166 lämmityslaite ei toimi.
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4862
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
166 lämmityslaite ei toimi.
Aamulla, kylmä käynnistyksessä, lämmityslaite vinkaisi n.sekunnin (on saattanut tehdä tuon ennemminkin mutta ei ihan noin kovalla vinkasulla) hiljeni sitten (en huomannut loppuiko puhallus heti) ja menin tyytyväisenä rappaamaan ikkunoita. Autoon sisälle ja huomasin että ei puhalla lainkaan, perussettiä: lämmityslaitteen räpellystä ja käytin virtojakin pois. Mutta täytyi lähteä Erottajan paloasemalta Hesan ruuhkaan, täysin huuruissani. Sitten pysähdyttiin huoltsikalle ja ajattelin sulakkeet tarkistaa. Ja eihän niitä näy kuin irroittamalla niitä, kaikki ok (paitsi konetilan yhtä sulakerasia kantta en saanut kolostaan pois, ruuvin kyllä sain irroitettua) Ja tietty virrat päälle ja lämmityslaite kysyy sitä koodia, sitä ei mukana ja kotonakaan ei ketään. Eli sitten ei enää toiminut mikään (kannattaa tuo koodi siis merkitä auton kirjaan yms.) Nyt kokeilin pihassa, ei toimi edelleenkään. Onko kukaan perehtynyt tuon sielunelämään? Sulakkeet, releet, onko vastuksia siihen tehon säätöön? Kuitenkaan sähkön hajua ei ollut lainkaan autossa, eli ekana ei tule sen moottorin palaminen mieleen. Saa kyllä opastaa myös sen vaihtamisen alkeet.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Ricambi
- Viestit: 1435
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Konetilassa, lämppärin ja pyyhkimien muovikannessa on keskellä pienempi kansi "neljällä ruuvilla" sen alla on sulakeryhmä, josko joku niistä on posahtanut? Itselläkin on tällä viikolla ensimmäistä kertaa lämppärinmoottori huutanut, oli aika kova ääni, suorastaan pelästyin .
Lämppärinkennon olen vaihtanut, hommana työläs mutta ei vaikea ja näyttää siltä että moottorin saa aika pienellä purkamisella irroitettua.
Lämppärinkennon olen vaihtanut, hommana työläs mutta ei vaikea ja näyttää siltä että moottorin saa aika pienellä purkamisella irroitettua.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4862
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Samaan vipuun mekin mentiin. Voisin syyttää työkavereita (lukivat tuota sulakelistausta ja mulla oli ajovuorot) mutta nyt syytteet menee Alfan kirjaan. Nimittäin siellä ehdottamassasi sulakerasiassa (sivu.175, kuva 91) on sulake lämmityslaitteenmoottorille (30A) ja tuolla sivulla olevassa kuvan selityksessä on "A ilmastointilaitteen puhaltimen rele), teksti jättää sen rasian sulakkeen 2 selittämättä. Samoin se sulake puuttuu sivuilla 180-182 olevasta listasta, kuitenkin tuon 91 kuvan muut sulakkeet on listattu. Eli juuri tuo jäänyt pois. Mutta ekalla vinkilläsi vika löytyi ja on korjattu.
Tämä opetti:ko.sulakkeen olemassa olon, ainakaan mulla ei ollut autossa 30A varasulaketta, mitään ei kannata tehdä ennen täällä kysymistä, pelkkä auton liikkuminen tuo hieman lasille lämpöä, kolme autossa: kaupungissa tuulilasi 70-80% huurteeton, etusivulasit huurtuneet, maantiellä nuo lasit pysyy huurteettomana ja etupenkeillä tarkenee (-18C ja toimivat istuinlämmittimet, tosin varpaat kylmässä) mutta takapenkillä todella kylmä. Se viisaus oli taas että ei ollut vaatteet ihan pakkasen mukaan vaan ajatuksella että autolla mennää ihan oven viereen.
Tämä opetti:ko.sulakkeen olemassa olon, ainakaan mulla ei ollut autossa 30A varasulaketta, mitään ei kannata tehdä ennen täällä kysymistä, pelkkä auton liikkuminen tuo hieman lasille lämpöä, kolme autossa: kaupungissa tuulilasi 70-80% huurteeton, etusivulasit huurtuneet, maantiellä nuo lasit pysyy huurteettomana ja etupenkeillä tarkenee (-18C ja toimivat istuinlämmittimet, tosin varpaat kylmässä) mutta takapenkillä todella kylmä. Se viisaus oli taas että ei ollut vaatteet ihan pakkasen mukaan vaan ajatuksella että autolla mennää ihan oven viereen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Ricambi
- Viestit: 1435
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
No sissus s..tana , niinhän tuo puuttuu tuosta listasta, kyllä ne nyt tempun tekivät kun ovat mokaneet noiden ohjeiden kanssa. Hienoa kuitenkin että vinkki auttoi ja tämä asia pitää laittaa nyt muistiin.
Onkohan tuossa sulakkeessa se vika "pätkii" kun joskus (harvoin) tulee näyttöön vikailmoitus "Airconditioner faulty". Pitänee tarkistaa asia.
Onkohan tuossa sulakkeessa se vika "pätkii" kun joskus (harvoin) tulee näyttöön vikailmoitus "Airconditioner faulty". Pitänee tarkistaa asia.