Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Migi kirjoitti:...jos auton melutaso on tärkeä seikka auton hankinnassa
Joo kyllä se mulle on, kun jokainen työmatka kulkee pitkin konetietä. Ja niitä ainoita syitä ajella nytkin vähän isommalla autolla.

Tämä kärryhän taitaa olla aiheellista käydä koeajamassa! Se on sitten eri juttu onko siihen koskaan varaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Tulipa itsekin tarkastettua Mito "livenä" Tampereen DA:n pihalla. Komppaan aikaisempia kommentoijia siinä, että luonnossa Mito on huomattavasti paremman näköinen kun kuvissa.

Eniten pisti mietityttämään koeajoauton väri, joka oli ilmeisestikin koodia 185 Giulietta punainen. Kyseinen punainen näytti jotenkin väsyneeltä ja kuluneelta uudessa autossa. Pilvinen/sateinen ilma tietysti muuttaa näkökulmaa, mutta itse valitsisin Mitoon joko 289 Alfan punaisen tai 251 Bionscopino valkoisen. Tämähän on taas näitä makuasioita, joissa ei ole kuin oikeita mielipiteitä..

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

^Eikös se alfan punainen mitä MiToon tarjotaan ole se sama viininpunainen(minun mielestä) mitä käytettiin 8C:ssä. Kuvien perusteella se ei näytä alkuunkaan hyvältä(lue: kirkkaan punaiselta.) Harmi jos toinenkaan tarjolla oleva punainen ei näytä hyvältä.
8C Alfa Rosso

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

^
Ei ole. MiToon saa perinteistä Rosso alfaa ja haaleampaa Rosso giuliettaa. Ensikuvissa nähty viininpunainen Competizione rosso ei ole, ainakaan toistaiseksi, saatavilla.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Delta-auton sivuilta:

"Ulkomitoiltaan kompakti pikkusportti on Alfa Romeon ensimmäinen uusi malli, joka edustaa historiallisen merkin tulevaisuuden muotokieltä, mitä nähtiin jo Alfa 8C Competizione -mallissa."

Oikolukeekohan kukaan näitä tekstejä. Kyseessä on ensimmäinen malli tätä tulevaisuuden muotokieltä, mutta kuitenkin tämä muotokieli on jo nähty 8 C:ssä?????

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Tänään kävin Miton 1.4 turbo koeajamassa Treen deltassa. On kyllä todella pirteä peli, oikein yllätti kun teki muutaman (melkein)täyskiihdytyksen, varsinkin kun oli tuo DNA kytkin D asennossa. Eron normaali tilaan huomaa kyllä selvästi. Mutkissa pysy tiessä tosi nätisti, tosin vertaan 159n joten jo koko ero vaikuttaa. Omassa ajoasennossa (180cm) oli takana jopa yllättävän hyvin tilaa eikä tarvi ihan polvet hampaissa olla. Kiva yksityiskohta on kun virran laittaa päälle menee mittaristo tappiin ja takasin, tuo hymyn naamalle, ja sammuttaessa ajotietokoneen näytössä Miton perä karkaa horisonttiin. Autolla oli ajettu 60km ja ajoin 10 lisää mittariin, joten ei nyt mitään jäätävää tutustumista ehtinyt tehdä eikä viittinyt moottoria hirveesti revitellä.

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

^Näinkin jostain videon että mittaristo tekee ducatit ja muutakin näppärää siihen keksitty. Ihan hauska pikku kikka tehdä autosta vähän persoonallisempi.

Täytyypä vissiin lähteä tutustumaan MiToon. Josko niitä koeajettavia yksilöitä ilmaantuisi pian lisääkin ja jopa dieselkoneisia.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

No minä kanssa. 155 Dynamic (dynamiitti?)
Nyt taitaa olla lähes 100 km.
Hyvää: Ajotuntuma , eli alusta etenkin Dynamicilla. Ohjautuvuus makea mutkissa. Lähtee tosiaan paremmin kuin 150 hepan Fiat ja Lancia.
Jämäkän oloinen. Tosin maltoin vain vähän aikaa ajaa normaali asetuksella.

Miinusta:
Nokka katoaa alas kuten kaikissa nykyautoissa, eli nurkkien hahmotus vähän hakusessa. Renkaat kuuluu aika selvästi sisään. Ohituskiihtyvyys vaikutti vähän huonohkolta, siis kiihdytys isommassa nopeudessa. Penkki vähän lyhyt, ei niin hyvä kuin 2-ovisessa 147:ssa.

Pippurinen pikkuauto, ei varmaan Toyota-miehille.
Se väri on tosiaan vähän oudon hailu.

