Löytyy aito elm327 (1.4) bluetooth ja registered MES.
Pääsen giulian jokaiseen moduuliin kiinni, lukemaan arvot, nollaamaan vikakoodit jne.
Mutta body -> proxi herjaa ekana nopeudesta. MES interface on sillä normi elm327 bt. (9600). Jos tuon interfacen vaihtaa sille elm327 bt high speed (38400), niin heittää timeouttia.
Bodyssä on aktiivinen vikakoodi (tpms anturit puuttuu renkaista). Voiko tuo vaikuttaa?
Latenssia ei pysty myöskään vaihtamaan arvoon 1, koska bt käyttää MS ajuria. Koko valikko puuttuu.
Onko ylipäätään mahdollista saada bluetooth elm327 toimimaan Proxi Alignmentin kanssa?
Multiecuscan mitä tarviin.
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1062
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Multiecuscan mitä tarviin.
Mä taisin kokeilla kans bt versiota ja viimeistään ne kaatu nopeuteen. Proxi vaatii nopeudeksi jotain x ja ainakaan yhdelläkään bt kikkareella se ei onnistunut. Piuhaversio elm327:kan kanssa ei ongelmaa.
- Aquatica
- Viestit: 15157
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Multiecuscan mitä tarviin.
Iso osa BT-palikoista on "piraatteja", joissa BT-siru hoitaa kaiken, eikä niissä riitä potku.
Itse ostin pari vuotta sitten Elekmalta Nexasin Nexlinkin (BT-murkula), mikä ainakin testien perusteella on aito ELM erillisellä BT-piirillä, toki Giuliaan sitä ei ole kokeiltu - muissa on toiminut juuri kuten pitää 38400 yhteysnopeudella.
Piuhaversio on se varmin vaihtoehto, tai sitten suoraan joku muu murkula. En tiedä MES+Giulian tapauksessa, mutta OBDKey tai OBDLink molemmat voisi olla parempi vaihtoehto, mutta toki maksavatkin sitten seittemänkymppiä. (kannttaa MES:n sivulta tsekata millä murkulalla pääsee mihinkin).
Itse ostin pari vuotta sitten Elekmalta Nexasin Nexlinkin (BT-murkula), mikä ainakin testien perusteella on aito ELM erillisellä BT-piirillä, toki Giuliaan sitä ei ole kokeiltu - muissa on toiminut juuri kuten pitää 38400 yhteysnopeudella.
Piuhaversio on se varmin vaihtoehto, tai sitten suoraan joku muu murkula. En tiedä MES+Giulian tapauksessa, mutta OBDKey tai OBDLink molemmat voisi olla parempi vaihtoehto, mutta toki maksavatkin sitten seittemänkymppiä. (kannttaa MES:n sivulta tsekata millä murkulalla pääsee mihinkin).