156 V6 termostaatin vaihto!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
voldemar
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 16:17
Paikkakunta: Pori
Viesti:

156 V6 termostaatin vaihto!

Viesti Kirjoittaja voldemar »

Eli tarvis varmaa termari vaihtoo joten hintoja kaipailisin, niin ja auto on toi 156 2,5 v6 ja vuosimailli -98
Ässät!

kawabata
Viestit: 40
Liittynyt: 13 Tammi 2005, 22:32
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kawabata »

Noin 50e tarvikeliikkeestä muista tiiviste mukaan.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

muukkonen lähetteli tiivisteineen termarin hintaan 60 eekkerii.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Jep. Kuuskymppiä taisin itsekin maksaa paikallisessa liikkeessä. Eikä kannata sitten jättää sitä laatikkoa takajalkatilaan lapsen potkittavaksi... :oops: Helposti hajoavaa materiaalia se tiiviste. No, pahviaskartelulla tuosta selvisi.

pomeko
Viestit: 188
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 13:04
Paikkakunta: Forssa

heikalta

Viesti Kirjoittaja pomeko »

heikalta halvalla :-D www.heikka.fi
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: heikalta

Viesti Kirjoittaja alfista »

pomeko kirjoitti:heikalta halvalla :-D www.heikka.fi
Kohtuulliset hinnat, hienoa. Toivottavasti valittu linja pitää.

Avatar
enial
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 20:45
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja enial »

Teltta-autossa olis 120€ termostaatti + 120€ työt!

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

enial kirjoitti:Teltta-autossa olis 120€ termostaatti + 120€ työt!
Täh, mulle sanottiin, ku soitin sinne, että V6:n termostaatti pelkästään on 244e!! :D Muukkoselta tuli postikuluineen 69e:llä termostaatti ja tiiviste sitte loppupeleissä =)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Avatar
Maunu
Viestit: 3486
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ilmari Mäkinen Oy myi mulle termarin, en muista tarkalleen mitä maksoi mutta olisiko ollut jotain 60-70e
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Jeppaa kirjoitti:Muukkoselta tuli postikuluineen 69e:llä termostaatti ja tiiviste sitte loppupeleissä =)
Onko ne sulle alella myyneet vai onko Lpr lähempänä Ähtävää? Kyllä mulle maksoi halvimmalla kuljetusvaihtoehdolla (ennakkomaksu+postitus) 76,64€ :?

Ei sillä, on tuokin "hieman" teltta-autoa halvempaa
Ayrton Senna da Silva forever

Hukka
Viestit: 65
Liittynyt: 02 Loka 2005, 12:59
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Hukka »

enial kirjoitti:Teltta-autossa olis 120€ termostaatti + 120€ työt!
Kullattuja.. pakko olla!!

Paljos siellä on tuntihinta työlle..? Ja kauanko menee termarin vaihtoon...?

En tiedä miten hankalasti se on 156:een sijoitettu tai minkälainen homma mutta ei se missään muussakaan ole tuntia vienyt (edes laiskotellen ja tupakkatauon kera).

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

^ Kyllä vei. 33:ssa on tosi kivassa paikassa.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Hukka
Viestit: 65
Liittynyt: 02 Loka 2005, 12:59
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Hukka »

En usko siltikään että se voi kestää tuntia, jos se konehuoneessa on.... :-D

Toisaalta... (vähän OT)

Aikanaan vanhassa mersussa oli käsijarru jumissa. Itse availin sen kesäloman aikana mökillä hiekanpäällä niillä työkaluilla joita takakontista löytyi. Revin osat irti käsijarruvaijereita myöten, totesin niiden olevan jumissa.Putsasin osat ja laitoin takaisin nippuun, koska uusia osia ei ollut. Aikaa meni ~5 tuntia.

Noh, kun palasin ihmisten ilmoille niin enpä jaksanut enää itse laittaa vaan vein auton paikalliselle nyrkkipaja/huoltamolle uusien osien kanssa. En kysynyt arviota kauan menee koska eihän siinä voi mennä kauaa kun kaikki on ihan vasta irroiteltu.

