Valituksella ja kyssärillä alkaa tämänkin ensikertalaisen eka viesti. Mutta alkuun esittelyt: perheeseen kuuluu akan ja parin pakollisen muksun lisäksi 156 SW 1.8 -01 ja 166 2.0 -01. Kivan näköisiähän molemmat ovat ja hauskoja ajella. Suhdetta alfoihin on jo kestänyt sen verran, että työkavereiden viisasteluun alkaa tottua.
Asiaan. Pientä huomauttamista on molemissa, mutta aloitetaan 156:lla. Oireet ovat nykiminen ja väännön puute alakierroksilla. Motarilla meno on OK, mutta liikkeelle lähtiessä välillä saa luistattaa tosissaan, että pysyy edelläajavan perheäidin micran vauhdissa mukana.
No niin, kädet alas. Nimittäin viimeisen vuoden sisällä yksilön huoltohistoriaan sisältyy seuraavat toimenpiteet:
- ILMI vaihdettu (alkuper. bossi)
- Lambda vaihdettu (alkuper. bossi)
- ajoituksen muunnin vaihdettu
- kaasuläpän runko putsattu
- Forte käsittely tehty
- tulpan koloihin kurkittu: ei vettä
- ilmanputsari vaihdettu
Oireet kovasti viittaa ILMI/Lambda, muttei mielellään haluaisi uskoa, että ne menisivät näin nopeasti...
Hakua on käytetty, muttei oikein auttanut tähän tapaukseen.
Tuleeko raatilaiselle mieleen mitään muuta, mikä voisi tökkiä?
Jos ei hyviä arvauksia löydy, niin täytyy viedä potilas Deltan piuhoihin. Lisäksi voisi vaihtaa tulpat.
Jossain mainittiin kampiakselin asentoanturi ja kaasuläpän asentoanturi/-moottori. Voisko olla...? Eikös jälkimmimmäinen vaikuttanut ainoastaan tyhjäkäyntiin, vai kuinka?
Nyt nykii...
Valvoja: Moderators
- Pepee
- Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
siinähän se vika kuulostaisi olevan... itseläni oli siinä vikaa samoilla ongelmilla .. toki mullahan on 156nen.. mutta mulla toki löytyi toinenkin vika joka on ruiskun/moottorin ohjaus boxi.. mutta se on asia erikseen..Jossain mainittiin kampiakselin asentoanturi
- Alfistipohjoosesta
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Vika löytyi! Kampiakselin anturi se todellakin oli.
Tai jos totta puhutaan, niin itse anturi oli OK. Ainoastaan töpseli ei ollut ihan pohjassa (hävettää).
Ja meikäläinen on niskat kipeinä nykiny viimeiset puoli vuotta, kun itse korjaus ois vieny about 10 sec.
Pääasia tietty, et toimii.
Muita topicceja seuranneena olen antanut itselleni ymmärtää, eräissä Alfoissa anturi olisi jossain kampiakselin hihnapyörän luona.
Mutta kuis 156 & 1.8 TS?
Hihnapyörän luona ei mitään ja ikään kuin anturin johto menisi ihan toiselle puolelle myllyä?
Tai jos totta puhutaan, niin itse anturi oli OK. Ainoastaan töpseli ei ollut ihan pohjassa (hävettää).
Ja meikäläinen on niskat kipeinä nykiny viimeiset puoli vuotta, kun itse korjaus ois vieny about 10 sec.
Pääasia tietty, et toimii.
Muita topicceja seuranneena olen antanut itselleni ymmärtää, eräissä Alfoissa anturi olisi jossain kampiakselin hihnapyörän luona.
Mutta kuis 156 & 1.8 TS?
Hihnapyörän luona ei mitään ja ikään kuin anturin johto menisi ihan toiselle puolelle myllyä?