Ruuvaanko kiinni?
75 TS ja Volvon suodatin
Valvoja: Moderators
- Tuomas K
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
75 TS ja Volvon suodatin
Sattuu olemaan ylimääräinen Volvon alkuperäinen öljynsuodatin tallissa, ja sehän sopii TS-koneen kylkeen. Onko jotain syytä miksi sitä ei siinä voisi käyttää? Malliltaan se on vähän erilainen kuin TS:ään myytävät, mutta sillähän ei toki ole merkitystä..
Ruuvaanko kiinni?
Ruuvaanko kiinni?
- gtvaj
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
En laittaisi, suodattimissa saattaa olla sama kierre mutta miten on öljyn kierron laita. Onko kanavat samalla kohdalla, onko suodattimessa venttiiliä ? se on yleensä aina erinlainen.
Mielummin alkuperäistä, mutta luettelon mukainen tarvikekin kelpaa. Muita en ruuvaisi paikoilleen. Läheiset kokemukset asiaan (ei kumminkaan omat), yksi kiinnileikannut mylly, pari läheltäpiti tilannetta.
Mielummin alkuperäistä, mutta luettelon mukainen tarvikekin kelpaa. Muita en ruuvaisi paikoilleen. Läheiset kokemukset asiaan (ei kumminkaan omat), yksi kiinnileikannut mylly, pari läheltäpiti tilannetta.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- juhala
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Öljynsuodatin on sen verran kriittinen värkki moottorin kannalta ( sekä suhteessa mahd. hässäkkään HALPA...) jotten paljon urheilisi. Joskus oli Citroen Visa jossa kone on kallellaan ja niissä esim tarvike suodattimen käyttö (paluu venttiiliin puute) aiheutti ennenaikaisen nokkaremontin joka taas tuossa autossa vaati moottorin irroituksen (= paalauksen).
Ja tietysti suodatinvalmistajilla on kaikille autoille omat linjansa. Kyllä itse olen käyttänyt ladan suodattimia alfoissa ja ei yhtään mottia ole mennyt. Tietenkin esim. merkkiliikkeestä saa suodattimen paljon hienommassa paketissa kuin esim. tuolta motonetista. Itsellä öljynvaihtovälit sen verran lyhyet, että on melkein ihan sama millainen se suodatin on, kun sen joka kerta kuitenkin vaihtaa.
Itse iskisin kiinni, jos vain sopii kierteisiin ja takaisku löytyy. Ne nyt niin kummallisia kapistuksia ole nuo suodattimet.
Itse iskisin kiinni, jos vain sopii kierteisiin ja takaisku löytyy. Ne nyt niin kummallisia kapistuksia ole nuo suodattimet.
- Tuomas K
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
On niitä tessun omiakin suotimia pari kappaletta että ei se siitä ole kiinni. Ei vaan olleet tallilla vaan 180 km päässä, josta tuo juolahti mieleen että mitä se Volvon filtteristä olisi mieltä. Volvon suodattimissa olisi lisäksi paremmin valikoimaa kuin Alfan, Motonetissakin kolmea laatua ja töistävaikka K & N:n filtteriä..