Ohjaamon ilmanvaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Tutela-Olja
Viestit: 70
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23

Ohjaamon ilmanvaihto

Viesti Kirjoittaja Tutela-Olja »

Mistä kannattais vikaa etsiä kun lasit huurtuu ja autossa on kostea tuoksu kun aamulla kabiiniin istahtaa :? ?

- Lämmityslaite on ok, siis toimii
- puhallin pelaa ja ilma liikkuu

..tuntuu vaan että ilma ei vaihdu autossa tai jostain tulee uutta kosteutta kun sen jättää parkkiin ts. ikkunat huurtuu uudelleen. Mitään kosteusjälkiä tms. ei näy missään. Lattiaverhoilu on kuiva. Raitisilma suodatin on vaihdettu, eikä edellinenkään vielä sammalta kasvanut. Autossa on ilmastointi joka ei tällä hetkellä pelaa vaan ois huoltoa/osaa vailla. Huurtumisen kans on kyllä taisteltu silloinkin kun ilmastointi pelasi.

Apuja/ vinkkejä kaivattais!

alfdats
Viestit: 152
Liittynyt: 11 Syys 2003, 06:08
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja alfdats »

Eihän sisäilmankierto ole päällä tai se ei mene pois päältä 8)

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Taitaa lämmityslaitteen kenno vuotaa. Aiheuttaa juurikin tuollaisia oireita. Ainakin ranskalaisissa hyvinkin tyypillinen vika. Etippä haulla vaikkapa täältä: http://www.citroen-foorumi.com/

Toisaalta vielä kolmekolmosessa ainakin on todella surkea ilmanvaihto, varsinkin takasivuikkunat huurtuu todella helposti eikä tahdo saada pois millään. Tosin ainakin mulla huurtuu vain sillon kun sisällä on ihmisiä eikä kyllä haise mikään.
I do my loving in the winter.

Tutela-Olja
Viestit: 70
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23

Viesti Kirjoittaja Tutela-Olja »

sisäilmankiertoa oon näplännyt eestaas ja se tuntuis toimivan...

Edit

Jäähdytysnestettä ei ole hävinny mihinkään, joten ei varmaan lämmityslaitteen kennosta kiinni...

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Pitkään vaiheessa ollut sisäilmasuodattimien uusinta sai potkua kun poikkesin Kouvolan (uuden suurkunnan nimi) :wink: Deltaan kyselemään filtsujen hintaa. Hyllyssä löytyy hintaan 30,50€.
Kun olen kova :lol: tinkimään niin siitä lohkesi vielä 15 pinnaa per suodatin, ja koska niitä menee kaksi niin ihan kiva alennus :-D

Ainakaan Motonetistä Boseliftiin ei noita saa eikä varsinkaan aktiivihiilisuotimia halvalla mistään. Vai tietääkö joku...?

Niin olihan mulla asiaakin...tuo huono sisäilman laatu voi johtua tukkeutuneesta sisäilmansuodattimestakin. On vaan näissä boselifteissä ja uudemmissa malleissakin (?) "kivassa" paikassa :evil:

Pitää tutkia varaosa-cd:tä että tietää mitä pitää purkaa, olen kerran sen tehnyt mutta eipä jäänyt mieleen :roll:

No, varaosa-cd ei kata näitä uudempia malleja...mutta pienellä tutkimisella huomaa että 2 ruuvia pitää irrottaa ja se L-muotoinen muovikappale, joka pitää suodattimia paikoillaan, lähtee irti ja samalla tulee jo toinen suodatinkin puoliväliin ulos. Ensin tietysti jalkatilasta keskikonsolin repsikan puoleinen ja hanskalokeron alla oleva verhoilupaneeli irti.

Ainakin koivunsiemeniä oli suodattimen lamellien välissä runsaasti.
Välitöntä tehon nousua ei huomannut puhaltimessa. Toivottavasti kuitenkin puhtaampaa ilmaa :wink:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Vastaa Viestiin