Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Rauta kirjoitti:
Noh. Ajatuksena pyörittelin, MiTon valmistushan loppunee ja on muutenkin ollut hyvin marginaali myynniltään...muistaakseni myyty Suomessa ~400kpl.
Kyllä niitä myytiin pelkästään eilen Lohjan PP-autossa 3 kappaletta :mrgreen:
Onnittelut! Sehän kävi sähäkästi.

Ostaako uusia MiToja täyteen hintaan enää kukaan?
Maahantuoja hankkii ilmeisesti vuosittaisen pakkokiintiönsä erilaisilla varustepaketeilla, ripoittelee pelit myymälöihin kautta maan, ja toivoo, että joku päätyisi hankkimaan moisen.
Ja vuoden päätteeksi laittaa verotus- tai vastaavista syistä myymättömät autot kilpiin, ja ryhtyy reippaaseen alekampanjaan.
Omassani ylivuotisesta ajamattomasta autosta alennus oli viisi tonnia, ja hyvitys vaihdokistakin kohtuu hyvä.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

TommiS kirjoitti:
Rauta kirjoitti:
Noh. Ajatuksena pyörittelin, MiTon valmistushan loppunee ja on muutenkin ollut hyvin marginaali myynniltään...muistaakseni myyty Suomessa ~400kpl.
Kyllä niitä myytiin pelkästään eilen Lohjan PP-autossa 3 kappaletta :mrgreen:
Onnittelut! Sehän kävi sähäkästi.

Ostaako uusia MiToja täyteen hintaan enää kukaan?
Maahantuoja hankkii ilmeisesti vuosittaisen pakkokiintiönsä erilaisilla varustepaketeilla, ripoittelee pelit myymälöihin kautta maan, ja toivoo, että joku päätyisi hankkimaan moisen.
Ja vuoden päätteeksi laittaa verotus- tai vastaavista syistä myymättömät autot kilpiin, ja ryhtyy reippaaseen alekampanjaan.
Omassani ylivuotisesta ajamattomasta autosta alennus oli viisi tonnia, ja hyvitys vaihdokistakin kohtuu hyvä.
Ohi otsikon vähän mutta tuohon "ovh/alennukseen" liittyen. Linkin Gt:n kävin koeajamassa ja nyt auto myynnissä 10.000€ halvemmalla kuin uusi, laskua tulee vain 10€/km. Ja melkein uskon että tuostakin vielä saa tingittyä 3000€ pois, sinne 40.000€ hintaan?. Ja minun kannaltani uudesta autosta tuossa puhutaan.

http://www.nettiauto.com/toyota/gt86/5888499

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Hurjan näköinen peli ja varmaankin hauska, mutta näyttäis tuo suorituskyky ainakin 0-100 km/h kiihdytyksessä olevan numeroilla tismalleen sama kuin tct MiTo:lla. Hieman hämmentävää, kyllä ton näköisen laitteen pitäis vähän ripeempi olla!
(MiTo on kyllä sähäkkä käytännön liikkumisessa, juuri tuon laatikonkin avulla - tänään viimeksi kiusasin rampissa edellä mennyttä T5 vogelistia, hemmolla pärähti kupissa niin pahasti että paineli kehää ainakin 150 lasissa karkuun, kun ei 30-100 saanut Mitoa irti puskurista. Jouduin jopa himmaileen... PS. Vanha T5 haisee kiihdytyksessä ihan kamalalta, tai sitten kuskin käämilakka tuoksui Alfan ohjaamoon saakka.)

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

^ Tulossa on Subaruna (BRZ) ainakin 280hv ahdettu versio, mutta tuota kiihtyvyyttä lie kovin paljon paranna. Tehot katoaa todella surkeaan vetopitoon eli sutimiseen. Ei tuosta MiTolle ole kilpailijaksi oikeastaan millään muulla osa-alueella kuin sporttinen ulkonäkö ja kuljettajan istuin.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Komppailaan ja peesataan tässä nyt vielä edellisiä kommentteja tästä MA 135:n suorituskyvystä, joka toisinaan kyllä yllättää positiivisesti.
Ohituskiihtyvyys on se, joka eniten ilahduttaa, ja auto ainakin tuntuu tehokkaammalta kuin mitä speksit kertovat.
Tässä Kirkkonummella on varsin tunnettu mutkapätkä, joka vie Porkkalanniemen kärkeen, ja viime kesänä tuli kelattua tuota stinttiä huvikseen ihan silkassa hurmiossa.
Hyvin toi rähisee menemään mutkissa dynamic-modessa, kun Q2 on aktiivisena. Yllättävän hyvin.
Auto notkistui selkeästi kymppitonnin kilometrirajan jälkeen. Jäykkä taka-akseli on selvästi jonkun verran ahdistava tekijä rajoja haettaessa. Keskellä mutkaa oleva poikittaissauma saa takapään pompsahtamaan ajolinjalta, jos vauhtia on enemmän.

