Alfa 156 2.0 TS... "nuhaisuutta" havaittavissa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Alfa 156 2.0 TS... "nuhaisuutta" havaittavissa

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Ostin viikko sitten ensimmäisen Alffani. Auto on 156 2.0 TS -99. En ole muita kaksilitraisia 156:a kokeillut. Isäukolla on 156 2.5 V6 jolla olen jonkin verran ajellut. Omalla Alffallani reippaammin kiihdytettäessä meno tuntuu aavistuksen nuhaiselta kierrosluvuilla ~3500-4500. Neljän ja puolen tonnin jälkeen tehoa tuntuu taas olevan. Onko kyseessä moottorin ominaisuus, vai onko autossa kenties jotain vikaa? Omaa autoa tulee ehkä verrattua V6:n vääntöön joka on ihan eri luokkaa. Autoon on asennettu vapaavirtaus-suodatin, en tiedä onko kyseisellä kapistuksella mitään vaikutusta asiaan. Normaaliajossa "kuoppa" kierrosalueessa ei haittaa. Pitäisikö auto kuitenkin kiikuttaa jollekin pajalle läppärin päähän tutkittavaksi?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Ilmi oireilee => vaihtoon ja taas kulkee (vapaavirtaussuodattimesta saattaa irrota "öljysumua", joka voi nopeuttaa ilmin kulumista).
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Se öljyhän tunnetusti tuhoaa ilmin. Eli jos on öljyttävä suodatin, roskiin se ilmin vaihdon yhteydessä :wink:
- Alfaholic -

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Minä en jaksa uskoa, että öljyttäväkään vapari rikkoo ilmin, jos öljyä laitetaan niinkuin sitä kuuluu laittaa, eikä lotrata samaan tapaan kuin pappa mummun polkupyrän ketjuja.

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Kiitoksia avuista! ...pitääpi laittaa ilmi tilaukseen..

Avatar
Riccardo
Viestit: 525
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

^ Älä ainakaan Delta-autosta mitään tilaa! Reijon Diesel tai Autoklinikka Keltakalliolla on 4 kertaa halvempi...

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Noniin. Nyt on sitten uusi ilmi tilattu (127e). Ajattelin vaihtaa kyseisen kapistuksen itse, ja kysyisinkin teiltä guruilta, että mitä asioita ilmiä vaihdettaessa tulee ottaa huomioon. Vai onko vaihto operaatio niinkin yksinkertainen, että vanha pois ja uusi tilalle?

Kiitokset vastauksista jo etukäteen :-D

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^osaatko sanoa että onko tuo uusi ilmi pelkkä anturi vai koko "laatikko" runkoineen? Vaikuttaa aika merkittävästi asennukseen :wink:

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Kyseessä on koko "laatikko"

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Ja kyseisessä osassa on numero 0 280 218 019

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Vanha pois ja uusi tilalle. Ja sen jälkeen kai vois vielä tehdä resetoinnin.

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Uusi ilmi asennettu, resetointi tehty... auto toimii nyt kuin unelma :)

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Miten teit tuon resetoinnin?
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »


Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

^Juurikin noilla ohjeilla tein

Vastaa Viestiin