Pyyhkijän sulat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Al Pappa
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Syys 2004, 22:20
Paikkakunta: Jkl

Pyyhkijän sulat

Viesti Kirjoittaja Al Pappa »

Olin tuossa viikolla tienpäällä liki tuhannen kilometriä ja kelit oli mitä oli.
Kävi "hermon päälle" kuskin puoleisen pyyhkijän louskutus. Välillä pyyhin pyyhki ihan äänettä, mutta välillä taas ääni oli melkoinen. Kulkine on 156 -03 ja sulat vaihdettiin (alkuperäiset DA:sta) kesällä. Onko muilla samoja "ropleemia" ollut ?
Hiljenisiköhän, jos vaihtaisi Valeon X-TRM- sulat, onko kukaan testannut kyseisiä pyyhkimiä ?
"pappa-alfisti"

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Kokeile vaikka hakua sanalla Valeo

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=6 ... ight=valeo

Mullakin on ja olen tosi tyytyväinen.

Al Pappa
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Syys 2004, 22:20
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Al Pappa »

Kyllä nämä alkuperäiset pyyhkivät ihan hyvin, mutta se kolina ja louskutus, varsinkin kuskin puoleinen ääntelee tosi pahasti yläasennossa suuntaa vaihtaessa. Eli siihen tautiin voisi Valeoita kokeilla.
"pappa-alfisti"

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Tåsta on ollut jo aiemminkin juttua .

Mulla oli ko sulat 156:ssa ja vaimolla 147:ssa ja on kyllä paljon paremmat kuin originaalit .

159:ssä onkin sitten jo vakiona uudenlaiset.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pyyhkijän sulat

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Al Pappa kirjoitti: Hiljenisiköhän, jos vaihtaisi Valeon X-TRM- sulat, onko kukaan testannut kyseisiä pyyhkimiä ?
Omassa kinnerissä ollut Valeon X-TRM- sulat lokakuusta 2004. Hyvin pyyhkii edelleen eikä pidä ääntä.

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Re: Pyyhkijän sulat

Viesti Kirjoittaja Campari »

Al Pappa kirjoitti:Onko muilla samoja "ropleemia" ollut ?
Hiljenisiköhän, jos vaihtaisi Valeon X-TRM- sulat, onko kukaan testannut kyseisiä pyyhkimiä ?
Joo, sama ongelma oli, vaihdoin alkuvuodesta SWF (tjsp)-merkkisen, Valeon tyyppinen, mutta halvempi, kuskin puolelle. Hyvin pyyhkii, eikä klonksu.
Tämä on siis sellainen joustava "selkärangaton" ja painautuu hyvin kiinni lasiin. Ainakin Motonetistä näitäkin voi ostaa.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Kannattaa tarkistaa löytyykö Hellan valikoimista oikeaa kokoa. Hinta on huomattavasti edullisempi kuin Valeoissa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

AC Delcolta saa myös noita rungottomia kumeja, ovat hiukan edullisempia kuin Valeo tai Bosch. Sellaisia ajattelin itse kokeilla kun tulee ajankohtaiseksi. Ainakin Motonet myy niitä.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Mulla on ollut samat alkuperäiset sulat 156:ssa jo kolme ja puoli vuotta ja edelleen ne vaan pyyhkivät hyvin. Merkillistä...

Toinen juttu kokonaan on se, että tässä ajassa mulla on mennyt rikki kaksi kappaletta pyyhkijänmoottoreita. Rikkimenolla tarkoitan sitä, että moottori rupeaa pitämään ääntä. Tosin olen fuskannut moottorin uusimisessa niin, että olen ostanut Fiatin (oliskohan ollut Tipon) moottorin tarvikeliikkeestä (Sen hinta kun oli muistaakseni noin neljännes alkuperäisen hinnasta.) ja vaihtanut siihen Alfan ohjainyksikön. (Alfassa tihkuasentoja on monta, ko. Fiatissa vain yksi.) Itse moottori on nimittäin täysin sama. Alunperin mua viehätti Alfassani pyyhkijöiden totaalinen äänettömyys. Nykyään pyyhkijät eivät sitä valitettavasti enää ole.

Mutta kuten sanottu: Alkuperäiset sulat kyllä kestävät erinomaisesti!

Avatar
jiibee
Viestit: 117
Liittynyt: 09 Loka 2003, 02:40
Car(s): 156 JTS 2.0 -03, Sprint QV 1.5 -87, Fiat Croma ie 20 -90
Paikkakunta: Loimaa

Re: Pyyhkijän sulat

Viesti Kirjoittaja jiibee »

Al Pappa kirjoitti:..Kävi "hermon päälle" kuskin puoleisen pyyhkijän louskutus.
Sama louskutus oli kans kun pyyhin lähti takaisin, käytössä on Valeo X-Trm sulat. Sulan keskiosassa oleva kiinnityshärdelli kolautti lasiin kun sulka kääntyi paluumatkalle. Itse korjasin ongelman kiertämällä sulan vartta päinvastaiseen suuntaan, sulan asento lasiin nähden muuttui ja louskutus loppui. Käytin vääntämisessä kahta jakaria, kokeilemalla löytyi oikea asento.

