156 V6 Kysely

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Jii-Pee
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 19:17
Paikkakunta: Hollola

156 V6 Kysely

Viesti Kirjoittaja Jii-Pee »

Tervehdys kaikille...olen tässä jo pidemmän aikaa kuolannut tommosta 156:sta ja pitkällisen harkinnan jälkeen olen päätynyt tohon 2,5 v6 malliin...se ilmeisesti on kuitenkin TS malleja luotettavampi? Kävin tänään Hyvinkäällä koeajamassa yhtä yksilöä ja jos jollain on auton historiasta tietoja niin mielelläni ottaisin tietoja/ neuvoja vastaan. Eli siis tämä yksilö.

Auto vaikutti kyllä hyvältä ajaa eikä kuulunut ylimääräisiä nitinöitä...ja jakopääkin on laitettu alle 500km sitten liikkeen toimesta, joten hintaisekseen vaikuttaa hyvältä...Kommentteja kaivataan...

Nettiauton osoite siivottu. VJ

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

hinta ainakin vaikuttaa ihan oklta, tuon ikäisessä voi olla kohta tarpeen vaihtaa esim syyläri jos ei ole vielä vaihdettu, pohjan mahdollinen kunto olisi ehkä myös hyvä tarkistaa. Kuvien perusteella 2 airbagia ja pölykapselit renkaissa. Kilometrejä ei vielä ole yhtään liikaa eli moottorin puolesta pitäisi olla vielä paljon km edessä.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

No, helmat kannattaa käydä läpi, niin ei ruoste tule yllätyksenä.
Ei näköjään ole roiskeläppiä, niin kiven iskemiä -> ruostetta on varmasti.

156:n helmojen fiksailuhan on yhtä varma kevään merkki, kuin on puuveneiden tervaus. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Kuten kollit jo mainitsivat, ihan suht hyvältä vaikuttaa. Jos ei auto narissut eikä kolahdellut, tukivarsia on ilmeisesti vaihdeltu äskettäin. Ja jos ei ulinaakaan kuulunut, niin etupyörän laakeritkin lienevät kunnossa.

V6-kone on kestävä työhevonen edellyttäen, että jakohihna ja hilppeet on vaihdettu ajoissa. Samoin vaihdelaatikko on varsin kestävä, vaikka kylmänä (pakkasilla) kakkosen kytkeminen voi olla hankalaa (ominaisuus 6-loviselle askille).

Kilometrejä on tosi vähän ikäisekseen. Tsekkaa yllä mainittujen lisäksi;

- onko vesipumppu vaihdettu jakopäärempan yhteydessä?
- toimivatko lasinnostimet?
- kytkin; miltä tuntuu, onko kovin jäykkä tai naksuuko?
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Jii-Pee
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 19:17
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jii-Pee »

Joo ei siitä mitään kolinoita kuulunut, pienen pieni vikinä takapäästä mut voi olla et johtuu uusista jarrupaloista, jotka siihen on kans ihan viime päivinä laitettu...? Tossa oli se iki-ihana puujäljitelmä sisusta...onkos se kuin iso homma vaihtaa? keskipaneeli ja vaihdekepin nuppi ilmeisesti ei niinkään mut miten on ton airbagillisen ratin kans??? Semmosen vaihto ei oo tuttua puuhaa...

Jii-Pee
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 19:17
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jii-Pee »

Niin joo ja kiitoksia kaikille ketkä on jaksanu vastata. :)

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jii-Pee kirjoitti:Tossa oli se iki-ihana puujäljitelmä sisusta...onkos se kuin iso homma vaihtaa?
Makuasioita. Itse pidän siitä ja myös yksi kaverini muistaa aina ihailla sitä "klassisen sporttiseksi". Mielestäni se käy hyvin 156:een ja 166:een. Sitä paitsi sehän käy ihan hyvin tuohon Jaguaari-maiseen "British Racing Green" väriin.

Mikäli sisustaa haluaa muokata voi nupin vaihtaa suht' helposti ja keskikonsolin pystyy iroittamaan täysin kädetönkin ihminen (olen siitä todiste).
Ratin, jos siitä puuratista ei todellakaan pidä, minä ehkä verhoiluttasin nahalla jollain suutarilla. Saattaisi olla helpoin ja siistein vaihtoehto.
Tai saattaahan joltain löytyä käytetty nahkarattikin..
Senza cuore saremmo solo macchine

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Kun nyt tuli puheeksi niin muistin että minulla on ylimääräinen käyttämätön nahkaratti. Kas kun minun autooni on uutena vaihdettu puuruori tehtaalla asennetun nahkaisen tilalle, koska alkuperäinen omistaja kuului koulukuntaan jonka mukaan Alfassa kuuluu olla puuratti, ja minulle se sopii oikein hyvin. Joten tuosta nahkarinkulasta voidaan tarvittaessa käydä kauppaa.

