147 Progressionin lämmityslaitteen säätimien taustavalot

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Tepsu

147 Progressionin lämmityslaitteen säätimien taustavalot

Viesti Kirjoittaja Tepsu »

Progressionissa on siis manuaali-ilmastointi. Pyöritettävistä hantaakeista kahdesta on valot pimeänä. (puhalluksen suunta ja voimakkuus säätimet) Onko jollakin tietoa, miten polttimot saa vaihdettua eli miten niihin pääsee käsiksi ja millaiset polttimot sieltä löytyy? Kaikki asialliset vinkit otetaan vastaan. Deltasta kysyin... Antoivat polttimoille hinnan 14€/kpl ja vaihtotyö on kuulemma 87€. Vinkkejä en sieltä saanut! Ajattelin koittaa vaihtaa itse... :crazyeyes: [/b]
Kaikki alkoi siitä, kun näin keltaisen Toyota Corollan jättävän mustaa vanaa R-kioskin eteen...

Roach
Car(s): Giulietta + ID4

Viesti Kirjoittaja Roach »

En tiedä mikälainen systeemi 147:ssa on, mutta luulisi että samoja osia käytetään kuin 156:ssa.

Klikkaa

GT-Pappa

Re: 147 Progressionin lämmityslaitteen säätimien taustavalot

Viesti Kirjoittaja GT-Pappa »

Tepsu kirjoitti:Progressionissa on siis manuaali-ilmastointi. Pyöritettävistä hantaakeista kahdesta on valot pimeänä. (puhalluksen suunta ja voimakkuus säätimet) Onko jollakin tietoa, miten polttimot saa vaihdettua eli miten niihin pääsee käsiksi ja millaiset polttimot sieltä löytyy? Kaikki asialliset vinkit otetaan vastaan. Deltasta kysyin... Antoivat polttimoille hinnan 14€/kpl ja vaihtotyö on kuulemma 87€. Vinkkejä en sieltä saanut! Ajattelin koittaa vaihtaa itse... :crazyeyes: [/b]
Minulla oli sellainen Alfa ja vaihdoin ite ne polttimot.Ne pyöritettävät hantaakit pitää irroittaa,varovaisesti pikku meisselillä avittaen ja ulospäin vetäen, sen jälkeen pienillä kärkipihdeillä vetäen saa polttimon pois ja mallin kanssa yleisvaraosaliikkeeseen saat halvalla uudet,kannattaa pistää sen hantaakin asento muistiin,että säätimet toimenpiteen jälkeen pelaa oikein, eikä muuten ollut kallis homma.

Pele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

Emännän 147 (-04) ja manuaalinen ilmastointi,nuo polttimot lähtivät ainoastaan takakautta pois.Ovat juotettu kiinni kantoihin.Lähtivät samaan malliin kiertäen kuin monissa autoissa olevat mittariston 1,2W merkkivalot.
Vaihdoinkin tilalle "vanhanmalliset" 1,2W ja kannan otin vanhasta Fiatin mittaristosta.Sopii paikalle sellaisenaan,ja on vastedes helpompi vaihtaa.
Säädinyksikön joutuu irroittamaan,(2kpl kuusioruuveja juomateline/korttikotelo-paneelin alla) mutta johdot kannattaa pitää kiinni.Muuten tulee delta-auton,tai vastaavan reissu.Itse irroitin töpselit lamppujen vaihdon ajaksi,ja takaisin kytkettyä vilkkui matkamittarit,kello ja ulkolämpömittari :crazyeyes: .Eli ei tykkää jos piuhat on irti.
Niin ja radio pitää vetää senverran ulos,että saa painettua korttikotelon paneelin klipsuja.

Vastaa Viestiin