Alfa Romeo heikkolaatuisin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Alfa Romeo heikkolaatuisin

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Saksalaisen Auto Zeitungin uusimmassa numerossa on vertailtu automerkkien laadukkuutta suoritettujen vuosikatsastusten perusteella. Isoissa autoissa 166 on peränpitäjä, keskiluokan heikkolaatuisin on 156 ja pienissä 147 on toiseksi huonoin konserniveli Fiat Stilon ollessa heikoin. Murheita aiheuttavat alusta, jarrut ja valot. Sillälailla.

Avatar
mipo
Viestit: 794
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Mitä väliä?
Ei kukaan ota tyttöystävää tai vaimoakaan sillä perusteella, että muija on harvoin flunssassa, vaan hyvien kyytien... :mrgreen:

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Kaksi 166:sta omistaneena en voi kuin ihmetellä tulosta, ei sillä että välittäisin koko aiheesta. Tuo flunssa viittaus oli kyllä melko asiallinen :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

mipo kirjoitti:Mitä väliä?
Ei kukaan ota tyttöystävää tai vaimoakaan sillä perusteella, että muija on harvoin flunssassa, vaan hyvien kyytien... :mrgreen:
Nyt en kyllä ihan ymmärrä asioiden yhteyttä... Auto joka antaa hyvät kyydit, ei voi olla laadukas?!?

Sen pointin ymmärrän, että laadukkuus (ts. kestävyys) ei ehkä ole alfistin ensimmäinen autonvalintakriteeri, mutta kai se hyvännäköinen ja hyvät kyydit tarjoava auto voisi olla MYÖS kestävä ja vähän huoltoa vaativa... ehkä...?

Ja ihan saamaa mieltä: 166:n antama laatuvaikutelma on kyllä ihan hyvä. Kotsataan sitten vuosein ja kilometrien päästä, siitä ei ole vielä itsellä kokemusta.

Avatar
mipo
Viestit: 794
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Alfieri kirjoitti: Nyt en kyllä ihan ymmärrä asioiden yhteyttä... Auto joka antaa hyvät kyydit, ei voi olla laadukas?!?

Sen pointin ymmärrän, että laadukkuus (ts. kestävyys) ei ehkä ole alfistin ensimmäinen autonvalintakriteeri
Ekaan voin sanoa, että mulla on sellainen. :mrgreen:


Tätä toista kohtaa tarkoitin tuolla vertauskuvallani. Mutta parempi ettei mun kommenttia analysoi enempää, menee muuten metsään ja pahasti.

:-D

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

mipo kirjoitti:Mitä väliä?
Ei kukaan ota tyttöystävää tai vaimoakaan sillä perusteella, että muija on harvoin flunssassa, vaan hyvien kyytien... :mrgreen:
Loistavaa! Erittäin hyvin sanottu!

Ja rahalla niistä naistenvaivoista pääsee ja taas saa hyvää kyytiä! :mrgreen:

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

mipo kirjoitti:Mitä väliä?
Ei kukaan ota tyttöystävää tai vaimoakaan sillä perusteella, että muija on harvoin flunssassa, vaan hyvien kyytien... :mrgreen:
Ei juma, mä putosin aivan täysin! :mrgreen:

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

No ei tosiaan hirveesti jaksa kiinnosta vaikka toisaalta ihmetyttääkin moinen tulos omien kokemuksien perusteeella. En valinnut autoani tilastojen perusteella...

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

Joo eipä oo tullu paljon tilastoja tuijoteltua kun autoja on valittu.
Sinänsä aika hauskaa että tilastojenmukaan mulla on käyttöautona paskin mahdollinen ja harrasteautona viattomin.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

mipo kirjoitti:Mitä väliä?
Ei kukaan ota tyttöystävää tai vaimoakaan sillä perusteella, että muija on harvoin flunssassa, vaan hyvien kyytien...

