aaiitee kirjoitti:
Kirjautumisruudussa.
Ihan utealiaisuudesta, nappaatko siitä screenshotin? En ole tuollaista nähnyt ja olen kuitenkin ollut kirjautuneena samaan aikaan ainakin kolmelta eri koneelta ihan itsekin. Tämä ei tosiaan tarkoita etteikö moista ilmoitusta voisi olla, siksi olen utelias.
Mitä se chatti- tai puhelinpalvelu sanoo?
aaiitee kirjoitti:
Ebayn käytäntöihin en viitannut, vaan yleisesti. En ole varma olenko Ebaysta tilannut aiemmin, jos niin kauan aikaa sitten. Kerran selasin jotain Ebayn myynti-ilmoitusta jenkeistä ja ilmoituksen tekijä väitti, että olin tilannut tavaraa ja vaati rahaa. Ebay meni tuon saalistajan taakse. No kieltäydyin maksamasta mitään, kun en ollut tilannutkaan, vain selannut ilmoitusta. Sellaista...
Tuo on kyllä varsin erikoinen tilanne. Miten se lopulta ratkesi? Kieltäydyit vaan maksamasta ja luopuivat aiheesta?
aaiitee kirjoitti:
Oletko itse reklamoinut luottokorttiyhtiön kautta? Minä olen, enkä enää halua mokomaa s-postisotaa.
Olen. En minäkään koskaan tykkää reklamoida enkä lähtökohtaisesti halua sitä tehdä, mutta vähän pakkohan se on jos myyjän puolelta menee vituiksi. Ja jos nyt muuten ei myyjään saa yhteyttä ja hommaa järjesteltyä, niin tuo on ihan validi vaihtoehto.
aaiitee kirjoitti:
Tässä voi taas käydä niin, että rahat otetaan tililtä ja saa ihmetellä tuleeko tavaraa ja milloin.
Se on tosiaan vaarana.
aaiitee kirjoitti:
Tämä nettikauppa on aikamoinen loukku; asiakkaan pitäisi voida jäädyttää maksut, jos ei tilattua tuotetta tule 4 viikon aikana, se olisi kohtuullista. Kumma ettei asiakas voi ajoissa lähetetyllä s-postilla lopettaa rahastusta, kun 4 viikkoa on kulunut.
Sen voi tehdä, reklamoimalla maksujärjestelijän kautta (luottokorttifirma tai esim. se Paypal) tai mahdollisen myyntisivuston kautta (eli Ebaysta). Sinä kun nyt et pääse Ebay-tiliisi sisään ja vissiin maksoit suoraan luottokortilla, jää jäljelle se luottokorttifirma.
Onneksi nyt on mennyt 4 viikon sijasta 3 päivää, niin ei vielä kannata panikoida. Se lärpäkehän voi tipahtaa postilaatikkoon ja kaikki olla taas hyvin.
aaiitee kirjoitti:
Vaikuttaa, että jotkut firmat kokeilevat kepillä jäätä, jos vaikka rahat tulisivat, eivätkä lähetä tuotetta.
Kyllä, jotkut tekevät tätäkin.
aaiitee kirjoitti:
Hyvä, jos sinulla on ollut hyvä onni, itse olen joutunut tappelemaan kaksi kertaa kunnolla reilun 20 vuoden aikana, vaikka olen etukäteen tutkinut firmojen maineen.
Olen minäkin päässyt reklamoimaan ja vääntämään, vähän enempikin kuin kahdesti tuolla aikajanalla. Tilauksia kuitenkin on takana satoja (juuri nytkin matkalla 3kpl), joten pääosin nuo on mulla menneet aivan putkeen.
Käytäntö-/kulttuurimuutosta en ole kyllä noteerannut muuten kuin sen suhteen, että maksupalvelut ja sitämyöten kuluttajansuoja on parantunut ajan myötä, mutta voi olla että muutosta on tapahtunut enempi kaupoissa, joita minä en ole käyttänyt. Esim. mainitsemasi Zoom ei ole minulle kauppana tuttu (Zoom -videoneuvottelupalvelu vähän on, sekä ZoomOnline -niminen leffakauppa Ebayssa).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.