Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jkf
Viestit: 95
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulia Veloce 2.2 jTDM, ex. Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

Jep, eli lähes puoli vuotta Miton saaminen vei, mutta auto tuntuu hyvältä. Nyt kuulemma löytyy malleja jo maahantuojan varastostakin, joten toimitusajatkin lienevät huomattavasti lyhyemmät seuraaville.

Lisäbonuksena vielä pastillivärin saaminen ilman lisämaksua ja CO2-päästöjen pienentyminen ennakoidusta 7 grammaa, joten hintakin tipahti parisataa. :-D

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

Ensimmäiset ongelmat ilmaantuneet MiToon sopivasti ennen ensimmäistä huoltoa =)

Mökiltä Juhannuksen vietosta palatessa jäähdytinneste oli karannu alamerkin alle. Vuotokohta löytyi silmämääräisesti nesteen tekemän "vaahdon" ansiosta. Sain Wetteriltä kanisterin nestettä mukaan ja käskivät seurata nesteen tasoa sekä lisätä tarvittaessa. Vuotava tiiviste vaihdetaan määräaikaishuollossa heinäkuun toisella viikkolla.

Lisäksi auton etupää kolisi muutamaan otteeseen, mutta hiljeni sitten itsekseen. Tarkistavat kuulemma tämänkin huollossa.

Kaiken kruunasi tämä aamu Vuokatista lähtiessä. Golfkentältä harhaantunut pallo oli melkein lävistänyt tuulilasin. Lasi meni tilaukseen, yrittävät saada uuden ennen määräaikaishuoltoa ja vaihtavat samassa yhteydessä. Lasi meni tuulilasivakuutuksen piikkiin ja Golfkenttä maksaa omavastuun.

Maalipinnan kestävyydestä oli ketjun alussa jotain puhetta. Osaksi tuosta säikähtäneenä teetin uutena auton pintaan "kestovahauksen". Vahaus alkaa olemaan nyt uusinnan tarpeessa. Muutama kiveniskemä on konepellissä, mutta ei mielestäni normaalista taikka aikaisemmasta VW-laadusta poikkeavaa.

Autoon olen ollu tyytyväinen. Parasta MiTossa on ollut sillä ajaminen.

Mittarissa noin 15.000km josta suuri osa kaupunkiajoa, keskikulutus 8,4l/100km.

Arvosanaksi antaisin tässä vaiheessa 4/5, mutta katsotaan vielä ensimmäinen huolto ja sen tulokset.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

jkf kirjoitti:Lisäbonuksena vielä pastillivärin saaminen ilman lisämaksua
Tehtaalla 5 vuotiaat liidut kädessä... eihän niille tarvii mitään maksaa :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Tommi
Viestit: 639
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Fonzie kirjoitti:Lasi meni tuulilasivakuutuksen piikkiin ja Golfkenttä maksaa omavastuun.
Melko omituista.
Kyllä mielestäni golfkentän pitäisi maksaa koko homma. Tai sitten sen, joka pallon siihen löi. Toki auton omistajan kannalta ihan sama, mutta kyllähän tuo vähän kikkailulta tuntuu.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Tommi kirjoitti:
Fonzie kirjoitti:Lasi meni tuulilasivakuutuksen piikkiin ja Golfkenttä maksaa omavastuun.
Melko omituista.
Kyllä mielestäni golfkentän pitäisi maksaa koko homma. Tai sitten sen, joka pallon siihen löi. Toki auton omistajan kannalta ihan sama, mutta kyllähän tuo vähän kikkailulta tuntuu.
Tähän on yleisen kansanvalistuksen nimissä syytä tarttua. Miten perustelet, että golfkentän tai pallon lyöjän pitäisi maksaa?
Viimeksi muokannut Jönsson, 30 Kesä 2010, 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Jönsson kirjoitti:
Tommi kirjoitti:
Fonzie kirjoitti:Lasi meni tuulilasivakuutuksen piikkiin ja Golfkenttä maksaa omavastuun.
Melko omituista.
Kyllä mielestäni golfkentän pitäisi maksaa koko homma. Tai sitten sen, joka pallon siihen löi. Toki auton omistajan kannalta ihan sama, mutta kyllähän tuo vähän kikkailulta tuntuu.
Tähän on yleisen kansanvalistuksen nimissä syytä tarttua. Miten perustelet, että golfkentän tai pallon lyöjän pitäisi korvata?
Nää on taas tietenkin näitä lakipykäliä, mutta jos olettaa, että auto on asiallisesti merkatulla parkkipaikalla pysäköity, eikä ole merkintää, että pysäköinti omalla vastuulla, niin miksi ei pelaajan pitäisi korvata? Miten eroaa tilanteesta, jossa tempasen samassa paikassagolf kentällä haitolla olevan kiven auton ikkunaan? Tai jos otan pallon ja mailan kaupunkiin ja tempasen pallon siellä parkissa olevan auton ikkunaan? Siis mitään oikeaa tietoa minulla asiasta ei ole ja siksipä kyselenkin, koska samantyylistä asiaa olen joskus potkupallokentän laidalla miettinyt (jätän kyllä auton suosiolla mahd kaus kentästä)

