164:n ennennäkemätön diskoilu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

164:n ennennäkemätön diskoilu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Jihhuu, selvisimpäs ihan omin avuin tuosta kytkimen työsylinterin vaihto-operaatiosta. Nyt pysyy nesteet sisällä ja poljin toimii niinkuin pitääkin -puoli autoa vaan piti purkaa pois, sillä tuo koko ilmanputsarihässäkkä oli niin pahasti tiellä touhun, että sitä sai irrotella jonkun tovin. Kohtalaisen vittumainen irrotettava se ilmanputsarin alle jatkuva ilmanottoletkun liitin... Saati sitten itse paikalleen ruostunut sylinteri ja sen lukkoprikka; piti irroittaa ensin koko paska kiinnityksineen ja hakata lekalla sylinteri irti pidikkeestään. Onneksi onnistui kun näytti vähän hauista :bad-words:

NIIN JOO, itse diskoiluun: alfani keskuslukitus ei toimi silloin kuin sisävalot (päänpäällis, taka- ja ovivalot) palavat -aina pitää odottaa, että viivellinen valaistus ovien sulkeuduttua sammuu, jolloin ovet voi lukita. Kun taas laitan ovet lukkkoon, taka- ja ovivalot syttyvät eivätkä sammu vasta kuin avaan oven. Pysyittekö kärryillä -loputon kierre... Akkuhan siinä sitä paitsi perkele yön aikana tyhjenee.

NO MUTTA, vika "korjaantuu" siten, että otan taka- ja ovivalojen sulakkeen irti, jolloin ovien ollessa auki palaa vain katossa oleva valo. Tässä tapauksessa taas käy niin, että ovia avattaessa (eli valon syttyessä) kaikki lukot menevät lukkoon pompatakseen takaisin ylös (sillä alfan oviahan ei vissiin voi lukita ovien ollessa auki). Tässä tapauksessa on mahdollista lukita itsensä auton ulkopuolelle jos esimerkiksi jäinen ovi ei aukeakaan kokonaan kahvasta vedettäessä vaan pelkkä valo syttyy -tuolloin ovet menevät lukkoon jolloin jäät ulos pakkaseen forever ja sisävalo palaa tyhjentäen akun.

MITÄKÖHÄN HELVETTIÄ tässä nyt tekisi; tokihan voin ottaa keskuslukon ja valaistuksen sulakkeet irti ja ajella siperia-mallilla!?! Mistä alkaisin tuota vikaa etsimään. Voiko olla mahdollista että jollakulla olisi ollut joskus samanlaista "häikkää" ja neuvoisi minkä johtonipun revin irti ja asennan uusiksi. Miten voisin paikantaa vian aiheuttajan??? Piru kun minä vihaan näitä kaikkia sähkölaitteita!!!

+Välillä on mahdollista että lukot ja valot palavat täysin miten sattuu ja keskuslukitu ei toimi ollenkaan. Eih, saa antaa inspiraatiota, whatämaigonaduu :|
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

luigilitti
Viestit: 136
Liittynyt: 13 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja luigilitti »

:lol: Samankaltaista temppuilua,sisävalot saattaa palaa n.10min
ovien lukituksen jälkeen.
Joskus kun painat oven kiinni,rävähtää lukot päälle......kivaa.
Aamulla töihin lähtiessä polttaa sisävaloja 5-10min.
Kaikki sähköleikit alkaa syksyllä ja jatkuu läpi talven,kunnes
ihana lämmin kesä kuivaa paikat.
lämmin auto-talli korjaa monet diskoilut,ehkä crc tms.
Täytyyhän autosta löytyä luonnetta,mutta hyvät korjaus vinkit
kelpaavat. 8)
164ts-89 400tkm

Avatar
Profil
Viestit: 109
Liittynyt: 25 Maalis 2003, 13:07
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Profil »

Samanlaisia oireita sisävalojen suhteen, mutta auttaa kun paiskaa oven kiinni (kunnolla niin että ikkunat helisee ja lumet putoaa naapuriautojen päältä.). Varmaankin kytkin joka tunnistaa oven aukiolon jumittaa kostealla. Missähän ko kytkin muuten luuraa??

Onkos systeemissä muuten jonkinlainen aikarele joka sammuttaa sisävalot jonkunajan kuluttua vaikka luulee että ovi yhä auki??
Renault Laguna 1999, Punto 55 1996

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Ainakin noissa 80 luvun lopun Alfoissa on sellainen magneettikytkin siellä
lukkomekanismin sisällä. Jouduin aikoinaan aukomaan kaikki, koska ne
oli suihkutettu täyteen ruostesuoja-ainetta. Puhdistin ja voitelin vesivaseliilla. Nyt ei temppuile. Mahtaako kukaan muistaa vanhojen Kummeli sarjojen Jakkea ja Sepiä, ne pätevät sähkömiehet. Välillä
tuntuu , että heillä on ollut sormensa pelissä, kun Alfan sähköjä on tehty :crazyeyes:

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Itselläni nämä diskoilut ja lukkojen temppuilut alkoivat kun nimenomaan yritin suojella autoni sähköt kosteudelta suihkimalla CRC:tä joka paikkaan. Moottorin nykiminen vesisateella kyllä loppui mutta välillä sain ovet lukkoon lähes mitä tahansa kojelaudan namiskaa painamalla. Joku johto ottanee maihin; kuka on heikoin lenkki!?!
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

pulukka kirjoitti:Itselläni nämä diskoilut ja lukkojen temppuilut alkoivat kun nimenomaan yritin suojella autoni sähköt kosteudelta suihkimalla CRC:tä joka paikkaan. Moottorin nykiminen vesisateella kyllä loppui mutta välillä sain ovet lukkoon lähes mitä tahansa kojelaudan namiskaa painamalla. Joku johto ottanee maihin; kuka on heikoin lenkki!?!
WD-40 on edelleen parempaa ainetta kuin CRC.

Vastaa Viestiin