Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n

Alfoista

Valvoja: Moderators

Jointti
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Tammi 2005, 15:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jointti »

Kävin tänään Konalan Delta autossa koeajamassa ton GT:n 3.2 V6 motilla. On kyllä erinomainen auto (niin kuin kaikki Alfat) :) , ei mitään valittamista!. Ja hemmetti että sitä tehoa löytyi! Ja ne V6;sen äänet. Aijjai!. Ainiin ja penkit. Ne on aivan älyttömän hyvät! :) . GT:n Pisteet 10/10. Olen täysin myyty. :-D

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Myyty olen minäkin :shock:
JTS kone ihan eri maata kuin tuo oma TS. Toihan kiihty jopa vitosellakin :lol:
Eikä kyllä muutakaan valittamista.
Deltassa suhtauduttiin ihan ok, ajokorttia katsoessa sano että "aha sulla on ollut kortti kuukauden", johon totesin että jep jep, mutta kyllä sitä ajeltua on tultu :wink:
3.2:sta kyseltäessä, sanoi että sen voisi saada joksikin viikonlopuksi lainaan tampereelle, mutta sillon tulee kyllä myyjä kyytiin.

Koeajon jälkeen astuin oman kuusnepan rattiin... kone käyntiin ja vaihteen vaihto... mitä *ittua, mun kytkin on jumissa... eiku hetkinen, kuinka saakelin lujaa tätä täytyy painaa :mrgreen:
Eli siis melko köykänen kytkin GT:ssä, josta en sinäänsä oikeen tykännyt :roll:

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Tuli kokeiltua GT:tä. Sama yksilö kuin Ltn:lla. Tehot eivät poikenneet omasta TS:stäni mielestäni juurikaan. Alusta ja sitä kautta ajettavuus ei myöskään omasta madalletustani.

Saattaa tuntua mahtavalta, joka ei ole tottunut Alfaan ja sen ajettavuuteen.

Istuimet hyvät.

Tekevät tarjouksen tuosta esittelyöyksilöstä. Jännä kattoo paljonko on "helmeni" hyvitys. Olivat autosta kyllä aika "otettuja".

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tulipa käytyä testaamassa GT ja haettua viinipullo. Ihan kivan tuntuinen. Hyvä alusta jo vakiona, tosi hyvät penkit ja kaunis auto. Toivottavasti saavat joku viikonloppu V6:n koeajettavaksi.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

KJS kirjoitti:Hyvä alusta jo vakiona

Öh... niin riippuu mihin vertaa.
Kävin myös ulkoiluttamassa GT 2.0 versiota. ihan jäi sellainen tunne että jotain puuttui. Suurinpiirtein 1.2L :mrgreen:

Avatar
Portti
Viestit: 1168
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Nyt on myös 2.0-versio GT:stä koeajettu.

Veekutosen jälkeen tuo tuntui luonnollisesti laiskemmalta, mutta suorituskykyä oli silti ihan kohtuullisesti. Veekutosen alavääntöä ja ääniä kaipasi eniten. Tämän hetkiseen kulkineeseen nähden kaksilitrainen on suorituskyvyltään aika lailla samaa luokkaa ja varmasti riittävä useimpiin tarpeisiin. Tosin mielestäni GT-mallistosta puuttuu sopivin tehovaihtoehto kun 165 hv 2,0:n ja V6:n 240 hv:n välissä olisi mukavasti tilaa n. 200 heppaiselle pelille.

Ajettavuudesta tykkäsin minäkin. Emäntä oli penkeistä entistä vahvemmin sitä mieltä, että ne ovat liian kapeat hänelle ja minulla taas vahvistui näkemys siitä, että penkit ovat erinomaiset minun ruumiinrakenteelleni.

Kaksilitraisen kääntösäde tuntui inhimillisemmältä kuin 3.2:n - tiedä häntä että oliko tuo harhaa vai onko kääntösäteessä todellisuudessakin eroa. Stereoitakin tuli tällä kertaa hipelöityä vähän perusteellisemmin ja niiden näppäinten ergonomiassa olisi rutkasti parantamisen varaa.

Hieno peli edelleenkin!
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

puuha kirjoitti:Öh... niin riippuu mihin vertaa.
No on se ainaki jäykempi kun mulla oli vakiona.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

KJS kirjoitti:Tulipa käytyä testaamassa GT ja haettua viinipullo
Mitä, eivät mulle vaan puhuneet mistään viinipullosta :roll:

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Kun kutsu viime talvena tuli GT:n esittelyyn, en suostunut koeajolle hankinnan mahdottomuudesta aiheutuvan mielipahan välttämiseksi. Mutta kun ne pojat on poikia ja loput te siitä aiheesta tiedättekin... Eli kun kutsu koeajolle viinipullon mukaisen kannustimen kera saapui postissa päätin nöyrtyä ja soitin Turun DA:oon ja sovin 3.2 litraisen version koeajosta.