Ilman muuta kannattaa kokeilla, voi aiheuttaa kylläkin pakonomaista ostohalua tietyissä joukoissa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Tulipa eilen itsekin käytyä 155hv MiTo koeponnistamassa. Taisi olla Laku siinä juuri lähdössä kun itse tulin paikalle. Oli aika pikainen koeajo, joten ei hirveästi kerennyt fiilistelemään, mutta varsin mukavasti tuntui kulkevan. Etenkin keskialueen vääntö oli mannaa 2.5 V6:een tottuneena, kun turbo tuli kunnolla mukaan. Ohjaustunto ei mielestäni yllä aivan 156:n tasolle, mutta kyllähän tuollakin kai ajelisi. Tosin moottoritien urissa se tuntui vetelevän ilman että ratissa tuntui mitään. Ei päässyt oikein kunnolla päästelemään mutkiin kun aina joku oli edessä, mutta ei vaikuttanut pahasti kallistelevan. Dynamic asennossa tuli lähinnä ajettua. Ero oli selkeä Normalin ja Dynamicin välillä. Rengasmelu ei vaikuttanut kyllä pikkuautoksi pahalta.

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Kävin minäkin sitten ajamassa 155hv MiTon. Kierroskoneeseen tottuneena turbokoneen tuntuma oli erilainen, mutta ei välttämättä huonompi. ihan pienimmillä kierroksilla vetää huonosti, tuolla ei lähdetä liikkeelle ihan kytkin nostamalla ja hivenen kaasua painamalla, kuten omalla. Selvästi kolmen tonnin kohdalla alkoi tapahtua enemmän ja vääntöä on enemmän kuin omassa kinnerissä, keskialueella tuntui veto aika rivakalta.
Lähinnä kaupungissa pörräsin ja puolen tunnin lenkin jälkeen en vielä tuosta ohjauksesta sano mitään, ihan ok se vaikutti olevan. Alusta tuntuu alfamaiselta ja käytös oli aika arvattavaa. Pari 90 kurvia otin vähän reilummissa vauhdeissa ja hyvin se tiessä pysyy, elektroniikka tulee sopivasti peliin mukaan eikä häiritse. Äänetkin ovat nykyautoksi hyvät, ehkä vähän saisi tulla enemmän auraalista vastetta kaasupolkimen painamiselle, ei ihan vastaa Aresen kuutosia :). MiToa ajetaan vähän korkeammalta kuin 156:tta, myös ratti ja näytöt tuntuivat tulevan vähän enemmän eteen kuin 156:ssa, voi olla säädöistäkin kiinni. Uusien Fefejen mallinen mittaristo on aika hieno :).

Ko. yksilössä ei tainnut olla automaatti-ilmastointia :crazyeyes:, vähän outoa näinä aikoina. Tai sitten en vaan osannut löytää automaattinappia. sen verran jäi auto kaivelemaan, että tuota pitää käydä vielä toistamiseen ajamassa ;).
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja evilpet »

Tuli ajettua 155 kaakkinen myös. Oli se kyllä hauska ajettava, ja melko tulinen tuohon luokkaan. Ohjaukseen olin ehkä hienoisen pettynyt, oli mielestäni melko tunnoton, varsinkin keskialueella. Muuten kokemus oli varsin miellyttävä. Laatikko toimi kuin ajatuksesta, ja jarrut oli tehokkaat.
Se normal-asento oli mielestäni melko turha. Kaikki tehot hävisivät, eikä ohjauksen keveydessä ollut dynamic-asennossakaan mitään vikaa. Täytyy olla melkoinen korsikäsi, että ei kykene autoa liikuttamaan kuin tuollaisella u.s.a-ylitehostuksella.
Lapset oli kätevästi mukana, joten takapenkin kätevyys tuli myös testattua. Tilaa siellä on ihan siedettävästi mukuloille, mutta sinne takapenkille operoiminen oli aikamoista akrobatiaa. Lapsen turvavyön kiinnittäminen takapenkille oli paljon hankalampaa kuin esim GT:ssä.

Kaikkinensa kyllä hauska pikkukärry. Tuskin tulee ihan heti ostettua, paitsi jos lottovoitto tulee niin voisi ottaa kolmosvaunuksi :-D

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Jyväskylän Deltassa kävin kyselemässä MiToa mutta saavat vasta viikon tai parin kuluttua. Olin kuulemma ensimmäinen kyselijä, myyjä näytti jopa hieman yllättyneeltä. Esitteitä sentään oli :roll:
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Lahden Deltassa oli 155hv yksilö hallin puolella, kun torstaina kävin kurkkimassa, sportpack varusteilla ja manuaali-ilmastointi.
Oli juuri tullut kuulemma pesusta, eikä ollut mitään kilpiä kiinni.

