75 sähkö ongelmia...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Epezi
Viestit: 7541
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Okkei. Se merkkivalo ilmeisesti kertoo että lämmitin on päällä? Onko tuon lämmittimen voimakkuus siis portaattomasti säädettävissä? Kuskinpuoleisessa nimittäin palaa valo jatkuvasti, ja repsikan puoleiseen ei saa syttymään ollenkaan :roll:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11350
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niin kai, en tiedä, ei ole ollut iloa omistaa ehjiä yksilöitä :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 877
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

tarkoitin off asennolla pyyhinviiksen off asentoa
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 5037
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Pyyhkimille tulee myös jatkuva virta joka katkaistaan sitten kun pyyhkimet on ala-asennossa. Tarkoitus että pyyhkimet liikkuvat ala-asentoon kun pyyhkimet laitetaan pois päältä. Muutenhan ne voisivat jäädä näkökenttään. Jossakin autossa tuo systeemi oli mikrokytkimillä mutta mielestäni kaikissa Alfoissa, mitä olen purkanut, tuo on liukukehällä missä on katkoskohta kun pyyhkimien pitäisi olla ala-asennossa.
Kannattaa mitata pyyhinmoottori/vivustolla olevasta liittimestä että jostakin nastasta katkeaa virta viikseä käyttämällä. Jos virta katkeaa niin syyn pitäisi olla sen moottori/liukurengas(tai mikrokytkin) hässäkässä. Ja tietty jos viiksi ei vaikuta niin vika on sitten johtosarja/viiksi(myös rele jos on releohjattu) rintamalla.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

gYdEbUh
Viestit: 2549
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tulipas tehtyä tälläinen jännä löytö itselle kun toinen ohjausyksikkö 75 turbosta. Molemmat on Boscheja ja sen lisäksi on vielä joku iso piirilevy radion takana ja hanskalokeron päällä.. Osaako joku tehdä selkoa? :o: Lisäksi hanskalokeron päällä on valkoinen rele missä on tuuletusaukot ylhäällä ja ratin vasemmalla puolella luukun takana joku normaalirele. Jostain näistä on ollut puhetta mutta jos tänne saisi jotain yhteenvetoa niin mikäs siinä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11350
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

75 Turbon LE2-Jetronicissa on omat purkkinsa sytkälle ja ruiskulle.

Siellä hanskalokeron yläpuolella majailee ainakin Twin Sparkissa Alfa Romeo Control eli ARC, tosin se on sellainen muovikuorinen purkki eikä kyllä näytä releeltä.
- Epäkelpokeräilijä -

gYdEbUh
Viestit: 2549
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:75 Turbon LE2-Jetronicissa on omat purkkinsa sytkälle ja ruiskulle.

Siellä hanskalokeron yläpuolella majailee ainakin Twin Sparkissa Alfa Romeo Control eli ARC, tosin se on sellainen muovikuorinen purkki eikä kyllä näytä releeltä.
Hienoa.. On muuten italialainen yrittänyt avata tuota ilmeisesti sytytyksen boksia, mutta kun ensimmäinen haka on ollut liian vaikea niin on lyöty meisselillä boksia :lol: kuoressa joku noin 3mm painauma. Toivoa sopii ettei tuo aiheuta mitään häiriötä.
Niin tarkoitin että sen nyt ARC:ksi ilmenneen piirilevyn vieressä on tämä outo rele.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin