164 megahylsy katsastuksessa!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

164 megahylsy katsastuksessa!

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Nyt alkaa koittaa lopunajat tuolle meitsin kuusnepalle. Hylsy tuli jotta mätkähti ja eikä ihan parista kohtaa. Kysyn teiltä taas vaihteeksi jelppiä jos tuosta vielä kalun saisi:

1. Jarruvalot eivät palaneet ollenkaan - vittu mikä mäihä. Se anturi laukesi sitten juuri oikealla hetkellä. Tietääkö joku onko tuo motonetin 164 92-- Ilmastoitu jos 3-napaliitin. . . . . . . . . . . . 37-1069 9.90 ??? kuitenkin sama mikä kävisi jopa 1989 -malliin; mulla kun ainakin on siinä nuo kolme liitintä? Jos ei niin mistä saa ja saako enää ihmismäiseen hintaan. Tarjotkaa jos löytyy halvalla nurkissa; tuta entistä on jo roplattu niin palon ettei siitä varmaan luotettavaa saa!

2. käsijarru puoltaa; olisiko vika talvella jäätyneessä vaijerissa joka ei kuitenkaan ole kuin 2 vee vanha. Onko siellä satuloissa jotain mitä voisi herkistellä jos vikaa ei olekaan vaijerissa. Takajarru muuten kyllä pitävät oikein hyvin ja tasaisesti ja paloissa näyttäisi olevan pintaa jäljellä. Mitäs tässä osaisi tehdä?

3. Takapönttö vuotaa liitoksestaan. Ei kannattane hitsata joten löytyykö keltään nurkista ehjää 2- tai 3 -litraisen takapönttöä; mulla kun on tuohon omaani viritetty 3 -litraisen keskiosa. Motonetissä tuo vakkaripönttö maksaa kuitenkin 105 € joka on about puolet auton arvosta. Entä jos vetäisisi perään tuollaisen motonetin tuninkipöntön - mitäs noista katsastusmies sanoo jos pörisee kovempaa kunhan ei vuoda?

4. vasen takavalo himmenee kun vasen vilkku on päällä - vilkkuvat siis vuorotellen. Tuumasi että olisi joku maadotusvika. Korjaantuuko jos vedän uuden maajohdon vilkkupolttimolta suoraan runkoon?

6. vasen raidetangon suojakumi on paskana ja saman pään raidetangon ulkopää on väljä. Onko tuossa jotain kommallista jos vaihtaa itse. Kandeeko ostaa joku sellainen pallonivelen pompsautin että saan sen vanhan raidetangon pään irti? Entäs suuntaus - voisiko tuon saada jotenkin vielä samaan asentoon ilman perkeleen kallista pyörien suuntausta esim. viivoittimen avulla?

Jotain muuta pientä oli myös mutta kysellään nyt näistä ensin. AUTTAKAA IHMEESSÄ KÖYHÄÄ PLIIS! :oops:
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Jos tuon pöntön haluaa halvalla kuntoon, niin tokihan sitä kannattaa ainakin kokeilla hitsata. Italiansähköt vaativat monesti vanhempana parempaa maadoitusta ja tuo suora maajohto on ihan hyvä ratkaisu. Itseporautuvaa vaan kehiin, niin minä sen tekisin ja niin on yksi valovamminen Ritmo tullut pelastettua.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Monesti noihin valojen miten sattuu vilkkumisiin saattaa auttaa perusteellinen hapettumien puhdistus. Noista tuuningpöntöistä muuten, ääni saa koventua aika paljon vakiosta, ennenkuin se on liian kova leimalle.

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Raidetangon pään saa vaihdettua kotikonstein kunhan vaan tarpeeksi hyvin merkitset kohdan jossa vanha on ollut. ite oon vaihtanu ihan kotipihalla muutamia ilman pyörien suuntauksia eikä ole ruvennut ratti tärisemään eikä renkaat kulumaan erikoisesti.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Jos mittaat raidetangon pään pallonivelen keskipisteen etäisyyden raidetankoon nähden, ja saat mitan säilytettyä samana, niin ei tarvitse suunnata uudestaan. Jos menee pieleen, niin sittenkin pelkkä aurauksen säätö riittää ja sehän onnistuu metrimitalla.

