. Jos kierto on vähän heikko, ei ilma muutoin kerkiä havaittavasti lämmetä.
Jos näin saa vehkeestä lämpöä tiristettyä, niin seuraavaksi voi testailla, vaikuttaako lämmityksen säätö, siis "LO" kehiin. Vesikierron ongelmalta tämä ensisijaisesti haiskahtaa - lyöty paikkausaineita sisään syystä X?
Mutta puhallus kannattaa tosiaan pitää pienellä teholla. Jos kierto on vähän heikko, ei ilma muutoin kerkiä havaittavasti lämmetä.
Jos näin saa vehkeestä lämpöä tiristettyä, niin seuraavaksi voi testailla, vaikuttaako lämmityksen säätö, siis "LO" kehiin. Vesikierron ongelmalta tämä ensisijaisesti haiskahtaa - lyöty paikkausaineita sisään syystä X?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Vika voi olla kyllä sähköpuolellakin. Muistan miten meidän 147:n alkutaipalella myös lakkasi tulemasta lämmintä.
Ensin epäilivät vikaa moottorissa joka säätää läppää joka taas ohja ilman joko kennon ohi tai läpi.
Lopulta vika oli kuitenkin säätönupissa.
Ensin epäilivät vikaa moottorissa joka säätää läppää joka taas ohja ilman joko kennon ohi tai läpi.
Lopulta vika oli kuitenkin säätönupissa.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Hei, tässä oli englantilaisilla sama ongelma http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... ircon.htmlTCT kirjoitti:Kyllä noissa vanhoissa Alfa talviautona vitseissä taitaa jotain perää olla. Omalla kohdalla vajaan kuuden vuoden kokemuksella Giulietta 1,4l 170hv bensa TCT on toiminut kuin unelma pois lukien kaksi ongelmaa.
1) Vikakoodi P0101 (ilmamassan mittaus) ilmaantuu kun pakkasta yli 20C ja pahimmillaan auto mennyt vikatilaan jossa pääsee ajamaan max 20km/h. Onneksi tien poskessa vähän aikaa odotellen vika mennyt aina ohi.
2) Tuoreena vikana se että auton sisätila ei lämpiä. Ajoin eilen 350km kun ulkolämpötila 5C ja autossa sai palella ja ajaa hanskat kädessä. Mitään vikakoodia ei ole. Moottorin lämpötila normaali. Ilmastointi automaattiasennolla menee puhallus täysille, mutta lämpöä ei tule. Ei vaikka säätäisi lämmön 30 asteeseen.
Kertokaas viisaamman mitähän tuolle vialle voisi tehdä. Anturivikaan (on peruutuspeilissä) en oikein usko kun yrittää kyllä "täysillä" automaatilla lämmittää. Moottorin lämmöt normaalit, joten vika lienee sisäkierrossa. Olisikohan termostaatissa vikaa tai letkuissa? Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Ollaan tyttöystävän kanssa ajamassa Lahteen Helsingistä ja auto alko nykimään täyskaasu kiihdytyksessä. Tauluun ilmoitus et start&stop ei käytettävissä ja moottorinvikavalo vilkku ja sammu. Tuntu et tuli misfire. Nyt parkkiksella irrottamassa viriboxia jos olis siitä kyse.
- TCT
- Viestit: 51
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)
Re: Giulietta 940
Kiitoksia vastauksista. Nyt on tosiaan testattu kaikki variaatiot eli HI and LO asetuksilla täydellä puhalluksella, pienellä puhalluksella. Myös ilmastoinnilla ja ilman. Sisäkierrolla ja eri suuntauksilla.
Eri suuttimia testatessa lopputulemana huomasin että kuskin puolella puhallus toimii kaikissa suuttimissa, mutta kaikista suuttimista tulee vain kylmää ilmaa. Apumiehen puolella tulee kaikista suuttimista lämmintä ilmaa, mutta osassa suuttimista virtaus on hieman heikko ja osassa normaali.
Eri suuttimia testatessa lopputulemana huomasin että kuskin puolella puhallus toimii kaikissa suuttimissa, mutta kaikista suuttimista tulee vain kylmää ilmaa. Apumiehen puolella tulee kaikista suuttimista lämmintä ilmaa, mutta osassa suuttimista virtaus on hieman heikko ja osassa normaali.