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Itselläni on Boschin 'selkärangattomat' ja ongelmana niiden kanssa on että pissapojan vesisuihku tyssää sulkaan ja ei siten pääse lasin yläosaan ollenkaan. Onko Valeossa lyhyempi tuo spoileri vai onko muilla niiden kanssa samaa ropleemaa?

Avatar
jiibee
Viestit: 117
Liittynyt: 09 Loka 2003, 02:40
Car(s): 156 JTS 2.0 -03, Sprint QV 1.5 -87, Fiat Croma ie 20 -90
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja jiibee »

Ei ole Valeoissa spoileria, ainakaan vuosi sitten hankituissa.

Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Mulla on kyllä negatiivista sanottavaa noihin valeoihin: Kuskin puolen pyyhin ei pyyhi tasaisesti. Toinen puoli pyyhkijästä on ilmassa alapäässä ja toinen sitten ilmassa pyyhkimen ollessa yläasennossa. Oon yrittäny väännellä pyyhintä ja ruiskuttaa silikonia niveleen, mut ei näytä auttavan. Loska näyttää tarttuvan valeoihin myös helpommin kuin boschin vastaaviin.

Mä suosittelen boschia. (siis sellasta rangatonta).

(Pienet on kyllä tällä kertaa valitukset ;) )

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Mulla hyppii kuskinpuolen pyyhkijä kun se tulee ylöspäin. Varmaankin se kulma päin helvettiä?
hevoinen

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jaskas kirjoitti:Mulla on kyllä negatiivista sanottavaa noihin valeoihin: Kuskin puolen pyyhin ei pyyhi tasaisesti. Toinen puoli pyyhkijästä on ilmassa alapäässä ja toinen sitten ilmassa pyyhkimen ollessa yläasennossa.
ja varmasti on oikeat sulat tai ei ole mennyt kuskin ja apparin sulat sekasin?
kuulostaa niin oudolta tai sitten niissä on joku valmistusvika. Omasta puolesta suosittelen noita sulkia yli vuoden ollu ja hyvin on toiminut
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Valeon xtremet ja turvaurat lasissa, Buenoo :wink: Ei pidä mitään ääntä ja pyyhkii hyvin.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Cotson kirjoitti:Itselläni on Boschin 'selkärangattomat' ja ongelmana niiden kanssa on että pissapojan vesisuihku tyssää sulkaan ja ei siten pääse lasin yläosaan ollenkaan. Onko Valeossa lyhyempi tuo spoileri vai onko muilla niiden kanssa samaa ropleemaa?
Säädä suihkua ylemmäs? Siinä on ruuvi siinä suuttimen kyljessä. Sellainen varoituksen sana tosin että yksi aste ruuvarilla vastaa 15cm tuulilasilla :silly:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Täältä kanssa yksi vastaääni Valeo X-TRM:eille. Muutaman kuukauden ovat olleet käytössä, monta kertaa niitä on saanut herkistellä ja säätää että pyyhkisivät tasaisesti, ja nyt jättävät jo likaisen kalvon lasin pintaan vaikka mitä tekisi. Ja tuo pissapoikaongelma niissä on myös - lasille tulee nestettä lähinnä kun sulat ovat yläasennossa. Taidan kokeilla jotain muuta ensi kerralla. Tosin ensi hätään voisi kokeilla tuota suuttimen säätämistä myös.

Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Kyllä sen suihkun saa kohdalleen niin valeoilla kuin boscheillakin, helppoa se ei todellakaan ole.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

sami_r kirjoitti:Täältä kanssa yksi vastaääni Valeo X-TRM:eille. Muutaman kuukauden ovat olleet käytössä, monta kertaa niitä on saanut herkistellä ja säätää että pyyhkisivät tasaisesti, ja nyt jättävät jo likaisen kalvon lasin pintaan vaikka mitä tekisi. Ja tuo pissapoikaongelma niissä on myös - lasille tulee nestettä lähinnä kun sulat ovat yläasennossa. Taidan kokeilla jotain muuta ensi kerralla. Tosin ensi hätään voisi kokeilla tuota suuttimen säätämistä myös.
Oletteko huomanneet poistaa varresta normaalin sulan tuen (muovia), joka estää rangattoman sulan vapaan liikkumisen. Se tuki on varressa oleva muovi- "haarukka". Irti vaan vaikka taisi lähteä vain paloina.

Vastaa Viestiin