Uutisia Alfa Romeosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Pirteän näköinen laitos kieltämättä.

Mielestäni kokonaisuus on mielihaluja herättävä - eroaa muista kilpailijoista sillä, ettei olla lähetty turhia kikkailemaan puskureiden ja valojen osalta (vrt. corsa OPC). Vaan työnjälki on selkeää, suoralinjaista, kaunista muotoilua perästä - päähän ja se myös erottuu ja herättää tunteita omistamisen halusta.

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Kyllä hyvältä näyttää, mutta onko vain minun silmissä takaluukun ovi on naytää aikalailla kuin 1 sarjan bemarissa? Muuten kyllä hyvänäköinen pirssi
Nothing beats cubic inch

Avatar
Gasolina
Viestit: 4724
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Keulanylitys on kohtuullisen lyhyt ja tämä onkin iso plussa. Oikeastaan näyttää pirun hyvältä.

Lopullisen kiinnostuksen herättää/sammuttaa se millaista tekniikkaa alustaan ja konehuoneeseen on tarjolla.

CZW
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Huhti 2007, 17:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja CZW »

Ei pahempi. Miten nuo takavalot kun luukku avataan? (Mikä on renkaiden profiili tuossa kuvassa?)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Näyttäisi siltä kuin olisivat kiinteät. Ja jos veikkailuja jatketaan, niin 215/35x18" fillarit on alla :-D

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Toyota Yaris huonona painoksena - sorry.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Todella asiallinen kuvista päätellen.

Menee loputtoman pitkään hankintalistaan :wink:
Ammattina autokauppa

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Vittorio Jano kirjoitti:Jos ei tuosta tykkää, niin on päässä vikaa. Hieno värikin.
Nuppia olen epäillytkin jo pitemmän aikaa... Keulahan on valoineen mielestäni jopa upea. Perään voisi sensijaan lyödä vaikka VW:n logon ja menisi omalla kohdalla ihan täydestä jonain Polo/Lupo GTi:n boyracer tuunauksena. Jos tuota perää vertaa vaikkapa Breran tai 147:n perään, niin ero on huikea... valitettavasti oma silmä väittää, että on menty huononpaan suuntaan. Jotenkin tuosta jää vähän turhan kikkailun maku. Toivottavasti tuotantoversio livenä on parempi. Mitä tuohon väriin tulee, niin komiahan se on. Tuntuu vaan olevan ohi menevä muotivillitys tällä hetkellä vähän kuin kanarian keltainen joitakin vuosia sitten. Liekkö muuten molempien värien viimeisin "heyday" saanut alkunsa Volvon mallistosta (T5 R ja S70/V70 R)?

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Ei oo vielä iltalehden tai -sanomien kuvissa vilahtanut Junioria/Mitoa/muutakaan Alfaa... prkl.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jevgen kirjoitti:Mitä tuohon väriin tulee, niin komiahan se on. Tuntuu vaan olevan ohi menevä muotivillitys tällä hetkellä vähän kuin kanarian keltainen joitakin vuosia sitten. Liekkö muuten molempien värien viimeisin "heyday" saanut alkunsa Volvon mallistosta (T5 R ja S70/V70 R)?
Tuo on totta, moinen väri olisi pitänyt tuoda tarjolle jo paaaaljon aikaisemmin. Volvoissahan tuota näkyi jo ajat sitten.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Mikä ihmeen villitys tämä takapuskurin musta osa on? Ensiksi taisi olla uudessa Golfissa, myös uudessa bravossa ja näköjään Alfakin on sortunut siihen. Ennen muut matkivat italialaisia....
Kun pelkkä teho ei riitä!

Tutela-Olja
Viestit: 70
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23

Viesti Kirjoittaja Tutela-Olja »

..tiedä sitten onko tuotanto versiossa tollanen puskuri kun tuo kuva on vaan alfasta riippumattoman artistin tekele.. mutta jostain olin lukevinani että jotain diffuusorin näköistä ovat sinne perään änkeemässä kun 8c:ssäkin on..

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Genéve ´08 ehdoton tähti:

http://www.autoblog.com/photos/geneva-2 ... 8c-spider/

Ei voi pelti tuon kauniimmin taipua! 8)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Oujee, tässä vielä sisustasta vähän enemmän kuvia.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Katsotaan nyt ensin se Juniorin tuotantoversio ilman helmoja ja miedommilla puskureilla sekä 15" peltivanteilla.