- Liitteet
-
- Lämpö jakautuu siis näin.
- Ilmastointi 4.JPG (65.74 KiB) Katsottu 10443 kertaa
-
- Viestit: 2678
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^eli onkin läppävika. Kennossa kiertää aina vesi ja lämpöä säädellään läpällä, jollaiset on kuskille ja pelkääjälle erikseen. Kuskin puolen läppä on jumiutunut kylmälle puolelle (moottori rikki, akseli poikki tms) ja vikaa myös suuntauksen läpissä, jos astma vaivaa.
Edit: ehkäpä tehokkaampi puhallus vasemmalla johtuu vain siitä, että lämppäri kennon ohittava läppä on selällään. Eli vikoja tasan 1 kpl?
Edit: ehkäpä tehokkaampi puhallus vasemmalla johtuu vain siitä, että lämppäri kennon ohittava läppä on selällään. Eli vikoja tasan 1 kpl?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- TCT
- Viestit: 51
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)
Re: Giulietta 940
Kuulostaa järkevältä vikadiagnoosilta. Täytynee alkaa varailemaan merkkihuoltoon aikaa kun siellä luultavasti osaavat lähteä penkomaan suoraan vikaa oikeasta paikasta. Kertoilen sitten kuinka kävi jos/kun vika on selvitetty/korjattu.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Ei ollu viriboxista, mutta juuri vaihetuista sytytystulpista kyse. Onko muilla käyttäjillä ollut kokemuksia löysistä sytytystulpista? Vanhoja vaihtaessa kaikki oli löysiä, saipa melkeen käsin pois. Kotona tutkiessa oli kaikki uudet löystyneet. Kiristyksen jälkeen toimii taas kuten pitää.Hondamies kirjoitti:Ollaan tyttöystävän kanssa ajamassa Lahteen Helsingistä ja auto alko nykimään täyskaasu kiihdytyksessä. Tauluun ilmoitus et start&stop ei käytettävissä ja moottorinvikavalo vilkku ja sammu. Tuntu et tuli misfire. Nyt parkkiksella irrottamassa viriboxia jos olis siitä kyse.
Kierteet lohkossa on kyllä kunnossa. Tulppina NGK
- palkus
- Viestit: 5558
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
^kannattaa käyttä momenttiavainta. Siinä voi varsinkin uusi tiivisterenkaallinen tulppa jäädä löysään, koska oikeaan momenttiin väännetäessä voi jopa usko loppua, ku menee ja menee vain. Olen välillä testannu momenttiavainta johonki peruspulttiin, uskonpulan takia
Tulpat pitäis vaihtaa jäähtyneeseen/kylmään kanteen.

Tulpat pitäis vaihtaa jäähtyneeseen/kylmään kanteen.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Giulietta 940
^^^ Omaan kärryyn vaihdettiin yksi läppien säätömoottori alkukesästä kaupanteon yhteydessä. Pelkääjän puolelle puhalsi jatkuvasti lämmintä ja MES:llä löytyikin vikakoodi kyseisestä moottorista. Remonttia tehtiin Vaunulassa about pari päivää. Joutuivat purkamaan koko kojelaudan, irroittamaan etuovet jne. tuon 70€ osan takia
Ilmeisesti raikkari oli ollut huollon jäljiltä huonosti paikallaan ja kaikki kotelot/kanavat/läpät täynnä lehtiä,siemeniä yms. kuraa.

Ilmeisesti raikkari oli ollut huollon jäljiltä huonosti paikallaan ja kaikki kotelot/kanavat/läpät täynnä lehtiä,siemeniä yms. kuraa.
- TCT
- Viestit: 51
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)
Re: Giulietta 940
Täytyypä kurkata vielä se raitisilmasuodatin onko paikallaan kun huollossa se vaihdettiin. Tosin jos ei ole ja moska kanavissa on aiheuttanut ongelmat niin myöhäistä rypistää kun vika on jo housussa
Kuulostaa kyllä kalliilta remontilta jos koko ajopaneli pitää purkaa tieltä pois....