Vaihtotyöstä en osaa sanoa muuta kuin että se bägi pitää saada deaktivoitua. Siihenkin löytyy muistaakseni jotain TI-ohjeita vanhoista ketjuista, kokeile hakua. EDIT: Tuossa on ainakin yksi ketju, jossa JiiPeen ohjeet ratin poistoon.

Auton hinnoitelu vaikuttaa asialliselta, varsinkin jos tosiaan on jakopääkin vasta laitettu. Itse en ole uskaltanut kutosta käydä koeajamassa, koska olen täältä foorumilta lukenut liian monta todistajalausuntoa siitä kuinka seuraavana päivänä huomaat Alfan muuttaneen pihaasi asumaan.

Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

Jos meinaat huollattaa autoa, kannattaa varautua todella korkeisiin hintoihin. Samoin vakuutus on kallis, meni aikanani tuollaisen omistaessani samaan luokkaan kuin Ferrarit, tahi kalliimmat Jaguarit. Upea auto toki, vieläkin välillä kaduttaa omani myynti. Kunnes mietin kuluja. Huollatin autoni Milanossa, joka teki hyvää jälkeä. Deltasta huollot olisivat olleet hinnaltaan samaa luokkaa, jonotusajat tahi jälki todennäköisesti eivät olisi olleet.

Omistin auton pari vuotta, vikoja ei pahemmin ollut. Miettimäsi yksilö on halpa, kannattaa käyttää tohtorilla ennen hankintaa. Voipi löytyä vaikkapa kolarivaurio.

Edit: Voi perse, tuli katsottua noita vanhoja kuvia omasta albumista. Taas alkoi kutittaa Alfan hankinta. Jospa GT:n vielä joskus hommaisi.

Toi vanha V6 on upea kone ominaisuuksiltaan. Kävin ajamassa 159 mallia kutoskoneella tässä hiljattain. Päällimmäiseksi mielikuvaksi jäi, että uusi malli on kaunis, mutta kone ei ole entisensä. Tiedän että 159 on painavampi, ja neliveto, ja myös varmasti objektiivisesti katsoen parempi auto. Se uusi moottori vaan ei ollut omaan makuun. Jotain siitä luonteesta puuttui.

stilo100
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Maalis 2005, 13:51
Paikkakunta: Helsinki

Leasing V6

Viesti Kirjoittaja stilo100 »

Muistaisin joskus 2006 keväällä, kun etsin itselleni V6:tta törmänneeni Kaivokselan Mazdalla metallivihreään yksilöön, joka oli ollut leasing käytössä. Auton huoltokirja oli vajaa, huollot oli tehty milloin sattuu, jopa kymppitonnin yli välin. Väliöljynvaihdoista ei ollut tietoakaan ja jakohihnakin oli puoli vuotta yli.

Tuollaista liisattua yksilöä ei kannata harkita mihinkään hintaan. Tietää yleisen asenteen, "ei ole penniäkään kiinni", niin auto on saanut lapikasta koneen ollessa kylmä, eikä huoltaminen kiinnosta.
Fiat GrandePunto 1.4-16V sporty
Saab 96 V4 -77

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Mulla on ollut pari vanhaa leasing Alfaa, 75 ja 156, jotka tosin huollettu asiallisesti ja kokemus päinvastainen.

Vaimolla ja minulla ollut käytössä useampia leasingautoja ja kyllä ne on ainakin huollatettu ja korjautettu jopa pikkutarkasti - se kun ei maksa ekstraa.
Eikä niitä autoja mitenkään rääkätty.

Onkos stilo 100 ollut leasing autoilija vai mistä moinen epäilys?
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Jii-Pee
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 19:17
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jii-Pee »

Paljonko tossa muuten on todellinen kulutus? Normaali ajolla siis...olis kiva kuulla joltain kellä tommonen on ollu...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mulla ollut työmatka-ajossa talvella 8km suuntaansa Länsiväylää 10,5l/100km. Kesällä 8-8,5 matka-ajossa ja 9-9,5 sekalaisessa-ajossa. Ajotyyli ripeän repivää, mennään eikä meinata.