:lol: :lol:

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^ toisaalta Alfassa on kivaa nopea kiihtyvyys ja murina. Elämänkumppanissa näistä ominaisuuksista on vain harmia :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Saksalaiset tiedä autoista mitään..

Avatar
marsuliini
Viestit: 154
Liittynyt: 01 Elo 2005, 11:51
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja marsuliini »

Jappe kirjoitti:^ toisaalta Alfassa on kivaa nopea kiihtyvyys ja murina. Elämänkumppanissa näistä ominaisuuksista on vain harmia :mrgreen:
Nopea kiihtyvyys ja pieni murinakin voi kyytien kannalta olla ihan jotain muuta kuin harmillista :mrgreen:

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

:P
- Alfaholic -

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

kiihtyispä alfa samaan tahtia kun kun tuo parempipuolisko sen on sellaset 1-3sec ja rajotintavasten sit alkaa murina ja se loppuu vasta kun sillä leipoo kiinni..

-nimimerkillä huomenna perheen lisäys- :-D

Avatar
TeeHoo
Viestit: 165
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:09
Car(s): 156 V6 -99, BMW 320i GT -17 Ex: 2x159, MiTo, 2x156
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja TeeHoo »

Eipä oikeastaan kiinnosta, pääseekö Helmutin Alfa katsastuksesta läpi... Mun auto pelaa kuin kello, muilla ei oo niin väliä :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Omat kokemukset eivät tue väitettä ja se piisaa minulle.

Jostain (Moottorista?) luin, että Helmutit ovat huonoja huollattamaan Saksan ulkomailla valmistettuja autoja alhaisen jälleenmyyntiarvon vuoksi. Ja sitten kun tulee ongelmia, niin aletaan parkua huonosta laadusta. Tiedä sitten, onko väitteellä todellisuuspohjaa.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Vittorio Jano kirjoitti:Omat kokemukset eivät tue väitettä ja se piisaa minulle.

Jostain (Moottorista?) luin, että Helmutit ovat huonoja huollattamaan Saksan ulkomailla valmistettuja autoja alhaisen jälleenmyyntiarvon vuoksi. Ja sitten kun tulee ongelmia, niin aletaan parkua huonosta laadusta. Tiedä sitten, onko väitteellä todellisuuspohjaa.
Mun 75:n edellisesta huollosta oli ainakin humpsahtanut useita vuosia :mrgreen: (No ei siinä mikään aivan loppu ollut paria suojakumia lukuunottamatta mutta vaihtokunnossa melkein kaikki) Jos olisivat muutaman satkun enemmän pelillä rullanneet ennen minun piipahtaista niin kardaanin ensimmäinen tukikumi olisi ollut pasana ja auto mennyt saksassa varmaan paaliin. (tai varaosiksi)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

En aloittanut tätä viestiketjua pyytääkseni kaikkia niitä nostamaan kätensä, joiden mielestä Alfa on maailman paras auto.

Minua kiinnostaa Alfa ja laatu -keskustelussa muutama asia:
Vittorio Jano kirjoitti:Omat kokemukset eivät tue väitettä ja se piisaa minulle.
Minulle se nimenomaan ei piisaa, vaan häiritsee: Jos useampi alfisteista (olen itsekin valmis sanomaan näin) on tätä mieltä, niin miksei saksalainen katsastustilasto todista samaa?

