Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllähän se kojelaudan keskikäikäle varmaan irti lähtee kun niitä erilaisia on tarjolla.

Eikä mun tarvinne 149:siä odotella, ei taitaisi rahat riittää. 155-heppaiseen MiToonkin kun ottaa pari tarpeellista optiota (kuten sportpaketin nahoilla) niin ollaan toimituskuluineen 25 tonnissa. Ei kai se tuollaisesta autosta kohtuuton summa ole mutta oman lompakon mielestä silti ihan tolkuton kasa rahaa :oops:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Se näyttää Fiatilta, vaikka millä silmillä katsoo. Sisältä ihan ok. Ajotuntumakin ihan ok, mutta kone voisi vetää vähän hanakammin yläkierroksilla. Ohituskiihtyvyys oudon tahmaista (155hv-versio), vaikka pikkunopeuksissa tuntuikin ripeältä. Kulkee kohtuu hyvin suoraan, melu siedettävä.

Jotenkin hajuton ja mauton, en tykännyt. Lapset tosin tykkäsivät. Vanha 156 saa taas jatkoaikaa.

Oma lukunsa jälleen kerran nämä merkkiliikkeen tähtimyyjät... ei siitä sen enempää.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

http://www.iltasanomat.fi/autot/1699239 IS koeajoi: Alfa Romeon Mito on himottava italialainen

Avatar
TeroPee
Viestit: 1514
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »


Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Tjoo, pitihän tuo itekkin käydä testaamassa. Kuulemma Oulussa on Kuopion kanssa yhteinen koeajoauto ja Oulussa tällä erää enää vain tän viikon.

MiTo 1.4 T-Jet 155 Distinctive:

- Aika todella nätti pirssi livenä. Helmiäisvalkoinen vois olla aika tiukkis väri tähän noitten 17" hevosenkenkävanteiden kera. Ja tietysti punaiset jarrusatulat kontrastiksi.

- Sisustan laatu on ihan hyvä hintaisekseen autoksi. Mielestäni tästä on turha nillittää kun huomioi luokan ja hinnan. Ja erityisesti ratti ja vaihdekeppi tuntuivat hyvältä käteen mikä on tärkeintä. Ajoasennosta tuli hyvä ja kuppipenkit antoivat kivan tuen.

- Ohjaustunto oli (dynamic-päällä) ihan OK. Huomattavasti heikompi kuin 147:ssä, mutta ei nyt missään nimessä huono. Vetelyä oli jopa suoralla runsaasti kun tie oli kehno. Eräällä kerralla meinasi lähteä lapasesta kun asfaltilla oli jotain kivimurskan tapaista toisella laidalla ja survaisin tallan pohjaan. Muuten auto viestii hyvin tien pinnan tuntoja ja ajo on pirun hauskaa.

- Vaihteensiirto hieman epämääräistä.

- Moottori on todella hyvä. Tykkää kierroksista, kuulostaa kohtuullisen hyvältä (147 2.0 jts oli silti makeampi, mutta laiskempi) ja vääntöominaisuudet mainiot. Testailin erinopeuksilla ja vaihteilla ohituskiihtyvyyttä motarilla ja kaikkilla kolmella suurimmalla pääseepi kivasti ohitte jos vauhtia on mittarissa 100+km/h.

- Alusta ihan hyvä. Pelkällä ramppikiihdyttelyllä ja deltan pihalla nakinpoltolla ei paljoa moista testata, mutta vaikutti ihan hyvälle. 50 kaakkia lisää olisi aika namua.

- Hieman epäoleellista, mutta takapenkillä on ihan kivasti tilaa. Tälläsen karvan vajaa 180cm kaverin ajoasennon taakse mahduin ite hyvin.

Kun palautin auton ja palasin 159:sin rattiin jäi hyvä maku koeajosta suuhun. Ehkä joskus se GTA voisi olla paikallaan. Varsinkin jos onnistuvat parantamaan vielä hiukan ohjaustuntoa. Palikathan tuossa on kohdallaan. Pieni pirteä sportti jonka ajo-ominaisuudet on kohdillaan. Ehdottomasti koeajamisen arvoinen tuttavuus.

Vaikuttaapi siltä että jopa delta saa noita myytyä. Toisaalta tuolla ulkonäöllä, ominaisuuksilla ja hinnalla olisi pieni ihme jos eivät saisi.
-Matti-

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

TeroPee kirjoitti:Mitoon Multiair-moottori: http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... nimoottori
Äly on pitkästä aikaa mukana,
Esitellään uudet hienot moottoritekniikat Alfassa ja "valutetaan" sitten vasta Fiiattiin. Molemman brandit voittaa.
Jos tuolla 147:lla ajelisi vielä pari vuotta niin stten tuo Multiair on jo käytännössä testattu...
Kuulostaa hyvältä!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuo 170hp multiair-Mitohan kuulostaa hyvältä, saas nähdä minkä hintaiseksi jää.

Tosin vähän jännittää uuden tekniikan esittely Alfassa, eipä ne ensimmäiset 16v Sparkit tai JTS:tkään turhan viattomia olleet. Ensimmäisistä neliventtiilikuutosista sentään hyppi vain jakohihnoja :twisted:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Jep.

Toisaalta kyseessä ovat konsernimoottorit eli FPT:n kehittämät myllyt FIAT-Lancia-Alfa -akselille, joten luulisi testauksen olleen riittävää. Onhan noiden T-Jet:ien hihnan vaihtovälikin alusta alkaen vanha tuttu 60000 km, mikä on nykypäivänä todella vähän.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, 60tkm on vähän ja toisaalta 600-800 euroa (myyjän veikkaus) pienen neloskoneen hihnanvaihdosta on paljon. Sinänsä yhtälö ei mitenkään yllätä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
pal
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 17:22
Car(s): Giulietta MA -12. Ex-Alfat 159 TBi TI, 159 JTDm Q4 & 156 JTS Selespeed
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pal »

Kävinpä minäkin kokeilemassa Mitoa. Hauskahan tuo oli. Ajo ja ohjaustuntuma miellytti. Myyjä jo valmiiksi tajusi laittaa dynamicin päälle. Kokeilin laittaa myös normal-asetuksen ja vaikutelma oli ainakin kaasuunvastaavuudessa sama kuin ajaisi käsijärru päällä.

Auto oli positiivisesti pieni ja ketterän oloinen. Toisaalta myös moottoritieajo maistui eikä ainakaan omasta mielestäni ollut sietämätöntä melua. Kierroksiakin taisi kuutosella olla vähemmän kuin 156:ssa. Kyllä tuolla pidempääkin matkaa ajaisi. Ehkä hieman toki haeskeli. Moottoria ei malttanut huudattaa, mutta jo pienillä kierroksilla muhevan kuuloinen ja jaksoi vääntää upeasti.

Sisustus ja mittaristokin miellytti silmää kaikkineen. Digitaalinen ahtopaineen mittari vei sekin suupieliä ylöspäin.

Kyllä tuo kelpaisi. Etenkin jos ei olisi tarvetta kuljetustilalle. Koiralle voi olla vaikea keksiä oikeaa paikkaa :)

Kovasti kyllä Deltassa haettiin kaupanteon esteitä. Liian pitkää toimitusaikaa (4,5kk) valiteltiin heti kun mainitsikin sanan Mito. Se on kait yhdessä päätetty virallinen tekosyy miksi noita eivät saa myytyä. Ok, ketuttaahan se monia jos ei tuota kesäksi saa, mutta silti... vähän yritystä siihen myyntiin! Kyseessä on kuitenkin hinta-autosuhteeltaan mainio peli. Olisihan se hyvä jos edes jollekulle noita myisivät. Tulisi joskus niitä vähän käytettyjäkin tarjolle. Ja lisättäköön vielä, että Delta Motorin konkurssihakemus ei ollut julkisuudessa vielä koeajopäivänä.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Kun ei onnistunut Miton koeajo täällä, niin piti buukata lennot Milanoon ja vuokrata se sieltä :wink:

