Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n
Valvoja: Moderators
Kävin tänään Konalan Delta autossa koeajamassa ton GT:n 3.2 V6 motilla. On kyllä erinomainen auto (niin kuin kaikki Alfat) , ei mitään valittamista!. Ja hemmetti että sitä tehoa löytyi! Ja ne V6;sen äänet. Aijjai!. Ainiin ja penkit. Ne on aivan älyttömän hyvät! . GT:n Pisteet 10/10. Olen täysin myyty.
- Epezi
- Viestit: 7510
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Myyty olen minäkin
JTS kone ihan eri maata kuin tuo oma TS. Toihan kiihty jopa vitosellakin
Eikä kyllä muutakaan valittamista.
Deltassa suhtauduttiin ihan ok, ajokorttia katsoessa sano että "aha sulla on ollut kortti kuukauden", johon totesin että jep jep, mutta kyllä sitä ajeltua on tultu
3.2:sta kyseltäessä, sanoi että sen voisi saada joksikin viikonlopuksi lainaan tampereelle, mutta sillon tulee kyllä myyjä kyytiin.
Koeajon jälkeen astuin oman kuusnepan rattiin... kone käyntiin ja vaihteen vaihto... mitä *ittua, mun kytkin on jumissa... eiku hetkinen, kuinka saakelin lujaa tätä täytyy painaa
Eli siis melko köykänen kytkin GT:ssä, josta en sinäänsä oikeen tykännyt
JTS kone ihan eri maata kuin tuo oma TS. Toihan kiihty jopa vitosellakin
Eikä kyllä muutakaan valittamista.
Deltassa suhtauduttiin ihan ok, ajokorttia katsoessa sano että "aha sulla on ollut kortti kuukauden", johon totesin että jep jep, mutta kyllä sitä ajeltua on tultu
3.2:sta kyseltäessä, sanoi että sen voisi saada joksikin viikonlopuksi lainaan tampereelle, mutta sillon tulee kyllä myyjä kyytiin.
Koeajon jälkeen astuin oman kuusnepan rattiin... kone käyntiin ja vaihteen vaihto... mitä *ittua, mun kytkin on jumissa... eiku hetkinen, kuinka saakelin lujaa tätä täytyy painaa
Eli siis melko köykänen kytkin GT:ssä, josta en sinäänsä oikeen tykännyt
Tuli kokeiltua GT:tä. Sama yksilö kuin Ltn:lla. Tehot eivät poikenneet omasta TS:stäni mielestäni juurikaan. Alusta ja sitä kautta ajettavuus ei myöskään omasta madalletustani.
Saattaa tuntua mahtavalta, joka ei ole tottunut Alfaan ja sen ajettavuuteen.
Istuimet hyvät.
Tekevät tarjouksen tuosta esittelyöyksilöstä. Jännä kattoo paljonko on "helmeni" hyvitys. Olivat autosta kyllä aika "otettuja".
Saattaa tuntua mahtavalta, joka ei ole tottunut Alfaan ja sen ajettavuuteen.
Istuimet hyvät.
Tekevät tarjouksen tuosta esittelyöyksilöstä. Jännä kattoo paljonko on "helmeni" hyvitys. Olivat autosta kyllä aika "otettuja".
- Portti
- Viestit: 1168
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy) - Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Nyt on myös 2.0-versio GT:stä koeajettu.
Veekutosen jälkeen tuo tuntui luonnollisesti laiskemmalta, mutta suorituskykyä oli silti ihan kohtuullisesti. Veekutosen alavääntöä ja ääniä kaipasi eniten. Tämän hetkiseen kulkineeseen nähden kaksilitrainen on suorituskyvyltään aika lailla samaa luokkaa ja varmasti riittävä useimpiin tarpeisiin. Tosin mielestäni GT-mallistosta puuttuu sopivin tehovaihtoehto kun 165 hv 2,0:n ja V6:n 240 hv:n välissä olisi mukavasti tilaa n. 200 heppaiselle pelille.
Ajettavuudesta tykkäsin minäkin. Emäntä oli penkeistä entistä vahvemmin sitä mieltä, että ne ovat liian kapeat hänelle ja minulla taas vahvistui näkemys siitä, että penkit ovat erinomaiset minun ruumiinrakenteelleni.
Kaksilitraisen kääntösäde tuntui inhimillisemmältä kuin 3.2:n - tiedä häntä että oliko tuo harhaa vai onko kääntösäteessä todellisuudessakin eroa. Stereoitakin tuli tällä kertaa hipelöityä vähän perusteellisemmin ja niiden näppäinten ergonomiassa olisi rutkasti parantamisen varaa.