Kuulostaa kyllä kalliilta remontilta jos koko ajopaneli pitää purkaa tieltä pois....
Re: Giulietta 940
^ Jos jakopää huollon yhteydessä on jätetty vesipumppukin vaihtamatta, niin en näkisi mahdottomuutena että raittari on asennettu väärin.
Mielestäni vesipumpun vaihto on selvyys hihnan vaihdon yhteydessä, ilman että auton omistajan pitää siitä huolehtia.

Mielestäni vesipumpun vaihto on selvyys hihnan vaihdon yhteydessä, ilman että auton omistajan pitää siitä huolehtia.

- TCT
- Viestit: 51
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)
Re: Giulietta 940
En tosiaan muistanut mainita vesipumpusta mitään jakohinnan vaihdon yhteydessä eikä hekään (Autokeskus Tre) sitä ehdottaneet. Oma moka mutta olisihan heidänkin sitä pitänyt sitä tajuta muistuttaa kun autoja työkseen huoltavat.
Täytyy kurkata tosiaan se suodatin kun töistä pääsen kotiin.
Täytyy kurkata tosiaan se suodatin kun töistä pääsen kotiin.
- Aquatica
- Viestit: 15160
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Nokun ei ole.Pele kirjoitti:^ Jos jakopää huollon yhteydessä on jätetty vesipumppukin vaihtamatta, niin en näkisi mahdottomuutena että raittari on asennettu väärin.![]()
Mielestäni vesipumpun vaihto on selvyys hihnan vaihdon yhteydessä, ilman että auton omistajan pitää siitä huolehtia.
"Vesipumppu tarkistetaan. Vaihdetaan tarvittaessa". Oletan, että tuossa on ihan samanlainen systeemi kuin fiiatilla ollut kautta aikain, eli "silmä" vesipumpussa - jos "silmä" vuotaa, vesipumppu vaihtoon.
- TCT
- Viestit: 51
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)
Re: Giulietta 940
Muistatko mikä MES vikakoodi sinulla oli ja näkyykö se vain täysversiolla?Slim kirjoitti:^^^ Omaan kärryyn vaihdettiin yksi läppien säätömoottori alkukesästä kaupanteon yhteydessä. Pelkääjän puolelle puhalsi jatkuvasti lämmintä ja MES:llä löytyikin vikakoodi kyseisestä moottorista. Remonttia tehtiin Vaunulassa about pari päivää. Joutuivat purkamaan koko kojelaudan, irroittamaan etuovet jne. tuon 70€ osan takia
Olisi nimittäin mukava tietää vika suurin piirtein ennen varsinaista korjaamista. Silloin olisi mahdollista tilata osat etukäteen ja kilpailuttaa työtä. Nimittäin jos ovet + kojetaulu joudutaan purkamaan/kasaamaan niin suolainen lasku on joka tapauksessa tulossa ja siinä tuo 70€ osa ei juuri tunnu.
PS. Tarkastin suodattimen ja se oli OK joten todennäköisesti kanavat on puhtaat.
Re: Giulietta 940
^ Täysversiolla saatiin ilmastoinnin ohjainlaitteesta B1908 "Right mixer motor" ja U0019 "CAN line". Jälkimmäinen oli muistaakseni joku satunnainen härö, eikä palannut nollauksen jälkeen.
Vikahan voi olla myös puhtaasti mekaaninen? Joku markan muovinippeli poikki tms.
Jos yhtään lohduttaa, nii omassa yksilössä sisustan räminät loppui lähes täysin kyseisen "teurastuksen" jälkeen
Vikahan voi olla myös puhtaasti mekaaninen? Joku markan muovinippeli poikki tms.
Jos yhtään lohduttaa, nii omassa yksilössä sisustan räminät loppui lähes täysin kyseisen "teurastuksen" jälkeen

-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 24 Elo 2015, 23:32
- Car(s): 159 TBi Sportwagon -10
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: Giulietta 940
On minulla ostoilmoitus tuolla ostetaan/myydään osastollakin, mutta kysytään nyt täältäkin: olisiko kenelläkään myydä 17 tai 18 tuuman vanteita ja mahdollisesti talvirenkaita Giuliettaan?
Mode poistaa, jos väärä alue häiritsee.
Mode poistaa, jos väärä alue häiritsee.
- TCT
- Viestit: 51
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)
Re: Giulietta 940
Kiitoksia jälleen tiedosta. Mielenkiinnolla odota mitä vikakoodeja se minulla tarjoaa vai tarjoaako mitäänSlim kirjoitti:^ Täysversiolla saatiin ilmastoinnin ohjainlaitteesta B1908 "Right mixer motor" ja U0019 "CAN line". Jälkimmäinen oli muistaakseni joku satunnainen härö, eikä palannut nollauksen jälkeen.
Vikahan voi olla myös puhtaasti mekaaninen? Joku markan muovinippeli poikki tms.
Jos yhtään lohduttaa, nii omassa yksilössä sisustan räminät loppui lähes täysin kyseisen "teurastuksen" jälkeen

- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Mitähän Giulietan "Premium Pack" sisälsi noin 4 vuotta sitten, en löytänyt tietoja enää mistään.
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Bi Xenon valot, kattoluukun ja Bose Hifi audion. Tässä vielä paketit 2014 esitteestä:Ipi76 kirjoitti:Mitähän Giulietan "Premium Pack" sisälsi noin 4 vuotta sitten, en löytänyt tietoja enää mistään.
- Liitteet
-
- Giulietta2014paketit800x216.png (83.9 KiB) Katsottu 10023 kertaa
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^kiitos.
Re: Giulietta 940
Ok. No ehkäpä korjaamo jota käytämme on sitten vain keskimääräistä tarkempi ja tunnollisempi. Aina on vesipumppu vaihdettu jakohihnan vaihdon yhteydessä. Niin 147:n kuin nyt kertaalleen Giuliettaankin. Kustannuksena se kun ei ole kuin 20-30€ enemmän. Ei kannata mielestäni säästellä.Aquatica kirjoitti:Nokun ei ole.Pele kirjoitti:^ Jos jakopää huollon yhteydessä on jätetty vesipumppukin vaihtamatta, niin en näkisi mahdottomuutena että raittari on asennettu väärin.![]()
Mielestäni vesipumpun vaihto on selvyys hihnan vaihdon yhteydessä, ilman että auton omistajan pitää siitä huolehtia.
"Vesipumppu tarkistetaan. Vaihdetaan tarvittaessa". Oletan, että tuossa on ihan samanlainen systeemi kuin fiiatilla ollut kautta aikain, eli "silmä" vesipumpussa - jos "silmä" vuotaa, vesipumppu vaihtoon.
Jos pumppu onkin hihnan vaihtohetkellä ok., niin onko se sitä koko seuraavan vaihtovälin?
Näköjään Motonetkin myy kahta eri settiä. Toisessa on vesipumppu mukana, ja toisessa ei.
Re: Giulietta 940
totanoi, olikos tässä jotkut erityiset paikat tunkille 

-
- Viestit: 155
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03
Lancia k Busso '99 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Lisää näitä perustavanlaatuisia: saanko sivupeilien lämmityksen jostain erikseen päälle, vai meneekö ainoastaan tuossa lämmitysmoodissa, eli tuulilasin "lämmitys"painiketta painaessa...?
Ja toinen; saanko ajovalopesurit kytkettyä jostain erikseen pois päältä?
Ja toinen; saanko ajovalopesurit kytkettyä jostain erikseen pois päältä?
- Pujazuba
- Viestit: 2395
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^^^Yksi nyrkkisääntö on se että vaihdetaan pumppu joka toisen hihnanvaihdon yhteydessä.
Itse vaihtaisin myös jokaisen hihnanvaihdon yhteydessä mutta ei joikaiselta autoilialta voi odottaa niin tarkkaa seurantaa tai asiantuntemusta jotta kykenisi paneutumaan moisiin yksityiskohtiin.
Itse vaihtaisin myös jokaisen hihnanvaihdon yhteydessä mutta ei joikaiselta autoilialta voi odottaa niin tarkkaa seurantaa tai asiantuntemusta jotta kykenisi paneutumaan moisiin yksityiskohtiin.
- TCT
- Viestit: 51
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)
Re: Giulietta 940
No niin nyt on vikakoodit luettu ja tuomio saatu. Minulla olikin koko sarja B1905 - B1911 (Mix Motor Left side Feedback- S.C. to GND circuit short to ground). Kuulemma voi olla vasen läpän moottori, vasen moottorin akseli tai vasen läppä. Toki kuulemma myös ohjainlaitevika. (Minusta tuo haiskahtaa enemmän oikosululta tuon kuvauksen mukaan?) Hommana kojelaudan purku ja ovien irrotusSlim kirjoitti:^ Täysversiolla saatiin ilmastoinnin ohjainlaitteesta B1908 "Right mixer motor" ja U0019 "CAN line". Jälkimmäinen oli muistaakseni joku satunnainen härö, eikä palannut nollauksen jälkeen.:

