Nokka-akselin asentotunnistin - pikaista apua kaivataan!
Valvoja: Moderators
Nokka-akselin asentotunnistin - pikaista apua kaivataan!
Nyt olisi nopeat neuvot tarpeen seuraavanlaisessa tilanteessa;
Keskiviikkona on tilattu 2.0 TS:n jakopäärompevaihto Kotkassa, jonne poika menee työmatkalle.
Tänään auto kävi Bosch-korjaamolla moottoriohjauksen merkkivalon ajoittaisen syttymisen vuoksi. Siellä todettiin kampiakselin edit nokka-akselin asentotunnistimen vika. Osaa ei ole Suomessa, vaan tilattiin Saksasta eli on hyvin epätodennäköistä, että se ehtisi huomiseksi tänne, vaikka tällaistakin epäilivät.
Tuli vain mieleen, että onko tuommoista vikaa eli tuon asentotunnistimen vikaa ollut kellään. Onko siis kyse viasta vai vain siitä, että se on mahdollisesti paskainen. "the cam sensor is fairly reliable and tends only to fail if some one has been kack handed when the changed the belts and damaged it"
Keväällä käytin auton öljynvaihdossa ja puhelias vaihtaja jutellessaan kai meni laskuista sekaisin ja mätti sisään öljyä ainakin liki litran liikaa. Tuli vain mieleen voisiko johtua tästä? Ei ammattilaisena en tiedä onko se mahdollista. 156net`issä asiantuntija kertoo useamman kerran, että se ei itsestään vikaannu, vaan vikaantuu esimerkiksi hihnanvaihdon yhteydessä mm paskaantuen tai muuten.
Tuon tunnistimen vaihto ei onnistu kuin molemmat hihnat poistamalla eli niiden perättäinen tekeminen on järjetöntä.
Eli siis; Voiko tunnistin olla vain likainen esimerkiksi edellä kertomastani tai jostain muusta syystä vai onko niitä mennyt myös rikki?
Pikaisia mielipiteitä kaivataan, että osaa toimia tuon varatun ajan kanssa mahdollisimman pian!!!
Keskiviikkona on tilattu 2.0 TS:n jakopäärompevaihto Kotkassa, jonne poika menee työmatkalle.
Tänään auto kävi Bosch-korjaamolla moottoriohjauksen merkkivalon ajoittaisen syttymisen vuoksi. Siellä todettiin kampiakselin edit nokka-akselin asentotunnistimen vika. Osaa ei ole Suomessa, vaan tilattiin Saksasta eli on hyvin epätodennäköistä, että se ehtisi huomiseksi tänne, vaikka tällaistakin epäilivät.
Tuli vain mieleen, että onko tuommoista vikaa eli tuon asentotunnistimen vikaa ollut kellään. Onko siis kyse viasta vai vain siitä, että se on mahdollisesti paskainen. "the cam sensor is fairly reliable and tends only to fail if some one has been kack handed when the changed the belts and damaged it"
Keväällä käytin auton öljynvaihdossa ja puhelias vaihtaja jutellessaan kai meni laskuista sekaisin ja mätti sisään öljyä ainakin liki litran liikaa. Tuli vain mieleen voisiko johtua tästä? Ei ammattilaisena en tiedä onko se mahdollista. 156net`issä asiantuntija kertoo useamman kerran, että se ei itsestään vikaannu, vaan vikaantuu esimerkiksi hihnanvaihdon yhteydessä mm paskaantuen tai muuten.
Tuon tunnistimen vaihto ei onnistu kuin molemmat hihnat poistamalla eli niiden perättäinen tekeminen on järjetöntä.
Eli siis; Voiko tunnistin olla vain likainen esimerkiksi edellä kertomastani tai jostain muusta syystä vai onko niitä mennyt myös rikki?
Pikaisia mielipiteitä kaivataan, että osaa toimia tuon varatun ajan kanssa mahdollisimman pian!!!
Viimeksi muokannut teuhka, 11 Joulu 2006, 20:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11239
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Puhutko nyt siis sen TeeÄssän, joka on menossa hihnanvaihtoon, tunnistimesta? Ei sillä ole mitään tekemistä hihnojen kanssa, se on ihan eri päässä konetta. On kampiakselilla moottorin taaemmassa kyljessä kytkimen päässä ja se tunnistinpää on kampikammiossa, ei sinne minkään ylimääräisen töhnänkään pitäisi päästä.
Omassa tökkelissäni ei ainakaan näkynyt mitään ulkoisen vaurion merkkejä ja sijoituspaikasta johtuen sen kolhiminen olisikin vähän vaikeaa.
Jos tarkoitit GTA:n tunnistinta niin se voi ollakin jakopään puolella, en tiedä, en ole nähnyt.
Omassa tökkelissäni ei ainakaan näkynyt mitään ulkoisen vaurion merkkejä ja sijoituspaikasta johtuen sen kolhiminen olisikin vähän vaikeaa.
Jos tarkoitit GTA:n tunnistinta niin se voi ollakin jakopään puolella, en tiedä, en ole nähnyt.
- Epäkelpokeräilijä -
Joo kyse on TS:stä. Kyllä ne oli olleet siellä Bosch`illa sitä mieltä, että se on siellä hihnatilassa ja tämän käsityksen saa myös 156net`in teksteistä.
Eli "camshaft position sensor"`istä puhuvat. Eli katoin eperistä ja siellä on tunnistin kuoren alla ja pari tunnistinta muualla, joista toinen kai RPM-tunnistin. Elikä kyse nokka-akselin tunnistimesta.
Eli "camshaft position sensor"`istä puhuvat. Eli katoin eperistä ja siellä on tunnistin kuoren alla ja pari tunnistinta muualla, joista toinen kai RPM-tunnistin. Elikä kyse nokka-akselin tunnistimesta.
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Camshaft position sensor lienee asennettu pakonokka-akselin hihnapyörän sisäkehän puolelle (156 2.0 ts). Parhaiten (=halvin vaihtoehto) vaihto onnistuu jakopäänreleiden vaihdon yhteydessä.jaskas kirjoitti:se camsaft position sensor on ilmeisesti siellä jakopään kilkkeiden joukossa
edit: verbin vaihto ja alleviivaus