Leuto keli

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Leuto keli

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Kotomittarissa -27 ja alfan mittari jököttää -20. Onkohan ne italiassa aatelleet, ettei kukaan tuon kylmemmässä ajele? Onko tämäkin ominaisuus, jolle ei voi mitään?
Muutoin auto käy ja kukkuu tulipalopakkasista huolimatta.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jep... sen anturin (vanhanajana elohopea mittari) ainekset jäätyy -20C :lol:

Eipä oo ollu -20C pakkasia täällä vielä (aamulla oli -17C) niin en oikein tiedä :roll: [/code]
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

täällä pohjoispohjanmaalla -30C näyttää elohopea ja äsken pihalla käydessä tuntui siltä että kusikin jäätyy kaarelle.... :wink:
kohta pitäisi lähteä ajelemaan superilla tallille, onhan tuo kuitenkin ollut koko yön lämmityksessä, no jospa sitä tänään saisi tuon heikalta tulleen termostaatin vaihdettua toimivaan..

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

-30 on täälläkin elohopeassa ja Alfan mittari näyttää -27 astetta. Kohtalaisen kankeaa on ajaminen ensikilometreillä ja hitaanlaista on lämpeneminen, mutta matka taittuu ja autossa silti tarkenee. Kyllä tuolla riisselillä näköjään pärjää ilman lisälämppäriäkin :)
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Kotilämpömittari näytti aamulla toihin lähtiessä -24,8C ja GTA:n mittari -24,5C eli aika hyvin näyttivät stemmaavan keskenään.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: Leuto keli

Viesti Kirjoittaja MKT »

Antieko kirjoitti:Kotomittarissa -27 ja alfan mittari jököttää -20. Onkohan ne italiassa aatelleet, ettei kukaan tuon kylmemmässä ajele? Onko tämäkin ominaisuus, jolle ei voi mitään?
Muutoin auto käy ja kukkuu tulipalopakkasista huolimatta.
Alkupään 156ssa on juuri noin eli -20'C on kylmin luku mitä se näyttää. Viimeistään "boseliftatussa" eli pre2002-mallisissa asteikkoa on ulotettu alemmas.

Ihmeellinen ominaisuus sillä samanikäisessä 166ssa saa todistetusti kylmemmät kuin -30'C lukemat tauluun eli tehtaalla oli tiedossa jo tuolloin että pakkasta voi olla enemmänkin.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Portin kanssa melkein naapureita ollaan, niin lämpölukematkin täsmää. Kyseisestä lämpötilasta työkulkineen käyntiin saanti oli hieman vaivalloista.
VAG-konsernin suunnittelema tuliterä common-rail diesel piti houkutella starttia pyörittämällä käyntiin. Nimenomaan niin, että kone oli jo olevinaan käynnissä, mutta startilla piti avittaa kierroksia, ennenkuin jaksoi jkäydä normaalia tyhjäkäyntiä, muuten stumppasi laakista.

Joo, kyllähäm siinä Eberpächer kuuluu varustukseen, mutta se kun on tehtaalta lähtien viallinen, eikä pelaa ajastuksella, joten käyntiin raapiminen teki hyvää. No onneksi menee remonttiin torstaina.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Teeäs
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Elo 2003, 20:35
Car(s): 75TS,156V6,156JTD16v,Alfetta GT,145JTD
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Teeäs »

Aamulla -29C, hyvin lähti Thema käyntiin vaikka lohkista ei ole ja letkulämppäri ei toimi...kuskin ovea sai tosin pidellä kiinni ensimmäiset pari kilometriä :)

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

onneksi on turvavyö keksitty, on tuo tielle tipahtamisen riski oikealle kääntyessä on aika minimaalinen... :lol:

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Pakasta näyttäis olevan 23 aestetta Pohjanmaalla. No onneks alfa seisoo huollossa hallissa. :roll:

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Eipä tuo mittari täällä etelässä näytä kuin -15. Kävin äsken pesettämässä 166:n ja vasen takaovi perhana vetäs jäähän, täytyy ilalla kotona yrittää sulatella vaikka vaimon hiustenkuivaajalla.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

-19 astetta täälläpäin (by Windows vista), Alfa sanoo myös -19 astetta. Aamulla oli auto vähän kohmeessa kun piti töihin lähteä...
Ammattina autokauppa

Avatar
Knight
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 20:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Knight »

-30,7 näytti mittari kotona aamulla. Alfan mittari tapasi näyttää noin +4 astetta liikaa. Fiiun mittarissa -30, hyvin "hörähti".

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

33 oli pakkasta klo 9 aamulla. Eipä tullut tarkistettua mitä 156:n mittari olisi näyttänyt.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Täällä etelän lämmössä ei aamulla ollut kuin parikymppää pakkasta. Autoja on kaksi ja tolppapaikkoja yksi, joten narun nokkaan pääsi Artsa, joka ei varmasti muuten olisi enää käynnistynyt. On nimittäin ilmeisen alkuperäinen akku vuodelta -98.