Ja tottakai hinnat alkaen bensiinimoottorilla :?

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Riccardo kirjoitti: Ei voi pelti tuon kauniimmin taipua! 8)
Onkos ton avokkaan koripaneelit peltiä?

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

savijo-r kirjoitti:
Riccardo kirjoitti: Ei voi pelti tuon kauniimmin taipua! 8)
Onkos ton avokkaan koripaneelit peltiä?
Ei.

Toi avo on kyllä todella hyvän näkönen.

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Nyt en kyllä voi olla kauhean innoissani tuosta Juniorista. Ihan jees, MUTTA kun nykyään kaikkia Korealaisetkin panostaa muotoiluun niin ei enää muuhun maailmaan verrattaessa tuo niin paljon säväytä.
Jotain väkinäistä tuossa muotokielessä on. Ikäänkuin sitä olisi joku raati leiponut eikä yksittäinen lahjakkkuus. (vrt 156). Pyöreitä muotoja joihin yhdistyy teräviä pokkauksia jne.
Alfa korjasi potin aikanaan henkeäsalpaavalla 156:lla. Samaa rohkeutta ei enää kilpailijoihin verrattuna ole näkynyt muuta kuin ehkä Brerassa. 159 on kuitenkin hieno mutta ei se saapuessaan uudistanut automuotoilua samaan tapaan kuin 156.
Pitäiskö aloitaa automuotoilun taivastelu ketju...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tietenkin komea tuo 8C, kuinkas muuten. Aikovatkohan panna tuotantoon? Jossainhan huhuttiin, että avomalli laitettaisiin ihan normaaliin valmistukseen, eikä siitä tehtäisi limited editionia. Toisaalta noissa kuvissa kyllä moinen plakaatti näkyy.

Lopullisesta Junnusta on tosiaan paha sanoa vielä mitään, mutta jonkinmoista pohjaa nuo laadukkaamman pään kuvamanipulaatiot ja spyshotit odotuksille luovat. Ja kivahan noilla on spekuleerata.

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Juhalan kanssa olen kyllä vahvasti samaa mieltä, -auto näyttää siltä, että sitä on ollut suunnittelemassa useampi tiimi eikä muotokielestä ole saatu yhtenäistä vaan ilmassa on yliyrittämisen makua.
Juniori ei siis ainakaan ensikuvien perusteella pahemmin sykähdytä muodoillaan. Ongelma on oikeastaan yhtenäinen kaikkien pikkuautojen kesken. -on hankalaa muotoilla kaunis lopputulos kun ulkomitat ovat rajalliset ja kun yhä kasvavassa määrin pitää panostaa turvallisuusaspekteihin vähän joka osa-alueella.

Nämä tekijät yhdessä aiheuttavat yleensä vaikutelman turvonneen näköisestä korkeasta pullukasta. Kylkilinja on lähes poikkeuksetta todella ylhäällä ja ikkunapinnat pienet, mistä ei välttämättä ole haittaakaan mutta tällainen muotokieli istuu huomattavasti paremmin isompiin autoihin. Toki poikkeuksiakin on, esim. uusi Fiat 500, mikä on oikea namupala. Fiatiin on vielä pystytty tuomaan onnistuneesti retrohenkistä muotokieltä.

Juniorin kohdalla on taas lainattu elementtejä vähän puoliväkisen oloisesti jumalaisen kauniista 8C:stä. Kun perustana on sinällään hyvän näköinen Grandepunto ja siihen on yritetty saada superautossa toimivia elementtejä, säilyttäen kuitenkin mm. takahelman Fiatista sellaisenaan on lopputulos hieman ristiriitainen. Pressikuvissa esiintyvän yksilön madallus, isot vanteet ja upea väri saavat toki auton näyttämään menevältä. Toisaalta nämä jättipyörät antavat vaikutelman ihmeen lyhyestä akselivälistä ja pirun ahtaista tiloista, mikä ei ainakaan paranna vaikutelmaa. No, tilojahan ei kukaan tällaiseen autoon tietysti kaipaakaan.