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Nätti auto tuo Mi.To kyllä, mutta tuo keulan suunnittelu ( lähinnä valojen malli ja sijainti ) on mielestäni hieman epäonnistunut. Mutta muuten todella mainioista onnistuttu saamaan 8C-henkeä noinkin eri tyyppiseen autoon! :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

routasydän kirjoitti: Nää on taas tietenkin näitä lakipykäliä, mutta jos olettaa, että auto on asiallisesti merkatulla parkkipaikalla pysäköity, eikä ole merkintää, että pysäköinti omalla vastuulla, niin miksi ei pelaajan pitäisi korvata? Miten eroaa tilanteesta, jossa tempasen samassa paikassagolf kentällä haitolla olevan kiven auton ikkunaan? Tai jos otan pallon ja mailan kaupunkiin ja tempasen pallon siellä parkissa olevan auton ikkunaan? Siis mitään oikeaa tietoa minulla asiasta ei ole ja siksipä kyselenkin, koska samantyylistä asiaa olen joskus potkupallokentän laidalla miettinyt (jätän kyllä auton suosiolla mahd kaus kentästä)
Ensiksikin pysäköinnistä: sehän tapahtuu lähes aina omalla vastuulla. Olet sitten kadun varressa, kaupan parkkipaikalla, huoltoaseman pihalla, naapurin pihalla... Jos pihan omistajalla ei ole tuottamusta syntyneeseen vahinkoon, vastuu on auton omistajalla itsellään.

Sitten Golfin pariin: jos pelikentältä lähtee vahinkopallo ja osuu ihmiseen tai omaisuuteen korvausvastuu perustuu jälleen tuottamukseen. Tuottamus on moitittava teko tai laiminlyönti.

Tahallisuus on tietysti moitittava teko, joka laukaisee korvausvelvollisuuden. Sen ymmärtää jokainen. Tahallaan harvemmin kukaan palloa toisen autoon tai toisiin ihmisiin suuntaa - ainakaan pelikentällä.

Kentällä on myös ohjeet olla lyömättä palloa, jos on olemassa vaara, että se osuu esim. ihmisiin. Pelaaja, joka ei malta odottaa, että väylä on vapaa - ja osuu ihmiseen - ei ole syyllistynyt tahallisuuteen, mutta kylläkin törkeään laiminlyöntiin. Seurauksena on luultavasti korvausvelvollisuus.

Jos pelisuunnassa on väylä vapaa, mutta pelaaja horjahtaa kesken swingin ja pallo lähtee väärään suuntaan, kuuluu ohjeiden mukaan huutaa kurkkusuorana varoitus: FOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORR!! Jos näin ei tehdä - ja joku saa osuman, pelaaja on syyllistynyt laiminlyöntiin. Korvausvastuu riippuu mm. laiminlyönnin ja vahingon syy-seuraus-suhteesta. Jos pallo osuu kuuroon pelaajaan, ei laiminlyönti ole myötavaikuttanut vahinkoon, vaas kyseessä on puhdas onnettomuus, shit happens eli paska tsägä. Ei korvausvelvollisuutta.

Koska autosi on kuuro, ei ainakaan varoitushuudon puute ole aiheuttanut osumaa. Jos pelaaja on ollut oikeassa paikassa, greencardit kunnossa, lyönyt ehjällä mailalla ehjää palloa oikeaan aikaan, tavoitellen oikeaa paikkaa, mutta paska tsägä vie pallon autosi tuulilasiin, ei hän ole syyllistynyt moitittavaan menettelyyn eikä ole korvausvelvollinen. Golfin pelaaminen ei (lain edessä) tee kenestäkään syyllistä mihinkään, ei liioin lyönnin epäonnistuminen.

Entäpä kenttä sitten. Jos kenttä ja parkkipaikka on lähtökohtaisesti rakennettu vaarallisesti, voi kentällä olla tuottamus ja sitä kautta langeta korvausvelvollisuus. Jos vahinkoja on sattunut ennenkin, mutta väylää tai parkkipaikka ei ole siirretty eikä alueen suojaksi pystytetty aitaa, on laiminlyönti ilmeinen.

Jos taas tällaista ei ole koskaan ennen sattunut eikä paikka näytä vaaralliselta, tuskin on tuottamusta. Varsinkaan sitä ei ole, jos tuntemattomaksi jäänyt pelaaja on lyönyt väärästä paikasta väärään suuntaan.

Kentän toimesta voidaan tietysti korvata esim. omavastuuosuus tai vaikka koko lasikin,jotta asiakkaalle ei jää tapahtuneesta paha mieli. Velvollisuutta ei kuitenkaan ole. Kyse on tällöin markkinoinnista tai puhtaasta ystävällisyydestä.

Sitten, kun sinä otat pallon ja mailan kaupunkiin ja tempasen pallon siellä parkissa olevan auton ikkunaan, tuottamus lienee päivän selvä.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jönsson kirjoitti:Koska autosi on kuuro, ei ainakaan varoitushuudon puute ole aiheuttanut osumaa. Jos pelaaja on ollut oikeassa paikassa, greencardit kunnossa, lyönyt ehjällä mailalla ehjää palloa oikeaan aikaan, tavoitellen oikeaa paikkaa, mutta paska tsägä vie pallon autosi tuulilasiin, ei hän ole syyllistynyt moitittavaan menettelyyn eikä ole korvausvelvollinen. Golfin pelaaminen ei (lain edessä) tee kenestäkään syyllistä mihinkään, ei liioin lyönnin epäonnistuminen.
Jokaisella yllä mainitulla pelaajalla on oman jäsenseuran kautta vakutuus, joka korvaa tällaiset epäonniset tapahtumat.

Aika kaukana ollaan MiTosta jo :oops:

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Jönsson kirjoitti:
routasydän kirjoitti: Nää on taas tietenkin näitä lakipykäliä, mutta jos olettaa, että auto on asiallisesti merkatulla parkkipaikalla pysäköity, eikä ole merkintää, että pysäköinti omalla vastuulla, niin miksi ei pelaajan pitäisi korvata? Miten eroaa tilanteesta, jossa tempasen samassa paikassagolf kentällä haitolla olevan kiven auton ikkunaan? Tai jos otan pallon ja mailan kaupunkiin ja tempasen pallon siellä parkissa olevan auton ikkunaan? Siis mitään oikeaa tietoa minulla asiasta ei ole ja siksipä kyselenkin, koska samantyylistä asiaa olen joskus potkupallokentän laidalla miettinyt (jätän kyllä auton suosiolla mahd kaus kentästä)
Ensiksikin pysäköinnistä: sehän tapahtuu lähes aina omalla vastuulla. Olet sitten kadun varressa, kaupan parkkipaikalla, huoltoaseman pihalla, naapurin pihalla... Jos pihan omistajalla ei ole tuottamusta syntyneeseen vahinkoon, vastuu on auton omistajalla itsellään.

Sitten Golfin pariin: jos pelikentältä lähtee vahinkopallo ja osuu ihmiseen tai omaisuuteen korvausvastuu perustuu jälleen tuottamukseen. Tuottamus on moitittava teko tai laiminlyönti.

Tahallisuus on tietysti moitittava teko, joka laukaisee korvausvelvollisuuden. Sen ymmärtää jokainen. Tahallaan harvemmin kukaan palloa toisen autoon tai toisiin ihmisiin suuntaa - ainakaan pelikentällä.

Kentällä on myös ohjeet olla lyömättä palloa, jos on olemassa vaara, että se osuu esim. ihmisiin. Pelaaja, joka ei malta odottaa, että väylä on vapaa - ja osuu ihmiseen - ei ole syyllistynyt tahallisuuteen, mutta kylläkin törkeään laiminlyöntiin. Seurauksena on luultavasti korvausvelvollisuus.

Jos pelisuunnassa on väylä vapaa, mutta pelaaja horjahtaa kesken swingin ja pallo lähtee väärään suuntaan, kuuluu ohjeiden mukaan huutaa kurkkusuorana varoitus: FOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORR!! Jos näin ei tehdä - ja joku saa osuman, pelaaja on syyllistynyt laiminlyöntiin. Korvausvastuu riippuu mm. laiminlyönnin ja vahingon syy-seuraus-suhteesta. Jos pallo osuu kuuroon pelaajaan, ei laiminlyönti ole myötavaikuttanut vahinkoon, vaas kyseessä on puhdas onnettomuus, shit happens eli paska tsägä. Ei korvausvelvollisuutta.

Koska autosi on kuuro, ei ainakaan varoitushuudon puute ole aiheuttanut osumaa. Jos pelaaja on ollut oikeassa paikassa, greencardit kunnossa, lyönyt ehjällä mailalla ehjää palloa oikeaan aikaan, tavoitellen oikeaa paikkaa, mutta paska tsägä vie pallon autosi tuulilasiin, ei hän ole syyllistynyt moitittavaan menettelyyn eikä ole korvausvelvollinen. Golfin pelaaminen ei (lain edessä) tee kenestäkään syyllistä mihinkään, ei liioin lyönnin epäonnistuminen.

Entäpä kenttä sitten. Jos kenttä ja parkkipaikka on lähtökohtaisesti rakennettu vaarallisesti, voi kentällä olla tuottamus ja sitä kautta langeta korvausvelvollisuus. Jos vahinkoja on sattunut ennenkin, mutta väylää tai parkkipaikka ei ole siirretty eikä alueen suojaksi pystytetty aitaa, on laiminlyönti ilmeinen.

Jos taas tällaista ei ole koskaan ennen sattunut eikä paikka näytä vaaralliselta, tuskin on tuottamusta. Varsinkaan sitä ei ole, jos tuntemattomaksi jäänyt pelaaja on lyönyt väärästä paikasta väärään suuntaan.

Kentän toimesta voidaan tietysti korvata esim. omavastuuosuus tai vaikka koko lasikin,jotta asiakkaalle ei jää tapahtuneesta paha mieli. Velvollisuutta ei kuitenkaan ole. Kyse on tällöin markkinoinnista tai puhtaasta ystävällisyydestä.

Sitten, kun sinä otat pallon ja mailan kaupunkiin ja tempasen pallon siellä parkissa olevan auton ikkunaan, tuottamus lienee päivän selvä.
No niin, tällaista tietoa asiasta ei itsellä ole, joten mukavahan se aina on itseä sivistää uudella tiedolla. Kiitoksia tästä. Ja sitten takaisin mitoon :)

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Hyvin on pelannut Mito ja oikein tyytyväinen olen kyllä autoon. Kulutusta en ole kerinnyt pahemmin tutkimaan, mutta olen säästellyt D-asennon käyttöä. Muutaman kerran olen tosin päästänyt hevoset valloilleen ja täytyy sanoa, että on pirun ärhäkkä peli. Kontrasti N-asentoon on huikea.

