Ensimmäiseksi autoksi Alfa 156?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
mattijus
Viestit: 5267
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Ensimmäiseksi autoksi Alfa 156?

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Polforea kirjoitti:Kuka yksityinen ostaa uuden auton taloudellisilla perusteilla? Ja miten se liittyy max 7ke hintaiseen ensiautoon?

Uusi auto kuluttaa 0.2l/100km vähemmn kuin vanha ja siinä on tehdastakuu, siispä silkkaa säästöä lyödä siihen 30keur kiinni. :lol:
VMP

Avatar
Jiitee
Viestit: 4367
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Ensimmäiseksi autoksi Alfa 156?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

V6 kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:
Alfa on halpa hankkia, mutta kallis ylläpitää. Esim. japsit yleensä toisinpäin, ja esim. Lexus samoilla spekseillä. Alfa ostetaan ns. osamaksulla... :lol:
Myyntilanteessa sitten käytetty Alfa ei ole helpoin myydä haluttuun hintaan ja sen ylläpitoon satsattuja euroja ei saa paljon takaisin.
--> Alfa on tunnepohjainen valinta. Joskus jos joku väittää, että Alfa on taloudellisestikin hänelle järkivalinta niin voidaan todeta, että poikkeus vahvistaa säännön

JT
silti se Alfa tulee halvemmaksi kun kaikki kulut lasketaan yhteen eli on se taloudellisestikin ihan järkevä kun ostaa sopivan mallin ja ikäisen auton, ylläpitokuluilla tarkoitin tuossa normaaleja huoltoja yms eli kyllä ne maksaa muissakin. Esim vuonna 98 vuonna BMW 320 maksoi 230 tmk ja Alfa 156 2.0 177 tmk jää käytettäväksi 53 tmk. Ei se Lexuskaan mikään halpa ole ylläpitää tai omistaa juuri oli Tuulilasissa juttu Lexus LS 430 arvonalenema 1270e kuukaudessa.
Yes, nyt näen valoa .... asia selvä. Kyllä Alfa on ekonomistin järkivalinta....kaikki vaan taksikuskeja myöten Alfoja ostamaan.

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
palkus
Viestit: 5481
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Ensimmäiseksi autoksi Alfa 156?

Viesti Kirjoittaja palkus »

kyllä taksina sais olla enemmän alfoja, kun siitä kyydistä kerran saa maksaa. Hirveintä maksullista kyytiä ikänä olen saanut priuksen kyydissä, muijan kans ihmeteltiin kotiin päästyämme, että miten kukaan voi tommosella ajella työkseen.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Ensimmäiseksi autoksi Alfa 156?

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Auto ei ole ikinään sijoitus, ehkä klassikoilla arvo nousee, mutta niin ne kulutkin juoksee...

Tässä pari, mitkä itse kävisin katsomassa jos olisin opiskelija ja rahaa taskussa Rozakusin mainitsema summa (joka on muuten vähintääkin riittävä jos 156:een :) ) oletan, että nyt haetaan juurikin sedania, koska ei tunnu 147 iskevän
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/5644619" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/5636699" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/5547564" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/5151130" onclick="window.open(this.href);return false;

Lisäksi täällä foorumilla 3-4 tosi siistä peliä, kannattaa katsoa tuo myydään-osio
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Oleino
Viestit: 1954
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Ensimmäiseksi autoksi Alfa 156?

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Minä voin suositella 156:tta ensimmäiseksi autoksi. Mulla oli ekana autona Alfa 33. Sillä ajelin lukion loppuajan ja suurimman osan AMK:sta. Tampere-Jyväskylä väliä sahattiin moneen kertaan kimppakyyti-meiningillä. Opiskelujen loppusuoralla ostin 156:n ja ajelin sillä pari vuotta, kunnes ostin uudemman 156:n. Muitakin merkkejä on toki ollut tässä aikojen saatossa, mutta Alfalla ajaminen on ollut hieman mukavampaa eikä vain pakollista siirtymistä paikasta A paikkaan B. Alfa on mun kokemuksien mukaan mainettaan parempi auto ja siinä saa käytettyjen Alfojen alhaisten hintojen ansiosta oikeasti hyvin vastinetta rahoilleen.

Mainitsemallasi budjetilla saa varmasti hyväkuntoisen yksilön kun jaksaa käydä paria eri autoa katsomassa. Sama pätee tottakai muihinkin merkkeihin, että sitä hyvää yksilöä kannattaa etsiä. En siis tarkoita että hyvää Alfaa olisi jotenkin poikkeuksellisen vaikea löytää. :)

Huoltaminen maksaa automerkistä riippumatta (kilometreille jaettuna kalliiden ja halpojen huoltohintojen välinen erotus on suhteellisen pieni menoerä), eikä Alfa oo mun kokemuksen mukaan sen vikaherkempi kuin moni muukaan auto.

Jälkimmäisestä 156:sta pidin pientä projektipäiväkirjaa tänne foorumille ja voit vaikka tuolta vilkaista siitä jos kiinnostaa: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=22108 Kolarikorjauksen jälkeen ei auton ylläpitoon mennyt juuri lainkaan rahaa seuraavan 13tkm aikana jonka auto meikäläisellä oli, ja ne pari pientä vikaa mitä autossa oli eivät suurempia toimenpiteitä aiheuttaneet.

Kyseinen auto on muuten nykyään mun äidillä, eli kyllä näitä uskaltaa suositella ihan lähisukulaisillekin.

Kalliita nuo mun tekemät huollot eivät olisi olleet korjaamollakaan. Jos ei huolla autoaan itse, niin suosittelen jotain vähän pienempää yrittäjävetoista pajaa auton huollattamiseen, kuten joku täällä jo vinkkasikin. Hinnat ovat kohtuullisempia ja yrittäjällä on oikeasti kiinnostusta tehdä hommansa huolella eikä vain odotella seuraavaa palkkapäivää.

Toivottavasti tästä oli hyötyä autopohdiskeluun.
Tein itse - säästin

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ensimmäiseksi autoksi Alfa 156?

Viesti Kirjoittaja V6 »

Jiitee kirjoitti:
Yes, nyt näen valoa .... asia selvä. Kyllä Alfa on ekonomistin järkivalinta....kaikki vaan taksikuskeja myöten Alfoja ostamaan.

JT

hyvä että siihenkin kaaliin alkaa järki pikkuhiljaa upota, ei ollu kyllä kyse mistään ekonomistin valinnasta vaan vertailusta muihin vastaaviin ja siihen käytettävä raha jos ymmärsit??? vai meinasitko että Lexus on ekonomistin järkivalinta?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Jiitee
Viestit: 4367
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Ensimmäiseksi autoksi Alfa 156?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

V6 kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:
Yes, nyt näen valoa .... asia selvä. Kyllä Alfa on ekonomistin järkivalinta....kaikki vaan taksikuskeja myöten Alfoja ostamaan.

JT

hyvä että siihenkin kaaliin alkaa järki pikkuhiljaa upota, ei ollu kyllä kyse mistään ekonomistin valinnasta vaan vertailusta muihin vastaaviin ja siihen käytettävä raha jos ymmärsit??? vai meinasitko että Lexus on ekonomistin järkivalinta?
Hmm, oli kyllä sarkasmia, mutta never mind :roll:
Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Vastaa Viestiin