Haarukkaa on kuitenkin foorumin juttujen mukaan 7-15l/100km, ilmeisesti kaasujalasta riippuen :-D Jos viitsii kiihdyttää ripeästi ja ajaa tasakaasulla isolla vaihteella kun ei tarvitse kiihdytellä, niin sillä olen noihin omiin lukuihin päässyt.

CZW
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Huhti 2007, 17:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja CZW »

Minulla nyt ollut leasing-autona ollut 156 SW 1,5 vuotta. Siinä on täydellinen huoltokirja, ja toistaiseksi vuosihuollon lisäksi ei ole ollut mitään huoltokustannuksia.

Ja puujäljitelmästä: tuo sisutuksen väri on ainoita joihin puujäljitelmä sopii, ja varsin hyvinkin.

Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

Jii-Pee kirjoitti:Paljonko tossa muuten on todellinen kulutus? Normaali ajolla siis...olis kiva kuulla joltain kellä tommonen on ollu...
Ikinä en päässyt alle kympin. Joku 11-33 sadalla meni, tuo iso luku tuli Ahvenistolla :). Yleensä kympin tuntumassa.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Mun pohjat on 7,46 l/100 km, erittäin rauhallisesti ajaen maantiellä. Normaalisti sekalaisessa ajossa menee ysin pintaan, kaupunkiajossa selvästi yli kympin. Kulutus ollut samaa luokkaa jatkuvasti ilman suuria heittoja noin 5 vuoden ajan, jonka tuo kippa on mulla nyt ollut. Ajomäärä 241 tkm (ja edelleen alkuperäinen kytkin).

Kasilla alkaviin lukemiin pääsee tasaisessa maantieajossa helposti sekä talvella että kesällä, kunhan ei innostu kovasti polkemaan. Toisaalta, joskus pitää hiukan nautiskellakin kutosen ominaisuuksista ja äänistä. :wink:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Jii-Pee
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 19:17
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jii-Pee »

No varsin kohtuulliseltahan toi kulutus vaikuttaa...ainoo mikä arveluttaa enää on noi huolto- ja korjauskustannukset...jakopää siinä on siis tehty just mutta kytkin, tukivarret ym...Ei kuitenkaan huvittais heti tehdä mitään noita peloteltuja yli 1000e remontteja, no onhan toi kyllä liikkeessä myynnissä et kai niilläkin jonkunmoinen vastuu on jos jotain laukee heti...

Mausto
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Touko 2007, 21:20

Viesti Kirjoittaja Mausto »

ja mitä tulee niihin vaihteistoihin, niin ei todellakaan hyvä hankinta.. muukkosella sanottiin että maksimissaan 100 000km per aski. Laakerit eivät kestä, koska on mitoitettu niin pieniksi, mutta tehdaskorjattu vaihtolaatikko ei maksa kuin 1600€ + työt. Jotain positiivista.. kai..

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

aika erikoinen väittämä....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Todellakin.. enää puuttuu väittämä, että näissä on paljon sähkövikoja, niin se on seuraavaksi uskottava joulupukkia.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^^^Höpö, höpö..

Eipähän näissä ole sen enempää ole vikoja, kuin muissakaan merkeissä.
Nuo tukivarret ovat heikkokohta ja kuluvat nopeastikin, mutta niin ne on monessa muussakin autossa.
Osat toki maksavat, mutta kun osaa vältellä Delta-auton palveluja viimeiseen asti, niin voi säästää sievoisen summan. Osia voi ostaa esim. Heikalta ja asennuksen hoitaa jossain pienemmässä firmassa.
Mitä kulutukseen tulee, niin en usko, että kaikki yllä esittäytyneet herrat ovat vielä löytäneet sitä oikean puoleista poljinta.. :mrgreen:
Kutonen taatusti osaa tuon bensan polton, mutta niin ne V6:t tuppaa tekemään. Tuleehan sen mukana monta mukavaakin seikkaa.. 8)

Voin vakuuttaa, että rahaa vituttaa laittaa paljon enemmän johonkin "järkiautoon", kuin siihen mikä on omien mieltymysten mukaan valittu.
T: "kävin just opelin 900€ tasauspyörärempasta"
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Mulla on pari viimeistä tankkia mennyt noin 11,7l/100 km kulutuksella. Mun ajo on lähes pelkästään kaupunkiajelua ja täyskaasukiihdytyksetkään ei ole niin harvinaisia... Tietysti vain turvallisissa oloissa ja nopeusrajoitukset huomioiden. :wink: Tasavauhdissa mennään sitten aina suurimmalla vaihteella bensaa vihreästi säästellen. Ekoihmisetkin tykkää.

Se kutonen voisi muuten olla paljon pitempi niin kulutus tippuisi. Koneessa on puhtia kuitenkin sen verran alle kolmen tonnin että varmasti menisi maantiellä pienemmilläkin kierroksilla.

Mitä vakuutuksiin tulee, ne ei ole minusta kohtuuttomat. Liikennevakuutus + täyskasko alle 700 euroa... Kaskossa tosin täydet bonukset mutta taitaa silti monella tuolla tiellä pörräilevällä autolla olla kalliimpi vakuutus.

Avatar
Gardenia
Viestit: 90
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 22:05
Car(s): ex-156 V6
Ducati Hypermotard 796
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gardenia »

Mausto kirjoitti:muukkosella sanottiin että maksimissaan 100 000km per aski.
Mun yksilö on 233tkm ajettu ja kolmas vaihdelaatikko menossa. Edellinen oli tehdaskorjattu. Palaillaan asiaan 60tkm kuluttua ;)

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Oho... Ei ollutkaan ihan täyttä essonbaaria. Pahoittelen epäilyäni..

Onkohan kyseessä Roach-mainen tuuri vai ihan oikeasti tyyppivika?
Senza cuore saremmo solo macchine

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Mun mielestä ainoa moottori joka Alfaan sopii on V6. Siitä ne kaikki kuitenkin haaveilee niin miksei ottaisi sitä heti :)

Muuten, aina varoitellaan narinasta: tehdaspuslat narisee aina kylmällä jonkun verran, ja silloin kun suola kuivuu pohjaan. Itse olen aina plussalle siirryttäessä käynyt alustapesussa niin ei narise enää.

Vuosimallista: 2002 kesäkuusta lähtien on V6:ssa paljon lisää hyviä varusteita (ja 1kW lisää tehoa!) - jos vain mahdollista niin ota sellainen. Infoa: http://www.autoweb.com.au/A_55156/cms/newsarticle.html

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

^Nuo moottorin muutokset tulevat jo vuonna 2001, 1kW (141kW) tehoa lisää :crazyeyes: ja euroIII mukaiset pienemmät päästöt. Helpoiten erottaa erilaisista katalysaattoreista kun kurkaa auton alle.

Ainakin minun auto joka on rekisteröity 07/2001 on tätä euroIII versiota.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Jii-Pee
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 19:17
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jii-Pee »

Kyllä se taitaa olla menoa tänään...aattelin mennä paremmalla ajalla kattomaan tota autoa...pitää käyttää se nosturilla ja kattoo toi vaihdelaatikon kuluma tuolt sisälokarin luota...jos ei siel mitään hälyyttävää ole niin mustahan voi tulla tänään uusi alffan (onnellinen tai onnettomampi) omistaja. Toi kyl vähän pienentää huolia ku toi on sentää liikkeestä, eikä yksityinen...eli on muutakin ku perävalotakuu...

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

voisiko nuo vaihdelaatikko ongelmat johtua tästä:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10059

ja kai sinnekkin pitäisi ne öljyt vaihtaa ja kytkintä käyttää :-D . On se meinaa uskomatonta että vaihdelaatikko ei kestä yli 100tkm. Itsellä on mittarissa nyt 86tkm ja ei suurempia ongelmia, ilmastoinin kompura on kerran vaihdettu.

Eniten ehkä ärsyttää ne pienet kitinät ja nitinät sisätilassa.

Jii-Pee
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 19:17
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jii-Pee »

Juuri ton meinasin kattoo...

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^käy Jii-Pee kokeilemassa myös muita yksilöitä, niin on aikakin jotain, mihin verrata.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Jii-Pee
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 19:17
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jii-Pee »

Kyllä mä yhtä tutun farkkua kävin kokeilemassa, ei tosin v6 mutta ainakin hyväkuntoinen. :)

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Ciancarlo varmaa kanssa tarkoitti että katso nimenomaan muutamaa muuta V6:sia. Näissä kun tuntuu olevan yksilökohtaisia eroja paljonkin. Etenkin tuolla kytkin/vaihdelaatikko puolella. Nehän ovat neloskoneisissa sitäpaitsi erilaiset, eli sieltä haettu vertailupohja on vähän huono, varsinkin vaihteiston kohdalla.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

Mausto kirjoitti:ja mitä tulee niihin vaihteistoihin, niin ei todellakaan hyvä hankinta.. muukkosella sanottiin että maksimissaan 100 000km per aski. Laakerit eivät kestä, koska on mitoitettu niin pieniksi, mutta tehdaskorjattu vaihtolaatikko ei maksa kuin 1600€ + työt. Jotain positiivista.. kai..
Tämä kaipaisi vähän perusteluja. Kuinka moni tällä palstalla on oikeasti vaihtanut laatikkonsa?