Vaatiiko Alfan asiallinen huolto/huollattaminen ja ylläpito jotakin sellaista, mitä keskivertosaksalainen ei hallitse? Onko Alfan kestävyysajattelu jotenkin erilaista kuin japanilaisten tai baijerilaisten? Varmasti Alfa toimii hyvin, kun sitä hoidetaan asiallisesti, vaihdetaan kuluneet osat ajoissa, lisätään öljyä, jne. jne. Mutta eivätkö (saksalaiset) Alfalla ajavat sitten tee niin?
Vittorio Jano kirjoitti: Jostain (Moottorista?) luin, että Helmutit ovat huonoja huollattamaan Saksan ulkomailla valmistettuja autoja alhaisen jälleenmyyntiarvon vuoksi. Ja sitten kun tulee ongelmia, niin aletaan parkua huonosta laadusta. Tiedä sitten, onko väitteellä todellisuuspohjaa.
Tässä voi olla hyvinkin osaselitys. Toinen voisi olla alfistien persoonallisuudessa?!? (Saksalaiset) Audin tms. ostajat ovat keskimäärin DIN-normi-insinöörejä, jotka ovat innostuneempia auton tekniikasta ja keulamerkin kiillottamisesta kun taas alfistit ovat yleisemmin "olen yksilöllinen ja ajan kovaa, muusta viis" -tyyppejä... (Jossakin muistelen nähneeni, että uusien Maseratien kolarointiprosentti on huikeasti korkeampi kuin vastaavantapaisten saksalaisautojen)
Ehkä harvinaisemman automerkin huoltoketju ei ole yhtä hyvä kuin saksalaisten omien merkkien?

Jos Alfan laatu on huonoa, niin sen seikan kanssa on elettävä. Mutta jos se ei (enää??) ole, niin sitten käsityksiä pitää korjata. Jos saksalainen katsastustilasto antaa jostakin selitettävästä syystä Alfan laadusta vääristyneen kuvan, niin mielikuvaa on muutettava.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Tiedä siitä laadusta, mutta Alfa on täysin rinnastettavissa naiseen! Nyt kun oma on ollut (alfa) jo yli viikon pukilla (korjaamon työtilanteen takia) niin kovasti tekis jo mieli vieraisiin. (siis ajaan vaikka laina alfalla) ;))))

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Tukeehan tuo Auto Bildin laaturaportti tätä myös:

http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135228066879.jpeg

ikävää luettavaahan toi on mutta ei se BMW ja VW kaukana ole :)

Ja tämäkin vielä:

"Laaturaportin tuloksen ratkaisevat auton toimintavarmuus, huoltopalvelu sekä huolettoman käytön kautta syntynyt asiakastyytyväisyys, ei niinkään ajomukavuus eivätkä ajo-ominaisuudet."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Hei, mulla on vielä laaduttomampi auto kuin teillä 8)

Jostain syystä en suhtaudu tuon autolehtien Seiskan kirjoitteluihin kovin vakavasti.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Kestotesti

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Entä onko Alfoista tehty jotain vastaavia kestotestejä mitä Autobildissä on? Eiks sellasenkin tulos kertois aika paljon...?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Alfieri kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Omat kokemukset eivät tue väitettä ja se piisaa minulle.
Minulle se nimenomaan ei piisaa, vaan häiritsee
Kyllä minäkin tässä olen VJ:n kanssa samaa mieltä. En minä tuota autoa kenenkään muun takia ostanut, ja ostan mielelläni jatkossakin halpoja Alfoja kun arvo tippuu em. uskomusten takia :-D

Tuntuu siltä kun muita foorumeita lukee, että samat tukivarret ja ILMIt menee pääosin Saksalaisistakin. Onhan ne astetta laadukkaampia mutta niin ovat astetta kalliimpiakin joten sietääkin olla.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Alfieri kirjoitti:Jos saksalainen katsastustilasto antaa jostakin selitettävästä syystä Alfan laadusta vääristyneen kuvan, niin mielikuvaa on muutettava.
Tuskin se kuva kauhean vääristynyt on. Mutta kuten avausviestissäkin mainitsit, niin hylkäys saattaa paukahtaa vaikkapa valoista. Itselläkin parkkipolttimot paukkuvat, mutta se ei mielestäni vielä tee autostani oikeasti huonolaatuista.

Lukemieni lehtijuttujen perusteella huoltotoiminta on (Suomen lisäksi) retuperällä ainakin Britanniassa. Saksasta en tiedä.