Hieno peli edelleenkin!
Veekutosen jälkeen tuo tuntui luonnollisesti laiskemmalta, mutta suorituskykyä oli silti ihan kohtuullisesti. Veekutosen alavääntöä ja ääniä kaipasi eniten. Tämän hetkiseen kulkineeseen nähden kaksilitrainen on suorituskyvyltään aika lailla samaa luokkaa ja varmasti riittävä useimpiin tarpeisiin. Tosin mielestäni GT-mallistosta puuttuu sopivin tehovaihtoehto kun 165 hv 2,0:n ja V6:n 240 hv:n välissä olisi mukavasti tilaa n. 200 heppaiselle pelille.
Ajettavuudesta tykkäsin minäkin. Emäntä oli penkeistä entistä vahvemmin sitä mieltä, että ne ovat liian kapeat hänelle ja minulla taas vahvistui näkemys siitä, että penkit ovat erinomaiset minun ruumiinrakenteelleni.
Kaksilitraisen kääntösäde tuntui inhimillisemmältä kuin 3.2:n - tiedä häntä että oliko tuo harhaa vai onko kääntösäteessä todellisuudessakin eroa. Stereoitakin tuli tällä kertaa hipelöityä vähän perusteellisemmin ja niiden näppäinten ergonomiassa olisi rutkasti parantamisen varaa.
Hieno peli edelleenkin!
Kun kutsu viime talvena tuli GT:n esittelyyn, en suostunut koeajolle hankinnan mahdottomuudesta aiheutuvan mielipahan välttämiseksi. Mutta kun ne pojat on poikia ja loput te siitä aiheesta tiedättekin... Eli kun kutsu koeajolle viinipullon mukaisen kannustimen kera saapui postissa päätin nöyrtyä ja soitin Turun DA:oon ja sovin 3.2 litraisen version koeajosta.
Loppu onkin sitten historiaa. Virta-avaimen käännöstä seuraava puolituntinen kului silmät kiiluen autosta nauttien. Kuten jo monet muutkin ovat todenneet, ovat GT:n istuimet esimerkilliset, ainakin minun kokoiselleni kuljettajalle (179/75). Äänet veivät TS miehen mennessään jo tyhjäkäynnillä kunnon kiihdytyksistä puhumattakaan. Vääntöä ja voimaa tuntui riittävän kunnolla punarajoille asti eikä seuraavan vaihteen vaihtaminen tuottanut pettymystä vaan tarjosi samaa mahtavaa voimaa lisää kunnes oli höllättävä kaasua milenrauhan säilyttämiseksi. Olen myyty mies!
Muutta jos kaikkea hyvää niin jotain huonoakin. Autossa olleet Bosen kaiuttimet.... Siis voi ei! Auto maksaa peruskuntoisena jotain 52,5 kiloeuroa, mutta soittovehkeet ovat huonommat kuin monessa 30 k€:n autossa. Käsittämätöntä. Toki konehuone korvaa siitä ison osa mutta kyse on kai kuitenkin siitä että mitä kaikkeä tuollaisella kasalla rahaa tulisi jo saada. Eikö?
Muutoin koeajoa voisi ennemminkin kutsua koe-elämykseksi. Auto on kaunis ja kulkee hienosti. Vain rahaa puuttuu köyhältä...
Loppu onkin sitten historiaa. Virta-avaimen käännöstä seuraava puolituntinen kului silmät kiiluen autosta nauttien. Kuten jo monet muutkin ovat todenneet, ovat GT:n istuimet esimerkilliset, ainakin minun kokoiselleni kuljettajalle (179/75). Äänet veivät TS miehen mennessään jo tyhjäkäynnillä kunnon kiihdytyksistä puhumattakaan. Vääntöä ja voimaa tuntui riittävän kunnolla punarajoille asti eikä seuraavan vaihteen vaihtaminen tuottanut pettymystä vaan tarjosi samaa mahtavaa voimaa lisää kunnes oli höllättävä kaasua milenrauhan säilyttämiseksi. Olen myyty mies!
Muutta jos kaikkea hyvää niin jotain huonoakin. Autossa olleet Bosen kaiuttimet.... Siis voi ei! Auto maksaa peruskuntoisena jotain 52,5 kiloeuroa, mutta soittovehkeet ovat huonommat kuin monessa 30 k€:n autossa. Käsittämätöntä. Toki konehuone korvaa siitä ison osa mutta kyse on kai kuitenkin siitä että mitä kaikkeä tuollaisella kasalla rahaa tulisi jo saada. Eikö?