Vaikka tällaisena keski-ikäisenä gubbena ei mitään näyttämisen tarvetta millään muodoin liikenteessä olekaan, niin Helsingin Munkkivuoresta lähtevä Turun moottoritien ensimmäiseen mutkaan on kyllä joskus aivan mahdottoman mukava täräyttää kesäkelissä kolmosella lappu lattiassa. Q2 imaisee auton kyseiseen mutkaan ja siitä ulos suhteellisen tehokkaasti.

Kuorma päällä tehon puutteen sitten huomaakin paremmin, mutta kun oma tarpeeni on kuljettaa tuolla ainoastaan itseäni, niin varsinaisesti lisää potkua arkiajossa ei jää missään tilanteessa kaipaamaan.

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Vertailun vuoksi todettakoon tähän että GT JTS meni oikein käskettynä ehkä paremmin... Mutta omani oli kyllä hieman muokattu versio - ennen alustan laittoa asettaisin nämä kaksi ajettavuutensa puolesta lähelle toisiaan. JTS kesti myös paremmin matkustajan painon... Mito on käytännössä vähän vikkelämpi alle 80 km/h nopeuksissa, siitä ylöspäin GT oli vauhdikkaampi menemään. Ratavertailua en ole tehnyt, MiTo ei moottoriratoja tule näkemään. Peruskuosissa GT:llä oli inhottava taipumus ristikeinuntaan "huonosti" ajettuna - sitä ei MiTo tee, hyvä niin (koska en aio pätkääkään tuunata punaista pömpylääni)! Niijoo, GT:ssä oli alkuperäisen omistajan laittamana Supersprintin catback - hirvee rööri mutta kivat äänet. Meni varmaan senkin vuoksi jo ziljoonaa! :wink:

Jännä sinänsä että GT:n puikoissa aina valitin tehon puutetta, nyt lähes sama kulku ja oon pirun tyytyväinen! Varmaan siksi että GT:stä oli paljon hankalampi tuoda esiin samanlainen ripeys kun MiTo:n ohjaksissa tulee hyvin vaivattomasti...

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Tietääkö, muistaako tai arvaako joku saako MiToon roiskeläppiä (alkuperäisiä) eteen ja taakse ?.
Tuppaa tuo kura lentämään suoraan oven väliin, jos vähän hillitsisi. Vai onko itse väkerrettävä Etolan kumilätkästä ?.

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

UupunutRomeo kirjoitti:Tietääkö, muistaako tai arvaako joku saako MiToon roiskeläppiä (alkuperäisiä) eteen ja taakse ?.
Tuppaa tuo kura lentämään suoraan oven väliin, jos vähän hillitsisi. Vai onko itse väkerrettävä Etolan kumilätkästä ?.
Aiheesta on ollut aiemminkin tässä topikissa keskustelua, mutta ilmeisesti mitään orkkisroiskeläppiä ei ole olemassakaan. Täällä sitten 2,5 vuoden takaa juttua aiheesta, kuinka tuollaiset askarrellaan itse.

***

Nettiautossa kaupan olevat MiTot tulee aina silloin tällöin tsekattua. Pakko kysyä puhtaasta mielenkiinnosta, että onko tämä jo jonkin aikaa listoilla roikkunut Oulussa myynnissä oleva yksilö jollekin tuttu? 15 690 euron pyynti on aivan ihmeellisen alhainen vain 17 tkm ajetulle ja kahden vuoden ikäiselle QV:lle – siitäkin huolimatta, että lisävarusteita tossa ei juurikaan ole. Eli lieköhän ilmoitetuista ajokilometreistä jäänyt puuttumaan yksi numero vai onko kyseessä mahdollisesti kolarikorjattu auto tai jotain vastaavaa "mätää" auton historiassa/kunnossa, mitä ei ilmoituksessa kerrota? :roll:

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^^tuohon GT:n olemukseen ei vaan tehojen puolesta sovi täydellisesti tuo JTS, 156:seen jo paremmin.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Birdin linkkaama MiTo ajettiin lunastuskuntoon Ahvenistolla viime kesänä.
Ratapäivä-topicista löytyy kuvia.
Oikea etutolppa ripustuksineen ja pyörineen repeytyi kokonaan irti, ja sivubagit laukesivat.
Miten lie korjattu ja kenen toimesta? Edullinen hinta selittynee tuolla tapauksella.
Mahdetaanko ostajalle kertoa insidentistä, tuskin.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Bird kirjoitti:
UupunutRomeo kirjoitti:Tietääkö, muistaako tai arvaako joku saako MiToon roiskeläppiä (alkuperäisiä) eteen ja taakse ?.
Tuppaa tuo kura lentämään suoraan oven väliin, jos vähän hillitsisi. Vai onko itse väkerrettävä Etolan kumilätkästä ?.
Aiheesta on ollut aiemminkin tässä topikissa keskustelua, mutta ilmeisesti mitään orkkisroiskeläppiä ei ole olemassakaan. Täällä sitten 2,5 vuoden takaa juttua aiheesta, kuinka tuollaiset ....

Nonii, olishan mun pitäny Googleen hakusanaksi pistää "alfaabbsmitosivu19kuraläpät"...olenpa ääliö. :wink: . Kokeilin aivan väärillä kuten "roiskeläpät mitoon" jne. Mitä hakukonetta käytätte :lol: (vitsivitsi).

Kiitti tiedosta ja linkistä. Pitää huomenna lähteä hakemaan. En kyllä suostu tekemään ihan noin isoja mutta pistän kuvia kun saan rakenneltua nätit ~3...5cm läpät.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Kuraläppien pahvimallit tehty. Tein melko pienet läppäsabluunat ja käyn huomenna Motonetistä katsomassa joko "puolivalmiita" tarvikeläppiä tai sitten Jacky läpät joista sabluunan mukaiset tehden. Laitan kuvia kun valmista ja valmistusohjeet.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

UupunutRomeo kirjoitti:Mitä hakukonetta käytätte
Alta Vistaa, Yahoota tahi Ask Jeevesiä tietty?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1520
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

UupunutRomeo kirjoitti:Kuraläppien pahvimallit tehty. Tein melko pienet läppäsabluunat ja käyn huomenna Motonetistä katsomassa joko "puolivalmiita" tarvikeläppiä tai sitten Jacky läpät joista sabluunan mukaiset tehden. Laitan kuvia kun valmista ja valmistusohjeet.
Vääntele niitä Jacky-läppiä ajatuksen kanssa ennenkuin ostat. Ne on tosi pehmyttä kumia ja todennäköisesti taipuvat korinmukaisesti ajossa. Parkissa näyttää toki ihan ok. Itse päädyin noin 3mm muoviin tuosta syystä.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

matti_vuorio kirjoitti:
UupunutRomeo kirjoitti:Kuraläppien pahvimallit tehty. Tein melko pienet läppäsabluunat ja käyn huomenna Motonetistä katsomassa joko "puolivalmiita" tarvikeläppiä tai sitten Jacky läpät joista sabluunan mukaiset tehden. Laitan kuvia kun valmista ja valmistusohjeet.
Vääntele niitä Jacky-läppiä ajatuksen kanssa ennenkuin ostat. Ne on tosi pehmyttä kumia ja todennäköisesti taipuvat korinmukaisesti ajossa. Parkissa näyttää toki ihan ok. Itse päädyin noin 3mm muoviin tuosta syystä.
Jep. Nämä olisivat rakentelukohteena ykköspaikalla, muokkaamalla ehkä istuvat kohtuullisesti.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/401282/P ... at-Malli-2

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Vittorio Jano kirjoitti:Alta Vistaa
Altavista on suljettu :(
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Kuraläpän ensimmäinen sovitus MiToon.
Kuva
Motonetista Yleismallinen 6,90€ pari.

