Alfa 156 tuningpuskurit ja -konepelti, halukkaita?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 411
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Niin tuunaaminen. Mitä se on?

Joku maalaa alkujaan mustat peilinrungot auton värisiksi ja joku kirjailee koneen päällä olevan tekstin lämpömaalilla punaiseksi. Taikka maalaa jarrusatulat vaikka keltaiseksi ja vaihtaa avonaiset vanteet jotta ne näkyisi. Tuunaamista?

Se auto, jossa tässä keskustellaan, on omassa kastissaan ihan jees. Ja kyllähän "katutuunaamiseen" kuuluu omana osanaan ulkopuolisten merkkien ja esim. kahvojen poisto. Mutta voisihan sen Alfan merkin jättää paikoilleen, vaikka vähän tuunattuna :wink:

Mutta kyllä niitä makuja on niin moneksi, että joukkoon sopii niin ne tuunatut ja ei-tuunatut.
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5377
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Rölli ja metsänhenki kirjoitti: _________________
Kautta likaisten varpaitteni!
Alfasud Ti vm75, 164 TS vm89 ja Alfa 166 TS vm90
OT: aika vanhan 166 TS:n oot löytäny :roll:

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Jami kirjoitti:
Maclane kirjoitti:Opel tunnuksen poistaminen vielä menettelee
Ääh..öh. EIH. Ei noin, tai siis onhan ne takaa lähtenyt, mutta...
Juuri näin, minkä tahansa merkin poistaminen on kyllä mielestäni väärin, vaikka auto olisi Tata tai Lada...
Ammattina autokauppa

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 411
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

No kah pentele, ku oot tarkka poika :wink:
Kautta likaisten varpaitteni!

santtuk
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Elo 2004, 20:17

Viesti Kirjoittaja santtuk »

Maho kirjoitti:Ensinnäkin SanttuK, jos kysyy mielipiteitä, ei pitäisi herneitä vetää nenään jos joku sanoo jotain negatiivista. Olihan moni myös liikkeellä positiivisinkin miettein.
no mä en vetäny herneitä nenään, kysyin kiinnostasko ketää noi puskurit. ja vastauksissa oli mm. ettei nuorilla sai olla alfaa varsinkaan rakennettua. ihmisiä on joka lähtöö esim. mäkin voisin tehdä netti sivut kans kahdesta 75:sta ja laittaa kuvi kun on oven kahva irti. ei kiinnosta , enkä mollaa niitäkään.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

santtuk kirjoitti:..ja vastauksissa oli mm. ettei nuorilla sai olla alfaa..
Missä näin lukee?
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Voi viddu sittenhän mun on heti myytävä auto pois, millaisen saan nyt ostaa kun olen nuori oi arvoisa raati..?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:Voi viddu sittenhän mun on heti myytävä auto pois..
Jep, sama juttu. :roll:
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

santtuk kirjoitti: no mä en vetäny herneitä nenään, kysyin kiinnostasko ketää noi puskurit. ja vastauksissa oli mm. ettei nuorilla sai olla alfaa varsinkaan rakennettua. ihmisiä on joka lähtöö esim. mäkin voisin tehdä netti sivut kans kahdesta 75:sta ja laittaa kuvi kun on oven kahva irti. ei kiinnosta , enkä mollaa niitäkään.
]
:lol: vai ettei ovenkahvan puuttuminen kiinnosta

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11251
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

:lol:

Kun ostin ensimmäisen Alfani, olin 19. Olinko liian nuori? Nyt on menossa Alfat numero neljä ja viisi, ja ikää on (minulla, ei vielä autoilla) 26. Olenko liian nuori? Ja kuinka vanha on oltava päästäkseen asiasta päättävään raatiin? Täällä taitaa aktiivisten käyttäjien keski-ikä olla noin kolmekymmentä, riittääkö se vai onko valittava ikäpresidentti?
- Epäkelpokeräilijä -

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti::lol:

Kun ostin ensimmäisen Alfani, olin 19. Olinko liian nuori? Nyt on menossa Alfat numero neljä ja viisi, ja ikää on (minulla, ei vielä autoilla) 26. Olenko liian nuori? Ja kuinka vanha on oltava päästäkseen asiasta päättävään raatiin? Täällä taitaa aktiivisten käyttäjien keski-ikä olla noin kolmekymmentä, riittääkö se vai onko valittava ikäpresidentti?
Äh, eli tuoltahan löytyy ikägalluppi, sitä zoomailemalla selviää kuinka nuoria tai vanhoja me oikeesti ollaan.

Tästä aiheesta tuli ehkä ristiriitaisin pitkään aikaan! Asiaa :)
Viimeksi muokannut Maho, 13 Elo 2004, 03:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei enää Alfaa... eipä

Jannu
Viestit: 65
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 22:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Toi tuunaaminen on melkolailla makuasia, kuka tykkää kuka ei! Hillityt muutokset ja suurempienkin pitää sopia tyylillisesti autoon! Meidän 33 ei ainakaan tarvi ulkoisesti mitään lisä tyyninkiä(lippaa, siipeä yms) vaan on mun mielestä varsin kivan näköinen peli muutenkin, tosin siinä on 15" vanteet ja kaikki lukkopesät poistettu. Merkeistä on jäljellä alfan omat pyöreät edessä ja takana! Muita härpäkkeitä se ei tarvikkaan....

Ps. Ikää on 24 ja rapiat.... :-D

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ekan alfani ostin kun olin 17,5v. Sitä tuunasin kovasti, laitoin madallusjouset ja isot vanteet, pleikkaria pelailin silloin omassa huoneessani tavallisella tv:llä ja pikkulinnut ruokittiin perinteisesti omalla lintulaudalla :lol:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Perhana selailin GTI lehteä kun ko. Alfa oli esittelyssä ja kuskihan on tuttu Helsingin käräjäoikeudesta! Nimi kuullostikin tutulta, muistanet minut kun juteltiin siinä aulassa, tulin vaan katsomaan kun itse valitettavasti olit Tommi pojan uhrina.

Eli terveisiä vaan sinne kajaanin suuntaan, ihan hieno tuo peli on ainakin sivusta ja projektikuvista päätellen ei mikään bolt-on homma.

PS. Miten sitten kävi siinä aura jutussa?

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Rolle ku on tommonen vanhus niin pappamobiili takas.. :-D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

GAMMA500 kirjoitti:..pleikkaria pelailin silloin omassa huoneessani tavallisella tv:llä ja pikkulinnut ruokittiin perinteisesti omalla lintulaudalla.
:-D
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Kunnioitettavaa käsityötaidon ylläpitoa.
Pidettäköön mielessä että meidän pieteetillä alkuperäiskuosissa vaalitut taideteokset kohtaavat mahdollisesti uuden elämän 5-10 vuoden kuluttua teinien käsittelyssä.
Jos sitten on tarjolla kotimaista muovipalaa auton tuunaukseen, niin mikäs siinä, sieltä saattaa kasvaa uusia alfisteja.
Alfan merkkiä tulisi kuitenkin kunnioittaa, se on omassa kastissaan muihin valmistajiin verrattuna.
Yli nelikymppinen alfisti

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8697
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Alfissimo kirjoitti:Kohta viisarissa 23
Oho :shock: , pieni typo. Oikeasti 22.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Alfissimo kirjoitti:Oho, pieni typo. Oikeasti 22.
Sitä sattuu. Ei omaa ikäänsä ole helppo muistaa, sehän vaihtuu joka vuosi. :lol:
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Alfissimo kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Kohta viisarissa 23
Oho :shock: , pieni typo. Oikeasti 22.
Onneksi korjasit, meinasi yöunet mennä kun aloin asiaa miettimään :silly:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8697
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Piti oikein itsekin laskea, mitä tuli kirjoiteltua :mrgreen: . Vuodet vierivät, vieritään mukana...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

