Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

seppo kirjoitti:C1508 on valmistakohtainen vikakoodi, joka on (saa olla) jokaisella valmistajalla oma, ja se on, yllätys yllätys, kääntökulmatunnistin, ei kalibroitu! Joko kalibrointi ei ole onnistunut tai siellä on jotain muuta ongelmaa joka vaatii tutkimista!
Tämä selvä, jatkan konsultointia...kiitos Seppo.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Multiecuscanilla itse tehnyt tuon, mähän en vaihtanut muuta kuin releen tarvikemalliin ja pidin visusti huolen siitä, että kellojousi pysy nipussa (siinä on lukituksen avausnappi jopa).
Tuo on ERITTÄIN herkkä sitten aukeamaan, että jos tuuria ei ole matkassa on kellojousi poikki tai viuhahtanut pois keskiasennosta...

Jostain toisesta syystä joskus tein Mesillä ton kalibroinnin ja se meni heittämällä läpi noprob.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Aquatica kirjoitti:Multiecuscanilla itse tehnyt tuon, mähän en vaihtanut muuta kuin releen tarvikemalliin ja pidin visusti huolen siitä, että kellojousi pysy nipussa (siinä on lukituksen avausnappi jopa).
Tuo on ERITTÄIN herkkä sitten aukeamaan, että jos tuuria ei ole matkassa on kellojousi poikki tai viuhahtanut pois keskiasennosta...

Jostain toisesta syystä joskus tein Mesillä ton kalibroinnin ja se meni heittämällä läpi noprob.
Uudessa viiksipaketissa oli punainen muovinen varmistussalpa siinä kellojousipaketissa, joten uskoisin, että ammattilainen osaa tuon laittaa oikein. Kalibrointi vaan mättää , otaksun.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Autocomin testerillä vaimon työkaverin mies hoiti ratin asentoanturin kalibroinnin näppärästi.
Jtd rules again 8)
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vesa AJ
Viestit: 300
Liittynyt: 09 Marras 2007, 12:55
Car(s): Alfa Brera 3.2 Q4, Alfa 159 3.2 Q4, Alfa GT 3.2, Alfa Romeo GTV6, Alfa Romeo GTV 2.0TS, Honda VFR, Toyota Proace / Ex Alfa 159 1.9 JTS, Alfa Romeo Sprint 1.5 QV, Alfa Romeo 33 1.7 16V, Alfa Romeo 156 2.0 TS SW, 2 x Alfa Romeo 156 2.5 V6, Alfa Romeo 147 2.0 TS
Paikkakunta: Jakkula

Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.

Viesti Kirjoittaja Vesa AJ »

Kyllä italialaisissa autoissa on surkeat sähkölaitteet. Nyt meni tällainen osa pimeäksi...
Liitteet
SP.JPG
SP.JPG (45.81 KiB) Katsottu 1551 kertaa
rakkaudesta rautaan...

Vastaa Viestiin