Semmoisen pikku jutun olen huomannut, että näyttöön tuleva vaihde-indikaattori (shift+nuoli) ei koskaan kehota vaihtamaan alaspäin. Aina vaan ylös ja tosi herkästi. Ei siinä mitään vikaan liene, kummastuttaa vaan että alaspäin vaihtamaan kehottavaa merkkiä en tähän mennessä ole kertaakaan nähnyt?

Toinen pikkujuttu oli että QV-mallissa olisi speksien mukaan pitänyt olla punaiset jarrusatulat mutta mulla oli normaalit harmaat. Punaiset satulat kun on merkitty 200 ja rapiat lisävarusteeksi. Kysyin asiasta ja sovimme että saan korvauksena alumiiniset jalkalistat (lisävaruste-sellaiset) ja kumimatot ilmaiseksi. Mulle tuo kävi hyvin, en minä niiden punaisten perään niin haikaillutkaan. Hyvin toimittu Autokeskukselta.

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

Sen verran vielä golfpalloepisodista, että lopulta tuulilasi korvattiin kentän vastuuvakuutuksesta. Sijaisautosta tapellaan vielä. Nimittäin tuulilasi vaurioitui sen verran pahasti, että auto on ajokiellossa ja odottaa edelleen uutta tuulilasia. Saa nähdä tuleeko lumi maahan ennen lasia.

Kesälomareissun Norjassa kävin 1.4:lla uudella vuokra Pololla. Kyllä harmitti mukavia teitä ajellessa, ettei ollut oma auto alla.

Jay-Man
Viestit: 21
Liittynyt: 16 Heinä 2010, 20:19
Car(s): BMW 735i E65 (Ex: MiTo)
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jay-Man »

[OT] Uusi käyttäjä täältä tervehtii ekan viestin merkeissä! [/OT]

Eli tuli ostettua Raision Autokeskuksen koeajo-MiTo, 155-heppainen malli siis kyseessä. Nyt pari päivää ollut auto ja oon kyllä jo tähän mennessä ehtinyt tykästymään siihen oikein kunnolla!

Blue&Me-systeemi on vaikuttanut ihan suht toimivalta (vähän Apple-miestä pelotti Microsoft-logot autossa :-D) kun vaan vielä saisi iPhone-adapterin siihen. Johdon sain tänään mutta ilman adapteriahan se on täysin turha.

Nuorena miehenä mielessä tietty heti mielessä madallus, 18-tuumaiset vanteet ja lastutus, mutta jos nyt ainakin hetken odottelisi. Lastutusta nyt ei varmaan ainakaan tule takuuaikana tehtyä.

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

=( Nyt ymmärrän miksi kaverit varoitteli ennen kuin ostin Alfan. Tiistaina tulee kuukausi täyteen tuulilasin odottelua. Kait maahantuojalla on joku vastuu osion löytymisestä? Onneksi vakuutusyhtiö maksaa sijaisauton odotusajalta, vaan luulisi niilläkin tulevan joskus mitta täyteen...

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Jay-Man kirjoitti:[OT] Uusi käyttäjä täältä tervehtii ekan viestin merkeissä! [/OT]

Eli tuli ostettua Raision Autokeskuksen koeajo-MiTo, 155-heppainen malli siis kyseessä....
Lastutusta nyt ei varmaan ainakaan tule takuuaikana tehtyä.
Ehkä pilkunviilausta, mutta varsinaista vaihdettavaa "lastua" noissa ei enää ole? Eli moottorinohjaus ohjelmoidaan suoraan tietokoneella.
Millaisia ohjelmia niihin sitten saa ja mistä ja millä hinnalla niin siihen en ota kantaa.

Mitoon liittyen; eilen bongasin Autosalvan Olehyvä-Miton ;)
Paljon tyylikkäänpi kuin joku Clio :mrgreen:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Novitecilta saa mukavan purnukan :-D

186 hummaa

En tosin oo ikinä ymmärtänyt miksi joku haluaa väkisin rikkoa jotain voimansiirrosta...voima ja vastavoima, you know...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Larzon
Viestit: 120
Liittynyt: 06 Marras 2006, 14:53
Car(s): Perheessä:
159 Sedan TBi Ti
MB SLK 350
Paikkakunta: Kouvola / Voikkaa

Viesti Kirjoittaja Larzon »

Mitoon liittyen; eilen bongasin Autosalvan Olehyvä-Miton ;)
Paljon tyylikkäänpi kuin joku Clio :mrgreen:
On, nyt se on mulla 3 päivää sijaisena kun 156 on takaoven parkkikolhun suoristuksessa.

edittiä: 1 päivä ajoa takana, selkänojan sivuttais tuki on huono, samoin soittimen ääni on kumiseva, blu&me vähän sekava, "silmät" liian lähekkäin.... mutta 1.4 kiihtyy, vääntää, kiertää hienosti ja nää äänet on paremmat ku omassa(mentävä ragazzo kauppaan), ajettavuus on hyvä huolimatta ohjauksen vetelystä kiidyttäessä ja alustasta tykkään omaa enemmän(alusta kauppaan).
MiTo herättää kyllä kovat odotukset Giuliettan suhteen...
Elämä ilman alfaa on beettaa.