En itse harrasta "lainkaan" tuunaamista, jos puhelinlaturia ei lasketa. :lol: Ja varmaan en ostaisi ainakaan paljoa muuteltua.Jos on pakko tehdä muutoksia niin on kyllä mukava nähdä taidokkaasti tehtyjä.Omat kädentaidot ei piisaa.Pelkkien ruosteiden siistimisestä ei tahdo saada naapureiden katseen kestävää.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 411
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

No joo sovitaan, että Alfan merkkiin ei saa koskea (vaikka tehdaskin on sitä vuosien saatosta "tuunannu" :wink: ).

Kyllähän asia on niin, että alkuperäinen on varmaan suurimman osan mielestä parasta, mutta täytyy olla suvaitsevainen ja hyväksyä myös pienet (tai suuret) rakentelut.

Olen itsekin vuonna -84 rakentanut neliovisen Alfasudin ja laittanut siihen Ti-mallin etu- ja takaspoilerin, ja ei se tuunaamiselta tuntunut. Tosin ei silloin tuunaamisesta kukaan puhunutkaan. Niin ja tuli sitä maalattua siitä Alfa kromikehän sisäpuoliset pienatkin punaisiksi. Mutta se siitä.

Niin, ja meidän nykyisessä 164:ssa ne "mannekaaret" ja tummennetut takavalot. Tosin noihin olen itse syytön :-D Ne peilit olenkyllä ihan itse maalannut auton väriseksi. Ja komeet on :oops:
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Fanaattisuuden puolelle menee jos ei saisi autoa muutella ollenkaan, asian on ymmärrettävää jonkun klassikon osalta.

Jo vanteiden muuttaminenhan on tuunaamista/ehostamista/stylingiä joten sen puoleen ei ole kovin monella sanomista :-D

Minä vielä menin ja tilasin harmaat sivuvilkut joten joudun kait alimpaan helvettiin ooppeli kuskien kanssa :shock:

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Mä oon 33 vuotta ja mulla on toisella puolella tehtaan asentama harmaa tuningvilkku ja erityisvanteet. Mitä raati määrää mulle hoidoksi? :mrgreen:

Mun mielestä kukin saa tehdä autolleen mitä haluaa, kunhan selviää kustannuksista eikä aiheuta kohtuutonta haittaa liikenteessä. Eri asia sitten onko kaikki tekeleet mun oikean makukäsitykseni mukaan hienoja, mutta herrasmiehet ei sellaisia ääneen kommentoi.

Edit: tuuninki on varmasti parempi harrastus kuin ne mitä suuri osa noista pussihousuista tuolla ulkona näyttää tekevän. :evil:

Avatar
155156
Viestit: 2106
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Ikä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

santtuk kirjoitti:ja vastauksissa oli mm. ettei nuorilla sai olla alfaa varsinkaan rakennettua.
Vuonna 1993 164- ja Thema-faceliftien yhteydessä Fiat julkaisi sellaisen tiedon, että Alfa Romeoiden ostajista valtaosa löytyy ikähaarukasta 32-42 vuotta. Lancia hankkivat taasen keskimäärin 42-52 vuotiaat.

Ja se tuunattu 156: No sir, I don't like it. Yhtenä erityisen kyseenalaisena yksityiskohtana mainittakoon ne sivuteippaukset. Eh...

santtuk
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Elo 2004, 20:17

Viesti Kirjoittaja santtuk »

Rolle kirjoitti:Perhana selailin GTI lehteä kun ko. Alfa oli esittelyssä ja kuskihan on tuttu Helsingin käräjäoikeudesta! Nimi kuullostikin tutulta, muistanet minut kun juteltiin siinä aulassa, tulin vaan katsomaan kun itse valitettavasti olit Tommi pojan uhrina.

Eli terveisiä vaan sinne kajaanin suuntaan, ihan hieno tuo peli on ainakin sivusta ja projektikuvista päätellen ei mikään bolt-on homma.