Legendat eivät ole faktoja.

Edit: Ja tämän viestin kirjoitin ennenkuin luin Gardenian postin. Ei siis ollutkaan legenda, mutta ei ilmeisesti tyyppivikakaan? Tämä oli eka tapaus josta luin, ja täällä on tullut roikuttua jonkin aikaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Muutamalla laatikko paukkunut ei varmaan ole mitään ihmeellistä, kuinka moni niistä on kaiken lisäksi johtunut tuosta laatikon pään kulumisesti. Noh, se on toki tyyppivika, mutta ei johdu itse laatikosta.

Kulutukset ovat aina suhteellisia, mutta jos ei osaa vaihteita käyttää ja kaasua painaa kunnolla, niin varmasti on korkealla.. Tessumiehet sitten vaan kirjoittelee edelleen joulupukille, niin pääsee ehkä omia kokemuksia joskus jakamaan :P

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Kuitti, kuitti..

Kyllä. Pitäisi tosiaan olla (jo) hiljaa, kun tästäkään asiasta mitään tiedä, mutta olen huomannut, että minulla kulutus on yleensä annettu keskikulutus + litra riippumatta autosta, mallista tai kuinka monesti olen kirjoittanut joulupukille.

Kyllä. Mitä enemmän te jaksatte V6:a puolustaa, sitä enemmän minun tekee sellaista mieli. Nih..


:mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Mausto
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Touko 2007, 21:20

Viesti Kirjoittaja Mausto »

En tiedä minkä verran teillä on autoalan tuntemusta, mutta itse autonasentajana muutaman v6:sen askin purkanut ja laakerointi on molemmilla kerroilla ollut se heikko kohta. Nimenomaan kytkinakselin päätylaakeri. Purkamissani askeissa on vaihteet menny hyvin pääl, ei ole siitä kiinni. Vaikka ette kytkintä käyttäisi ikinä, niin laakereita ette saa rikki, synkrorenkaat kylläkin. Koittakaa joskus jos mielenkiintoa on: Antakaa auton käydä tyhjäkäynnillä ja painakaa kytkin pohjaan... muuttuiko ääni.? Toki noita vaihteiston kuoria on kununut puhki, itsellä ei tällaisia pahemmin tullut vastaan..
Tuskimpa GARDENIA huvikseen samasta aiheesta kirjoitti.

JST
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Touko 2006, 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JST »

Toinen mitä sieltä pitäisi kuulua tai olla kuuulumatta, kun painaa pohjaan ?
Mausto kirjoitti:En tiedä minkä verran teillä on autoalan tuntemusta, mutta itse autonasentajana muutaman v6:sen askin purkanut ja laakerointi on molemmilla kerroilla ollut se heikko kohta. Nimenomaan kytkinakselin päätylaakeri. Purkamissani askeissa on vaihteet menny hyvin pääl, ei ole siitä kiinni. Vaikka ette kytkintä käyttäisi ikinä, niin laakereita ette saa rikki, synkrorenkaat kylläkin. Koittakaa joskus jos mielenkiintoa on: Antakaa auton käydä tyhjäkäynnillä ja painakaa kytkin pohjaan... muuttuiko ääni.? Toki noita vaihteiston kuoria on kununut puhki, itsellä ei tällaisia pahemmin tullut vastaan..
Tuskimpa GARDENIA huvikseen samasta aiheesta kirjoitti.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Viallinen laakeri saattaa jurista tai kahista vapaalla kytkin ylhäällä.

Jii-Pee
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 19:17
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jii-Pee »

Kiitoksia kaikille vastanneille, perjantaina liityin alfa romeon omistajien joukkoon. :wink:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^kas, onnittelut hankinnasta ja tervetuloa raatiin.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

Jii-Pee kirjoitti:Kiitoksia kaikille vastanneille, perjantaina liityin alfa romeon omistajien joukkoon. :wink:
Pistähän kuvia albumiin!

Vastaa Viestiin