MiToQv
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Elo 2010, 12:31
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MiToQv »

Tervehdys!

Ensimmäinen Alfa alla ja tyytyväinen olen ainakin toistaiseksi. Ainoa ärsyttävä asia on hätävilkkujen aktivoituminen liian aikaisin kun jarruttaa reippaasti. Parasta olisi jos "D" moodissa se ominaisuus olisi kytkettynä pois.

Mutta asiassa eteenpäin...tässä kuva :)

Kuva

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Enemmän munaa kun muissa 3-ovisissa yhteensä...

Kait ne hätävilkut saa ohjelmoitua/koodattua pois? luulisi onnistuvan merkkiliikkeen testerillä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Jep, kaunis on, sitä ei käy kieltäminen. Tuo qv onkin itellä vielä testaamatta, jotta kuinka paljon pirteämpi on kuin se 155 kaakkinen.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

routasydän kirjoitti:Jep, kaunis on, sitä ei käy kieltäminen. Tuo qv onkin itellä vielä testaamatta, jotta kuinka paljon pirteämpi on kuin se 155 kaakkinen.
QV ja tämä sisään :mrgreen: 150kW/300Nm

http://www.steinbauer.cc/neu/pdf///STEI ... 5_kW_1.pdf
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Kävin testaamassa Autokeskuksen Mito QV:ta ja oli todella (liiankin) mukava kokemus :wink: Ainoa asia mikä häiritsi oli vedon heittely tasakaasulla ajattaessa n. 100 km/h vauhdissa. Normaalissa matkavauhdissa, kutonen pesässä, vedossa oli pientä epätasaisuutta havaittavissa. Onko Miton omistajilla huomioita tälläisesta "ominaisuudesta", vai kuvittelinko vaan?

On tullut kokeiltua useampaakin bensaturboa viime aikoina (pientä autokuumetta...) ja useamman kohdalla olen huomannut vastaavaa epätasaisuutta vedossa juuri matkavauhdissa, matalilla kierroksilla. Eikai tämä nyt mikään ominaisuus voi olla? Mitossa epätasaisuus tosin oli pienimmästä päästä, mutta silti havaittava.

Toinen asia on rengasmelu. Onko 17" ja 18" vanteiden välillä eroa rengasmelun suhteen? Onko kellään kokemuksia? Autokeskuksen Mitossa oli 17" kiekot alla ja se oli jopa yllättävän hiljainen. Myyjä kaupitteli tietysti isompaa vannetta alle, mutta melua ei saisi tulla yhtään lisää.

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

Farina kirjoitti:Kävin testaamassa Autokeskuksen Mito QV:ta ja oli todella (liiankin) mukava kokemus :wink: Ainoa asia mikä häiritsi oli vedon heittely tasakaasulla ajattaessa n. 100 km/h vauhdissa. Normaalissa matkavauhdissa, kutonen pesässä, vedossa oli pientä epätasaisuutta havaittavissa. Onko Miton omistajilla huomioita tälläisesta "ominaisuudesta", vai kuvittelinko vaan?
Et kuvittele. Kyseisestä ominaisuudesta, sekä joskus kylmäkäynnistyksen (kesällä) yhteydestä esiintyvästä käynnin epätasaisuudesta mainitsin myös ensimmäisessä huollossa. Mitään "vikaa" tai vikakoodeja ei kuitenkaan löytynyt.

Liekkö Fiatin moottorin ominaisuus. Taannoin kokeilin uutta 500:sta. Se tuntui käyvän välillä kolmella pytyllä.

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

Tuossa Steinbauerin kuvassa on jonkun dieselin mitatut tulokset :mrgreen:

täältä näkee todellista käppyrää :

http://www.squadra-tuning.com/

siellä on,kun valkkaa kieleksi ei ymmärrettävän, niin löytyy chiptuning ja mito ja 16v tjet sv200.

205hv / 319nm ohjelmalla, eli aika samat tehot, mutta hiukan eri kierroksilla tulee tehot ..
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

MiToQv kirjoitti: Ainoa ärsyttävä asia on hätävilkkujen aktivoituminen liian aikaisin kun jarruttaa reippaasti.
Minulle on tullut jostain sellainen mielikuva, että Keski-Euroopassa tämä ominaisuus kuuluu useimpien autojen "varustukseen". Ei ole mitenkään outoa nähdä autobahnilla hätävilkkuja ruuhkan ilmetessä.
Suomessahan tämä on kielletty ominaisuus, niin oli se lisäjarruvalokin...

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Eikös Saksassa jo laki velvoita käyttämään hazardeja äkkijarrutuksissa?
Klaude Kopteri kertoi aikanaan RadioCityssä tarinaa virkamiehestä,joka vastusti lisäjarruvalon käyttöä monta vuotta mitä ihmeellisimmin perustein.Heti,kun kyseinen herra vaihtoi hiippakuntaa,valot tuli suurinpiirtein heti pakollisiksi.
Ride on!