Kuva

Mielestäni varsin onnistunut paketti, sanoi kuka mitä tahansa! Kun ottaa huomioon auton koon ja hinnan, niin parempaa saa hakea. Kolmessa päivässä mittariin kertyi 500 kilsaa kaupunki, maantie sekä motariajoa. Moottoritie Milanosta Genovaan on ehkä mutkikkain ja hauskin mitä on tullut ajettua, ja tähän kuvaan Mito istui kun nyrkki silmään! Kyseessä oli ilmeisesti se tehokkaampi diesel, jonka tehot riittivät yllättävänkin hyvin. Tosin 180 km/h jälkeen veto loppui ja kiihtyvyys kävi tuskastuttavan hitaaksi. Erityismaininta pitää antaa hiljaisuudesta. Väitän että sisämelu oli alle uuden Golfin tasoa. 160 kilsan tuntivauhdissa ei liiemmälti tarvinnut ääntä korottaa, jotta rupattelu sisällä vielä onnistui.

Jos nyt huonoja puolia pitää etsiä, niin sen DNA säätimen vois kyllä lukita siihen D-tilaan!

Kuva
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

MiTo Multiair virallisesti julkaistu. Tuo QV vois olla aika mukava pikkuauto.

Kuva

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Joo, kivalta kyllä vaikuttaa! Lisää uutta teknologiaa ja elektroniikkaa, ihan niinkuin normi-Mitossa ei jo olisi tarpeeksi. Kai toi Multiair ja stop/go on teoriassa ihan hienoja mutta uusina teknologioina kuinka kestäviä mahtavat olla? Nykyautoissa alkaa olla hieman liiankin kanssa kaikenlaista automatiikkaa.

170 heppaa alkaa kyllä riittää, onkohan tuosta QV-versiosta mitään tietoja muusta varustelusta? Mitä sisältää vakiovarusteina, millä väreillä sitä saa jne.?

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

^^
Pikkasen on hyvä väri tuossa kuvan MiTossa. Ja tollanen kelpais kyllä tännekin.

Kerran oon ajanu BMW:tä jossa tuollainen Stop&Go on ja aika vekkulia sillä on tulla liikennevaloihin, kun motti sammuu. :lol:

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

On se niin väärin. Myyntiverkosto ja maahantuonti nilkuttaa kohti hautaansa juuri silloin kun uusien, palkkatuloillakin ostettavien Alfojen rintamalla tapahtuu viimein jotain mielenkiintoista :x

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

JaniW kirjoitti:On se niin väärin. Myyntiverkosto ja maahantuonti nilkuttaa kohti hautaansa juuri silloin kun uusien, palkkatuloillakin ostettavien Alfojen rintamalla tapahtuu viimein jotain mielenkiintoista :x
noh, esittelyautoja sitten pakkohuutokaupasta, jos ei muuta lohtua tule.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Autocar testasi MiTo Quadrifoglio Verden.

Kuva

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Laskinko oikein 5,9l/100km yhdistetty kulutus. Ei hullummin 167 kaakkiselta autolta. ja V6 versiota kehitetään.

Esim. 2,5l kuutosessa vastaava litrateho olisi mukavat >300hp. Ja jos kulutus pysyisi samassa suhteessa niin yhdistetty kulutus olisi ~10,5l/100km (yllättävän paljon). Taidan elää unelmissa. JOS sellainen joskus tulee niin minulla on siihen varaa 10v senjälkeen kun kaikki bensamoottorit on lailla kielletty :silly: Vaan olis se silti hienoa.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
lazy_ferret
Viestit: 23
Liittynyt: 04 Elo 2004, 00:50
Car(s): 156 SW 2,5 V6
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja lazy_ferret »

oulun deltan pihalla oli tänään yksi punainen mito parkissa.
jos joku koeajoa suunnittelee, niin nyt kannattaa soitella sinne.
valittavasti en itse joutanut jäädä kyselemään koeajoa.
en tosin ole varma oliko esittelyauto mutta soittamalla selviää !!!

mito on kyllä ulospäin parhaita alfoja ikinä, mutta on se sisältä aika tylsä !

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Jyväskylän Deltassakin on yksi sellainen 155 heppainen. Kävin itse asiassa eilen koeajelulla. Olikin sitten ensimmäinen kerta kun kävin ko. firmassa. Oli kyllä aika aneeminen fiilis, mutta myyjä sentään oli ihan ystävällinen. Tunnisti jopa seiskavitosen...