Sisältä auto oli jopa "täysikasvuisellekin" tilavan oloinen ja takatilat yllättivät positiivisesti.
Myönteisin yllätys oli istuma-asento ja koko penkki yleisesti, joka oli riittävän tilava ja silti tukeva. Sain siitä hartioillekin tukea, ja se ei ole ihan itsestäänselvyys, kun pitkäselkäinen olen.

Jos miettisin valintaa henk.koht. MiTon ja 2 litraisen käytetyn GT:n kohdalla, niin kyllä kovasti kuppi kaatuisi MiToon päin. Siis jos takakontin koko ei ratkaisisi ja MiTon ajettavuus on kelvollisella tasolla.
Sen verran samoista ostajista kinaavat 20K€:n hintahaarukassa, että käytetyn GT:n hintaa voi joutua tiputtamaan, jotta kauppa kävisi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Turun deltassa kävin koeajamassa.
Plussat:
ajettavuus dynamic-asennossa, muita en edes pitempään kokeillut
moottori, vaatii tosin 4000rpm ennen kuin liikahtaa
vaihteisto toimi hienosti

Miinukset:
turhan korkea istuma-asento
etupäätä vaikea arvioida
liian isot peilit
sisustassa ei mitään Alfaa, kaikki otettu Fiatista
ratin takana oleva ruma kumisuoja, joka oli jo lähes rikki
mitäänsanomattomat äänet
niskatuet kivikovat

Mielestäni Mitossa ei ole mitään mistä tulisi Alfa Romeo mieleen erityisesti. Moottori on sama kuin Fiatissa, samoin sisusta pienin muutoksin. 156:een tottuneena en voi suositella, Lancia Delta sen sijaan näytti mahtavalta, ajamatta tosin jäi.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
nakkis
Viestit: 589
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 75 V6 `Murica 3.0 -90
159 SW TBi -12
Ex: 147,156,159
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

nakkis kirjoitti:Eilen täällä jykylässä näin delta-auton eteen parkitetun autonkuljetusrekan, jonka lavalla köllötteli punainen mito.
Olihan se paremman näköinen kun kuvissa.. En jäänyt katteleen ottivatko pois lavalta, kun oli vähän kiirus.
auristo kirjoitti:Jyväskylän Deltassa kävin kyselemässä MiToa mutta saavat vasta viikon tai parin kuluttua.
Eli näköjään vanha tuttu teltta-auto-meininki jatkuu.. :)
"Elä niitä alfoja, kun tos olis toi kiakin vapaana", oli kommentti ku ajelin 75sella pihaan ja pyysin sillon ilmestynyttä gt:tä koeajoon.
Antoivat sen lopulta kuitenkin. :shock:
[__/==\*/==\__]

Tutela-Olja
Viestit: 70
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23

Viesti Kirjoittaja Tutela-Olja »

sisustassa ei mitään Alfaa, kaikki otettu Fiatista

Tais olla ratin vasemmalla puolella olevat napit (ajovalojen korkeuden säätö yms) suoraan fiatista. Muuta osaa en kyllä huomannut(viikset tosin saattoi ollla samasta muotista mutten kiinnittänyt niihin huomiota).

Itselle jäi Mitosta hyvinkin positiivinen vakutelma. Mutta makuasiat on makuasioita.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Satuin tänään katselemaan mitoa sisältä ja minusta se näytti ihan hyvältä niitä vasemmassa laidassa olevia katkaisimia lukuunottamatta. Aloitusmalliksi ihan "asiallinen". Selvästi nuorekkaampaan makuun sopiva.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Siis tarkoitin että sisusta on melko samanlainen kuin Fiatissa, hiilikuitujäljitelmä, mittaristo, ratti jne. Ei ylimääräisiä mittareita tms.
Eikä minua se haittaa että esim. jotkut napit ovat samoja mutta kyllä mittariston olisi voinut tehdä omanlaiseksi vrt. 156/166/GTV. Ehkä ajan myötä minunkin mielipiteeni muuttuu :lol:

Miten paljon muuten Grande Punto t-jet eroaa ajettavuudeltaan Mitosta?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Tutela-Olja
Viestit: 70
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23

Viesti Kirjoittaja Tutela-Olja »

Njoo, tuli taas luettua sanasta sanaan ja ajatus tekstin taustalla luiskahti ohi :)

Gpunto t-jet on ohjaustuntumaltaan suurin piirtein samaa luokkaa kuin mito normaali moodissa, dynamic asetuksellla Mitossa on paremman tuntuinen ohjaus. Kummassakin kuitenkin mielestäni tarkka ohjaustuntuma.

