157/158

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

157/158

Viesti Kirjoittaja rim »

Nyt loppuu viimeistään puheet laiskasta Alfasta

http://www.channel4.com/apps26/4car/jsp ... oryid=2409
high-performance derivatives will be fitted with a twin-turbo 2.2 JTS engine, developing some 280-300 bhp. For the GTA, however, the twin-turbo 3.2 V6 is said to be lined up: this could develop as much as 400 bhp, according to some sources. Rumours also suggest that the Ferrari-Maserati 4.2 V8 could be offered in an ultra-luxurious variant.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 157/158

Viesti Kirjoittaja Rolle »

sataviiskuus kirjoitti:Rumours also suggest that..
Jeejee :roll:

Tulis jo jotain varmaa faktaa..

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Re: 157/158

Viesti Kirjoittaja GTA »

sataviiskuus kirjoitti:Nyt loppuu viimeistään puheet laiskasta Alfasta
On loppunu jo - tai ainakaan päin näköä ei kukaan ole tullut haukkumaan tota GTA:ta laiskaksi :shock: :mrgreen: LOL

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

On loppunu jo - tai ainakaan päin näköä ei kukaan ole tullut haukkumaan tota GTA:ta laiskaksi
Tuolla Suomi24-puolella vai oliko se täällä väitti joku hävinneensä suappi Aerolle GTA:lla ? Luulen 400 heppaa riittää lopullisesti lopettamaan nämä keskustelut ?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Uudessa TM:ssa todettiin, että 157 esitellään ensi vuonna ja huippumalliksi huhuiltiin yli 250 kW:n veekasia. Ei kuulosta etuvetoisen koneelta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

a

Viesti Kirjoittaja alfista »

Sehän juuri mielenkiintoista onkin! Tulevien 158 koneiden tehojen kirjoitetaan nousevan kautta linjan reippaasti. Vain 2-3 alapään konetta sopisivat etuvetoiselle. Yli puolet koneista vaatisivat nelivedon, joka taas nostaa kustannuksia heikentäisi kilpailukykyä moniin merkkeihin verrattuna. Entäpä jos...

Viimeisissä kuvissa 158:sta, joissa vehje on mustaksi naamioitu on yksi selkeä ero edellisiin vuoden takaisiin kuviin (tässä välissähän on kirjoitettu, että platform vaihtui). Ero on matkustamon ja eturenkaan välisen matkan kasvaminen selkeästi. Tuo saattaa viitata moottorin PITKITTÄISASENNUKSEEN. Ja sehän taas saattaapi viitata...

Spekulointia, mutta aihehan on niin mukava, että kyllä tätä jaksaa. Katson tähän kuvan vielä editoimalla.

Vanhempi:
Kuva

Uudempi:
Kuva

Hehe! Mitäs SANOTTE!? :lol: 8)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

laitetaan tännekin, juttelin yhden italialaisen hemmon (Torinosta) kanssa joka kertoi seuraavaa .Kehui jopa tuntevansa jonkun prototype managerin tehtaalta ja odotteli pääsevansä ajamaan 158sia

it will be launched in april 2005
and I'll get it in november 2005
it's going to be called the 158 or Giulia
it's codenamed 939pp
there will be all new engines
1.8 130cv, 1.9 JTS 160cv and 2.2 JTS 190cv for the 4 cylinders
all new on alloy basements

all new V6s too

2.8 V6 JTS 230hp and 3.2 V6 JTS 280hp
then the sports versions
Quadrifoglio Verde with a 2.2 JTS turbo with 310hp
GTA with a 3.2 V6 JTS bi-turbo

based on GM's High Feature engine family
the car itself will be a lot bigger too it will be 4,65m long, 1,80m wide, 1,40m high, with a wheelbase of 2,80m

158 is fwd or awd depending on the version
rwd in the V6

42% front - 58% rear
understeering it can go up to 70% rear
and when oversteering up to 60% front
Torsen differential


the 158 will probably have active antiroll bars like the new BMW 5 series


eli huhuja? riittää, näyttää toistaiseksi aika hyvälle.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vähän epäilen ettei Alfa Romeon kaltainen pieni autotehdas pysty esittelemään noin montaa uutta moottoriversiota kerralla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