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

Käsijarrun puoltamisesta,mulla itellä 156 jollei sen takajarruja puhdistele noin 2-3v välein niin alkaa ongelmia ilmaantua,on ne sen verran avoimet ja alttiit suola pashalle ja kuralle,omassani vasenpuoli alkoi ulista ja vinkua sekä lämmetä kun makas päällä,eli pyörä pois,satula auki palat pois,sitten mä tein näin puhdistin puukon terällä kaikki liukupinnat puhtaaseen metalliin asti,sitten liuille kuparitahnaa,omassani on toiminut
kiitettävästi.

Raidetangonpäästä/ ostat tietenkin uuden mut ennen kuin irrotat vanhan mittaa mauserilla se kierreosuus mikä on näkyvissä,tulos talteen ja jos on samanlainen uusi osa niin pitäis mennä samoihin mittoihin,tulikohan tarpeeksi sekavasti sekoiltua

Jarruvaloista/onko jarruvalonamiskukkeli rikki se joka on polkimen tuntumassa vai joku muu,maajohto tai jotain
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

NikEe1927 kirjoitti:
Raidetangonpäästä/ ostat tietenkin uuden mut ennen kuin irrotat vanhan mittaa mauserilla se kierreosuus mikä on näkyvissä,tulos talteen ja jos on samanlainen uusi osa niin pitäis mennä samoihin mittoihin,tulikohan tarpeeksi sekavasti sekoiltua
Noissa raidetangon päissä on yleensä heittoja valussa eri valmistajan toimesta, joten kannattaa tosiaan mitata mauserilla siitä pallonivelen tapista, eikä pelkästään kierteestä.

Voimia sinne! :)

Nimimerkillä oma auto taas ropaukseen. :evil:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4865
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kunhan sen saa "noin" kohdilleen niin säätää sitä sitten niin että ratti on samassa asennossa kuin ennenkin niin on yhtä väärin/oikein kuin ennen korjaustakin. Vaatii tosin sen koeajo, säädä, koeajo.... mutta kun ei vedä lukitusta kuin hellään niin varsin helppo säätää kun ottaa ohjauksen aina ihan linkkuun.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

örgh... vikalistaan on nyt jo saatu muutama viiva vedettyä.

Vilkku vilkkuu nyt itsekseen; maadoitin sen polttimon suoraan auton runkoon ja vika hävisi. Kumme ettei crc -kylpy liittimissä auttanut asiaan...

Jarruvalojen anturin sisuksia on taas väännelty uuteen uskoon ja värkki toimii taas ainakin toistaiseksi.

Uusi raidentangon ulkopää on paikallaan ja kumikin tuli samalla vaihdettua; kustannukset 18 € osien osalta ja muutama ärräpää auton alla. Omistan nyt myös uuden raidetangon ulkopään irrottajan ja olen sen osalta 5,5 € köyhempi. Näppärä värkki - olisi mennyt lekan kanssa heiluessa koko päivä. Suuntaukset ovat ainakin sinne päin; tuntuu itse asiassa että auto kulkee suorempaan eikä puolla niin paljoa oikealle kun ennen. Lupsakkaa.

pakoputkiasia etenee; muutama tarjous tullut PM:nä -kiitoksia kovasti, tuumataan vielä mitä sille takapöntölle teen.

Mutta se perkeleen käsijarru ei ota vasemman takarenkaan osalta toimiakseen ei sitten mitenkään! Oikean saa jo hiekalla lukkoon mutta vasen ei kanita edes nurmella. Olen ruiskinut litran crc:tä sinne vasemman puolen satulaan missä se käsijarrun palautusjousi & itse vaijeri luuraa mutta ei mitään vaikutusta. Vipu kyllä liikkuu ja vapautuu kun käsijarrun päästää pois mutta ei jarruta tarpeeksi. Paloissa on kulutuspintaa jäljellä vielä ihan lupsakkaasti ja ainakin ne lukkiutuvat hyvin ja tasaisesti polkimen kautta. Mikä siellä voi kiikastaa; eikös noiden pitäisi jotenkin säätyä itsestään. Mitä teen?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ilmeisesti se toimimaton satula ei ole säätynyt automaattisesti. Ota irti, kierrä mäntää ulospäin sen verran, että juuri ja juuri saat kasattua satulan ja palat takaisin, ja mene leimalle. Joskus tuo säätö lähtee pelaamaan, kun hiukan pyöräyttää sitä mäntää. Jos satulan jarruvipu ei pääse liikkumaan lähes koko liikerataansa (täysin auki nyt ainakin), niin automaattisäätökään ei toimi.

Vastaa Viestiin