Kaasuvastetta en tullut normaali asetuksella vertailleeksi, mutta dynamic asetuksella mito vastaa herkemmin(koe-ajo
Mito oli siis samalla koneella kun Puntokin)

GPuntonkin kaasuvaste muuten muuttuu jos painaa city toiminnon päälle.

Mitossa puolestaan normaalilta dynamicille vaihdettaessa tuntui kuin moottori olisi alkanut kuullostaakin erilaiselta, ...tosin syy voi olla kirjoittajan korvienkin välissä :wink:

Muista ajo-ominaisuuksista en voi sanoa mitään kun koe-ajolenkki sisälsi lähinnä kaupunki nopeuksia. Rengas melultaan Mito taisi olla hivenen hiljaisempi.

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja evilpet »

^Kyllä se moottori minustaki kuulosti erilaiselta dynamic-asennossa...

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

MiTon penkit oli ihan ok, mutta eikö GP:ssä ole oikein sport-penkit?
Kun pelkkä teho ei riitä!

anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

Konalassakin näytti viimein olevan yksi kpl sisällä.
Aika pieni oli. :-)

Tutela-Olja
Viestit: 70
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23

Viesti Kirjoittaja Tutela-Olja »

^
^ Joo, GP:n sport mallissa on sportti penkit. Miton kuvista päätellen näyttää että kun ottaa sport packin kanssa sport verhoilun(vai kuuluko samaan?) niin mukana tulee myös tukevammat penkit(?)

Avatar
TeeHoo
Viestit: 165
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:09
Car(s): 156 V6 -99, BMW 320i GT -17 Ex: 2x159, MiTo, 2x156
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja TeeHoo »

Nyt on saatu MiTo (155hp Distinctive sportpackilla) Jyväskylänkin Deltaan. Auto näytti luonnossa paremmalta kuin kuvissa. Koeistumisen perusteella penkit ja ajoasento vaikuttivat paremmalta kuin 156:ssa. Takapenkille mahtui ihan mukavasti; polvitilaa oli riittävästi itselleni (183cm) säädetyn penkin takana ja pääntilakin riitti niukinnaukin. Eikä takakonttikaan ihan toivottoman pieni ollut.

Kaikenkaikkiaan tyylikäs ja laadukkaan oloinen auto. Pitänee huomenna käydä koeajolla. Saas nähdä, miten käy...

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Kyllä tää MiTo on nyt aika haippi, eikö? Koska viimeksi on ollut näin totaalisesti positiivinen mediavalvonta ja me entusiastitkin tunnumme olevan varsin kiinnostuneita ja tyytyväisiä näkemäämme/kokemaamme. Oisko tää Alfasudin uusi tuleminen, tällä kertaa hieman laadukkaampana. Toinen yhteys vanhaan minulle syntyy 159:n uudesta 1750 turbo koneesta, koen sen vähän samana kuin TwinSpark tuli seiskafemmaan, no ei se ehkä siihen yllä mutta jotain sinne päin. Ja kaiken lisäksi Alfa ja Fiat on kutakuinki ainoita joita Euroopassa myydään, mihin tässä oikein mennään. No tää juttu ainakin meni OT:ksi, pahoittelen.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Kävin tänään pyörimässä Turun liikkeen pihalla kaikessa rauhassa sulkemisajan jälkeen ja pällistelin siinä pihalla ollutta yksilöä. On se parempi kuin kuvissa mutta ei se siltikään sytytä, ainakaan vielä.

Toivottavasti suuri yleisö sentään pitää, Alfa tarvitsee sitä.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^ Kyllähän suuri yleisö tykkää MiTosta jo nyt ainaskin Italiassa ja käsittääkseni muuallakin Euroopassa. Suomen luvuilla ei kokonaiskekkereiden kannalta ole mitään merkitystä ja senhän myöskin maahantuojamme on hienosti tiedostanut.

^^

MiTon verrattavaa hypetystä on viimeksi taidettu kohdata viime vuosituhannella, kun 156 esiteltiin. Se oli myös aikamoista tykitystä. Nyt isommatkin Alfat uusiksi, niin hyvä tullee.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tykkäsin kuin hullu puurosta, aivan loistava peli. MiTossa on ehkä parhaiten toteutettu sähköinen tehostin, jota itse olen tavannut. Myös kone ja kytkin toimivat hienosti yhteen - huomattavasti terävämmin ja jouheammin kuin Deltassa. Kurveissa alusta toimii komeasti ja kallistelu on vakioalustallakin vähäistä. Uraisella tienpätkällä suoritettu täyskiihdytys toki muistutti, että vetävät pyörät ovat edessä.

