156 2.0ts ruiskun merkkivalo, ym kivaa #HELP#

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

156 2.0ts ruiskun merkkivalo, ym kivaa #HELP#

Viesti Kirjoittaja Camber »

Mikäs nyt on vialla kun äsken olin lähdössä Alfaa ulkoiluttaan niin enpä sitten lähtenytkään kun huomasin että ruiskun merkkivalo palaa, auto käy suht nätisti tyhjäkäyntiä (vähän nyykähtelee välillä) heti kun antaa kaasua niin kone ryytyy eikä millään meinaa nostaa kierroksia, sitte kun sain "nostatettua" kierrokset +3000rpm niin kiers ilosesti! Jotenki tulis ekana mieleen se ilmi, mutta palaako ruiskun merkkivalo jos se on hajalla?
edit, autosta on kuulunut viimesen ratareissun jälkeen kylmänä jostain jakopään lähettyviltä ihme kalkatusta, diesel ääntä vastaavaa jota taas on kuulunu 2v n.5sec kylmäkäynnistyksen jälkeen :roll:

edit2 Nyt on ilmi kädessä ja koneen käynnissä ei oo eroa siihen kun ilmi on kiinni. ilmissä ei kyl näy mitää vikaa (lanka ehjä, eikä kauheen paskanenkaan...) mutta mutta...?
Viimeksi muokannut Camber, 30 Kesä 2007, 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Re: 156 2.0ts ruiskun merkkivalo, ym kivaa #HELP#

Viesti Kirjoittaja italia »

Kurko kirjoitti: edit, autosta on kuulunut viimesen ratareissun jälkeen kylmänä jostain jakopään lähettyviltä ihme kalkatusta, diesel ääntä vastaavaa jota taas on kuulunu 2v n.5sec kylmäkäynnistyksen jälkeen :roll:
Kiireesti hihnakoppa auki ja tarkistamaan ettei kiristin- tai ohjainrullat ole halki ja että remmi on ehjä ja tiukalla.

Diesel-ääni tulee rikkinäisestä ajoituksenmuuntimesta, ei haittaa ajoa eikä särje paikkoja lisää mutta kannattaa ehdottomasti vaihtaa seuraavan nokkaremminvaihdon yhteydessä kun sen takia joutuu joka tapauksessa jakopään purkamaan.
Äläkä vaan hommaa mitään korjaussarjaa tohon muuntimeen vaan koko paska uusiksi sillä muuten ei kestä kuin pyhättömän viikon
Uusi ajoituksenmuunnin maksaa muistaakseni Muukkosella about200€.

Kas tässä se ajoituksenmuunnin
QUORTHON 1966-2004

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Joo, toi ajotuksenmuunnin homma on kyl tiedossa, ja sen laitankin seuraavan
jakohihnan vaihdon yhteydessä. Kurkkasin äsken sinne kopan sisään, hihna oli ihan ok, muuta en sit oikein nähnytkään siitä pienestä välistä.
Eipä auttanu ilmin putsaus ainakaan, nyt pitää vissiin arpoo ostaakko suoraan
uuden ilmin vai viekö jonnekkin pajalle( delta :puke: ) katottavaks.. kun ei palstaveljistäkään tunnu apua löytyvän :?

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Ruiskun merkkivalo palaa, jos:

- lambda
- ilmamassamittari

sökönä tai ei normaali alueeella. Kannattaa tsekata jollakin ohjelmalla vikakoodit, jos itsellä sattuu olemaan. Luulisi, että siellä teilläpäin on avuliaita alfisteja, niin paljon enemmän, että jollakin löytyy softat/laitteet vian paikallistamiseen, ettei tarvitse deltaan viedä.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Dobber kirjoitti:Kannattaa tsekata jollakin ohjelmalla vikakoodit, jos itsellä sattuu olemaan. Luulisi, että siellä teilläpäin on avuliaita alfisteja, niin paljon enemmän, että jollakin löytyy softat/laitteet vian paikallistamiseen, ettei tarvitse deltaan viedä.
Jepulis! Eipä iteltä ainakaan löydy vehkeitä vikakoodien lukuun. Anyone? :-D

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Minkäs vuotinen tuo sun auto onkaan? Ainakaan -98:ssa viallinen lambda ei sytytä ruiskun merkkivaloa.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

KJS kirjoitti:Minkäs vuotinen tuo sun auto onkaan? Ainakaan -98:ssa viallinen lambda ei sytytä ruiskun merkkivaloa.
Vm. on -00 eli luulisin että on samaa settiä 98.n kanssa..?

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

-Paljonko vikakoodien luku maksaa Deltassa?
-Mistä saa Keravan lähiseudulta orkkis Bosch ilmin halvimmalla? (0 280 218 019)
-Onko se Motonetin ilmi tuhoon tuomittu ostos?
-Olen kyllä lukenu muut ketjut läpi.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Halvemmalla pääset kun ostat oman mokkulan vikakoodien luentaan. Tai jos on kannettava siihen käyvä mokkulan niin aina vain paranee. Ilmillä oli hintaa 160€ boschin liikkeessä.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Kurko kirjoitti:-Paljonko vikakoodien luku maksaa Deltassa?
Muistaakseni kustansi noin 18€ viime talvena.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tuo Motonetin ilmi tuntuu olevan sellainen, että joissain yksilöissä pelaa kun junan vessa ja joissain ei ollenkaan. Liekö sitten ilmit vai Alfat yksilöitä?