Mutta kuten on aiemmin todettu, ei pidä vetää lopullista johtopäätöstä näiden muutamien otosten perusteella vaan tuomita valmis tuote vasta sitten kun saadaan viralliset kuvat perusvarusteilla tai kun nähdään kaara luonnossa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hyvää tekstiä glideslopelta. Väittävät pikkuauton suunnittelua kaikkein hankalimmaksi tehtäväksi. Ja varmaan onkin helpompaa piirrellä seksikkäitä superautoja, joissa käytännön seikat voidaan heittää kaaressa paperikoriin.

Kun pieneen koppaan pitäisi saada menevää muotoilua ja kohtuulliset tilat, niin siinäpä onkin suunnittelijalle haastetta. Ja samalla pitäisi käyttää konsernin palikoita, mutta silti tehdä biilistä muista erottuva. Ei helppoa ja mm. siksi itse pidän noissa viime kuvissa nähtyä hahmotelmaa erittäinkin onnistuneena. Ei kinneristä juurikaan alfamaisempaa saa.

Alfistit tuntuvat näissä(kin) asioissa jakaantuvan kahteen leiriin. Toisten mielestä auto on aina hieno, jos nokalle vain istutetaan tuttu scudetto. Toiset taas kuuluvat koulukuntaan, jonka mukaan viimeinen hieno Alfa valmistettiin vuonna 2003/1998/1995/1971/1955/19XX, eikä nyky-/tulevista malleista ole mihinkään.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4724
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

juhala kirjoitti:Nyt en kyllä voi olla kauhean innoissani tuosta Juniorista. Ihan jees, MUTTA kun nykyään kaikkia Korealaisetkin panostaa muotoiluun niin ei enää muuhun maailmaan verrattaessa tuo niin paljon säväytä.
Toi on ihan totta, Alfa ei pysty kilpailemaan pelkällä muotoilulla. Tarvitaan jotain mitä muut eivät tarjoa, vaikka tekniikan puolella. Esimerkkinä vaikka vaihteisto, jossa vetopyörästö olisi laatikon etupuolella eli yhdistelmä keskimoottori+etuveto. Erilaista, urheilullista ja vielä suht kompaktia. No tuollaista siihen tuskin tulee, mutta jotain rohkeaa ja jännittävää auto kyllä kaipaisi.

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Gasolina kirjoitti:
juhala kirjoitti:Nyt en kyllä voi olla kauhean innoissani tuosta Juniorista. Ihan jees, MUTTA kun nykyään kaikkia Korealaisetkin panostaa muotoiluun niin ei enää muuhun maailmaan verrattaessa tuo niin paljon säväytä.
Toi on ihan totta, Alfa ei pysty kilpailemaan pelkällä muotoilulla. Tarvitaan jotain mitä muut eivät tarjoa, vaikka tekniikan puolella. Esimerkkinä vaikka vaihteisto, jossa vetopyörästö olisi laatikon etupuolella eli yhdistelmä keskimoottori+etuveto. Erilaista, urheilullista ja vielä suht kompaktia. No tuollaista siihen tuskin tulee, mutta jotain rohkeaa ja jännittävää auto kyllä kaipaisi.
hehe Tipparellussa taisi muistaakseni olla noin :-)
Tai ne voisi otta sen Q2:n ihan vaki erikoisuudekseen läpi linjan. Viedä tavallan etuvetotekniikan loppuun asti. Ei olisi edes kallista.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Hyviä huomioita.

Tuossa photoshopissa itseäni eniten häiritsee turhan suora ovipelti ja sitä myötä kylkilinja. Pitäisi olla enemmän "uumaa" 156:n ja 147:n malliin. Tuo suorakylkisyys tuo välttämättä mieleen VW Polon, jonka linjat ovat peristeiseen saksalaismalliin viivottimella vedetyt. Lisäksi, niinkuin joku jo tuossa edellä mainitsikin, takaluukussa on turhaa chrisbangle-kikkailua koveruuden ja kuperuuden kanssa. Puolestani tuon "flame surfacingin" voi jättää BMW:n ja Hyundain ostajien iloksi.