Sisustassa on mielestäni tavoitettu AR:n henki, vaikka esim. hiilikuitujäljitelmät olisi voinut jättää pois. Autossa istutaan matalalla ja penkit olivat omalle kropalle asialliset. Ylimääräisiä sirinöitä ja natinoita oli hieman, mutta eihän tässä millään OOOO:lla oltu liikkeellä. Pakoäänet olivat yllättävän alfamaiset.

Jos olisi rahaa ja/tai ei olisi perhettä niin ostaisin heti. Riemastuttava peli!

(Koeajossa Treen Deltan punainen 155hp-versio)

Avatar
TeeHoo
Viestit: 165
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:09
Car(s): 156 V6 -99, BMW 320i GT -17 Ex: 2x159, MiTo, 2x156
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja TeeHoo »

Käytiin tänään kanssa oikein ajamassa uutta MiToa. Ohjaus tuntui aluksi todella oudolta, mutta äkkiä siihen tottui. DNA-kytkin jäi lyhyen kokeilun jälkeen pysyvästi d-asentoon, jossa ohjauksen ja kaasun vaste tuntui kaikkein luontevimmalta. Alusta tuntui todella hyvältä ja napakalta, tosin nypytystä ja pintakovuuttakin oli, kuten kaikissa ajamissani pikkuautoissa. Melutaso oli ehkä samaa luokkaa kuin 156:ssa kuluneilla renkailla, eli ihan siedettävä. Jäi kyllä vähän polttelemaan, 1.6 JTDM -koneella MiTo voisi olla seuraava autoni.

edit: olihan siinä moottorikin, joka työnsi 2000-4500 välin aika mukavasti, isommissa vauhdeissa "tehonpuute" alkoi tuntua (ei mopolla mahottomia). Oikeasti 155 kaakkia riittää kyllä vallan mainiosti tuonpainoiseen autoon. Polkimet olivat vähän kauempana toisistaan, eikä kaasujalka nitkuttanut jatkuvasti keskikonsolia, kuten 156:ssa.

Toimitusaika haluamalleni setupille olisi muikeat 20 viikkoa :shock: Vaihdossa saisi 97000 ajetusta 156 V6 SW:sta tasan kymppitonnin, sisältäen jakohihnan vaihdon Deltan piikkiin.

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Jokohan sitä viimeinkin pääsisi koeajamaan tuota Mitoa. Eipä ole ollut arkisin minkäänlaisia mahkuja ehtiä Deltan aukiollessa ja viikonloppuisin on ollut jos jonkinlaista kissanristiäistä.

Miten on muuten Deltat auki sunnuntaisin? Satunnaisen epäsatunnaisesti?

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Turun Deltasta kävin hakemassa 155 heppaisen Miton ajoon ja oli aika makea peli ajaa varsinkin dynamic-moodissa.

Penkit oli oikein hyvät, ajettavuus ihan jees, eikä pitänyt pahaa meteliäkään. Menohaluja koneessa oli vähintäänkin riittävästi joka tilanteeseen.

Tilaukseen menisi, jos varaa olisi. :roll: Noh, mietitään.
Ammattina autokauppa

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Kävin tänään Lauttasaaressa asioidessani kurkkaamassa Deltan konttorin pihalla. Olihan se hieno, paljon paremman näköinen kuin kuvissa. Ja Tuulilasissa koeajo otsikolla Pikku pepperoni. Täsmämarkkinointia? :mrgreen:
No, ajellaan nyt hetki vielä noilla nykyisillä.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Tänään käytiin Tampereen Deltassa tarkoituksena koejaa MiTo. Tietysti se oli jollain varatoimitusjohtajalla viikonloppuautona, niin jäi näkemättä ja kokematta.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Mama's Classicsissa oli pari Mitoa tarrakilvillä, Tampereen Deltasta varmaankin, liekkö sitten koajoautoja.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^Deltassa kyllä sanoivat että se on sillä varatoimitusjohtajalla jossain tapahtumassa. Eli varmaan se Tampereen MiTo sitten siellä oli.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Tänään tuli ensimmäistä kertaa nähtyä MiTo livenä, enkä edelleenkään pääse Micra-lookin mielikuvista eroon. Ei vain sytytä ulkokuori, ei.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Toisaalta Micrahan on yksi hauskimman näköisistä pikkuautoista. Mito on vähän kapoinen ja lyhdyt ovat korkealla, mikä tekee siitä hiukan eri näköisen kuin mihin Alfistit ovat tottuneet. Toisaalta ei se Seiskavitonenkaan järin leveä lättänä ole.

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Testattu 155 hp Tampereen D:ssä.