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

^^ näin ainakin on Italiassa. Täytyy todeta että ainakin siinä liikennevirrassa motarilla ihan kiitettävä ominaisuus. Mutta suomihan onkin autoilun kehitysmaa ja kekkoslovakia edelleen :roll:
Citroen DS5 + Victory Hammer S

MiToQv
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Elo 2010, 12:31
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MiToQv »

Hätävilkkujen aktivoituminen on hyvä asia sinänsä, mutta MiTon suhteen ne tulevat liian aikaisin päälle. Parempi olisi jos toleranssi olisi edes "D" moodissa hiukan toinen ja tulisivat vasta yhtä aikaa absien kanssa.

Ihmetys oli suuri kun pikaisen mutkaan jarrutuksen aikana silmäkulmissa ensimmäisen kerran näkyi jokin valo kojetaulussa vilkkuvan. Hetki siinä meni ennen kuin tajusin kyseisen ominaisuuden ja ei voinut kuin ihmetellä miten aikaisin se aktivoituikaan....vai tekikö edellinen auto Nissan 350z tehtävänsä ? :lol:

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Fonzie kirjoitti: Liekkö Fiatin moottorin ominaisuus. Taannoin kokeilin uutta 500:sta. Se tuntui käyvän välillä kolmella pytyllä.
En oikein jaksa uskoa tuon olevan ominaisuus. Omassa Fiiussa 170 kaakkiseksi piristetty T-Jet vetää puhtaasti koko kierrosalueella. Multiairista ei ole kokemusta.

MiToQv
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Elo 2010, 12:31
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MiToQv »

TommiS kirjoitti:
Fonzie kirjoitti: Liekkö Fiatin moottorin ominaisuus. Taannoin kokeilin uutta 500:sta. Se tuntui käyvän välillä kolmella pytyllä.
En oikein jaksa uskoa tuon olevan ominaisuus. Omassa Fiiussa 170 kaakkiseksi piristetty T-Jet vetää puhtaasti koko kierrosalueella. Multiairista ei ole kokemusta.

En ole huomannut omassanikaan ja kysessä on Multiair. Tasaista on meno jos niin haluaa.

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

TommiS kirjoitti:En oikein jaksa uskoa tuon olevan ominaisuus. Omassa Fiiussa 170 kaakkiseksi piristetty T-Jet vetää puhtaasti koko kierrosalueella. Multiairista ei ole kokemusta.
Hyvä niin =) Pitää mainita asiasta kun auto menee keskiviikko aamuna huoltoon. Tuota vedon tasaisuutta pitää vielä kokeilla. Aamukäynnistymisen vaikeus on hieman noloa uudella autolla taloyhtiön parkkiksella. Jospa löytävät vian.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Paikallisen Autotalo Ripatin hallissa bongattu valkoinen MiTo. Ovatkohan aloittamassa myös Alfan myyntiä? Pitääpä käydä renkaita potkimassa.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

juuuso kirjoitti:Paikallisen Autotalo Ripatin hallissa bongattu valkoinen MiTo. Ovatkohan aloittamassa myös Alfan myyntiä? Pitääpä käydä renkaita potkimassa.
Kyllähän paikallisessa lehdessä taidettiin mainita asiasta että Alfa tulisi myöskin myyntiin lappeenrantaan, mutta pienellä viiveellä vain. Täytyy käydä katsomassa joku päivä josko MiTon ponkaisi :)

Saattaahan se olla kyllä asiakkaan autokin huollossa? En ole kyllä valkoista MiToa täällä nähnyt.. Mustan kylläkin.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Mitoon uusi diesel-moottori ja TCT-vaihteisto. Onkos tuosta TCT-vaihteistosta jo koeajoja jossain? Kuinka kilpailukykyinen DSG:hen sun muihin?

http://www.autotoday.fi/page.php?page_i ... 68&rss=all

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

MiToQv kirjoitti:Hätävilkkujen aktivoituminen on hyvä asia sinänsä, mutta MiTon suhteen ne tulevat liian aikaisin päälle. Parempi olisi jos toleranssi olisi edes "D" moodissa hiukan toinen ja tulisivat vasta yhtä aikaa absien kanssa.

Ihmetys oli suuri kun pikaisen mutkaan jarrutuksen aikana silmäkulmissa ensimmäisen kerran näkyi jokin valo kojetaulussa vilkkuvan. Hetki siinä meni ennen kuin tajusin kyseisen ominaisuuden ja ei voinut kuin ihmetellä miten aikaisin se aktivoituikaan....vai tekikö edellinen auto Nissan 350z tehtävänsä ? :lol:
Saman huomasin uuden spiderin ja breran ratissa. Luulen/luulin kyllä että johtuu/johtui kitkarenkaista. Eikä tuo nyt NIIN herkästi aktivoitunut mielestäni. Aika rajusti sai painaa kuitenkin. Eli ei noissa kulkineissa aktivoitunut kuin sen kerran kun kokeilin miten pysäyttimet pärjää rajummassa jarrutuksessa. Kivoja pelejä muutenkin. Persaukinen vain ei viitsi kuumetta nostatella turhaan.

Laitetaan tuosta uudesta vaihteistosta suora lainaus niin johan kiinnostus herää. Kuulostaa kovilta lupauksilta.