Ensimmäisen koeajon perusteella hiekoitetulla jää/lumi tiellä huomaa että MiTon sisämelu hiljeni roimasti, kivet ja lumi ei ruoski helmoja ja helma sekä kylki oli puhdas lumesta.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

MiTon mittariston polttoainemittari alkoi eilen illalla moikkailla. Jatkuvaa vilkkumista ei esiintynyt, vaan mittari sammui ajettaessa ja syttyi jälleen, kun auto pysähtyi. Valo paloi sen verran normaalin näköisenä auton ollessa pysähtyneenä. että kyseessä ei ilmeisesti ole lampun palaminen tai esim. kosteuden aiheuttama ongelma, vaan ehkä kosketushäiriöä, jota esiintyy, kun auto tärisee. Täytyy tsekkailla ja toivoa, ettei tuolla jossain ole tulossa jotain muutakin mittaristoon vaikuttavaa hommendeelia. Takuuhan tästä umpeutui juuri, joten päässen mahdollisesti harrastelemaan juttuja.

Hauskasti valo sammahti heti kohta sen jälkeen, kun olin muodostanut mielessäni "kylläpäs tätä on mukava ajaa" -ajatuksen.

You little beautiful winker you!
Liitteet
Mito_Benzina2.png
Mito_Benzina2.png (118.54 KiB) Katsottu 8226 kertaa
Mito_Benzina.jpg
Mito_Benzina.jpg (16.58 KiB) Katsottu 8226 kertaa

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

*Winker* - onko typo? Aakkosten ensimmäinen vaihtanut paikkaa aakkosten yhdeksännen kanssa? :wink:

MiTo talvikokemuksia listaan: karmiton lasi toimii huonommin kuin GT:ssä viimetalvena. Jäätymistilanteessa saattaa lasi jäädä ylähuulen ulkopuolelle harottamaan. Ja oven sisäkahva näppärästi polven kohdalla. Toki käsi mahtuu lasin alareunaan oven takaosaan tukevampaa sulkemista varten, mutta hieman epämiellyttävä ominaisuus kyllä tämä. Alfalla jokainen matka on seikkailu! :drinking:

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

sanctus kirjoitti:MiTon mittariston polttoainemittari alkoi eilen illalla moikkailla. Jatkuvaa vilkkumista ei esiintynyt, vaan mittari sammui ajettaessa ja syttyi jälleen, kun auto pysähtyi. Valo paloi sen verran normaalin näköisenä auton ollessa pysähtyneenä. että kyseessä ei ilmeisesti ole lampun palaminen tai esim. kosteuden aiheuttama ongelma, vaan ehkä kosketushäiriöä, jota esiintyy, kun auto tärisee. Täytyy tsekkailla ja toivoa, ettei tuolla jossain ole tulossa jotain muutakin mittaristoon vaikuttavaa hommendeelia. Takuuhan tästä umpeutui juuri, joten päässen mahdollisesti harrastelemaan juttuja.

Hauskasti valo sammahti heti kohta sen jälkeen, kun olin muodostanut mielessäni "kylläpäs tätä on mukava ajaa" -ajatuksen.

You little beautiful winker you!
Chekkaa ennen jos ECUssa olisi tallennettu joku vikakoodi. Onko sulla softa ja pihuat? Jos ei ja kiinnostaa, minulla on MES ja oikeat kaapelit MiTolle. Mielelläni autan jos suostut Vihdin ja Karkkilan välillä tulla. Laita PM jos tarvit.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ tuskin tuota asteikon taustavalon sammuttamista on tarkoituksella tehty indikoimaan asiaa X, vaan taitaa olla ihan normi kontaktihäiriö tai pikemminkin kylmä juotos. Valaistushan lienee ledeillä tehty ja näköjään polttoainemittarin asteikolla on ikioma valonsa, joka nyt pätkii.

Se ei yhtään yllätä, että sammuminen ja syttyminen liittyy kiihdytyksiin ja jarrutuksiin. Faijalla innostui joskus pikkuVolvon radio tekemään vastaavaa, toisin kiusallisesti niin päin, että radio lakkasi kuulumasta, kun pysähtyi liikennevaloihin ja heräsi liikkeelle lähdettäessä taas henkiin.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

lerppu kirjoitti:*Winker* - onko typo? Aakkosten ensimmäinen vaihtanut paikkaa aakkosten yhdeksännen kanssa? :wink:
Heh. Kyllä tässä ihan MiTon harrastamaan winkkaamiseen viitattiin. Upea autohan tuo on. 5/5 eikä riitäkään.

lerppu kirjoitti:MiTo talvikokemuksia listaan: karmiton lasi toimii huonommin kuin GT:ssä viimetalvena. Jäätymistilanteessa saattaa lasi jäädä ylähuulen ulkopuolelle harottamaan. Ja oven sisäkahva näppärästi polven kohdalla. Toki käsi mahtuu lasin alareunaan oven takaosaan tukevampaa sulkemista varten, mutta hieman epämiellyttävä ominaisuus kyllä tämä. Alfalla jokainen matka on seikkailu! :drinking:
Oven ikkunan jäätymisongelma talvella on yksi niistä desing-helveteistä, joka tuntuu hyvältä lämpimillä säillä, mutta tosiaan kotoisissa olosuhteissa oven avaaminen on joskus yhtä huutonaurua. Autokeskus ei vuonna 2010 tunnistanut kyseistä ongelmaa, mutta en tiedä, onko tunnistus sen jälkeen muuttunut ja jotain apua asiaan sieltä päin löydettävissä.

Suosittelen varaamaan lompakkoon ylimääräisen luottokortin, jolla skrabaat ylimääräisen jään irti ikkunan ja ikkunan alareunantiivisteen välistä. Sen jälkeen sitten vain yrittelemään avausta.

itALFA kirjoitti:Chekkaa ennen jos ECUssa olisi tallennettu joku vikakoodi. Onko sulla softa ja pihuat? Jos ei ja kiinnostaa, minulla on MES ja oikeat kaapelit MiTolle. Mielelläni autan jos suostut Vihdin ja Karkkilan välillä tulla. Laita PM jos tarvit.
Piuhat löytyy ja softakin ymmärtääkseni tutun kautta. Mutta kiitän kyllä avun tarjoamisesta!

Ko. valo syttyi heti seuraavana päivänä, pysyi päällä koko matkan ja on muutenkin toiminut jälleen oikein. Eli taas mennään vailla huolia ja murheita, mitä auton kuntoon tulee.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Onko 1.4Mpi Multiair moottori ahdettu ?. Kyseisen sivuston mukaan lastulla saisi vakiotehoihin +40hv, kuulostaa paljolta jos kone on oman ymmärrykseni mukaisesti ahtamaton malli.

http://www.chip-tuning.fi/brand/car/Alfa%20Romeo/

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

UupunutRomeo kirjoitti:Onko 1.4Mpi Multiair moottori ahdettu ?. Kyseisen sivuston mukaan lastulla saisi vakiotehoihin +40hv, kuulostaa paljolta jos kone on oman ymmärrykseni mukaisesti ahtamaton malli.

http://www.chip-tuning.fi/brand/car/Alfa%20Romeo/
Linkissä tarkoitettaneen sitä 105 hv:sta nelisylinteristä moottorivaihtoehtoa, jossa FIRE-moottoriin on yhdistetty Multi Air-tekniikka, mutta ei turboa. Alfa toi viime kesänä joillekin markkinoille 105 hv:isen Twin Airin, jossa kaksitahtisessa moottorissa hyödynnetään Mul Air -tekniikkaa ja turboa, mutta tokkopa sitä tuossa tarkoitetaan.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

sanctus kirjoitti:
UupunutRomeo kirjoitti:Onko 1.4Mpi Multiair moottori ahdettu ?. Kyseisen sivuston mukaan lastulla saisi vakiotehoihin +40hv, kuulostaa paljolta jos kone on oman ymmärrykseni mukaisesti ahtamaton malli.

http://www.chip-tuning.fi/brand/car/Alfa%20Romeo/
Alfa toi viime kesänä joillekin markkinoille 105 hv:isen Twin Airin, jossa kaksitahtisessa moottorissa hyödynnetään Mul Air -tekniikkaa ja turboa, mutta tokkopa sitä tuossa tarkoitetaan.
Kaksitahti? Tarkoitatko kaksisylinterista? :)
Kuva

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Pujazuba kirjoitti:
sanctus kirjoitti:
UupunutRomeo kirjoitti:Onko 1.4Mpi Multiair moottori ahdettu ?. Kyseisen sivuston mukaan lastulla saisi vakiotehoihin +40hv, kuulostaa paljolta jos kone on oman ymmärrykseni mukaisesti ahtamaton malli.

http://www.chip-tuning.fi/brand/car/Alfa%20Romeo/
Alfa toi viime kesänä joillekin markkinoille 105 hv:isen Twin Airin, jossa kaksitahtisessa moottorissa hyödynnetään Mul Air -tekniikkaa ja turboa, mutta tokkopa sitä tuossa tarkoitetaan.
Kaksitahti? Tarkoitatko kaksisylinterista? :)
100 % juurikin tarkoitin. Seivailen tässä sen verran, että joko ajattelin aamulla vesisateessa näkemääni naapurin Trabantia, jonka kohtaloa muuten ajattelen usein, kun näen sen taivasalla, tai sitten vain sössötin.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

:wink:
Kuva

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Onkos kukaan QV mito omistaja laittanut madallusjouset autoon? Miten iskarit toimii sen jälkeen? QV:sta löytyy elektroniset iskarit :roll: Koitin bongata netistä tietoja mut mitään järkevää ei löytynyt.

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Ilmeisesti vakioiskareilla toimiviksi tarkoitetut setit kuten Eibach pitäisi toimia. Itseä kanssa kokoajan häirinnyt varsinkin kun takapää on kilometrin korkeudella, mutta olen lopulta todennut kuitenkin kaikkien muutoksien tuhoavan QV:n parhaan olemuksen eli sen aivan mahtavan alustan toimivuuden Dynamicilla. Ainakin Nuova Bravo muuttu pelkillä Eibachin jousilla vaan vakiota huonommaksi ajaa.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Ex bravosta tuli ihan ok ajaa bilstein iskareilla ja eibach jousilla ;) juurikin tuo takapään korkeus hieman häiritsee

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja TommiS »

QV saattaa olla hieman haasteellisempi tapaus alustan modaamisen suhteen.
Kannataa varmaan aloittaa plärääminen vaikka alfaowner.com-sivuston MiTo-osiosta.
Muistan etäisesti keskustelua aiheesta tuolla. Linkkiä ei nyt ole laittaa, mutta ehkä etsivä löytää.

Korkealla se ahteri on myös tässä vajaatehoisessa.

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Juu löysin keskustelun siltä sivulta ja siellä ihmeteltiin miksi joku haluaisi madaltaa. Ei oikein löytynyt vastausta että toimiiko vielä normaalisti jos madaltaa :lol:

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Tomlau kirjoitti:Juu löysin keskustelun siltä sivulta ja siellä ihmeteltiin miksi joku haluaisi madaltaa. Ei oikein löytynyt vastausta että toimiiko vielä normaalisti jos madaltaa :lol:
Tsekkasitko nämä? Muutama kuvakin näyttää olevan.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mit ... bachs.html

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mit ... rings.html

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja quppe »

Onkos kukaan tilaillu tällästä mitoonsa? :mrgreen: putkesta varmaan lentää kukkia ja muuta iloista ulos!

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6326.html

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Pistetään tähän rimpsuun, ei taida muita Alfoja kuin Mito ja Guilietta olla TCT vaihteistolla.

Kysymys: TCT vaihteiston öljynvaihtoväli ?. Ei löytynyt auton opuksista mitään mainintaa, ainakaan loogisen aakkosen kohdalta.

Mainitaan vielä että vikaa ei ole ja toimii kuin ajatus, koitetaan pitääkin ennakoimalla ongelmat kaukana.

newport
Viestit: 76
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 18:51
Paikkakunta: helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja newport »

tct- aski on tuplakytkinaski...siis normilaatikko johon ympätty kuiva kahdella kytkinlevyllä toimiva asetelma..
ei taida huoltoohjelmassa olla laatikkoöljyn vaihtoa...pelkkää tarkistusta vaan

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Kuten uumoilin. Mutta olisiko tietoa kannattaako vaihtaa esim. 60-90-120 tms kohdalla kuitenkin ?.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Jos huolto-ohjelmassa ei mainita vaihteistoöljyn vaihtoa niin sita kohdellaan kai elinikaisena.
Voi myös olla etta suunnittelussa on pohdittu sita etta joku komponentti tai huollon tarve ilmenee tietyn ajan/km sisalla joka vaatii sellaisen rempan jossa öljyt joutuu uusimaan! Siis jos autolla jatketaan sen suunniteltun elinkaaren jalkeen.