Itse koeajosta: Minulle kyllä kelpaisi, turbokone murisee hauskasti ja ajo-ominaisuudet ovat kohdillaan. Eipä sitä silti oikeastaan kovin persoonallisen näköiseksi voi luonnehtia. (Tässä vaiheessa puen ylleni sadeviitan yllättävien mätämunakuurojen varalta) Minusta se ei ulospäin kovin paljon erotu vaikkapa uudesta Ford Fiestasta.

23 donaa laskettiin hinnaksi haluamillani varusteilla.

Mutta. Tulee jotenkin absurdi fiilis kun hierotaan kauppaa jostakin mitä ei ole myytävänä. Ehkä tuo esittelylaite sitten joskus tosiaan huutokaupataan. Ja saahan niitä käydä Saksasta hakemassa.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

pasikaikkonen kirjoitti:mito on kyllä ulospäin parhaita alfoja ikinä
No ei tasan ole. Ei se susirumakaan ole, mutta kaukana parhaista.
JaniW kirjoitti:Minusta se ei ulospäin kovin paljon erotu vaikkapa uudesta Ford Fiestasta.
On kai se nyt sentään niin, että Fiesta ei paljon erotu uudesta MiTosta?
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Wile E. Coyote kirjoitti:Laskinko oikein 5,9l/100km yhdistetty kulutus. Ei hullummin 167 kaakkiselta autolta.

taas pilkkua siinä on 170 hv, engelsmannit käyttää noita bhp lukemia, mutta toi kulutus on ihan kilpailukykyinen verrattuna parhaisiin koneisiin, tuo multiairin hyöty ei nyt ihan selvinnyt noista kulutuksista koska noissa on ilmeisesti mukana toi start and stop systeemi vakiona. Jos lähtökohta olisi vielä parempi olisi kulutukset todella alhaisia esim jos toi multiair tyrkättäisiin vaikka Volkkarin koneisiin...

http://www.fiatautopress.com/download/2 ... ST_GBR.pdf
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
lazy_ferret
Viestit: 23
Liittynyt: 04 Elo 2004, 00:50
Car(s): 156 SW 2,5 V6
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja lazy_ferret »

heh, arvasin että joku älähtää vähän provoavasta kommentistani miton ulkonäöstä, mutta aika karkki se ulkokuoreltaan mielestäni on :)

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

Sain pitkän odottelun jälkeen oman 155hp MiTo:n 14. kuluvaa kuuta, joka taisi olla viimeinen Deltan Suomeen maahantuoma. Pari päivää ehdin nauttia kesärenkailla ajosta kunnes ensilumi pakotti vaihtamaan nastat alle. Bambinoksi ristimä auto on kyllä yllättäny minut positiivisesti, eikä pettymyksiä ole ollut. Ei muuta kuin kesää odottamaan...

Avatar
TeeHoo
Viestit: 165
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:09
Car(s): 156 V6 -99, BMW 320i GT -17 Ex: 2x159, MiTo, 2x156
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja TeeHoo »

^Onnea uudelle autolle! Myyjän mukaan Delta toimittaa kaikki Fiat Groupin autot, jotka on tilattu ennen heinäkuista konkurssiuutista. Eli Mito tulee tännekin jollakin aikataululla, tod. näk. joulukuun alussa.

Pitänee siirtää rekisteröinti ensi vuoden puolelle, lisäodottelu ei enää tässä vaiheessa tunnu missään... Saapahan "vuotta uudemman" auton sillä välirahalla, mikä on sovittu viime toukokuussa.

Avatar
Jnzk
Viestit: 20
Liittynyt: 11 Maalis 2009, 18:38

Viesti Kirjoittaja Jnzk »

Hain omani pois tänään. 8)

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

^ Vähän vois olla suuremmat vanteet, mutta nuo onkin varmaan talvivanteet? Jännät ovat vanteet muutenkin, ihan siisti malli kylläkin.