Riesa kyllä räjähti käymään ilman lämmitystäkin, tosin vähän hitaastihan se startti jo pyöri. Asian varmistamiseksi siihen tosin vaihdettiin eilen illalla tulpat, tai siis vaimoke vaihtoi, itse katselin korjaamopäällikkönä vierestä ja lauoin "viisaita" neuvoja. Hyvin näkyy koulutus menevän perille.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Asian varmistamiseksi siihen tosin vaihdettiin eilen illalla tulpat, tai siis vaimoke vaihtoi, itse katselin korjaamopäällikkönä vierestä
No nyt alkaa olemaan asiallista meininkiä!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jep. Harmi että valkoinen kypärä tuli jätettyä edellisen firman tiskille.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

-27 Tampereella koti-ikkunassa...Kottero lähti käymään hyvin mutta kas ihmettä kuskin ovi ei auennut... :lol:

Lukitusnuppi nousee ja laskee kauko-ohjauksella mutta ei ihan tarpeeksi, ovi on lukittuna, avaimella kun kääntelee useemman kerran ees taas niin luovutti ja aukes, onkohan vipumekanismin päällä jotain ylimäärästä tai sitten joku mystinen lämpötila-ero juttu, on tehnyt tätä sillon tällön pakkasten kiristyessa, mikään muu ovi ei koskaan kiukuttele.. :roll:

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Kytkin oli 'jäässä' eli palautti hitaasti, normaalin rajoissa kun ajaa n.-8 tallista -25 pakkasessa? muutamia kilsoja menee että normalisoituu, kytkinneste liian 'vetistä'?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:...vaihdettiin eilen illalla tulpat, tai siis vaimoke vaihtoi,...
Pahasti OT ottaen huomioon ketjun otsakkeen, mutta...Miten tuo muka onnistuu ? Mun vaimo ei nykyään avaa edes kaljatölkkiä itse. Kuulemma kynnet kärsivät :crazyeyes:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No jotakuinkin näin:

- Riesa lähtee tosi huonosti aamuisin käyntiin.
- Jaa, no siihen kannattaisi varmaan vaihtaa tulpat. Sano varaosasetälle "tulpat -91 Sierra 1.6i CVH:hon" niin tulee oikeat kynttelit. Voin sitten katsella vierestä kun pistät ne kiinni.
- Ööö... Osaanko mä vaihtaa ne?
- Osaat.

*henkseleiden pauketta*
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

CVH Sierra on melko harvinainen laite.. :wink:

tulevaa keräilyarvoa.. :lol:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tulevaa viemäriputkea se on. Samalla lailla molemmat hyytyvät pakkasessa. (off-topic-pelastus)
- Epäkelpokeräilijä -

GTV2.0
Viestit: 38
Liittynyt: 14 Heinä 2003, 07:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

GTV 2.0 916 termari

Viesti Kirjoittaja GTV2.0 »

Lämmöt "roikkuu" noin 75 asteessa ja "mamma" palelee. Akkukin tietenkin sippas heti ensimmäisillä pakkasilla, no se on toinen tarina.

Olisko jollain tietoa varaosafirmasta/nettiosoitteesta, mistä saisi Alfa GTV:n 916 termostaatin halvemmalla kuin tuo (kuulemma) Delta Auton 170 euroa. Tuleepi mukana noin kolmannes moottorista :crazyeyes:

pomeko
Viestit: 188
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 13:04
Paikkakunta: Forssa

kylymää

Viesti Kirjoittaja pomeko »

Forssassa "lämpötila" aamulla -24. alfan mittari tosiaan näyttää vaan 20:iin asti.....
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....

heimo
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Huhti 2006, 19:44

Re: kylymää

Viesti Kirjoittaja heimo »

Ei tunnu pakkaset haittaavan 159:iä. Hyvin lähtee käyntiin ja lämmöt riittää jo alkumatkasta ilman lisälämmittimiä.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

[quote="Pasi"]Jep... sen anturin (vanhanajana elohopea mittari) ainekset jäätyy -20C :lol:

Taitaa olla uus versio jutusta, jossa ylikersantti piti alokkaille sääoppituntia ja mainitsi veden kiehumispisteeksi 90 astetta. Yksi alokas epäili asiaa. Ylikessu lupasi selvittää asiaa. Seuraavalla sääoppitunnilla hän sitten ilmoitti, että alokas olikin oikeassa. 100 astettahan se veden kiehumispite on. Se 90 astettahan olikin suorakulma!

