33 16v nykiminen & kootut sähköviat

Alfoista

Valvoja: Moderators

SVuoti
Viestit: 56
Liittynyt: 21 Heinä 2006, 19:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SVuoti »

Lambda-arvo kertoo seoksesta, eli onko rikkaalla vai laihalla.

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

puskurin sisäpuolella toki...niiltä lyhdyiltä tuli muistaakseni noin 15cm pitkän johdot jonka jälkeen oli liittimet. Mut jos molemmat napsahti samaan aikaan ni vaikuttais kyllä epätodennäköiseltä että olisi nuo liittimet, ainakin näin maallikolle :)
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Eipä lähteny sumarit toimimaan uudella releellä. Sitä isompaa relettä ei kai voi korvata yleismallin releellä? Koitin kyllä mutta ei toiminu, eikä parkkeja saanu pois päältä ennenku irrotti sen. Mikä sen isomman releen funktio oikeestaan edes on?
I do my loving in the winter.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Kirk kirjoitti:Lisää sähkövikoja 3 kpl.

1. Sumuvalot.

2. Töötti. Missä se sijaitsee? Pitääkö repiä puskuri irti? Missä muualla vois olla vika?

3. Toimiiko muilla sähkölasit vaikka virrat ei oo päällä? Voisko ne syödä sähköä koko ajan?

4. Mitä voi päätellä lambda-arvosta, joka on 1,0149? Eikö sen pitäis olla aika tasan 1?
1. Omassa sumarit pelaa vaan virrat ja parkit päällä. Rele on muistaakseni konehuoneen puolella siinä "kaukalossa". Releessä on sulake samassa. Omassa oli se sulake kerran kärähtäny eikä siks toiminut. Tuleeko polttimoille jännite siis? Polttimot ehjät?

2. Töötti on kuskin puolella aktiivihiili säiliön vieressä. Ei tarvi purkaa mitään. Nostat auton ylös ja näät sen siellä. On muistaakseni yhellä 13mm kannalla olevalla pultilla kiinni.putsaa liitokset ja pultin ympärystä jotta maadottaa kunnolla sekä kopistele vähän niitä tööttejä (niitä on 2kpl). Eka voisit tietenkin tarkistaa sulakkeen ja releen.

3. Ei toimi jollei oo virrat päällä ja kyllä ne syö varmasti virtaa jos palaa koko yön. Sellasen oon huomannut että kun käyttää kuskin puolelta repsikan puolen lasia niin repsikan puolen katkaisijasta sammuu taustavalo. en tiä onko ominaisuus?

4. Seos on tällöin aavistuksen laihalla mut on ok. Omassa oli lambdan hajottua lambda-arvo 1.44...

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Äh, mokasin.
Viimeksi muokannut Kirk, 26 Joulu 2007, 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I do my loving in the winter.

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Caijo-Romeo kirjoitti: 3. Ei toimi jollei oo virrat päällä ja kyllä ne syö varmasti virtaa jos palaa koko yön. Sellasen oon huomannut että kun käyttää kuskin puolelta repsikan puolen lasia niin repsikan puolen katkaisijasta sammuu taustavalo. en tiä onko ominaisuus?
No noin se mullakin toimii. Sain sumarit ja töötin toimimaan! :mrgreen: Töötistä oli piuha poikki ja sumareista virivirisulakepesässä oli piuhat hapettunu. Uudet liittimet ja taas pelittää. Akun tyhjeneminen liittynee sähkölaseihin, varmaan rosvoliitin napsastu väärään piuhaan tai jotain?
I do my loving in the winter.

Vastaa Viestiin