Muutoin koeajoa voisi ennemminkin kutsua koe-elämykseksi. Auto on kaunis ja kulkee hienosti. Vain rahaa puuttuu köyhältä...
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
No kävinpä minäkin kokeilemassa GT JTS:ää:
Plussat:
- hieno ulkonäkö
- tarkka ja nopea ohjaus
- hyvä alusta, riittävän jäykkä
- tunnokkaat jarrut
Miinukset:
- laiska, jos vertaa 156 V6:een
- tuulen suhina jo noin 90 km/h
- vaihteisto oli "tahmea"; ainakin tässä yksilössä
- fiilis puuttui (ei kutoskoneen soundeja)
Mielestäni tämä auto tarvitsee nokalleen ehdotomasti sen isomman koneen.
Plussat:
- hieno ulkonäkö
- tarkka ja nopea ohjaus
- hyvä alusta, riittävän jäykkä
- tunnokkaat jarrut
Miinukset:
- laiska, jos vertaa 156 V6:een
- tuulen suhina jo noin 90 km/h
- vaihteisto oli "tahmea"; ainakin tässä yksilössä
- fiilis puuttui (ei kutoskoneen soundeja)
Mielestäni tämä auto tarvitsee nokalleen ehdotomasti sen isomman koneen.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Kuutoskoneinen tuntui ehdottoman hyvältä. Keskikulutus oli mulla 13,5l - ihan minun normaaliajossa (okei: pari extra kiihdytystä, mutta vain pari ja lyhyttä). Ajaessa tuli tosi hyvä fiilis, mutta ....
nahkapenkit olivat liian korkealla lattiasta. Kokeilin myöhemmin kylmät tyypit kangaspenkeillä ja ne sai säädettyä matalemmalle. Eniten kuitenkin häiritsi etuikkunoiden kova suhina maantievauhdissa. Lisäksi radio/kaiuttimet eivät kyllä sovellu kuin uutisten kuuntelemiseen ja juuri silloinhan sieltä tietenkin kerrottiin, että bensan hinta nousee 15snt litra.
Sen jälkeen olen nukkunut levottomasti - mikähän minua vaivaa?
nahkapenkit olivat liian korkealla lattiasta. Kokeilin myöhemmin kylmät tyypit kangaspenkeillä ja ne sai säädettyä matalemmalle. Eniten kuitenkin häiritsi etuikkunoiden kova suhina maantievauhdissa. Lisäksi radio/kaiuttimet eivät kyllä sovellu kuin uutisten kuuntelemiseen ja juuri silloinhan sieltä tietenkin kerrottiin, että bensan hinta nousee 15snt litra.
Sen jälkeen olen nukkunut levottomasti - mikähän minua vaivaa?
Mä kävin kanssa tyyppaamassa. Ihan mieletön alavääntö TS:ään verrattuna.Epezi kirjoitti:JTS kone ihan eri maata kuin tuo oma TS. Toihan kiihty jopa vitosellakin
Penkit oli siinä rajoilla että oliko ne mielettömän hyvät vai sentin liian kaposet. Kulku muuten perinteistä kakslitraista Alfaa, alusta hyvä.
Ajomelu ja moottorin äänen tunkeutuminen kabiiniin oli ärsyttävää tasoa.
156 2.0 TS ['98]
- Ghost
- Viestit: 464
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Joopa... yllättävän mölyinen moottoritienopeuksissa, alusta jämympi, kuin perus 156, takanäkyvyys huono, ABS selvästi fiksumpi, kuin omassa 156:ssa, hidastuvuus selvästi parempi, penkki persauksen kohdalta ehkä hieman liiankin kapea (vaikka mullakin on teho/paino-suhde melko kohdallaan), kone (JTS) tuntui alavääntöä lukuunottamatta hengettömämmältä, kuin oma 2.0 t.s ...
Ja sitten vielä se vastustamaton vaihtotarjous, sen jälkeen oma peli tuntui paremmalta, kuin koskaan ( oli se meinaan niin huono se tarjous...), ei oikeasti alkanyt yhtään himottamaan... sorry.
Ja sen niitten antaman viinin nimi on "Pasqua", jotenkin haisee...
Ja sitten vielä se vastustamaton vaihtotarjous, sen jälkeen oma peli tuntui paremmalta, kuin koskaan ( oli se meinaan niin huono se tarjous...), ei oikeasti alkanyt yhtään himottamaan... sorry.
Ja sen niitten antaman viinin nimi on "Pasqua", jotenkin haisee...
Viimeksi muokannut Ghost, 11 Helmi 2010, 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07