Ja noiden mielikuvien muuttaminen kestää yhtä kauan kuin siirtyminen nyrkki-iskurista vetypommiin. Eivät ne yhdellä käyttötestillä (jossa kuitenkin menee hihna poikki) tai paremmalla tilastolla mihinkään muutu. Mutta se ei - kuten todettua - ole mikään haitta vaan hyöty ainakin meille, jotka ostamme ajopelimme sisäänajettuina.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

sitten kun 159 on tilastoissa nähdään onko mitään edistystä tapahtunut, Britanniassahan laitettiin/laitetaan koko ketju uusiksi ja parannusta on jo raporttienn mukaan tapahtunutkin, seuravaaksi on vuorossa Saksan systeemit. Ja olihan Alfa jonkun saksalaisen lehden "merkkien merkki" tilastossa ihan kärkipäässä pari vuotta sitten. Noita tilastoja löytyy joka lähtöön ja eri maiden tilastot vielä eroavat osin aika paljonkin.



http://www.italiaspeed.com/2007/motor_s ... /1109.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

vapaa maa ja saahan sitä ostaa toyotan jos haluu, ei mulla siihen sen enempää :wink:

ps. passattiin egr:än aamulla vaihtaneena voin todeta että omaa passattiani (ex) käytin n:27 kertaa takuulaitossa, listan saa kuka haluu nähdä
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Ja lisää meriselityksiä:

Tuulilasi 1/2006 156 käytettynä (koko artikkeli luettavissa myös nettiversiona):

"Tukivarren erikoinen asento saa jo pienenkin välyksen tuntumaan pyörää ravistettaessa, joten katsastuksessa havaitaan väljät nivelet tavallista herkemmin."

Eli sillä kuluneisuudella, millä joku muu merkki menee vielä katsastuksesta läpi, 156 pompsahtaa...

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Katsastusasemalla on asenteissakin jotakin erillaista Alfaa katsastaessa kuin vertailuna Toyotaa. Corolan omistaneena muistan ne sanat, jotka katsusmieheltä tuli ja useasti ei vain kerran, kun esim. piti alustaa tutkia. No, eihän tätä tarvitse edes tarkistaa löydään leima kunnossa, koska eihän näissä Corollissa ole kuitenkaan mitään ongelmaa kestäviä pelejä. Ja alfaa katsastaessa kyllä kolistellaan ja väännentään joka tukivarsi tarkasti ja syynätään sellainen "ilme" silmissä, kyllä mä jotakin löydän josta pääsee huomauttamaan.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Re: Kestotesti

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Oiva kirjoitti:Entä onko Alfoista tehty jotain vastaavia kestotestejä mitä Autobildissä on? Eiks sellasenkin tulos kertois aika paljon...?
Omat kestotestit:
Fiiu: jätti tielle.
Volvo x 2: jätti tielle.
Pökö: jätti tielle.
Voorti: jätti tielle, ja ihan eka päivänä - sata kilsaa kaupasta.
Toitota x 4: ei jättänyt tielle, meinas kerran viedä tieltä.
Matukka: ei jättänyt tielle, mutta koristekapselit lähti kun ei iskareita saatu toimimaan.
Alfa x 2: EI OO JÄTTÄNYT TIELLE VIELÄ - hyvät kyydit.
Muija: ei oo jättänyt tielle sekään - välillä lämmöt ylhäällä.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Dobber kirjoitti:Katsastusasemalla on asenteissakin jotakin erillaista Alfaa katsastaessa kuin vertailuna Toyotaa. .
Juurikin näin!!
Ex-155:ni hylättiin kun kuskin valo näytti vähän liian ylös.
Vieresstä meni Corsa lapi vaikka molemmat näytti ylös ja oli jo laskettu sähkösäädöllä lamput alas. Ei ole reilua!

