Hiilpaketin vaihto v6.n laturiin ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pekkal

Hiilpaketin vaihto v6.n laturiin ?

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Eli onkohan se sellainen missä on latauksen säädin ja hiilet samassa paketissa,ja onkohan hankalasakin paikassa vaihtaa ??

Antieko
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Oletko kuullut, että kutosessa olis joku joka olisi helppo vaihtaa?
Luulenpa, että laturi on poistettava. Minun alfaan oli edellinen omistaja deltassa vaihtanut laturin ja mainitsi työn olleen hirveän hintaisen. Olivat kuulemma konettakin joutuneet nostamaan.
Hiilien vaihto ac-latureissa ei yleensä kannata, koska hiilien kuluessa loppuun on jo liukurenkaatkin yleensä kuluneet pahasti uralle. Viisainta on vaihtaa kunnostettu vaihtolaturi.

Kirk

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Se säädinhän on yleensä (lue: aina) siellä laturin takana eli siis vastakkaisella puolella kuin hihnapyörä. Kurkkaa missä laturi on ja päättele itse, onko ahdasta vai ei. Ja säädin on siinä, mihin johdot tulee. Joissain latureissa se säädin on laturin sisällä, niinku esim. mun mitsussa. Ja liukurenkaat voi toki sorvata, mutta laturin avauksessa on riskinsä, jostain luin, että magneettisuus voi kadota purettaessa... Jos irrotat säätimen, niin siitä hiilten kolosta voit kurkata, onko ne liukurenkaat uralla vai ei. Siis jos pystyt jotenki sinne kurkkaamaan.

Laturihan on kuitenkin sen verran yksinkertainen laite, että tuskimpa niissä suuria eroja on eri automallien välillä, luulisin.
I do my loving in the winter.

Vastaa Viestiin