V6 kirjoitti:näyttää toistaiseksi aika hyvälle.
Kieltämättä, tosin aika jännä tehdä samasta autosta kolme eri vetotapaa. Ei kuullosta halvalta, ainakaan jos koko vielä kasvaa niin että on pakko hankkia V6 että ylipäätänsä kehtaa pihalta lähteä :)

Ihan sama loppupeleissä mitä sieltä tulee kunhan olisi TAKAVETO!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niin no, onhan uudesta Transitistakin kolmea eri vetotapaa. Sehän on melkein sama asia, eikö? :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Unohdin tossa sanoa että jos nyt on jonkun GM:n pohjalevyllä niin eiköhän siitä löydy sitten eriversoita vaikka pakuillekin :silly:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Vähän epäilen ettei Alfa Romeon kaltainen pieni autotehdas pysty esittelemään noin montaa uutta moottoriversiota kerralla.
nyt onkin GM mukana kuvioissa joten moottoreita voitaisiin käyttää
eri GM merkeissä erilailla modifioituna. breran pitäisi vielä korvata nykyinen GTV ja 8c olisi limited supercar.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

sataviisviis
Viestit: 2040
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Noi uusien koneiden tiedot oli jo pari kuukautta sitten Autocar lehdessä, toivottavasti pitää paikkansa!

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

a

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jep, koneista on ollut tietoa moneen kertaan eivätkä ennakkotiedot ole muuttuneet olennaisesti. Koneet tulevat olemaan GM pohjaisia kaikki, sääli, mutta hyviä pannujahan sielllä on tehty pitkään. Voimme odottaa sekä öljyn- että polttoaineenkulutuksen laskua.

Se mikä meitä kaikkia kiinnostaa on juuri tuo mahdollinen takavetoisuus. Mielestäni koneiden kasvu ja edellä mainitsemani viite koneen pitkittäisasennuksesta ovat vahvoja viitteitä siitä. Italot on pyrkineet ennenkin yllättämään kalkkiviivoilla.

Itse asiassa se olisi samalla mainio mainostemppu Alfalta.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: a

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alfista kirjoitti:Koneet tulevat olemaan GM pohjaisia kaikki, sääli, mutta hyviä pannujahan sielllä on tehty pitkään.
Aika luonnollinen yhteistyökohde, molemmilla firmoillahan onkin jo vahvaa näyttöä mm. kestävien jakohihnarakenteiden suunnittelusta :twisted:

Jos nyt totta puhutaan niin en osaa olla kovin onnellinen siitä, että Alfan alukuutonen korvataan jollain Ooppelin koneella.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: a

Viesti Kirjoittaja alfista »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos nyt totta puhutaan niin en osaa olla kovin onnellinen siitä, että Alfan alukuutonen korvataan jollain Ooppelin koneella.
Näin on, ottaa sydämestä.

Pitää oikeastaan välttämättä hankkia pari aitoa Alfaa talliin mielenrauhan vuoksi. Ja viimeinen 156 v6 vaikka siinä onkin Fiiun pohjalevy.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: a

Viesti Kirjoittaja V6 »

alfista kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos nyt totta puhutaan niin en osaa olla kovin onnellinen siitä, että Alfan alukuutonen korvataan jollain Ooppelin koneella.
Näin on, ottaa sydämestä.

Pitää oikeastaan välttämättä hankkia pari aitoa Alfaa talliin mielenrauhan vuoksi. Ja viimeinen 156 v6 vaikka siinä onkin Fiiun pohjalevy.
Alfa Romeo SpA is developing a new V-6 engine using the aluminum cylinder block from General Motors Corp.'s new dual-overhead-cam, 24-valve High Feature V-6, but is designing its own cylinder heads, camshafts, intakes and exhaust system around it.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Vähän epäilen ettei Alfa Romeon kaltainen pieni autotehdas pysty esittelemään noin montaa uutta moottoriversiota kerralla.
Alfan takana onkin Fiat ja GM.... uudet moottorit ovat Gm-pohjaisia, australiassa valmistettuja... (2,2 on debytoinut jo cadillacissa tai en muista missä, moottorien kannet ovat sentään alfan suunnittelemia...)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Työperäinen kammo....GM:n koneet on savesta. :? .Haperoita ja painavia.Eihän se voi liikaa öljyä syödä ku tehdas hyväksyy öljynkulutukseksi 7dl/1000km
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Mirafiori kirjoitti: Alfan takana onkin Fiat ja GM.... uudet moottorit ovat Gm-pohjaisia, australiassa valmistettuja... (2,2 on debytoinut jo cadillacissa tai en muista missä, moottorien kannet ovat sentään alfan suunnittelemia...)
näinhän siinä käy..viimmeinenkin alfan täysin oma moottori(V6) uhkaa kadota maailman kartalta..kohta ei ole märistä sylinterinputkista tietoakaan..... :cry:

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Muutosvastarintaa?!?

Hyvänä puolena on mahdollinen lohkojen hinnan putoaminen myös varaosamyynnissä. Sylinterikannet jne. pitävät korkean hintansa alfa-erikoisuuksina :(
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

BSTR kirjoitti:Muutosvastarintaa?!?

Hyvänä puolena on mahdollinen lohkojen hinnan putoaminen myös varaosamyynnissä. Sylinterikannet jne. pitävät korkean hintansa alfa-erikoisuuksina :(
no pientä vastarintaa...perinteitä pitää kunnioittaa.... 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onko tuolla lohkojen mahdollisella hinnanpudotuksella sitten mitään käytännön merkitystä? Aika harvasta koneesta kuitenkin lohko hajoaa.

Tosin mulla oli 33 16veessä suht täydellisesti hypännyt jakohihna; toinen kansi setsuuria, samoin tietysti mäntä, ja kaiken muun hyvän lisäksi lohkokin halki :shock: Mutta vaihtokonehan sinne nokalle sitten nostettiin, enpä juuri viitsinyt Deltasta hintaa kysellä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Noista yhteistöistä...usein tuntuu että tehdään näyttäviä "paperilla" menojen leikkauksia kun nykyään tuijotetaan pörssikursseja.Esim pohjalevyt tuntuu että on samaa pohjalevyä ja kuitenkin sitten löytyy ministä kuorma-autoon samalla levyllä.GM:n antama paras muisto lohkoista on kun oli Yogoslavian tehtailla oikean kokoiset männät päässyt loppumaan niin kokoomista oli jatkettu liian pienillä männillä. :-D Moni 1.6 16v omistaja ei tiedä asiasta,sen kuulee tyhjäkäynnin lotinana.No siinä oli onneksi muutenkin niin paljon ongelmia että peittyy niiden varjoon.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Eikös jossain ollut juttua että tuo GM:n premium platform on GM:n käyttöön liian kallis ja sen vuoksi eivät otakaan sitä käyttöön... vai muistan väärin?!
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

a

Viesti Kirjoittaja alfista »

Niin, ainakaan Saab ei ottanut sitä siitä syystä käyttöön.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Eihän se voi liikaa öljyä syödä ku tehdas hyväksyy öljynkulutukseksi 7dl/1000km
Niin no Alfahan hyväksyy 10 dl/1000 km. :oops:
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Mielestäni moottorin alkuperällä ei ole niin väliä, kunhan toimii hyvin ja kurnuttaa niinkuin nykyisetkin Alfan moottorit.

Tietty jos sinne pistetään jotain 2.2 litraista Opelin Ecoteciä, niin meikäläiselle ei uutta Alfaa tule. :roll: No odotellaan ja katsotaan.. Tässä vaiheessa voi mikä vaan muuttua, eikä noi lehtienkään tiedot mitään 100% varmoja vielä ole.

TM sanoi uuden mallin olevan 157. Kumpi se sitten oikeasti tulee olemaan? 157 vai 158? Tokkopa sillä mitään merkitystä silti on..
Ammattina autokauppa

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ja minusta 1-1.5dl on maksimi 1000km....vai hyväksyy se Alfakin noin isoja kulutuksia.30tkm öljynvaihdolla siis hyväksytään 30litraa öljynlisäystä. :crazyeyes: Mahtaa katti tykätä.....
Onkos täällä muita merkkiliikkeessä olleita?Elis onko se kuva minkä talon merkki antaa huollolle aina niin huono?Samojen ongelmien kanssa painitaan päivittäin ja tietokone on täynnä ilmoituksia tuotannollisista virheistä,mitä uskomattomimmista korjausohjeista yms....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mitä, viekös se sinun GTV6:kin vain 1-1,5 desiä tuhannella? Taitaapa sitten olla harvinaislaatuinen 12-venttiilikuutonen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