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Huomasin muuten iteki kesällä kun käytin katsastuksessa oman auton. Setä tutki jumankauta kaikki mahdolliset paikat ja etti kolinoita, tosin mitään ei löytäny. Tokasi vaan, että noh tällä kertaa meni läpi... :?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Ärräpää kirjoitti: Setä tutki jumankauta kaikki mahdolliset paikat ja etti kolinoita, tosin mitään ei löytäny.
Noh, eikös se ole hyvä, että tutkii tarkasti ja tulee mahdolliset piilevätkin viat esille ja sitten korjattua. Ajakoon muut vaan rikkinäisillä katiskoillaan. :wink:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Mut alfahan on aina priimakunnossa. Paria pientä kolinaa lukuunottamatta. :)

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

pikkis77 kirjoitti:
Dobber kirjoitti:Katsastusasemalla on asenteissakin jotakin erillaista Alfaa katsastaessa kuin vertailuna Toyotaa. .
Juurikin näin!!
Ex-155:ni hylättiin kun kuskin valo näytti vähän liian ylös.


Konttoreissa on eroja. Itselläni kun Alfan valot näyttivät yläviistoon kävi katsastaja hakemassa työkalupakin kommentilla "katsotaas saako näitä helposti säädettyä". Sai, ja leimankin sai. Katsastaja tykkäsi kun sai ajaa punaista autoa jossa on punainen avain. Kerran löytyi oikeita vikojakin, mistä olin vain tyytyväinen. Menen taas ensi kerralla samaan paikkaan. Muistavat varmaan kohta jo nimeltä...

Otsikon aiheesta sen verran, että itselläni ei ole neljän Alfan kokemuksella laadusta yhtäkään moitteen sanaa. Tässä on huomioitu ominaisuudet ja hankintahinta. Kuluuhan se käytössä ja tarvitsee välillä huoltoa. Nuo katsastustilastot kertonevat enemmän saksalaisen omistajakunnan profiilista ja/tai paikallisen huolto-organisaation tasosta.

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Minä ainakin oikein pyydän kötöstysmiestä tsekkaan auton erityisen tarkasti. Oon käyttänyt autoja samalla ukolla jo pitkään, joten mistään pikkujutuista kuten rek.kilvenvalo jne. ei pomppaa. Samalla kun auto on nosturilla tarkistetaan niin tarkastetaan kaikki paikat hyvin tarkasti. Myös alkavat välykset on mun mielestä hyvä tietää ennen seuraavaa katsastusta.
Itse veikkaisin että ainakin Suomessa Alfan omistajat pitävät huolta autoistaan keskivertoa paremmin ja ovat yleensäkin kiinnostuneempia autostaan.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Myös alkavat välykset on mun mielestä hyvä tietää ennen seuraavaa katsastusta.


...niinpä niin.. katsastusten välissäkös ei sitten autoa yhtään huolleta?
..ammattina autoslalom..

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^ Tuskin kovin moni TI- mieskään vaihtaa niveliä uusiin, jollei katsastuksessa huomauteta :roll:
Alustan parannukset on tietty asia erikseen.
- Alfaholic -

Avatar
Tiige
Viestit: 2845
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Jappe kirjoitti:^ Tuskin kovin moni TI- mieskään vaihtaa niveliä uusiin, jollei katsastuksessa huomauteta :roll:
Alustan parannukset on tietty asia erikseen.
En tiedä olenko outo, mutta yhteensä tullut repullinen palloniveliä ja raidetangon päitä vaihdettua omiin autoihin. Eikä koskaan sen takia että katsastuksessa olisi huomautettu. :shock:

