GTAn viat?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

GTAn viat?

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Veri vetää taas italialaisen rattiin kun BMW meni lunariin, mutta siitä ei tässä ketjussa enempää vaan GTAn viat kiinnostaa. Eli onko alustanosat yhtä heikkoja kuin perus 156ssa jne. 156GTAn ja 330coupen välillä tässä pähkäilen :?
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Omallani on ajettu 46 tkm. Alusta on hiljainen - ehkä pikkusen jotain kuului heti ajoon lähdön jälkeen kun oli tämän syksyn kovimmat pakkaset eli n.10 astetta.

Muistelen, että 156 2.0 ts/-99 kolisi tuossa vaiheessa etupäästään jo jonkin verran ja ylätukivarret vaihdettiin (koiranluut samalla vaikka ei ois vaihtoa varmaan tarvinneetkaan) n. 55 tkm kohdalla - ei olisi vielä tarvinnut normaalioloissa vaihtaa, mutta toisen puolen nivelen suojakumi oli mennyt rikki ja se söi nopeasti pallonivelen sököksi.

Tukivarret näyttävät ihme kyllä olevan aivan samat kuin muissakin 156`sissa.

Tähän asti (3,5 kk ja kilometrejä aika vähän) auto on pelannut loistavasti.

Avatar
24valve
Viestit: 190
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 24valve »

Tukivarsien puslaongelmilta olen itse välttynyt melko hyvin. Lieneekö syynä pappamainen ajotyylini? :)

Etujarrulevyt ovat helposti kieroutuvaa kamaa vaikka Brembolta tulevatkin.
Kisajarrut, sanoi entinen asentaja. :wink:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tuollaiset kisajarrut tarvitsisivat jäähdytystä levyn sisäpinnalle, että jäähtyvät tasaisesti. Nyt ulkopuoli jäähtyy enemmän ja vetää levyn kieroon.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

KJS kirjoitti:Tuollaiset kisajarrut tarvitsisivat jäähdytystä levyn sisäpinnalle, että jäähtyvät tasaisesti. Nyt ulkopuoli jäähtyy enemmän ja vetää levyn kieroon.
Laitetaan vielä, että se jäähdytys pitäisi tulla siihen napaan, josta tuuletettu levy imee pyöriessään jäähdytysilman tuuletuskanavoihin. Jos jäähdytys tulee vain toiselle puolelle, menee levy herkästi kieroon.

Tuolta näkee hyvin, mikä idea noissa tuuletetuissa ("kisa")levyissä on:
http://www.wilwood.com/Products/002-Rot ... 0-5123.jpg
Viimeksi muokannut mattijus, 22 Joulu 2006, 08:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VMP

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

GTA:n alustanosien heikkoudesta en valitettavasti osaa sanoa mitään kun itsellä on 147 GTA:lla takana vasta 13 tkm eikä mitään ongelmia tuon suhteen ole ollut.

GTA:n jarruista on kovasti taitettu peistä mm. tuolla:

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta ... hread.html

Itselläni on nuo pienemmät jarrut, eikä ainakaan toistaiseksi ole ollut mitään jarruongelmia.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

35tkm kokemuksella ei muuta saldoa kuin 15 tkm jälkeen takuuseen vaihdetut poikittaiset takatukivarret ja etupenkkiä siirrettäessä joskus syttyvä airbagin valo. Pientä narinaa tukivarret piti kylmänä.
Jarrut ravistivat ajoittain, mutta homma korjaantui aina parilla reippaalla jarrutuksella. Ilmeisesti levyihin pesiytyi rauhallisemmassa ajossa kuonaa, joka sitten lähti pois.

Muuten toimi kuin kello. Mutta katso toki myös GT 3,2:ia, niissä kun on vakiona isommat jarrut, mitä 2004 vanhemmissa GTA:ssa ei ole. Ja GT on kai suorempi kilpailija 330 kupeelle kuin perhesedan.

Avatar
HANU
Viestit: 1234
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Itselläni ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa 156 GTA:sta. Mielettömän hieno moottori ja ohjaus. Etujarrulevyjä omassa autossani vaihdettiin 13000 km:n aikana neljä kertaa ja viidennellä kerralla omaan piikkiin Brembon rei`itetyt ja EBC:n punaiset palat. Tosin jarrulevyjen kieroutumiseen vaikutti noin 3000 km rata-ajoa. KW:n alustan kun laittaa alle niin sen jälkeen on oiva peli. Suorituskyky on huima vakioautoksi ja ne pitävät paikkansa, kokeiltu on.
Suosittelen GTA:ta tahi sitten suoraan E46 M3:een.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Sassicaia kirjoitti:Mutta katso toki myös GT 3,2:ia, niissä kun on vakiona isommat jarrut, mitä 2004 vanhemmissa GTA:ssa ei ole. Ja GT on kai suorempi kilpailija 330 kupeelle kuin perhesedan.


Omaa silmää miellyttää GTA enemmän :)

0-80tkm ajettu on hakusessa, saa tarjota privaan.
Tallissa Alfan mentävä aukko

Vastaa Viestiin