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

No tänään oli vähän alku kankeutta - auto seisoi eilisen päivän 25 - 30 pakkasessa, kun käytiin kaverin Avensiksella Kuopiossa - näky muuten paljon Alfoja liikenteessä. Avensiksen mittari näytti 30 asteeseen asti sen jälkeen tuli viivoja .

Vaimon Sele kuulemma pomputtaa vaihteen vapaalle N heti kun lakkaa painamasta kaasua - Delta saa taas hommia jahka heräävät.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Kangasala 0700 pakasta -34,5 astetta, Audi nakun mittarin mukaan, eberi huutaa armoo mutta onneksi GTV lepää lämpöisessä tallissa odottamassa ihmisten ilmoja :-D
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Itte kirjoitin:
Vaimon Sele kuulemma pomputtaa vaihteen vapaalle N heti kun lakkaa painamasta kaasua
Vaimo oppi juuri puhelinetäopetuksena käyttämään ratin kytkimiä Selessään - toimii.

Lienee jotain säätöhäikkää tai sähkövikaa tossa City automaatin puolella.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: GTV 2.0 916 termari

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

GTV2.0 kirjoitti:Olisko jollain tietoa varaosafirmasta/nettiosoitteesta, mistä saisi Alfa GTV:n 916 termostaatin halvemmalla kuin tuo (kuulemma) Delta Auton 170 euroa. Tuleepi mukana noin kolmannes moottorista :crazyeyes:
Esim. täältä.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Hämeenlinnassa n.9.20 -34 ja yöllä scanian mittarissa jotain suuntaa antavana -33 ( 1.00-2.00) tre-hml välillä..

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Bokserikin pitää melkoisia ääniä, kun sen tuolta heläyttää käyntiin... :? Yöllä oli ollut -31 raatia pakkasta...

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Tuli vissiin JTS:n pakkasraja vastaan, -36c aamulla ja kärry sanoi vou...vou......vou.......... ja vou. Siihen jäi.

Milläs tonkin metallikasan tossa pihalla lämmität, lohkolämppärikään ei tunnu auttavan enää. Akkua vois koittaa ladata/lämmittää, jos vaikka väkisin sitten.

Kesää odotellessa... vieläkin -32c varjossa.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Vuosi sitten mittari näytti jotain -38'C ja Land Cruiserin molemmat akut jäätyi ja lähin pistorasia 50m päässä.. :D akut sisälle yöks ja lataukseen. Hyvin ottivat virtaa vielä vastaan ja toimivatkin kesään asti kunnes auto meni myyntiin. On muuten vittumaista tehdä tommosta pientäkin fiksailua pimeässä ja ilman hanskoja, kun lämpötila menee alle -25'C.. :roll:
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Hyvä keino viimeisiään vetelevän akun herättämiseksi kovalla pakkasella on laittaa esimerkiksi litran pakastepussiin kuumaa vetta ja tämä pussi sitten hetkeksi akun päälle napojen väliin - kohta pyörittää niin ettei mitään :lol:

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Ilosesti hörähti alfa käyntiin vaikka oli ollu yön 30 asteen pakkasessa. Ei sähkötolppia eikä mitään mahdollisuuksia lämmittää autoa. Sisällä tosin on vara-akku aina latauksilla. :mrgreen:

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Kohta pitäis lähteä kauppareissulle, ja sitten nähdään minkälaisella kilinällä ja kolinalla tuo auto tuosta kadunvarresta liikkeellee lähtee.
Mutta hälytin ainakin tuntuu herkistyvän näillä pakkasilla. :? Joku hiukankin pakoputkivammainen ajelee siitä ohi, niin seurauksena on välittömästi puolen minuutin protesti. :shock:

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Campari kirjoitti:Tuli vissiin JTS:n pakkasraja vastaan, -36c aamulla ja kärry sanoi vou...vou......vou.......... ja vou. Siihen jäi.
Huh huh, toivottavasti ei ole ominaisuus :-) Täällä ollut nyt parina aamuna -31C ja vielä on lähtenyt kuin palmun alta. -32C taisi olla kylmin missä TS:llä pitempää matkaa ajelin.

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

sami_r kirjoitti:
Campari kirjoitti:Tuli vissiin JTS:n pakkasraja vastaan, -36c aamulla ja kärry sanoi vou...vou......vou.......... ja vou. Siihen jäi.
Huh huh, toivottavasti ei ole ominaisuus :-) Täällä ollut nyt parina aamuna -31C ja vielä on lähtenyt kuin palmun alta. -32C taisi olla kylmin missä TS:llä pitempää matkaa ajelin.
Ei varmaankaan. Lämmitin ja latasin akkua, niin lähtihän se, tosin ääni ei ollut mitään lastenkuunnelmaa alkusekunneilla.
Kiitos vaan aiemmalle postittajalle vesipussivinkistä, ei tarvinnut puhallinta viritellä. Tosin laitoin minigripit vielä toisen pussin sisään varmuuden vuoksi, ei ole kiva jos roiskahtaa tässä pakkasessa pari litraa vettä sähkövehkeitten päälle. Tuota JTS:n akkua kun ei viitsi huvikseen irroitella muutenkaan sen kaapelihärdellin takia.
Ei siis muuta vikaa toistaiseksi, kuin akun huono virranantokyky kylmässä. Ei ihan kauhea yllätys...