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

kumimuumi kirjoitti: ...niinpä niin.. katsastusten välissäkös ei sitten autoa yhtään huolleta?
Huolletaan toki, mutta kun auto on siinä nosturilla niin yleensä vaadin päästä alas katteleen ja väänteleen paikkoja. Ei tälläisella parkkipaikkaremontteeraajalla ole tuollaiseen kovin usein mahdollisuutta.
Kilsoja tulee vuodessa vajaa 30tkm joten pelkästään öljyjä tulee vaihdettua vuoden aikana useampaankin kertaan. Toki tuolloin teen vaihdot nosturilla ja taas tarkistelen alustan kunnon.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Tiige kirjoitti:
Jappe kirjoitti:^ Tuskin kovin moni TI- mieskään vaihtaa niveliä uusiin, jollei katsastuksessa huomauteta :roll:
Alustan parannukset on tietty asia erikseen.
En tiedä olenko outo, mutta yhteensä tullut repullinen palloniveliä ja raidetangon päitä vaihdettua omiin autoihin. Eikä koskaan sen takia että katsastuksessa olisi huomautettu. :shock:
Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla noi nivelet ravistetaan aika tarkkaan. Jos väljyyttä ei löydy, miksi niitä pitäisi vaihtaa :shock:
- Alfaholic -

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Ärräpää kirjoitti:Huomasin muuten iteki kesällä kun käytin katsastuksessa oman auton. Setä tutki jumankauta kaikki mahdolliset paikat ja etti kolinoita, tosin mitään ei löytäny. Tokasi vaan, että noh tällä kertaa meni läpi... :?
Mä huomasin katsastuksessa edellisen autoni Volkkarin ja nykyisen Alfan välillä eron kuin yöllä ja päivällä. Alfan kanssa se sama jannu rynkytti väkisin vääntämällä pienen nivelvälyksen esiin, volkkarilla nopea täristys tyyliin ei paljon kiinnosta, ja läpi, aina.

Alfalla tulee muuten paljon enemmän G-voimia kurveissa kuin perusautolla joten ei ihme jos alustaa pitää huoltaa useammin.

Avatar
Tiige
Viestit: 2845
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Jappe kirjoitti:
Tiige kirjoitti:
Jappe kirjoitti:^ Tuskin kovin moni TI- mieskään vaihtaa niveliä uusiin, jollei katsastuksessa huomauteta :roll:
Alustan parannukset on tietty asia erikseen.
En tiedä olenko outo, mutta yhteensä tullut repullinen palloniveliä ja raidetangon päitä vaihdettua omiin autoihin. Eikä koskaan sen takia että katsastuksessa olisi huomautettu. :shock:
Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla noi nivelet ravistetaan aika tarkkaan. Jos väljyyttä ei löydy, miksi niitä pitäisi vaihtaa :shock:
Meinasinkin nyt sitä että yleensä se väljyys niveliin ilmaantuu katsastuksien välissä ja sen huomaa itse. Silloin tulee vaihdettua samantien uusi. Mitä sitä turhaan viedä väljää niveltä katsatuksekseen jos sen tietää etukäteen. :?

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Aikalailla pitää kilometrejä tulla, jos oikeasti huomaat välykset katsastusten välillä :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Tai sitten pitää asua Hämeenlinnassa keskellä näitä perkeleen mukulakivikatuja. Oliskohan pikkuhiljaa asiaa avautumisketjuun...

t: nimim. kolinaa takapäästä.

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Motor Control System Failure. Go to the dealer.

Avatar
Tiige
Viestit: 2845
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Jappe kirjoitti:Aikalailla pitää kilometrejä tulla, jos oikeasti huomaat välykset katsastusten välillä :mrgreen:
Ei enää oikein jaksaisi vääntää asiasta, mutta. :mrgreen: Voihan pallonivel kestää vaikka sen 10v, mutta sitten kun siihen tulee väljää, niin kyllä se katsastusten välissä tulee. Ja sen kyllä huomaa kolinana/epämääräisenä ajotuntumana. Liekin mainitsemat Hämeenlinnan mukalakivet yms. huonot tiet on omiaan tuomaan ilmi pienet välykset nivelissä.

Vastaa Viestiin