Avatar
Jnzk
Viestit: 20
Liittynyt: 11 Maalis 2009, 18:38

Viesti Kirjoittaja Jnzk »

jeQQ kirjoitti:^ Vähän vois olla suuremmat vanteet, mutta nuo onkin varmaan talvivanteet? Jännät ovat vanteet muutenkin, ihan siisti malli kylläkin.
Joo, kesäksi on ne normi 17" hevosenkengät.

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

Ite laitoin ne 17" hevosenkengät talvirenkaisiin. Pitää kesäksi katsella rauhassa jotkut kivat kiekot. Nättit on nuokin. Pitää napsia kuvia kun saa auton ekan kerran pestyä.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Tuossa pari viikkoa sitten käytin autoani Espoon
AutoMilanossa ja olivat juuri tuunanneet jonkun
turbo-Mitoa...olivat kuulema aikeissa ruveta tuomaan
maahan Saksasta käytettyjä Mitoja..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

silverine kirjoitti:Tuossa pari viikkoa sitten käytin autoani Espoon
AutoMilanossa ja olivat juuri tuunanneet jonkun
turbo-Mitoa...olivat kuulema aikeissa ruveta tuomaan
maahan Saksasta käytettyjä Mitoja..
Mielenkiintoista. Mitäs sille oli tehty? Pelkkää helmaa yms vai jotain tekniikka puolelle? Oliko maahantuonti aikataulusta puhetta vai harkinnassa vielä?

Siitähän vois saada vaimolle kauppakassin... :wink:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Novitecin alusta oli laitettu ja putkisto vaihdettu,
etumaskin grilli vaihdettu johonkin tuuninkiin, spacerit..
lastu tulossa..
Kuka tunnustaa? :P

Maahantuonti-aikataulusta ei ollut puhetta.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Aika härskin näköinen:

http://www.carztune.com/wp-content/uplo ... lester.jpg

Tosin vanteet ja renkaat ei näytä istuvan kovin hienosti, jos vertaa kaaren reunaan. Vähän isompi halkaisija ja vähän leveyttä tai et-lukua muuttais, niin sitten toimisi paremmin.
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

^Toi päälleliimatunnäkönen hökötys konepelliltä veke ja tarrat samoin tein niin olis ihan jees vimpain. Mä en ymmärrä tuota tarrafiksaatiota. Jotkut racing stripe-tyyliset ja tollanen apila toimii.
-Matti-

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Kyllä minäkin nuo tarrat ottaisin pois, mutta tuo konepellin "möhkö" näyttää jollakin pervolla tavalla ihan hyvältä :mrgreen:

Saman auton perä:
http://www.carztune.com/wp-content/uplo ... ster_3.jpg
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

PabloNeruda kirjoitti:Kyllä minäkin nuo tarrat ottaisin pois, mutta tuo konepellin "möhkö" näyttää jollakin pervolla tavalla ihan hyvältä :mrgreen:

Saman auton perä:
http://www.carztune.com/wp-content/uplo ... ster_3.jpg
Mielestäni tollanen intercoolerin (?) reikä on varsin jees jos se istuu konepeltiin, mutta tollasena se näyttää vaan teinitunaajan lisäämältä "koristeelta".

Toi perä on sen sijaan varsin jees. Tosin se ei ole GTA malli, niin miksi siinä lukee niin?
-Matti-

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

Itse aloin miettiä uunituoreen MiTon laskemista lähemmäs tonttia. Auto näyttää varsinkin takaa ja sivusta varsin korkealta kamppeelta. Viimeinen niitti oli maanviljelijä kaverin sanat: "tuossahan o maavaraa että pellolle pääsis".

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Olikohan tästä jo ollut juttua, haulla en kyllä löytänyt (tai ehkä en vaan osannut :mrgreen: )

Miton hinnat esimerkiksi nyt uuden maahantuojan hinnoittelemina on nousseet Deltan hintoihin verrattuna.

1,3 JTDM 18990 -->22489
1,6 JTDM 19990 -->24489
1,4 T-Jet 155 19990 -->23490

Multiair-koneiset on uusia, joten hinnannousua vaikea todeta.

Mistähän näin suuret hinnankorotukset voisi johtua, kun verotuksessakaan ei ole tapahtunut isoja muutoksia?
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Olihan noista tuolla maahantuojaketjussa. Ainakin varustelutasoissa on tuon perusteella muutoksia.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Aiemmat olivat progression-varustelulla ja nykyiset distinctive-tasolla. Vakiovarustelu on siis huomattavasti kattavampi kuin aiemmin.

Edit: Pepperoni ehti näemmä aiemmin...

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Tuollainen 135hv Multiair-versio olisi kiva käydä kokeilemassa, kunhan tällä maankulmalle joskus tulee Alfan edustus...
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

0-100 9,0 sec ja kulutus oli +7 litraa testissä
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

juuuso kirjoitti:Aiemmat olivat progression-varustelulla ja nykyiset distinctive-tasolla. Vakiovarustelu on siis huomattavasti kattavampi kuin aiemmin.

Edit: Pepperoni ehti näemmä aiemmin...

Eikös se Deltan aikainen 155 heppainen Distinctive ollut noin 21 t€ eli reilu 2 t€ olisi tullut tosiasiassa lisää vai onko varusteita vakiona nyt enemmän esim. automaatti-ilmastointi ja vakionopeussäädin. Deltan aikaan varustetasojen erot olivat aika mitättömät ja ero koostui enempi ulkonäköön vaikuttaneista jutuista.

Muistinko oikein?

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ehkä hinnat nousivat ettei mene uusikin maahantuoja nurin ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tänään käytin alfaa deltassa ja siellähän oli 120hv mito. Siitä jo viime loppuviikosta mulle soittelivat ja yrittivät 19ke hintaan myydä. Nyt näin tuttua myyjää ja se sanokin jo miton myyneensä. Positiivinen yllätys oli paikanpäällä ihasteltuna, ei ollenkaan niin köppänä kuin luulin.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Ismo Laitinen kirjoitti:Eikös se Deltan aikainen 155 heppainen Distinctive ollut noin 21 t€ eli reilu 2 t€ olisi tullut tosiasiassa lisää vai onko varusteita vakiona nyt enemmän esim. automaatti-ilmastointi ja vakionopeussäädin. Deltan aikaan varustetasojen erot olivat aika mitättömät ja ero koostui enempi ulkonäköön vaikuttaneista jutuista.

Muistinko oikein?
Vakionopeuden säädin ja automaatti-ilmastointi ovat edelleen lisävarusteita, vakiona on nyt mm. 17-tuumaiset vanteet ja blue&me.

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

Hauskan pikkuvian löysin MiTostani, nimittäin penkinlämmittimet toimii väärinpäin. Kuskin puolen nappista lämpenee vänkärin penkki ja toisinpäin... =) Jos ekassa huollossa mainitsisi.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Olikos fonzien mito viime viikolla värtössä pennantielle seisomassa. Kuvasta päätelle väri passais ja mitojen yleisyyden perusteella toista tuollaista ei varmaan oulussa ole :-D Kaunis auto, piti ihan lirutella ohi, ja lähellä oli etten pysähtynyt ja lähtenyt kävellen kiertämään ja katselemaan autoa vielä lähempää.

Avatar
Fratello
Viestit: 82
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 15:55
Paikkakunta: Helsinki

Mitonen tulossa

Viesti Kirjoittaja Fratello »

Muutama kysymys Mito:n lunastaneille. Onko sama lohkolämmitin kun Fiat:issa. Mistä ostitte mallille sopivat talvivanteet. Tarjonta tänän autoon on tosi hikistä Suomessa. Delta lupas toimittaa vielä tämän auton kun tilasin kesäkuussa 2009. Meinasin myös laittaa tehdasvanteille (17 tuumasille) talvikitkat ja sitten rauhassa tarkastella tarjontaa. Saatanallista hommaa että menee luovutus joulukuun jälkeen. Toivottasti odotus palkitaan. Ainakin koe-ajossa paketti tuntu toimivan.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mitonen tulossa

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Fratello kirjoitti:Saatanallista hommaa että menee luovutus joulukuun jälkeen.
Ihan ok sentään saada -10 rekisteröitymisvuodeksi, vaikka muutaman päivän joutaakin odottamaan.

Vastaa Viestiin