Loppu onkin sitten historiaa. Virta-avaimen käännöstä seuraava puolituntinen kului silmät kiiluen autosta nauttien. Kuten jo monet muutkin ovat todenneet, ovat GT:n istuimet esimerkilliset, ainakin minun kokoiselleni kuljettajalle (179/75). Äänet veivät TS miehen mennessään jo tyhjäkäynnillä kunnon kiihdytyksistä puhumattakaan. Vääntöä ja voimaa tuntui riittävän kunnolla punarajoille asti eikä seuraavan vaihteen vaihtaminen tuottanut pettymystä vaan tarjosi samaa mahtavaa voimaa lisää kunnes oli höllättävä kaasua milenrauhan säilyttämiseksi. Olen myyty mies!

Muutta jos kaikkea hyvää niin jotain huonoakin. Autossa olleet Bosen kaiuttimet.... Siis voi ei! Auto maksaa peruskuntoisena jotain 52,5 kiloeuroa, mutta soittovehkeet ovat huonommat kuin monessa 30 k€:n autossa. Käsittämätöntä. Toki konehuone korvaa siitä ison osa mutta kyse on kai kuitenkin siitä että mitä kaikkeä tuollaisella kasalla rahaa tulisi jo saada. Eikö?

Muutoin koeajoa voisi ennemminkin kutsua koe-elämykseksi. Auto on kaunis ja kulkee hienosti. Vain rahaa puuttuu köyhältä...

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

No kävinpä minäkin kokeilemassa GT JTS:ää:

Plussat:

- hieno ulkonäkö
- tarkka ja nopea ohjaus
- hyvä alusta, riittävän jäykkä
- tunnokkaat jarrut

Miinukset:

- laiska, jos vertaa 156 V6:een
- tuulen suhina jo noin 90 km/h
- vaihteisto oli "tahmea"; ainakin tässä yksilössä
- fiilis puuttui (ei kutoskoneen soundeja)


Mielestäni tämä auto tarvitsee nokalleen ehdotomasti sen isomman koneen. :wink:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Kuutoskoneinen tuntui ehdottoman hyvältä. Keskikulutus oli mulla 13,5l - ihan minun normaaliajossa (okei: pari extra kiihdytystä, mutta vain pari ja lyhyttä). Ajaessa tuli tosi hyvä fiilis, mutta ....
nahkapenkit olivat liian korkealla lattiasta. Kokeilin myöhemmin kylmät tyypit kangaspenkeillä ja ne sai säädettyä matalemmalle. Eniten kuitenkin häiritsi etuikkunoiden kova suhina maantievauhdissa. Lisäksi radio/kaiuttimet eivät kyllä sovellu kuin uutisten kuuntelemiseen ja juuri silloinhan sieltä tietenkin kerrottiin, että bensan hinta nousee 15snt litra.

Sen jälkeen olen nukkunut levottomasti - mikähän minua vaivaa?

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Epezi kirjoitti:JTS kone ihan eri maata kuin tuo oma TS. Toihan kiihty jopa vitosellakin :lol:
Mä kävin kanssa tyyppaamassa. Ihan mieletön alavääntö TS:ään verrattuna.

Penkit oli siinä rajoilla että oliko ne mielettömän hyvät vai sentin liian kaposet. Kulku muuten perinteistä kakslitraista Alfaa, alusta hyvä.

Ajomelu ja moottorin äänen tunkeutuminen kabiiniin oli ärsyttävää tasoa.
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Joopa... yllättävän mölyinen moottoritienopeuksissa, alusta jämympi, kuin perus 156, takanäkyvyys huono, ABS selvästi fiksumpi, kuin omassa 156:ssa, hidastuvuus selvästi parempi, penkki persauksen kohdalta ehkä hieman liiankin kapea (vaikka mullakin on teho/paino-suhde melko kohdallaan), kone (JTS) tuntui alavääntöä lukuunottamatta hengettömämmältä, kuin oma 2.0 t.s ...

Ja sitten vielä se vastustamaton vaihtotarjous, sen jälkeen oma peli tuntui paremmalta, kuin koskaan ( oli se meinaan niin huono se tarjous...), ei oikeasti alkanyt yhtään himottamaan... sorry.

Ja sen niitten antaman viinin nimi on "Pasqua", jotenkin haisee... :shock:
Viimeksi muokannut Ghost, 11 Helmi 2010, 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Ajoin saman reitin ensin GT JTS:llä ja heti perään 156 TS:llä ja kävi niin, että TS:llä ajamisesta nautti kun GT oli ok. Ongelma oli pääosin moottoripuolella. JTS on melko mauton paketti TS:n rinnalla. Vääntöä löytyy, mutta missä se kierrosherkkyys on. Ikävä juttu kun auto on muuten kiinnostava.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

JTS:ssä on liian vähän tulppia :mrgreen: Itselläkin jäi konepuolesta hiukan sellainen fiilis, että se on ihan ok kone, mutta urheiluautoon jotenkin laimea. Ei tehoton, mutta hiukan sellainen liian rauhallinen.

Vastaa Viestiin