TCT-vaihteistossa perinteinen kytkin on kuitenkin korvatu kuivalla kaksilevykytkimellä (DDCT) ja sähköhydraulisesti toteutetulla vaihteensiirtojärjestelmällä. Fiat Powertrain Technologiesin (FPT) kehittämän ja 23 eri patentilla suojatun vaihteiston vääntöluokitus on 350 Nm, ja sen tuomia merkittävimpiä etuja ovat sen kompakti koko, vaihtotapahtuman pehmeys ja nopeus sekä katkottomana jatkuva veto.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Mitenkäs tuo jakohihnan vaihtoväli Mitossa kun tarkistus olisi vasta 60tkm ja vaihto 120tkm omistajan käsikirjan mukaan?

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Ipi76 kirjoitti:Mitenkäs tuo jakohihnan vaihtoväli Mitossa kun tarkistus olisi vasta 60tkm ja vaihto 120tkm omistajan käsikirjan mukaan?
Käsikirjan englanninkielisessa versiossa näyttäisi olevan maininta siitä, että jakohihna on vaihdettava vähintään viiden vuoden välein. Tietyissä olosuhteissa neljän vuoden.

Regardless of the number of kilometres covered, the timing belt should be replaced every 4 years for particularly demanding use (cold climates,
driving in the city, idling for a long time) or in any case every 5 years.

johansa
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 15:54
Car(s): BMW F10 520dA -11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja johansa »

MiToQv kirjoitti:Tervehdys!

Ensimmäinen Alfa alla ja tyytyväinen olen ainakin toistaiseksi. Ainoa ärsyttävä asia on hätävilkkujen aktivoituminen liian aikaisin kun jarruttaa reippaasti. Parasta olisi jos "D" moodissa se ominaisuus olisi kytkettynä pois.

Mutta asiassa eteenpäin...tässä kuva :)

Kuva
Upea auto, onneksi olkoon :)

Kinli
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kinli »

Jarruttaessa edes vähän kovempaa, alkaa hätävilkut välkkymään.
Saako tuon ominaisuuden jotenkin poistettua?

MiToQv
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Elo 2010, 12:31
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MiToQv »

Kinli kirjoitti:Jarruttaessa edes vähän kovempaa, alkaa hätävilkut välkkymään.
Saako tuon ominaisuuden jotenkin poistettua?
Asiaa yritin tutkia maailman foorumeilta, mutta en ainakaan tähän hätään löytänyt siihen ratkaisua. Paras olisi jos "D" asennossa se olisi pois ja muilla asennoilla normaali.

Kyselit alustaan liittyen toisaalla...
QV:ssä on sähkötolpat ja siihen ei ole saatavissa samanlaista korvaavaa alustasarjaa, mutta Novitecin pelkät madallusjouset toimivat. Asia on valmistajalta varmistettu. Jos laittaa manuaalisesti säädettävät tolpat niin menee QV:n hieno alusta hukkaan...mutta silloin saa sen aivan tonttiin kiinni.
Itse ajattelin keväällä laittaa Novitecin jouset.

Kinli
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kinli »

MiToQv kirjoitti:Kyselit alustaan liittyen toisaalla...
QV:ssä on sähkötolpat ja siihen ei ole saatavissa samanlaista korvaavaa alustasarjaa, mutta Novitecin pelkät madallusjouset toimivat. Asia on valmistajalta varmistettu. Jos laittaa manuaalisesti säädettävät tolpat niin menee QV:n hieno alusta hukkaan...mutta silloin saa sen aivan tonttiin kiinni.
Itse ajattelin keväällä laittaa Novitecin jouset.
Novitec madaltaa nettisivujen mukaan 40mm. Se taitaa jo ylittää
kipukynnyksen. Löysin muutaman valmistajan (apex sekä cobra) jolta löytyy
mitoon 30mm jouset. Vois piruttain laittaa sellaset tilaukseen ja kokeilla.
Saahan ne sieltä pois jos ei kelpaa.

Harmi että joutuu tyytymään madallusjousi-ratkaisuun, mutta ei taida olla
muuta vaihtoehtoa jos haluaa pitää QV:n säätyvää alustaa hengissä.

Suorastaan perseestä ettei valmistajalla ole mitään tarjottavaa kun kerran
esitteessä on sekä perusmalli että QV tontitettu varsin reippaasti ilman
mitään mainintaa "auto erikoisvarustein.. ..jota ei ole edes saatavilla" tms.

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Asiaa joskus tutkineena myös Eibachilta löytyy Mitoon -30mm jouset prokit nimellä. Jos en ole ihan väärin käsittäny niin monen merkin alkuperäset sporttialustat on todellisuudessa eibachin jouset. Varsin positiivisia kommentteja on myöskin ollut kyseisestä setistä eri autoissa.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

MiToQv
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Elo 2010, 12:31
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MiToQv »

Stilo kirjoitti:Asiaa joskus tutkineena myös Eibachilta löytyy Mitoon -30mm jouset prokit nimellä. Jos en ole ihan väärin käsittäny niin monen merkin alkuperäset sporttialustat on todellisuudessa eibachin jouset. Varsin positiivisia kommentteja on myöskin ollut kyseisestä setistä eri autoissa.

Eibachin jouset eivät käy QV:seen. Muihin kyllä.


"Note

Not suitable for cars with electronic levelling control. "

Ihmeellistä etä Novitecin jouset käy kun asiaa kysyin. Ota tästä sitten selvää :crazyeyes:

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

MiToQv kirjoitti:
Stilo kirjoitti:Jos en ole ihan väärin käsittäny niin monen merkin alkuperäset sporttialustat on todellisuudessa eibachin jouset.