Mutta nämä molemmat alueet ovat olleet noissa muuleissa varsin vahvasti maskeerattuja, joten toivo paremmasta elää.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Vittorio Jano kirjoitti:Toiset taas kuuluvat koulukuntaan, jonka mukaan viimeinen hieno Alfa valmistettiin vuonna 2003/1998/1995/1971/1955/19XX, eikä nyky-/tulevista malleista ole mihinkään.
Niin.. ehkä kuulun siihen koulukuntaan, joka palaa mielessään mielellään Alfa-laivaston helmiin. Jotkut mallit vaan OVAT prempia (muotoilultaan siis) kuin toiset. Mikä EI tarkoita sitä, että olisi jotenkin pois suljettua, etteikö tulevaisuudessakin voisi olla hienoja Alfoja. Toivossa on hyvä elää.

CZW
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Huhti 2007, 17:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja CZW »

Hyvin muotoiltu pikkuatuo: Citroen C2?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4724
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

juhala kirjoitti: hehe Tipparellussa taisi muistaakseni olla noin :-)
Joo, niinpäs muuten onkin. Äh nyt idea ei tunnu enää yhtään hyvältä..
CZW kirjoitti:Hyvin muotoiltu pikkuatuo: Citroen C2?
Kieltämättä kiinnostavan näköinen, varsinkin markkinoille tullessaan. Kävin jopa tuollaista kokeilemassakin.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Alfa Bat 11

Kuva

Lähde: www.motorauthority.com

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Alfa Batin piirtäjällä ollu 70-luvun Corvette seinällä mistä lainannu hiukan...
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Tazio
Viestit: 3395
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

mml kirjoitti:Alfa Batin piirtäjällä ollu 70-luvun Corvette seinällä mistä lainannu hiukan...
Ensi vilkaisulla en tuosta 'vetteä hirveästi nähnyt.
Selkeitä vaikutteita aiemmista BAT-sarjan autoista
kyllä.

-Tazio

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Viimeisin photoshop:

Kuva

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Eikös kohta pitäis olla jo oikeitakin kuvia???
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Tazio kirjoitti:Ensi vilkaisulla en tuosta 'vetteä hirveästi nähnyt.
Selkeitä vaikutteita aiemmista BAT-sarjan autoista
kyllä.

-Tazio
Minusta samanhenkisyyttä löytyy etulokasuojien, tai oikeastaan koko keulan ja katon etu/sivureunojen muotoilussa jonkin verran.

Kuva Kuva
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Hieno on tuo viimeisin photoshop!

Alfassa on myös se hieno puoli, osataan uudistua. Verratkaapa vaikka johonkin Audiin tai Hondaan, aina samaa skeidaa. A4 vs. Accord...

Toivottavasti tulee suht tuollaisena myyntiin. Taas uutta muotia muille merkeille mitä matkia. :wink:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Laku kirjoitti:Eikös kohta pitäis olla jo oikeitakin kuvia???
tämän pitäisi käsittääkseni olla jo aika lähellä oikeaa
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

V6 kirjoitti:tämän pitäisi käsittääkseni olla jo aika lähellä oikeaa
Sama käsitys. Jotain kertonee sekin, ettei kyseisiä kuvia enää tuolta progetto955:stä löydy. Peränäkymä erivärisenä:

Kuva

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Italialaiselta foorumilta löydetty vertailu:

Nehän ovat kuin kaksi marjaa:

Alfa Romeo MiTo

Kuva

ja

Darth Vader

Kuva

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

BAT1 löytyi jenkkiläisestä ladosta muutama vuosi sitten. Löytyyköhän BAT3 vielä jostain ja onko parillisiakin batteja olemassa? Yllättävänkin samanhenkinen tuo 11 on vitosen, seiskan ja ysin kanssa. Luulenpa että nuo alkuperäiset batit oli aikoinaan melkoisia inspiraationlähteitä jenkkiautojen muotoilijoille, eihän missään jenkissä ollut niiden esittelyn aikaan vielä siipiä ja eviä.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Kumma juttu, että Genevessä ei ole uusia Alfa malleja.

Veikkaan, että ne on säästetty jenkkien näyttelyyn.

Tutela-Olja
Viestit: 70
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23

Viesti Kirjoittaja Tutela-Olja »

Onhan siellä ensiesittelyssä 8c Spider, mutta odottelin vähän että olisivat saaneet ton Miton sinne..

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Tutela-Olja kirjoitti:Onhan siellä ensiesittelyssä 8c Spider, mutta odottelin vähän että olisivat saaneet ton Miton sinne..
Kuten myös. 8C:tä halveeraamatta; ko. malli koskettaa tavallisen ihmisen elämää vähemmän kuin esim. mito/junior.

