156:n startti ei inahdakkaan

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

156:n startti ei inahdakkaan

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Valot syttyvät mutta startti ei inahdakkaan. Valot kuitenkin himmenevät aivan kuin normaalisti startatessa.

Startti on vaihdetu 2,5v sitten ja pelannut tähän päivään saakka moitteetta. Akku vaihdettu 2vko sitten. Code-valo ei pala joten ei pitäisi olla käynnistyksenestokaan?

Ideoita? Onkohan siellä vain joku piuha irti tai huonossa kontaktissa?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ihan aluksi tarkista varmuuden vuoksi että nokkahihna on ehjä näkee siitä kotelon raosta. Muuten kaikki kyllä viittaa tyhjään akkuun tai irtiolevaan piuhaan. Onko sillä ajettu paljon akun vaihdon jälkeen?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Voihan se uusikin akku olla rikki. Yksi mahdollisuus on tietysti myös löysällä olevat / hapettuneet akunkengät.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Starttendaali sökönä
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kannattaa tosiaan varovasti kokeilla autoa työntämällä, vaihde päällä, että moottori (siis ihan se V6:nen) yleensä pystyy pyörähtämään.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

alfdats
Viestit: 152
Liittynyt: 11 Syys 2003, 06:08
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja alfdats »

niin eikä kannata unohtaa sitä vaihdettua starttiakaan,jos hyvib käy on vika siinä :)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Todetaan nyt vielä että jos ajonestosta olisi kyse niin pitäisi pyörittää mutta ei vaan lähde käyntiin.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Pistä 2-nen päälle ja kytkin ylös - väännä startista niin , että auto nytkähtää. Koita sitten starttia uudestaan .

Erittäin harvinaista, mutta joskus voi jäädä startin ja hammaskehän ratakset niin , ettei osu kohdalleen.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Yleismittarilla kattoo akun jännitteen.si kuuntelee startatessa et kuuluuko startista mitään.jos on paljon käynnistelty ni kylhä startin hiilet kuluu.pöly menee kosketuspintojen väliin ja virta ei tällöin kulje lopputuloksena et mitään ei tapahdu.jos pääsee starttia jopistaan jollain ni se on monesti auttanu jos on hiilipölyä kosketuspintojen välissä.ja sit jos on mahollista ni kattoo et startille tulee kaikki johdot kiinni,muistaakseni kolme kappaletta?virtalukonpohjakin käsittääkseni saattaa aiheuttaa tälläisiä ongelmia.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuskin se hiilipöly kauaa hiilen ja liukupinnan välissä pysyy, se ankkuri kun tuppaa pyörimään :wink: Pöly voi kyllä jumittaa palan pesäänsä niin, ettei jousi enää jaksa painaa sitä kunnolla ankkuria vasten ja virta ei kulje.

Edit: Niin, jäi sanomatta että jos itse hiili johtaa sähköä niin tuskin pölykään kovin pätevästi eristää.
- Epäkelpokeräilijä -

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Kävin aamulla ennen töihinlähtöä kokeilemassa ja sisävalot paloivat himmeästi, töiden jälkeen eivät enää ollenkaan. Eli akku siellä taitaa tyhjentyä, mutta miksi? Voisiko akun vaihto-operaatiossa tapahtua jotain joka aiheuttaa moista vai onkohan uusi akku vain rikki?

Nooh, huomenna toisen auton kanssa antamaan virtaa ja akun vaihtaneeseen liikkeeseen vierailulle. Pitää toivoa ettei se ajonesto pamahda päälle kun akku on tyhjä...

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

jumissa

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Cotson kirjoitti:Kävin aamulla ennen töihinlähtöä kokeilemassa ja sisävalot paloivat himmeästi, töiden jälkeen eivät enää ollenkaan. Eli akku siellä taitaa tyhjentyä, mutta miksi? Voisiko akun vaihto-operaatiossa tapahtua jotain joka aiheuttaa moista vai onkohan uusi akku vain rikki?

Nooh, huomenna toisen auton kanssa antamaan virtaa ja akun vaihtaneeseen liikkeeseen vierailulle. Pitää toivoa ettei se ajonesto pamahda päälle kun akku on tyhjä...
Yritä pelkällä täydellä apuakulla. Älä siis ota apusähköä käyvästä autosta. Silloin saatat päästä myös laturin vaihtoon, joka sekin on vinkeliin aika mielenkiintoinen tehtävä.Omaan autooni on käynyt juuri sillain edellisellä omistajalla. Jos kone itsessään ei ole jumissa, niin kokeilisin starttia vaihtamalla toisen akun.

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Hinauksen jälkeen löysivät Auto Milanossa viaksi murtuneen johtoliitoksen starttijohdossa. Oli kuulemma hinkkaantunut rikki konetta vasten ja ei johtunut akun vaihdosta.

Nyt siis käy ja kukkuu, katsotaan kuinka kauan :P

Vastaa Viestiin