Kunhan auton kävin hakemassa niin tuntitöitä 7 kpl. *** Totesin jälleen kerran miksi itse autoni korjaan ***

Nimim. Melkein arvostan "ammattilaista"

P.S Selitys työn kestoon oli että osat oli kamalan kovasti kiinni.. vastaväitteet ei auttanut.

edit:typo

Avatar
Tommi_80
Viestit: 127
Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi_80 »

Hukka kirjoitti:
enial kirjoitti:Teltta-autossa olis 120€ termostaatti + 120€ työt!
Ja kauanko menee termarin vaihtoon...?

En tiedä miten hankalasti se on 156:een sijoitettu tai minkälainen homma mutta ei se missään muussakaan ole tuntia vienyt (edes laiskotellen ja tupakkatauon kera).
Luultavasti olet jo termarin vaihtanut tai vaihdatuttanut.
Itse vaihdoin 2.5V6seen juuri viikonloppuna termarin ja aikaa kului melkein 15 minuuttia.. siitäkin suurinosa siihen kun etsin sopivia työkaluja.

Mitään suurta ei tartte purkaa konehuoneesta että termariin pääsee käsiksi. Sehän näkyy käytännössä kun avaa konepellin :-D

Älkää nyt hyvät ihmiset maksako tollasia summia ihan pikku hommasta.

mayhem
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Kesä 2008, 16:41
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja mayhem »

pitäs nesteet ja temu vaihtaa nyt viikonloppuna.Onko haittaa jos laittaa punasta jäähdyttäjän nestettä mitä käyttävät esim vw konsernin autoissa,vai pitääkö olla vihreetä.Ja mikä on ton 2.5´sen orkkis termarin lämpöarvo.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

itse hain termarin 156v6:een hessumobiilista, 43euroa. En tiedä onko niitä edes eri lämpöarvoilla tuohon koneeseen, en kysellyt eikä eri vaihtoehtoja ainakaan tarjottu? Hyvin pelaa kuitenkin tuolla minkä laitoin. Suurin homma oli muuten vanhan tiivisteen rapsuttelu laipasta, tietenkin se jäi koneeseen kiinni eikä roskiin menevään vanhaan termariin :-|

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

^^Voihan sinne punaiset vaihtaa HUOM! VAIHTAA! Vihreää ja punaista jäähdytin nestettä ei saa sekoittaa toisiinsa. Sekoittaessa nuo tietääkseni jämähtävät sopaksi joka ei kierrä. Punainen on huomattavasti kalliimpaa, mutta sointuu hyvin yhteen punaisen alfan kanssa.

http://www.centerlinealfa.com/cars/164s/pages/p09.html

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jos tosiaan vaihtaa nesteen tyyppiä olisi hyvä toimia seuraavasti: Ensin järjestelmä tyhjäksi, esim alavesiletkusta. Tämän jälkeen vettä sisään, antaa käydä käyntilämpimäksi (niin että termari aukeaa), jälleen järjestelmä tyhjäksi, ja sitten toisen tyyppiset nesteet sisään.

Tuo välihuuhtelu ei ole mitenkään äärimmäisen tärkeää, mutta jos ei sitä viitsi tehdä niin miksi sitten viitsisi vaihtaa toisen tyyppiset nesteetkään :wink:

mayhem
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Kesä 2008, 16:41
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja mayhem »

no onneks tulin järkiini ja vein auton jakopää/vesipumpun vaihtoon.oli vesipumpun muoviratas halki,eli pelkkä temun vaihto ei ois auttanut.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

mayhem kirjoitti:no onneks tulin järkiini ja vein auton jakopää/vesipumpun vaihtoon.oli vesipumpun muoviratas halki,eli pelkkä temun vaihto ei ois auttanut.
Jaa että nyt noita vesipumppuja rupeaa poksahtelemaan
joka puolella... :roll:
Muovi se sitten on kestävä materiaali...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

mayhem
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Kesä 2008, 16:41
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja mayhem »

niimpä.mut toi uus on metallia,et ei pitäs ihan noin helpolla antautua.

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Tänään menossa termostaatti vaihtoon omaankin kiesiin.
Muistaakseni luin, että vanhaa termostaattia irottaessa menee jotkin klemmarit rikki, niin kyselisin että mitkä klemmarit oikein hajoaa?
Että tietäisi käydä ostamassa varalle jo..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Noi Alfan omat klemmarit saaneet auki hajoittamatta, mutta parempi varautua uusiin. Ihan termarilta lähtevien letkuista kyse, olikohan alavesiletkussakin tuo patenttiklemmari, mikäli vaihtaa nesteet samalla.

Vastaa Viestiin