Deltan vaihtoautojen pyyntihintalogiikasta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Deltan vaihtoautojen pyyntihintalogiikasta

Viesti Kirjoittaja tzrp »

Hetken olen tässä ihmetellyt Deltan (ja miksei muidenkin merkkiliikkeiden) logiikkaa koeajo- ja vaihtoautojen, siis jokseenkin uudenkarheiden yksilöiden hinnoittelua. Vaikkapa nyt tuollainen 15tkm ajettu rassi. Takuulla on saanut saatananmoista tykitystä osakseen monenlaisissa käsissä koeajolenkeillä pitkin motareita ja hiekkateitä - oma auto kun ei ole kyseessä. Pyyntihinta on kuitenkin kuin uuden, joskus jopa ylikin.

Eli mikä logiikka? Onko siinä autoliikkeellä tinkivaraa valmiiksi mukana? Vai pelataanko uusien autojen pitkillä jonotusajoilla – vaihdokin saa saman tien mukaan? Revitäänkö pitkän takuuajan katteet tuosta?

Hämmentävää...

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

Lisävarusteet monesti nostaa auton ovh. hintaa useita tuhansia euroja. Ne vaikuttavat vielä noin uusissa autoissa.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Pyysin tässä taannoin piruuttani tarjouksen noin 8000 km ajetusta 159:stä. Tarjouslaskelmassa oli tylysti lisätty auton (kalliiseen) pyyntihintaan metalliväri 600€ (tjsp) ja toimituskulut 600€!

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Re: Deltan vaihtoautojen pyyntihintalogiikasta

Viesti Kirjoittaja Have »

tzrp kirjoitti: Eli mikä logiikka?
Hämmentävää...
Eikös ne hinnoitella korkealle estämään, tai ainakin hidastamaan, yksityisten harjoittama uudenkarheiden käytettyjen autojen tuonti ulkomailta? Verotusarvothan saadaan vastaavien autojen pyyntihinnoista markkinoilla.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Esim Teltan tapauksessa, joka on myös maahantuoja, on heidän intressien mukaista pitää "uusien" käytettyjen pyyntihinnat liioitellun korkeana. Tämä vaikuttaa harmaatuotujen vastaavien autojen veropäätöksiin, jolloin uusien (teltan maahantuomien ja myymien) autojen myynti ei kärsi.

Niin kauan, kun autoliikkeet saavat päättää paljonko harmaatuoduista autoista peritään veroa, homma toimii samaan malliin.
VMP

Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja tzrp »

Kyllä, toki käytettyjen hintoja halutaan pitää ylhäällä juuri tuon maahantuontiproblematiikan vuoksi. Nyt kun hinnat lasketaan hämärästi vielä joistan Grey-Henin salaisista kaavoista, niin bilikan "yleinen arvo" vaikuttaa, vaikka olisi pyllystä revitty.

Mutta kun tässä hieman yritän vääntää ihan tosissaankin vaihtokauppaa, niin silti pysyy yltiökorkea pyyntihinta, ja hyvityshinta vanhasta rassista aivan hölmö. Eli mene ja tiedä...

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Itse sain huomattavasti paremman hyvityksen vanhasta Alfasta Tampereen deltasta, kuin mitä Helsingin Deltojen ylimieliset länkyttäjät olisivat maksaneet. Sain 3000€ enemmän, kuin mitä autostani maksoin, kun ostin sen Biliasta vähän aiemmin, siis hyvitystä toki vain, mutta kuitenkin: eikä kyse ollut isosta välirahasta.

Vastaa Viestiin