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
Oleino
Viestit: 1949
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Nyt alkaa olla jo maailmanlopun merkkejä ilmassa. Lada ei käynnisty. :crazyeyes: Seuraavaksi varmaan lapset kuolee kehtoihinsa ja linnut putoavat taivaalta. :evil:
Tein itse - säästin

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Kyllä Lada käynnistyy, ainakin meillä :-D

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Aamulla 5.30 -28C tervakoskella ja vanette jossa ei ole lohkolämmitintä 8) jäi noin kymmenennellä starttauksella käyntiin asti, juuri kun alkoi akku vetelemään viimeisiään.... Täytyy varmaan yrittää jatkossa tuota Alfissimon keinoa eli sahata startilla vauhtia kunnes jaksaa käydä :mrgreen:

Avatar
Lucas
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Loka 2006, 12:14
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Lucas »

Lahti -28 ja löysin firman rikkinäisen tolpan ....
No töistä lähti vielä mutta seuraava päivä vouvouvou ja siihen jäi gtv.
Ei taida kuudessa kilometrissä akku latautua .
Piti ostaa akkulaturi ja taas mennään.

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

HEH! Katsoin illalla että on autossa lohkarin johdot kiinni ei mitään ku kellosta vaan lämmitys päälle kello 04:00. Lähdin hiukan ennen seitsemää ja ihmettelin kuis auton ikkunat voi olla umpijäässä, noh tietenkin unohdin laittaa johdon toisenpään seinään... :evil:

Ohjaustehostin huusi kuolemaa muuten ei koneesta erikoisempia hälyääniä pakkasta -28,3
Kyllä hiukan hirvitti/säälitti repiä vanhaa autoa käymään.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

-32 astetta tänä aamuna ikkunassa ja Kangasalla -34 työmatkan varrella...ainakin bakteerit kuolee... :-D

Auto lähti käymään hyvin ja tehostin huusi aikansa, ei muutoin ongelmia, nyt ei enää 90 asteen termarilla jaksa nostaa 90 asteeseen lämpöjä vaan jää johkin 80 paikkeille, alkaa termarikin olla jo iäkäs...

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Työkaverilla (pomolla) on vanhempi 156 V6, joka oli seissyt pari päivää parkkiksella ilman liekaa ja lumikasan alla. Kaveri meni epäillen käynnistelemään, viereisessä Mersussa istuskeli vanhempi herra, joka virnuili kaverilleni. Työkaveri kopisteli lumet ovesta ja istui punaisille, jäisille nahkapenkeille ja höräytti Alfan ekalla käyntiin. Ei meinannut uskoa Mese-mies, eikä työkaverikaan. Onpahan ainakin yksi punaniskamesemies saatu hiljaiseksi Alfalla. :wink:

heimo
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Huhti 2006, 19:44

Viesti Kirjoittaja heimo »

Anthon kirjoitti:Työkaverilla (pomolla) on vanhempi 156 V6, joka oli seissyt pari päivää parkkiksella ilman liekaa ja lumikasan alla. Kaveri meni epäillen käynnistelemään, viereisessä Mersussa istuskeli vanhempi herra, joka virnuili kaverilleni. Työkaveri kopisteli lumet ovesta ja istui punaisille, jäisille nahkapenkeille ja höräytti Alfan ekalla käyntiin. Ei meinannut uskoa Mese-mies, eikä työkaverikaan. Onpahan ainakin yksi punaniskamesemies saatu hiljaiseksi Alfalla. :wink:
Tuo on hyvä meininki. "Eihän ne Italian ihmeet täällä pohjolassa toimi".

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Tänään oli työpaikan 12 auton rivistä tolppien sulakkeet palanu ja kaikki autot nökötti 8h ilman lämmitystä. Sinne jäi yhteensä 4 autoa..vou vou vooouuu. Alfa ei ollut yksi niistä :wink:

edit. Pakkaslukemat aamulla -32, klo. 12 -27 ja neljän aikaan -26.
Kohtuu kylmää siis.
Viimeksi muokannut Janne, 07 Helmi 2007, 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kahdella työkaverilla jäi työpäivä väliin...

1x Mersu vm. 05 -> starttasi, mutta sammui noin 1km ajon jälkeen eikä suostunut lähtee enää käyntiin
1x Nissan Primera vm. 05 -> Ei startannut...


1x Alfa -> 16h noin -15C - -23C pakkasessa, ei ongelmia :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vastaa Viestiin