PS. Miten sitten kävi siinä aura jutussa?
tommi sai häkkiä 1 v 8 kk

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Re: Ikä

Viesti Kirjoittaja tv »

155156 kirjoitti: Yhtenä erityisen kyseenalaisena yksityiskohtana mainittakoon ne sivuteippaukset. Eh...
Itse ihmettelin kanssa niitä. Olivatkohan oikeasti siisteimmät mitä katalogista löytyi?
Hyväksyttävä sivuteippaus voisi olla vaikka sellainen yli-iso alfa-logo mitä jossain esittely- ja kisapeleissä on näkynyt. Ei ehkä sovi 2F2F-ideologiaan kylläkään. :-D
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Alfa 156 tuningpuskurit ja -konepelti, halukkaita?

Viesti Kirjoittaja jknracing »

santtuk kirjoitti:joo antaa olla, voi olla että kyselin vähän väärästäpaikasta. tää näyttää olla suurimmaks osaks nelikymppisten pyhiinvaelluskohde......... :-D no sanotaan vaikka että punanen ja 15" vanteet rulettaa :mrgreen:
Kysyitpä oikeasta paikasta tai et, mut mun mielestä sun auto on ihan oikeasti hieno, väri on hyvä ja raidat on hyvän malliset ja raitojen väri sopii auton väriin. Ekana mun ois kyllä pitänyt mainita nuo puskurit. Itse eri osista yhdistelemällä tehdyiksi ne ovat enemmän ku pelkästään hyvät!
Konepellin jatko ja maski ovat onnistuneen hyvin. (oli Alfan merkkiä tai ei, niin kyllähän sen muotoilusta Alfaksi tunnistaa!)
Ja arvostelijoille tiedoksi. Toi "evo siipi" on hyvinkin pitkälti saman mallinen kuin 156:sen alkuperäinen lisävarustespoileri.

Härskin näköinen laite! Ainakin multa peukut ylös!!!

Jos nyt jotain kritiikkiä antaisin, niin sen mitsun konepellin pahkan olisin jättänyt pois ja tehnyt sen sijaan peltiin heti jäähdyttäjän taakse "poistoilma-aukot". Siis ei mitään edestäpäin selkeästi huomattavaa. No, vaikea selittää kun tähän ei voi piirtää.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa 156 tuningpuskurit ja -konepelti, halukkaita?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

jknracing kirjoitti:Ja arvostelijoille tiedoksi. Toi "evo siipi" on hyvinkin pitkälti saman mallinen kuin 156:sen alkuperäinen lisävarustespoileri.
Jep. Kuinka moni meistä arvostelijoista on kehunut sitä Alfan omaa EVO -siipeä hienoksi. :roll:
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

santtuk kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Perhana selailin GTI lehteä kun ko. Alfa oli esittelyssä ja kuskihan on tuttu Helsingin käräjäoikeudesta! Nimi kuullostikin tutulta, muistanet minut kun juteltiin siinä aulassa, tulin vaan katsomaan kun itse valitettavasti olit Tommi pojan uhrina.

Eli terveisiä vaan sinne kajaanin suuntaan, ihan hieno tuo peli on ainakin sivusta ja projektikuvista päätellen ei mikään bolt-on homma.

PS. Miten sitten kävi siinä aura jutussa?
tommi sai häkkiä 1 v 8 kk
Onkos kyseessä se sama "petteri" joka on kusettanut erikoisempia autoja itselleen jo pitempään? Se idiootti yritti viedä tutun auton joskus about viis vuotta sitten. Ei ihan onnistunut. Kehtas vielä soitella perään ja kysellä auton papereita. Tuttu oli just kyttiksellä kuulustelussa ja yritti sopia tapaamisen vähän syrjemmälle, mut toi tommi tais arvata mitä ois käynnyt kun ei ilmestynyt paikalle :evilbat:

Ois kiva tietää mihin avohoitolaan toi menee lusimaan. Vois viedä terveisiä...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

santtuk
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Elo 2004, 20:17

Viesti Kirjoittaja santtuk »

Onkos kyseessä se sama "petteri" joka on kusettanut erikoisempia autoja itselleen jo pitempään?
joo se oli tää surullisen kuuluisa tom..a. jos se ois tehny ekan kerran ton petoksen , niin mut siinä oikeudessa syylliseks ois todettu. jätkä oli sen verran asiallisen oloinen... pakko pistää tää kuva tänne, tämä on mielestäni tyylikkäin alfa mitä maapäällään kantaa..Kuva Kuva[/quote]

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Tätä viestiketjua lukiessa ei tuu kyllä mieleen kuin vanha sanonta että "makuasioista ei voi kiistellä" :mrgreen:
Minkäs sille voi jos ei Alfa kelpaa tehtaan asussa. Pakkohan sitä on silloin muokata mieleisekseen. Alfaan nyt en ole itse pahemmin koskenut, mutta muita merkkejä on kyllä tullut rakenneltua, kun eivät tehtaalla ole osanneet tehdä autoa minun makuuni :roll: Ehkä Alfakaan ei sit oo kaikille sopiva sellaisenaan. En minä ainakaan jaksa välittää, ennenkuin aletaan "pilaamaan" jotain 50-luvun alfaa :wink:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Alfisti kirjoitti:Ehkä Alfakaan ei sit oo kaikille sopiva sellaisenaan.
No nämä on näitä jätkiä, joiden mielestä 323F:kin saa helvetin hienon, kun lätkii siihen tarpeeksi lasikuitua ja teippejä. Vaikka näille annettaisiin Ferrari, niin eiköhän siinäkin olisi seuraavana päivänä Tommi's Billet kiinni, ja teipit kyljessä.. Ja tehoa olisi tullut näiden ansiosta ainakin puolet lisää!

Tuo hopeinen "Alfa" on vielä sinistäkin törkeämpi.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ei vittu, nythän se loppuun asti tunattu 156 sitten löyty..... :snipersmile:
Toivottavasti autovarkaatkin tykästyisivät näihin paskoihin ja jättäisivät ehjät alfat rauhaan

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

GAMMA500 kirjoitti:Toivottavasti autovarkaatkin tykästyisivät näihin paskoihin ja jättäisivät ehjät alfat rauhaan
Joo, toivottavasti Tommi kotiutuu pikapuoliin. :lol:
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

S##tanan kamala. Pahempaa on kuitenkin tulossa. Kesällä oli Iltiksen perjantain autoliitteessä sen Aki Salmelan(?!?) haastattelu, joka järkkää niitä "Romua.com" - iltoja. Miehellä oli menossa, mikäli oikein ymmärsin, kaverinsa Ferrari Modenan - tuunausprojekti :crazyeyes: . Toivottavasti se oli vitsi. Kuka helvetin puusilmä haluaa/voi tuunata Ferraria? (joku jonka äiti on pudottanu lattialle päälleen vauvana, liian monesti).
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

m.sa kirjoitti: Miehellä oli menossa, mikäli oikein ymmärsin, kaverinsa Ferrari Modenan - tuunausprojekti :crazyeyes:.
Olen syvästi järkyttynyt.. pakko hakea olutta kioskilta :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Jappe kirjoitti:Olen syvästi järkyttynyt.. pakko hakea olutta kioskilta.
Kuin myös. Ahdistaa tämä koko viestiketju. :crazyeyes:
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

olikos se sama talipää joka esitteli sitä fieroa?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

m.sa kirjoitti: Miehellä oli menossa, mikäli oikein ymmärsin, kaverinsa Ferrari Modenan - tuunausprojekti :crazyeyes: . Toivottavasti se oli vitsi. Kuka helvetin puusilmä haluaa/voi tuunata Ferraria?
Onhan noita nähty - onneksi lähinnä kuvissa...Koenigin katoton Testarossa.

Kuva

Mutta voi Fefeä muokata ihan onnistuneestikin - Novitecin Modena:

Kuva

Ahistaako?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tuo Fefe on kyllä aika eroottisen näköinen..
En silti Novitecin tuotteita tuomitse Alfoissakaan.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11251
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Potkin taas vastaan; Minusta se hopeinen peli näyttää hyvältä, siipi vaan pois.

Ei Centro Stile ole mikään jumala, jonka töihin ei saisi kajota. Olisi vaan suotavaa, että se kajoaminen tehtäisiin alkuperäisiä linjoja kunnioittaen eikä erinäköisiä muotimuotoja päälle liimaamalla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

olen kyllä tuosta hopeisesta hiemaan samaa mieltä scuderian kanssa..takasiipi pois vain niin näyttäisi suht asialliselta..

noista ferrareista voisi sanoa että tuo "kanttituning" testarossa on aika syvältä kun taas tuo 360 Modena on aika onnistunut.. :)

pee
Viestit: 450
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Car(s): 156 v6
500 Esseesse
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Ou jee, vähän hieno tuning-maski: http://www.radalle.com/imanager/?kat=3& ... va_id=9298 :-)

Foorumilaisia?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

:shock:
Itse olisin kyllä säilyttänyt alkuperäisen keulan.. Ei voi mitään, näyttää silmissä törkeältä teiniräpellykseltä. Samoin alkuperäiset punaiset takavalot näyttävät juuri hopeisessa parhaimmalta, kaunis muoto tulee hyvin esille. Vanteista tulee mieleen Motonetin kromipölykapselit. Kaksivärisyyskään ei ole koskaan silmää miellyttänyt...

Jos jotain hyvää pitäisi löytää, niin madallus on ihan asiallinen. Samoin pulleat takalokasuojat.. Ehkä kuitenkin hieman maltillisemmin.

Olen edelleenkin sinnikkäästi sitä mieltä, että 156 (eikä muutkaan Alfat) ei vaadi mitään muutoksia. Paitsi nyt sitä isompaa vannetta ja madallussarjaa..
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Tyylikkyyttä vie kyllä tuo lintulauta ja takapuskurin alaosan onnettoman pienet "diffuusori"-näperrykset. Parempi ilman tollasia kisahenkisiä osia kun on tollaset parittajavanteet. Jossakin muussa autossa kuin Alfassa aiheuttaisivat pienen hymyn. Alfaan kötöstettynä lähinnä vitutusta. Samaten takalokasuojien levitykset ovat karun näköiset pullistumat. Joko ilman tai sitten koko korin levennys. Kattoikkuna ja sen tummennus sekä tarra etuikkunassa. :?

Keula on tossa astetta tyylikkäämpi kuin sinisessä johtuen paljolti evo6 -mutaation puuttumisesta. Jotkut hillitymmät jäähdytysilman poistoreiät olisivat olleet paremmat. Jos joku homma kuitenkin toimii käytännössä, niin mikäs siinä. Joku 200kg stereoita toimii varmaan stereoinakin, mutta vievät auton ominaisuukista paljon pois.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

156 GTA:ssahan on tuollainen "onneton diffuusoriräpellys" ja ihan tehtaan toimesta - avasinko pandoran laatikon ;)

Tuo hopeinen on muuten hieno, mutta pikkusen tuota konepellin jatkoa olisi voinut jättää lyhemmäksi. Sen diffuusorin alla taitaa olla joku pelti alaviistoon (vai onkohan vain joku esiteplakaati) mitähän sillä ajetaan takaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5377
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

BSTR kirjoitti:Sen diffuusorin alla taitaa olla joku pelti alaviistoon (vai onkohan vain joku esiteplakaati) mitähän sillä ajetaan takaa.
Rekisterikilpi??

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Siipi pois tuon kontin päältä, keulakolmio takaisin ja lasit tummennukseen - muuten on ihan komea. :?

Vastaa Viestiin