Itsellä ei koskaan ole ollut mitään ongelmia huohottimen kanssa. Kaksi MultiAir-Giuliettaa ollut käyttöautoina tässä viimeisen 6 vuoden aikana ja ajot hyvin vaihtelevia, välillä paljon pelkkää kaupunkiajoa, mutta suhteellisen usein myös satojen kilometrien maantiereissuja. Kummassakaan autossa en ole koskaan käyttänyt viimasuojia, öljyt olen itse vaihtanut aina 10 tkm välein. MultiAirin mikrofiltterin puhdistan brake cleanerilla joka toisen öljynvaihdon yhteydessä, myös turboahtimen ns. banjopultti kannattaa aika ajoin tarkistaa ja puhdistaa, tarvittaessa vaihtaa. Öljyinä mulla on aina ollut käytössä Total Quartz INEO 5W-40.
Ensimmäisessä Giuliettassa oli tiettävästi alkuperäinen MA-yksikkö siihen saakka kunnes auto vaihtui nykyiseen noin 160 tkm ajettuna. Nykyiseen vaihdettu uusi yksikkö jo uudekseltaan jossain 40 tkm kohdalla, nyt kilsoja takana 165 tuhatta eikä ongelmia ole ilmennyt.
Kaiken kaikkiaan siis todella huolettomia autoja olleet ainakin nämä omalle kohdalle osuneet yksilöt. Nykyisen ostin syksyllä 2022 ja tarkoitus on pitää omassa käytössä vielä vuosia eteenpäin.
Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Romeo y Julieta
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
-
Cromahdus
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair TCT
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic 2008
Fiat Croma 1.9 Multijet 16v 2006,
Ex Lancia Kappa Berlina 2.4 1995
Re: Giulietta 940
Hei! Ostin reilu vuosi sitten Multiair Giulietan. Vaihdoin varmuuden vuoksi huohotinpöntön. Ajot sekalaista maantietä ja kaupunkia. Talvella viimasuojat käytössä kun tulivat auton mukana, ei ole ollut ongelmia. Kuinkas tuo turbon banjopultin suodatin? Vaihdoin senkin hetimmiten uuteen, vanhasta oli suodatinosa hävinnyt. Nyt öjyjä vaihtaessani tarkistin myös tuon vaihtamani pultin. Sisällä oleva suodatinosa oli jo puolittain matkalla kohti turbon sisuksia. Nakkasin irronneen suodatinosan mäkeen ja laitoin pultin kiinni lman suodatinosaa. Nuo pultin sisällä olevat suodattimet eivät taida kestää turbon lämpöjä. Ostetuani auton vaihdoin heti myös multiair suodattimen uuteen alkuperäiseen, olen tuon puhdistanut aina öljynvaihdon kera. Ei ole sakkoja sihdissä näkynyt, bräkkleenillä suihkaus ja on näyttänyt uudenveroiselta.