Kaasarin solenoidi systeemi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
miki
Viestit: 100
Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81
Paikkakunta: Joensuu

Kaasarin solenoidi systeemi

Viesti Kirjoittaja miki »

Moro vaan kaikille, Alfaa ei ole ollut alla vähään aikaan mutta tulipahan yks juttu mieleen mitä on pitänyt kysyä moneenkin otteeseen. Eli tällainen pähkinä purtavaksi:

Edesmenneen Alfetan kaasareissa oli solenoidimutikka jonka tarkoituksena oli nostaa koneen kierroksia jonnekin 1500-2000 tienoille. Systeemin oli tarkoitus toimia kytkinpoljinta painettaessa ja tietyn vaihteen ollessa päällä (tai vapaalla).
Kytkentäkaavion mukaan vaihdelaatikossa olisi pitänyt olla kytkin tälle systeemille, mutta tässä oli vain pakkivalon kytkin jonka viereen johdot tulivat.
Kytkinpolkimella oli samanlainen kytkin kuin jarruvalolla.

Onko hajua mikä idea tässä on ollut, muissa autoissa moista ei ole tullut vastaan.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4880
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itsellä oli sama systeemi Alfetassa. Ajattelin silloin että olisi ollut mahdollisen ilmastoinnin varalta. Eli vaihteen ollessa vapaalla tai kytkimen pohjassa painettaisiin sen solenoidin avulla hieman kaasua että kierrokset eivät laskisi liian alas.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin