vaihteensiirtäjä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
korikorjaus
Viestit: 13
Liittynyt: 17 Touko 2006, 20:10
Paikkakunta: eepee

vaihteensiirtäjä

Viesti Kirjoittaja korikorjaus »

onko kellää ollu ongelmaa vaihteensiirron kanssa?? aamulla pelasi normisti,illalla rupes takkuamaan 2-3 väli.nyt ei mee pakki päälle....eikä vitonen eikä kutonen..säätöhommia?ja auto oli 156 v6

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Ootkos hiljan teettäny laatikonöljyn vaihtoa? Mulla kävi niin, että vaihtovat väärän merkkiset öljyt ja neiti ei sattunu tykkäämään! :crazyeyes:

Tai sitten eihän vaan oo vuotamassa tyhjäksi eli onhan siellä öljyä?

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

Keisari kirjoitti:Ootkos hiljan teettäny laatikonöljyn vaihtoa? Mulla kävi niin, että vaihtovat väärän merkkiset öljyt ja neiti ei sattunu tykkäämään! :crazyeyes:

Tai sitten eihän vaan oo vuotamassa tyhjäksi eli onhan siellä öljyä?
Onko vaihdekeppiin ilmestynyt välystä, kun se on vapaalla? Eli heiluuko keppi yhtään sivusuunnassa, kun vaihde on vapaalla? Mulla oli käynyt silleen kerran, että sen vaihdekepin päässä olevan kuulanivelen alapuolelta lähtevässä siirtotangossa olevassa pallonivel liitoksessa oli hajonnut se istukan sisäpuolella oleva muoviosa, joka aiheutti sen, että vaikka kepin siirsi vitos-kutos- linjalle, ei vaihteen siirtäjä kuitenkaan liikkunut riittävästi, jotta vaihde olisi mennyt silmään. Tilanteesta meinasi muodostua aika mielenkiintoinen, kun kyselin delta-autosta apuja. Osaa ei voi vaihtaa, ellei tiputa sitä vaihdekepin siirtomekanismia pohjan puolelta pois (sitä kun ei sisäkautta saa irti) ja lisäksi sitä pientä osaa ei erikseen voisi vaihtaa vaan pitäisi tilata se koko ohjaamon pään vaihdemekanismi. Niitä ei tietenkään maasta löytynyt, kun ei oo ikinä kuulemma tarvinnu sellasta vaihtaa ja hintaki olis ollu vaa reilut 1500e plus asennus... eipä tarvinnu sitä tilata. Vein sitten yhdelle metallipajalle sen murtuneen osasen rippeet ja yks taitava kaveri siellä sitten muovista sorvas sellasen, kuitenkin halkaisijaltaan hieman pienemmän, jotta sen sai työnnettyä sen kuulanivelen pallon ympärille "väärältä puolelta", jolloin mitään ei tarvinnut purkaa. Osa tosin oli halkaisijaltaan noin millin pienempi, kuin alkuperäinen ja tästä aiheutui vaihdekepin päähän noin parin sentin klappi sivusuunnassa, joka ei tosin haittaa pätkääkään, kun miettii paljonko tuossakin taas säästi. Ainiin, muoviosa maksoi työstöineen 10e ja sen asensi kahdessa minuutissa paikalleen =)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

ozone
Viestit: 83
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:30

Viesti Kirjoittaja ozone »

Ettei vaan vaihdevivustossa olisi vikaa? 155:ssa meni kerran vaihdevipu poikki(!!!) Ei siis esim nivelestä tms vaan vaihdetanko keskeltä katki. Jotkut vaihteet meni päälle, muistaakseni 3 ja 4. En tiedä oliko sillä osuutta asiaan että sisko oli juuri kortin saatuaan alkanut ajelemaan autolla... Korjattiin Auto Milanossa hitsaamalla ja on kestänyt tähän saakka.

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

ozone kirjoitti:Ettei vaan vaihdevivustossa olisi vikaa? 155:ssa meni kerran vaihdevipu poikki(!!!) Ei siis esim nivelestä tms vaan vaihdetanko keskeltä katki. Jotkut vaihteet meni päälle, muistaakseni 3 ja 4. En tiedä oliko sillä osuutta asiaan että sisko oli juuri kortin saatuaan alkanut ajelemaan autolla... Korjattiin Auto Milanossa hitsaamalla ja on kestänyt tähän saakka.
156 V6:ssa on välitykset vaihdekepin ja laatikon välillä vaijereilla ;)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

korikorjaus
Viestit: 13
Liittynyt: 17 Touko 2006, 20:10
Paikkakunta: eepee

Viesti Kirjoittaja korikorjaus »

taas pelaa! keskikonsolit irti ja totesin että tappi joka menee kepin alapäässä olevan reijän läpi oli luistanu sivuun..sokka oli pettäny.vasaralla napautus uus sokka ja menoks..markan vika! kerranki-......

Vastaa Viestiin