Avatar
Tazio
Viestit: 3395
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

mml kirjoitti:
Tazio kirjoitti:Ensi vilkaisulla en tuosta 'vetteä hirveästi nähnyt.
Selkeitä vaikutteita aiemmista BAT-sarjan autoista
kyllä.

-Tazio
Minusta samanhenkisyyttä löytyy etulokasuojien, tai oikeastaan koko keulan ja katon etu/sivureunojen muotoilussa jonkin verran.

Kuva Kuva
Nyt kun kuvat ovat tuossa rinnakkain niin kyllähän tuossasamaa geneeristä
muotoa on havaittavissa. Mutta enpä silti ole varma onko tuo
'vette ollut mielessä kun tuota muotoa on tehty, alkuperäisissä
kun on samaa myös.

-Tazio

Avatar
Tazio
Viestit: 3395
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:BAT1 löytyi jenkkiläisestä ladosta muutama vuosi sitten. Löytyyköhän BAT3 vielä jostain ja onko parillisiakin batteja olemassa? Yllättävänkin samanhenkinen tuo 11 on vitosen, seiskan ja ysin kanssa. Luulenpa että nuo alkuperäiset batit oli aikoinaan melkoisia inspiraationlähteitä jenkkiautojen muotoilijoille, eihän missään jenkissä ollut niiden esittelyn aikaan vielä siipiä ja eviä.
Tuon olin muuten kokonaan unohtanut!

Tietääkö joku mihin tuo Abart Biposto Coupe - olin aikanaan ja olen edelleen sitä mieltä, että tuon kutsuminen B.A.T:ksi on pientä
ja tarpeetonta venytystä. Autohan on sellaisenaan todellinen kaunotar! - päätyi ja miten sen tarina on
jatkunut?

-Tazio

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Mi.To

Kuva
Kuva
Kuva

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Ihan tyylikäs auto, jos nuo ovat ns. lopullisia kuvia. Näyttäisi peruutusvalo olevan samassa paikassa kuin Bravossa.

Mutta ei mitään mullistavaa kuten 156 aikanaan esitti, mutta kyllä kelpaisi.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Kannatti näemmä luottaa Centro Stiloon. Huomattavasti tasapainoisempi esitys kuin photoshopit. Seuraavaksi odotellaan mihin ne hinnat asettuvat.

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Sivuprofiili ja keula on kyllä onnistuneet. Jos olisivat tehneet reilusti kaksipaikkaisen tuosta, niin olisi varmaan perästäkin saatu vähän sulavamman muotoinen. Nyt siitä paistaa läpi kompromissi. Ei se ruma ole, voisi olla vaan vähän loivempi?
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Näyttäisi peruutusvalo olevan samassa paikassa kuin Bravossa.
Taitaa olla noi peruutus- ja sumuvalot suoraan GP:stä, mihin tuo pikku-Alfa aika pitkälti perustuu.

Kuva

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Eipä tarvitse enää miettiä mikä on seuraava Alfa, jonka omistan. Toivottavasti hinta asettuu sopiviin lukemiin. Jossain oli spekulaatiota, että Briteissä lähtöhinta olisi noin 12 000 GBP (tai alle) jolla on tarkoitus lyödä Minille luu kurkkuun. Taisi olla AO-foorumilla tuo ns. varma tieto, saatu joltain AR-dealerilta.
Mitäs se sitten tarkoittaisi Suomen mittakaavassa?

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

liekki kirjoitti:Eipä tarvitse enää miettiä mikä on seuraava Alfa, jonka omistan. Toivottavasti hinta asettuu sopiviin lukemiin. Jossain oli spekulaatiota, että Briteissä lähtöhinta olisi noin 12 000 GBP (tai alle) jolla on tarkoitus lyödä Minille luu kurkkuun. Taisi olla AO-foorumilla tuo ns. varma tieto, saatu joltain AR-dealerilta.
Mitäs se sitten tarkoittaisi Suomen mittakaavassa?
Mini hinnat alkaen suomessa 20600eur, joten Teltta laittanee Mi.To:lle jonkun soveliaan 23-25keur hintalapun (ettei vaan joutuisi kenellekään myymään) :(
VMP

Vastaa Viestiin