Hyvä peli!
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Pitäisi varmaan käydä koeajamassa ja verrata Fiat Bravoon joka tuossa tuli omistettua pari kuukautta viimevuonna. :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Tulipa käytyä eilen Konalassa kaverin kanssa ja puolen tunnin odottelun jälkeen päästiin jopa koeajamaan Mito. Koko firmassa oli vain 1 henkilö paikalla kun tultiin sinne noin 16.45. :shock: Noh...kuulemma pari myyjää oli lomalla ja pari sairaana. Sattuuhan sitä.

Ensivaikutelmat Mitosta oli kyllä makeat. Kaveri (ajelee pösöllä, vag ja bemarit tuttuja myös) kehui penkkejä, tykkäsi mittaristosta ja kojelaudastakin. Sanoi aavistuksen muoviseksi, mutta totesi heti perään ettei sen uudessa 207:ssa sen "arvokkaampi" ole. Ovien avaamiseen (sisältä) täytyi vähän totutella kun tuntui etten osannut vetää vipua oikeasta kohtaa.
Laadusta sain kyllä hyvän vaikutelman, varsinkin hintaisekseen autoksi. Esimerkiksi avokin C3:n verrattuna ovien ääni on todella "jykevä". C3:n oven ääntä voisi kuvailla lähinnä sanoilla peltinen kolina ja räminä.

Ajaessa fiilikset oli myös upeat, sai hymyn huulille samantien. Vuosi sitten kävin koeajamassa Bravon samalla koneella ja jos se olisi sytyttänyt yhtä paljon kuin Mito niin GTV olisi vaihtunut jo silloin. Varsinkin kun olisivat kympin silloin hyvittäneet. D asennossa kone vaikutti ärhäkältä ja kaveri kehui ohjausta tosi paljon. Tarpeeksi jämäkkä. Eihän siinä kauaa ehtinyt ajamaan kun oli koko liike menossa kiinni. Pitäisi saada pidempään koeajoon että pääsisi vähän mutkatietäkin ajelemaan ja kuuntelemaan moottoritiellä suhinoita yms. Ehdottomat suositukset Mitoon täältä.

Myyjä sanoi muuten, että kymmenisen kappaletta on tällä hetkellä heidän kauttaan myyty.

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

Lenkkipolku menee Konalan teltan ohi ja pitipä nyt sit hikisenä käydä MiToa katsomassa läheltä... Ja kyllä säväytti, se on aivan huikean hyvän näkönen vehje livenä ja läheltä, ehdottomaksi suosikkikuvakulmaksi muodostui takaa ylhäältä viistosta... Kaikki kromiset valokehykset on istutettu lähes saumattomasti, aijai!

No Teltan persereikä kyl ei sit säväyttäny, kiertelin MiToa varmaan 15 min plus tsiigailin 159 tarjonnan... yhtään myyjää ei kiinnostanu tehdä eforttia sen eteen et joskopa tässä autoa kokeilis myydä. Ei kai sitä sit lenkkikuteissa saisi sinne mennä...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Pösö alkaa pikku hiljaa disintegroitumaan, joten kävinpä minäkin ajamassa sen Konalan Deltan 155hp Distinctiven. Ohessa viiltävä analyysi.

- Kojelaudasta en tykkää, runko näyttää veistetyn maailman halvimmasta ämpärimuovista ja hiilikuitujäljitelmä on, no, saisi vaikka olla olemattakin. Maalattu radiomöltti näyttää omaan silmään rumalta. Mihin jäi italialainen tyylikkyys? Mittaristo on ihan OK ja ratti jopa hyvän näköinen, harmi vaan että puolia peittävistä muoveista tulee jo uutena halpa, irtonainen ääni. Hei, se on sentään ratti jota koko ajan hiplataan!
- Perushintaiset kokomustat penkit ovat karkeaa perunasäkkikangasta, jakkaroiden muotoilu ei herättänyt isompia kommentteja suuntaan eikä toiseen. Kippausmekanismi oli jo valmiiksi puolijumissa. Uutuudenjäykkyyttäkö?
- Ovet ovat aika pitkät ja vetokahvat liian edessä, ei ehkä kovin mukava yhdistelmä ahtaalla parkkipaikalla. Ovipaneelien yläosa samaa ämpärimuovia kojelaudan kanssa, keskikohta "hiilikuitua". Avauskahva on jotenkin luonnottoman tuntuinen käyttää ja alle tuhat kilometriä ajetussa autossa jo viallisen tuntuinen. Karmittomat sivulasit herättävät epäilyksiä talvikäytön autuudesta.
- Ikkunalinja on korkealla ja konttorissa on aika pimeä tunnelma, takapenkiltä ei näe juuri mitään.
- Muutama varuste pitäisi ruksia listalta. Ei automaatti-ilmastointia 20+ tonnin autossa? Hihnanvaihto 60 tonnin välein, hinta 600-800 euroa :shock:
- DNA-kytkin palaa aina käynnistyksessä N-asentoon ja silloin ohjaustunto on kokolailla hanurista. Jotenkin tuli Megane-flipperi mieleen.
- Ohituskiihtyvyys maantievauhdeissa oli laimeampi kuin odotin, uratkin tuntuivat löytyvän. Vaihteensiirto on epätarkka ja jotenkin synkronointi ei herättänyt luottamusta.

