164 v6 superin kytkin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

164 v6 superin kytkin

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Huomasin viikonloppuna, että paikalta kun lähtee liikkeelle ykkösellä, kytkin tuntuu täristävän hiukan ennen irroitusta. Ajoittain on myös ollut tiukemmissa kiihdytys-vaihdoissa ajoittaista luistoa kolmosella ja nelosella. Elikäs, kytkin ilmeisesti loppukirissä, mutta onko vasta takakaarteessa vai jo kalkkiviivoilla? Eli pitäisi tällä viikolla pöristellä tuollaiset tuhat kilometriä maantieajoa, uskaltaako lähteä?

Edelleen kiinnostaisi vinkit uuden kytkimen merkistä, hankintapaikasta sekä asennusliikkestä pääkaupunkiseudulla. Muistelen, että hintaa tulee luokkaa 600€ - pitääkö paikkansa?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mulla täristi 12V:ssä koko ajan kun se mulla oli jos lähti huolimattomasti liikkeelle. Ei kylläkään luistanut. En tiedä miten on nyt, onko JT-Racing sen vaihtanut vai vieläkö pelaa ihan "normaalisti"?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4690
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Toi luisto on huono juttu, en lähtisi ajelemaan pitkiä matkoja enää.

Milano, Malminkartano, Laaksten.. kannattaa kysellä. Pahaa pelkään, ettei 600 välttämättä riitä.

Avatar
JT-Racing
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Loka 2006, 15:39
Car(s): Alfa 156 "2,5" V6, Alfa 156 TS, Alfa 164 Super V6, Alfa 166 Super, Alfa 75 "1,6", Alfa 75 Ts
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja JT-Racing »

Samalla kytkimellä mennään ja käytös on pysynyt samana, ehkä hieman tärisee herkemmin kuin aikaisemmin. Jos on antanut reilummin kenkää ja harrastanu nopeita vaihtoja niin voi olla paikaltaan lähdettäessä outo. Tämä ilmeisesti johtuu siitä että levy saattaa olla lämmennyt..? Luistamista en ole ikinä havainnut vaikka oikein olen hakenut isoilla vaihteilla.

Veikkaukseni on että paineasetelmassa jotain häikkää. Myös kytkimen jäykkyys viittaa siihen, että paketti ei ole aivan uuden veroinen. En ole vielä vaihtanut kun se voi hyvin kestää vielä vuoden tai enemmänkin kun hillitsee itsensä :wink:

Hintaa noilla osilla jo itsessään taitaa olla lähemmäs 600e, että tonnin keikka tuo taitaa olla. Hinnat voi tosin heitellä paljonkin riippuen mistä ostaa.
" No risk, no fun"

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Ex. tessussa täristi kytkin yli 100 tkm, muttei luistanut. Tässä superissa ravistaa silloin tällöin myös, muttei luista tässäkään. Olen alkanut pitää satunnaista ravistusta kärryn "ominaisuutena".

Vastaa Viestiin