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Pitäsköhän vaan ottaa riski ja kokeilla tolla.. jos kävis tuuri :drinking:

Avatar
Pepee
Viestit: 194
Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Pepee »

täällä puhuttiin että vikakoodien luku maksaa jossain päin suomea deltassa 18 e ??????? itse kysyin tuolta seinäjoen munapäiltä ja halusivat 68e .. mä sanoin päin naamaa että haista ny vittu.. ne vetelee täällä kaikki hinnat hatusta ..

Avatar
heus
Viestit: 59
Liittynyt: 24 Syys 2004, 02:13
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja heus »

MOI.. jos auto ottaa tosi laiskasti/viiveellä kierroksia ja sit ku kierrokset nousee ni kiertää kyl hyvin ja käy kaikilla.. veikkaisin että kaasupolkimen potentiometrissä vikaa, joko itse potentiometrissä tai sitten sen johtoliittimessä.. liittemessähän on ollut aika monella vikaa, joka on hanskalokeron yläpuolella/takana.. potentiometri on kaasupolkimelta lähtevän tangon päässä/koelaudan alla.. toivottavasti vika löytyy...
*156 v6*

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

heus kirjoitti:MOI.. jos auto ottaa tosi laiskasti/viiveellä kierroksia ja sit ku kierrokset nousee ni kiertää kyl hyvin ja käy kaikilla.. veikkaisin että kaasupolkimen potentiometrissä vikaa, joko itse potentiometrissä tai sitten sen johtoliittimessä.. liittemessähän on ollut aika monella vikaa, joka on hanskalokeron yläpuolella/takana.. potentiometri on kaasupolkimelta lähtevän tangon päässä/koelaudan alla.. toivottavasti vika löytyy...
Mites kun mä oon käsittäny et vaan V6.ssa ois sähkönen kaasupoljin? olenko väärässä?

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Kyllä tessussa on vaijerilla.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

KJS kirjoitti:Kyllä tessussa on vaijerilla.
Juup, kävin just kurkkaa sinne ja samaan päädyin.
Iskin taas motin tulille ja ihmettelin hetken.. sitten totesin että bensa haisee aika rajusti, eli käy suht rikkaalla.. no huomenna aamulla täytyy ottaa muutama koodipuhelu :agrue:

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Pepee kirjoitti:täällä puhuttiin että vikakoodien luku maksaa jossain päin suomea deltassa 18 e ??????? itse kysyin tuolta seinäjoen munapäiltä ja halusivat 68e .. mä sanoin päin naamaa että haista ny vittu.. ne vetelee täällä kaikki hinnat hatusta ..
Mun muistaakseni keväällä Mikkelin Deltassa 68,-.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Savo kirjoitti:
Pepee kirjoitti:täällä puhuttiin että vikakoodien luku maksaa jossain päin suomea deltassa 18 e ??????? itse kysyin tuolta seinäjoen munapäiltä ja halusivat 68e .. mä sanoin päin naamaa että haista ny vittu.. ne vetelee täällä kaikki hinnat hatusta ..
Mun muistaakseni keväällä Mikkelin Deltassa 68,-.
Ja Turussa saman verran. Tosin kun viimeksi kävin testerillä sain jostain syystä pyytämättä alennuksen viiteenkymppiin. Ei ainakaan mistään kanta-asiakkaan edusta ollut kyse.

Ja jottei mene täysin offtopikiksi niin motonetin ilmin kanssa käytös oli kutakuinkin kuvaillun tapaista. Joten ilmille ääni täältäkin

Radierer
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Radierer »

Laitoin nyt just motonettiläisen ilmin anturiosan kiinni, ja kyllähän se pelaa. Tyhjäkäynnillä pientä heijausta vauhdista kytkin pohjassa, saas nähdä poistuuko. :shock:

Kiertää ainakin iloisesti ja tehot ovat tulleet takaisin.

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Vaikka TS:ssä ennen -01 vuosimallia on kaasu vaijerilla, niin kyllä ECU seuraa sen asentoa. Tiedon se saa tyhjäkäyntisäätimen yhteydessä olevalta potikalta. Sitä en tiedä mitä tuolla tiedolla tehdään, mutta kaipa tuonkin tiedon virheellisyys voi aiheuttaa kaikennäköistä.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

No niin, käytin Alfan aamulla Järvenpäässä Car pojat nimisessä korjaamossa (oli ennen deltan korjaamo niiden tiloissa) paja on Bosch car service toimipiste myös! Vikakoodien luku makso 30e siellä ja yllätys yllätys; ilmamäärämittari hajalla! Huomenna saan uuden orkkis Bosch ilmin hintaan 125e!! Ihan sairaan positiivinen fiilis jäi tosta pajasta, kimpassa vielä haukuttiin Delta siinä sivussa :mrgreen:

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Ruiskun merkki valo voi syttyä jos on vuoto ilmin jälkeen ainakin itsellä oli tuo ilmiltä tuleva putki poikki poltti tuota valoa ja buuaili. 120e muukkoselta ja vika hävisi..

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Uus ilmi on nyt paikallaan, ja kyä pelittää 8)

Vastaa Viestiin