No joo....ihan rajoilla, ei se kyllä minusta ainakaan enempää ku 1 litraa 5000 km syö.Tosin toikin on minusta paljon.Mutta siinä ei kyllä olekkaan pakopuolella venttiilin kumeja (jep...niiden tarpeellisuudesta voi olla montaa mieltä).Sinänsä pidän noiden öljytason melkeen minimissä.Mutta se oli tosi että Castrollia toi V6 ei kestänyt imuroimatta sitä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

ei ne mitään vanhoja opel-koneita tule olemaan, älkää peljätkö :wink: ne ovat täysin uusia alumiinisia...
158:iin tulee muuten top-malleihin nelipyöräohjaus ja neliveto.

Avatar
Savo
Viestit: 2121
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Rolle kirjoitti:Ihan sama loppupeleissä mitä sieltä tulee kunhan olisi TAKAVETO!
Täysin samaa mieltä!

Entäpä GM:n ameriikan pohjalevyt.? Liekö siellä sopivaa levyä takavetoiseen?

Kerro, kerro, oi mirafiori, mikä on pohjalevystä sopivin?

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Kyllä se valitettavasti tulee etuvetoinen olemaan... :cry:
mutta tehokkaimmat versiot ovat sentään nelivetoja...
kyllä premium-levylle olisi voitu laittaa takavetoinenkin, mutta alfan rahkeet eivät siihen vielä riitä....
168 ja 159? tullevat olemaan takavetoja näillä näkymin... mutta siihen on vielä aikaa... (168 tulee 2007)
muotoilusta vielä sen verran, että jos piditte brerasta, pidätte myös 158:sta, joka tapauksessa 158 on giugiaron&centrostilen mestariteos....

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Mirafiori kirjoitti:kyllä premium-levylle olisi voitu laittaa takavetoinenkin, mutta alfan rahkeet eivät siihen vielä riitä....
Mikä siinä on hankalaa ?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Curva Grande kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:kyllä premium-levylle olisi voitu laittaa takavetoinenkin, mutta alfan rahkeet eivät siihen vielä riitä....
Mikä siinä on hankalaa ?
Ei ehkä hankalaa mutta kallista?

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Rolle kirjoitti:Ei ehkä hankalaa mutta kallista?
Näin on aina sanottu. Onko nyt esim. nelivedon osalta tilanne sama eli sen saaminen alfaan edellyttää nelivetoisten fiatien valmistamista.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

the Premium platform supports all layouts
and transverse and longitudinal engines
rwd in the V6 ?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

V6 kirjoitti:the Premium platform supports all layouts
and transverse and longitudinal engines
rwd in the V6 ?
Eli pitkittäin asennettu kone, siinä mielestäni tärkein pointti tässä asiassa.

Pitkittäin asennettu kone nimittäin tarkoittaa yleensä takavetoa. Audi on tästä ainoita poikkeuksia ja onko enään sekään.

Jos Alfa aikoo nousta voimakkaasti premium luokkaan, tarvitaan tehoa ja siksi takavetoa. Neliveto on liian kallis ratkaisu.

Ja toistan edellä sanomani: tuoreet kuvat viittaavat koneen pitkittäisasennukseen, joten...

Veikkaan takavetoista.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Väärin mennee veikkhaus, valitettavasti....
Halvempaa on lainata neliveto (quattro) kuin päivittää takavedon tietotaidot nykypäivään.... ei se premium ole takavedosta kiinni! (vrt Audi, Volvo, Saab ym) Sitä paitsi alfa on jo täysi Premium-merkki...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

alfista kirjoitti:Pitkittäin asennettu kone nimittäin tarkoittaa yleensä takavetoa. Audi on tästä ainoita poikkeuksia ja onko enään sekään.
Taitaa Haldex nelivedoissa olla poikittain ja Torsenissa pitkittäin. Eli voihan tuo johtua vain nelivedoista joka vaikuttaa aika todennäköiseltä.