+ Takana on ihan käypäset jalkatilat. Tavaratilakin on. Konehuoneessa saattaa ehkä mahtua tekemään jotain.
+ Melutaso oli vähintäänkin siedettävä, kyllä tuolla jaksaisi Kolmostietä höylätä.
+ D:llä ohjaustunto on jo ihan OK, ei kylläkään vastaa 156:sta. Tai 406:sta.
+ Pieneksi turboneloseksi kivat puheet, äänissä voittaa 16v Sparkin anytime.
+ Kulkee. D-asennolla ei koneen käytöstä ole turhaan siloiteltu vaan paineiden vähän noustessa alkaa tapahtua. Tykkään.
+ Kyllä se näyttää ulkoa hyvältä.

Summa summarum: Jotenkin tuli mieleen moderni versio 33:sta :-D Jos kojelauta olisi näyttänyt fiksummalta niin olisin varmaan ollut pakotettu lyömään nimeä paperiin, nyt pistää vain harkitsemaan vakavasti. Se on aito Alfa Romeo, ei epäilystäkään.

Myyjä oli muuten ihan asiallisen oloinen kaveri, tuntui että auton olisi halutessaan saanut myös ostettua. Tuotetuntemuskin tuntui olevan hanskassa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei automaatti-ilmastointia 20+ tonnin autossa?
BMW:n sivuilla kerrotaan ykkössarjasta: lisävarusteena saatava ilmastointilaite (vakiona mallissa 130i) mahdollistaa miellyttävän sisälämpötilan kaikkina vuodenaikoina. Vielä askelen pidemmälle menee lisävarusteinen ilmastointiautomatiikka.

Kai nuokin jonkin verran maksavat? Oikeastihan automatiikka puuttuu aika monesta +25k€ autostakin. Tosin esim. Pösössä oli varmaan vakiona jo 2000-luvun ekoina vuosina. Painotuskysymyksiä.

Tässä vielä evon skuuppi Novitec-MiTosta.

Rasviksesta ja liekistä seuraavat tilaajat?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos tässä vaiheessa alan lihottaa possua niin saattaa melko moni ehtiä tilaamaan välissä...

Omassa ysiysi Pösössä on ilmastointiautomaagi vakiotavaraa, samoin esmes automaattiset tuulilasinpyyhkijät ja ajovaloautomatiikka (!) jotka pitää Mitoon ruksia erikseen. Onhan se tietty pari pykälää isompi autokin, eikä samanikäisessä Passatissa mitään ilmastointeja ollut.

Mutta Bemarin satasarjassa ilmastointi vain 130i:ssä, ja sekin manuaalinen? :shock:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Eikä muuten ole 159:sissäkään enää kaikissa malleissa vakiona toi automaaginen ilmastointi. Ainakin noi 1,9l kiisselit ovat vakiona manuualisella ilmastoinnilla...
-Matti-

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos tässä vaiheessa alan lihottaa possua niin saattaa melko moni ehtiä tilaamaan välissä...
Ainakin mulle se myyjä sanoi, että tilausaika on puolisen vuotta. Plus siihen sitten se kuukauden kesäloma tehtailla. Nyt jos tilaa niin mennään siis vähintään tammikuussa ennenkuin on toivoa Mitosta taivaanrannassa. Siihen se akateeminen varttivuosi lisää niin kevät on pitkällä. Eli voisi aivan hyvin tilata jo nyt. :wink:

Totta puhuen taidan kyllä viettä kesälomat ensin ja sitten katsella jos olisi ilmaantunut esittelyautoiksi sillä isommalla dieselillä varustettuja yksilöitä. Kenelläkään hajua, kuinka paljon huolto-ohjelma eroaa bensaturbosta?

Oliko Rasvis myyjänä KK? Vaikutti tosiaan asialliselta, jos sama tyyppi kyseessä. Eilenhän siellä tosiaan muita ei ollut.