Slim: Missä Vaunulan toimipisteessä tuo homma sinulla tehtiin kun toisaalta olisi hyvä löytää paikka jossa se on tehty ennekin?
Jo siellä tarjous hyvin suolainen niin sitten pitää kysellä vähän muualtakin.
-
- Viestit: 2678
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Pelien lämmitys ja varmaan myös tuulilasin alareunan lämmitys + kusipojan suuttimien lämmitys ovat sidoksissa takalasinlämmittimeen. "Tuulilasin lämmitys" nappi = huurteepoisto maksimiteholla eli takalasin lämmitin päälle, puhallus lasille, lämmöt ja puhallinopeus tappiin.Lumlum kirjoitti:Lisää näitä perustavanlaatuisia: saanko sivupeilien lämmityksen jostain erikseen päälle, vai meneekö ainoastaan tuossa lämmitysmoodissa, eli tuulilasin "lämmitys"painiketta painaessa...?
Lasinpesurit ruikkii aina lähivalojen ollessa päällä - siis ei päiväajovaloilla. Poiskytkentä taitaa onnistua vain nyppimällä ao. sulake pois.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
^^ Remontti tehtiin Raision toimipisteessä.
- Aquatica
- Viestit: 15160
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Mää muistelen, että manuaalissa nimenomaa sanotaan, että peilien lämmittimet ja pesureiden lämmittimet lähtevät päälle VAIN nimenomaisesti tuulilasin huurteenpoisto-tilassa. En ole kokeillut, mutta jotenkin oudoksi sen manuskaa lukiessani totesin... Joten eiköhän se noin lukenut :oinsinörtti kirjoitti:Pelien lämmitys ja varmaan myös tuulilasin alareunan lämmitys + kusipojan suuttimien lämmitys ovat sidoksissa takalasinlämmittimeen. "Tuulilasin lämmitys" nappi = huurteepoisto maksimiteholla eli takalasin lämmitin päälle, puhallus lasille, lämmöt ja puhallinopeus tappiin.Lumlum kirjoitti:Lisää näitä perustavanlaatuisia: saanko sivupeilien lämmityksen jostain erikseen päälle, vai meneekö ainoastaan tuossa lämmitysmoodissa, eli tuulilasin "lämmitys"painiketta painaessa...?
Lasinpesurit ruikkii aina lähivalojen ollessa päällä - siis ei päiväajovaloilla. Poiskytkentä taitaa onnistua vain nyppimällä ao. sulake pois.
- _rico
- Viestit: 1370
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Aquatica kirjoitti:Mää muistelen, että manuaalissa nimenomaa sanotaan, että peilien lämmittimet ja pesureiden lämmittimet lähtevät päälle VAIN nimenomaisesti tuulilasin huurteenpoisto-tilassa. En ole kokeillut, mutta jotenkin oudoksi sen manuskaa lukiessani totesin... Joten eiköhän se noin lukenut :oinsinörtti kirjoitti:Pelien lämmitys ja varmaan myös tuulilasin alareunan lämmitys + kusipojan suuttimien lämmitys ovat sidoksissa takalasinlämmittimeen. "Tuulilasin lämmitys" nappi = huurteepoisto maksimiteholla eli takalasin lämmitin päälle, puhallus lasille, lämmöt ja puhallinopeus tappiin.Lumlum kirjoitti:Lisää näitä perustavanlaatuisia: saanko sivupeilien lämmityksen jostain erikseen päälle, vai meneekö ainoastaan tuossa lämmitysmoodissa, eli tuulilasin "lämmitys"painiketta painaessa...?
Lasinpesurit ruikkii aina lähivalojen ollessa päällä - siis ei päiväajovaloilla. Poiskytkentä taitaa onnistua vain nyppimällä ao. sulake pois.
Peilit lämpenee takalasin kanssa samasta napista.