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Mirafiori kirjoitti: Väärin mennee veikkhaus, valitettavasti....
Halvempaa on lainata neliveto (quattro) kuin päivittää takavedon tietotaidot nykypäivään.... ei se premium ole takavedosta kiinni! (vrt Audi, Volvo, Saab ym) Sitä paitsi alfa on jo täysi Premium-merkki...
Tästä tulikin mieleen edellinen Tekniikan Maailma. Premium merkkeihin kuuluvat Automotive News:n tekemän luokituksen mukaan mm: Alfa Romeo, Audi, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes, Saab ja Volvo. Mitä unohtui?

Premium on Volyymin vastakohta. Autot, jonka myyntimäärät ovat vähäisiä ja hintataso edullisia kilpailijoita korkeammalla, kuuluu premium luokkaan. Olen tehnyt aiheesta artikkelinkin, mutta se ei nyt liity tähän keskusteluun...

Voisihan takaveto olla ihan ok, mutta etuvedollakin selvitään ihan hyvin. Suurin helpotus on se, jos uuden Alfan muodot ovat Brerasta peräisin. The beauty is not enought on Alfan slogan, mutta tässä tapauksessa se on ainakin omissa autovalinnoissani hyvin tärkeä tekijä, ellei tärkein.
Ammattina autokauppa

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

niki kirjoitti:Tästä tulikin mieleen edellinen Tekniikan Maailma. Premium merkkeihin kuuluvat Automotive News:n tekemän luokituksen mukaan mm: Alfa Romeo, Audi, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes, Saab ja Volvo. Mitä unohtui?
Heittäkää pienillä kivillä jos olen väärässä, mutta minusta premiumilla tarkoitettiin tässä yhteydessä nimenomaan GM:n tiettyä pohjalevyä.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

tv kirjoitti:
alfista kirjoitti:Jos Alfa aikoo nousta voimakkaasti premium luokkaan, tarvitaan tehoa ja siksi takavetoa. Neliveto on liian kallis ratkaisu.
Heittäkää pienillä kivillä jos olen väärässä, mutta minusta premiumilla tarkoitettiin tässä yhteydessä nimenomaan GM:n tiettyä pohjalevyä.
Minä ainakin sain tuosta tekstistä sen käsityksen, että Alfista tarkoitti yleisesti "premium-luokkaan siirtymistä". Suomessa useimmiten tunnustettavat premium-merkit käyttävät miltei poikkeuksetta takavetoa. Kommentoin Mirafiorin tekstiä, jossa viitattiin tähän alfistan tekstiin. :wink:

Ääh. tässähän menee ihan itsekin sekaisin :crazyeyes:
Ammattina autokauppa

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Törmäsin tällaiseen videoklippiin (saattaa vaatia rekisteröitymisen sivuille), jossa väitetään auton olevan Alfa 157.
http://www.autoexpress.co.uk/front_ae_h ... mepage.php
Sieltä sitten valikko Specials --> videogallery --> Alfa 157

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mirafiori kirjoitti:Väärin mennee veikkhaus, valitettavasti....
Halvempaa on lainata neliveto (quattro)
lainata mistä?

edit: Alfaan on siis tulossa tuo type c torsen kun taas quattrossa on tuo vanhempi versio 50/50 jako

http://www.torsen.com/oem.htm
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

V6 kirjoitti:Alfaan on siis tulossa tuo type c torsen kun taas quattrossa on tuo vanhempi versio 50/50 jako
... eli kone saattaisi olla pitkittäin samoin kuin torsen audissa ...

Vaikea sanoa tai veikkailla, mutta mielenkiintoista tämä on!

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

sporttifarmari! :wink:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Myyntiin Italiassa puoli vuotta sedanin jälkeen, elí 10-11/05.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8691
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Peittojen alla melko valmiin näköinen :roll: , tai sitten kaikki on vain hämäystä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Jättäisivät noi "peitot" valmiiseenkin tuotteeseen... saattaa olla jopa puolittain stealth-ominaisuuksia tuossa heijastamattomassa ja muodot rikkovassa materiaalissa. Ei tulisi alfisteille ylinopeussakkoja enään ;)

Taitaisi nykyisenkin sportwagonin maskeerata samannäköiseksi?!?
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Lukittu