Avatar
TeeHoo
Viestit: 165
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:09
Car(s): 156 V6 -99, BMW 320i GT -17 Ex: 2x159, MiTo, 2x156
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja TeeHoo »

^hihnanvaihtoväli on dieselissä pitempi (120tkm), kuin bensassa. Öljyt vaihdetaan 15tkm välein, varsinainen huolto tehdään 30tkm välein, en muista oliko bensassakin näin. Myyjä tulosti mulle huolto-ohjelmankin, mutta onnistuin jo hukkaamaan sen :roll:

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:- Ikkunalinja on korkealla ja konttorissa on aika pimeä tunnelma, takapenkiltä ei näe juuri mitään.
Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta kai nostit penkkiä vähän korkeampaan asentoon? Mä pumppailin sen tiistaina ihan alas, ettei ala huimaamaan kun on GTV:ssä tottunut istumaan lähes tienpinnan tasolla. :mrgreen:

Se kojelaudan runko on tosiaan hieman muovisen oloinen, mutta mitä pitäisi odottaa autolta joka on alkaen 17k €? En tiedä miten on muiden merkkien vastaavan hintaluokan autoissa. "Hiilikuidun"- jättäisin ehkä ottamatta, joku muu väritys siihen osaan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

15 tonnin öljynvaihtoväli tuntuu uuteen autoon vähän lyhyenpuoleiselta. Eihän tuolla käyttökuluissa ole isompaa merkitystä mutta se tarkoittaa sitä että omassa ajossa kärry olisi pajalla vähintään kaksi kertaa vuodessa.

Juu, myyjä oli KK.

Penkki oli tosiaan ihan lattianrajassa ja nostin ylöspäin ihan sen vuoksi että näkisi vähän paremmin ulos. Sinänsä ajoasennosta tuli noin ihan OK mutta jotenkin ylös pumpatusta jakkarasta tulee vähän samanlainen fiilis kuin istuisi trakvaattorissa. GTV:ssä näkee sentään sivuilleen vaikka lattialla istuen.

Kojelautaan saa kyllä Sport-pakettien mukana sinistä tai punaistakin "hiilikuitua" mutta omaan silmään olisi paremmin käynyt joku perinteisemmän näköinen tekele. Muutenkin muutamat yksityiskohdat kertovat vähän liian selvästi että nyt kosiskellaan nuorta asiakasryhmää, näin kolmenkympin pahemmalle puolelle pudonneelle ei oikein uppoa tuollaiset loittoneva auto mittaristossa -animaatiot. Mieluummin jotain yksinkertaisen tyylikästä ja toiminnallista, videopelit on sitten erikseen.

Niih, ei ne muoviosat hääppöisiä ole muidenkaan valmistajien halvoissa pikkuautoissa, Ministä en tiedä. Alfalta vaan jotenkin odottaa vähän enemmän.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kojelautaan saa kyllä Sport-pakettien mukana sinistä tai punaistakin "hiilikuitua" mutta omaan silmään olisi paremmin käynyt joku perinteisemmän näköinen tekele. Muutenkin muutamat yksityiskohdat kertovat vähän liian selvästi että nyt kosiskellaan nuorta asiakasryhmää, näin kolmenkympin pahemmalle puolelle pudonneelle ei oikein uppoa tuollaiset loittoneva auto mittaristossa -animaatiot. Mieluummin jotain yksinkertaisen tyylikästä ja toiminnallista, videopelit on sitten erikseen.

Niih, ei ne muoviosat hääppöisiä ole muidenkaan valmistajien halvoissa pikkuautoissa, Ministä en tiedä. Alfalta vaan jotenkin odottaa vähän enemmän.
Onkohan se "somiste"- osa kojelaudasta irroitettavissa? Millainen homma mahtaisi olla laitattaa nahat siihen. :) No ei vaan...täytyy kotona taas hypistellä sitä esitettä ja katsella vaihtoehtoja. Ei muuten tullut hullua hurskaammaksi ko. läpyskästä ainakaan lisävarustevaihtoehtojen suhteen. Informaatioarvo lähellä nollaa.

Sun pitää varmaan odottaa Frankfurtiin asti (ja siitä vuosi eteenpäin) ja odotella 149:n julkistusta. Samaa olen kyllä vakavasti harkinnut täällä päässä. Siinä toivottavasti materiaalit on astetta laadukkaampia, kun ei ole enää pikkuauto kyseessä. Toisaalta olen tyytyväinen, että kosiskellaan muitakin kuin perinteisiä kohderyhmiä, jokainen myyty kappale on kuitenkin askel poispäin esim. Saabin kohtalosta. Jostain on pakko aina luopua, jos aikoo saada jotain. Mitossa on painettu hintaa alas tiettyjen asioiden kustannuksella.

Vastaa Viestiin