Kylla itse vaihtaisin jossain viiden vuoden/100 000 km kohdalla ellei sita ole muuten mainittu ollenkaan. Uudesta OIKEASTA öljysta ei pahaa seuraa ellei vaihdon yhteydessa sisalle paaty sen verran likaa etta olisi kannattanut jattaa koskematta. :mrgreen:
Ika, lampövaihtelut ja varsinkin ylikuumeneminen uuvuttavat öljya.

Huollosta tuota kannattaa kysya myös.
Kuva

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Kyselimme Mi.Ton huoltajalta viime talvena tätä öljynvaihtoväliä ja ei tosiaan ollut kirjassa mitään heillä sanottu siitä mutta soitti johonkin ja selvisi jossain olevan suositus 120t kohdalla vaihto. Meidän autossa kuitenkin alkoi laatikossa olemaan pakkasoireita 60t:n kohdilla ja kun eivät muuta selitystä löytäneet, vaihdatimme öljyt ja tilanne parani.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

^^
^

Kiitokset, varmuudeksi vaihdan 60tkm huollossa, ei ole niin iso kustannus kun ja jos itse onnistun rikkomatta tekemään. Ellei sitten mene viralliseen huoltoon. Pitää selvittää öljyn laatu ja määrä (ohjekirjassa ei mainintoja ollut yllättäen tct:stä), eiköhän se jotain Tutellaa ole :roll: :wink:

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^MiTon TCT:llä on erillinen ohjekirja. Ai mistäkö tiedän? No kun sellainen tuli Giuliettankin mukana :-D

Ohjetta löytyy kyllä netistäkin (= ei tarvinnut nostaa peffaa pankistä ja hakea kirjasta autosta). Näytti olevan suosituksena, että öljyä lisättäisiin 120 tkm kohdalla.

Toki on hyvä muistaa, että muualla maailmassa taitaa joku 7 vuoden ikäinen ja >>100 tkm ajettu auto olla aikalailla paalausvalmis, joten tässä mielessä tosiaan huoltovapaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »


UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Multiair kuskeille infoksi.

Pakkasilla ei kannata peittää keulasta yhtään ilmanottoa nopeamman lämpenemisen toivossa. Peittelin tuossa pari vko sitten ja seuraavat toteamukset:

Kone ei lämpene yhtään nopeammin.
Polttoaineen kulutus nousi litralla, ylikin.
Tehot häviää hieman.

Eli, peitin Coolerin. Ahtoilma lämpimämpää joten syöttö/täyttö on huonompi ja tehot laskee sekä polttoaineen kulutus nousee. Pahvit lähti eilen.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Taisi vaikuttaa moottorin hengitykseen.
Kuva

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Pujazuba kirjoitti:^ Taisi vaikuttaa moottorin hengitykseen.
Herää epäilys että kyllä. Kulutusmittarikin näyttää nyt 1,5 litraa pienempää kulutusta sadalle. Ja perstuntumalla huomaa eron moottorissa.

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Täytyypä seurailla tuota. Omassa en ainakaan vielä todennu mitään haittoja.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Itsekkin tuota viimasuoja asiaa tutkinut kolmessa MA-Alfassa. Tullut siihen tulokseen kun olen pelkästään peittänyt ala ilmanottoaukot että polttoaineen kulutus ei ole noussut ollenkaan eikä ole auto lämminnyt havaittavasti nopeammin.

Mutta kun tuota lämpenemis asiaa miettii maalaisjärjellä, niin tottakai sen pitäisi lämmetä paremmin kun yli puolet aukoista on peitetty :o:

Toistaiseksi kun olen käyttänyt pelkkiä "alasuojia" niin ei ole huohotin jäätynyt, vaikka autolla tulee kilometrejä paljon ja ajo on pitkää yhtäjaksoista ajoa.

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Kekkasin miten saan nopeuden näkymään mittariston näytössä 8)

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Tomlau kirjoitti:Kekkasin miten saan nopeuden näkymään mittariston näytössä 8)
Et haluaisi kertoa meillekin :wink: . Ellei sitten ole "winter" asennolla näkyvä (kun radio ei ole päällä) näyttö... :roll:

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Oli Winter päällä ja radio oli päällä :shock: valikosta taisin valita First page ja sieltä jommankumman :lol: en oo ennen noita valikkoja tutkinu vaikka aika kauan ollu tekemisissä alfojen kanssa

Vastaa Viestiin