Eibachin jouset eivät käy QV:seen. Muihin kyllä.


"Note

Not suitable for cars with electronic levelling control. "

Ihmeellistä etä Novitecin jouset käy kun asiaa kysyin. Ota tästä sitten selvää :crazyeyes:
Tämä taasen johtuu siitä, mistä Stilo jo ylempänä mainitsi.
Novitecin käyttämät jouset tulevat kyllä Eibachilta. Ne vaan ovat ns. erikoisräätälöityä mallia, jotka poikkeavat Eibachin omista, alfaan myytävistä vietereistä.
Sama koskee korkeussäädettäviä tolppia. Valmistaja KW, mutta maustettu Novitecin ingenjöörien näkemyksillä.

Avatar
Crockett
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 03:09
Car(s): BMW 330iA M-Sport
Ex. MiTo 155TB

Viesti Kirjoittaja Crockett »

Niin,
Oma mito tuli aluksi kaksi ja puoli viikkoa sovitusta viimeisestä päivämäärästä myöhässä. Ei se sinänsä mitään, oli kivaa ajella uudella autolla ekat 4 kuukautta. Sitten, 5300 km jälkeen alkoi edestä kuulua pikkuhiljaa kovenevaa kolinaa, lähinnä ykkösellä ja pakilla ryömittäessä ja samalla kääntäessä rattia. Töyssyissä rupesi jysähtelemään myös melko mukavasti. Soitin autokeskukselle ja auto meni tutkittavaksi, jonka jälkeen minulle ystävällisesti ilmoitettiin vasemman iskunvaimentimen yläpään kiinnityslaakerin olevan täysin romu, ja uusia laakereita on vain tehtaalla josta osan toimittaminen kestäisi kaksi ja puoli viikkoa. Onneksi kumminkin antoivat luvan ajella mitolla sen aikaa. Nyt on kumminkin remontin jälkeen taas toistaiseksi kaikki hyvin auton suhteen, mutta itsekin tuota madaltamista miettineenä olisin kumminkin ehkä varovainen kun leikitään takuunalaisten autojen kanssa.. Ettei tulisi ikäviä yllätyksiä.

Toisaalta toi Giulietta QV houkuttaisi kovasti, mutta tällä hetkellä vielä vähän ristiriitaiset tunteet saamani asiakaspalvelun ja -kohtelun puolesta että täytyy laittaa jäitä hattuun.. jos se seuraava auto olisi sittenkin käytetty maserati coupe, ei jää paljon uuden giulietta qv hinnasta.

T. Crockett
If it ain't Boeing, I'm not going

Avatar
Formula-Masa
Viestit: 91
Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58

Viesti Kirjoittaja Formula-Masa »

Tuollainen uutinen löytyi. MiTo kolmas What car sivuston äänestyksessä parhaasta autosta... BMW 1 Series Coupe paras ja Focus huonoin :crazyeyes:

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101146599

MiTo voitti lehden Superminiluokan:
http://www.whatcar.com/car-news/what-ca ... nis/254220

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Formula-Masa kirjoitti:Tuollainen uutinen löytyi. MiTo kolmas What car sivuston äänestyksessä parhaasta autosta... BMW 1 Series Coupe paras ja Focus huonoin :crazyeyes:

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101146599

MiTo voitti lehden Superminiluokan:
http://www.whatcar.com/car-news/what-ca ... nis/254220
Olipa äänestäjillä hyvä maku sitten :wink:

Avatar
kalliais
Viestit: 856
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Jep jep... coupe luokan paras ja samalla koko testin paras bmw 1-sarjalainen ja huonoin oli Aston Martin DB9 :silent: :?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Raimo Miettinen kirjoitti:Mitoon uusi diesel-moottori ja TCT-vaihteisto. Onkos tuosta TCT-vaihteistosta jo koeajoja jossain? Kuinka kilpailukykyinen DSG:hen sun muihin?

http://www.autotoday.fi/page.php?page_i ... 68&rss=all
aika hyvät arviot


http://www.auto-news.de/auto/tests/anze ... e_id_28368
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

Tervehdys!
Minkälaisia käyttökokemuksia on diesel-mallista? Vähän kutittelisi hankkia sellainen 147:n (bensa) seuraajaksi.Onko matkalle kertynyt ongelmia?
Vähän kyllä tuntuu tuo aiemmin kerrottu hätävilkkujen syttyminen naurettavalta systeemiltä..joku luulee että siinä on taas sähkövikainen Italiaano..Mikä sen tarkoitus oikein on??
Mites nuo lämpiää suomen talvessa?Onko webasto ehdoton hankinta jos meinaa tarjeta?
Meidän 120hv 147:lla on nyt menty 200tkm(ostettaessa5000km),ja jos Mito menisi yhtä pienellä vaivalla kuin tuo,niin ei ole kahta kysymystä merkin valinnasta.
En ole enempää perehtynyt,joten kysyn;onko nuo pikkudieselit hihna-vai ketju jakopäällä? Jos hihna,niin mikä on nykyinen vaihtoväli?
147:lla ollaan päästelty joka remmillä täydet 60tkm.No broblem..
Giulietta ois muuten,mutta..5 ovea.Ei kiitos.

Vastaa Viestiin