Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

Jugebox kirjoitti:Tänään ostin tuon QV:n, pikatestauksella en huomannut mitään tökkimistä vaihteissa. Voi olla että olen vielä liian mehuissani uuden auton suhteen. :o:
Onnittelut uudesta autosta! Toivottavasti sun QV:ssa ei ole tätä ykkösvaihdeongelmaa, mutta valitettavan yleinen se taitaa olla. Omassanikin (valmistuserää 1/2011) tuo vaivaa yhä, ja tästä ketjusta löytynee taaksepäin selaamalla tarinaani siitä, kuinka vikaa on yritetty turhaan korjauttaa. Ongelma ilmenee tosiaan lähinnä kylmällä koneella eikä onneksi sentään edes ihan päivittäin. Ja ajan myötä siihen kyllä tottuu. :P
Jugebox kirjoitti:Saako muuten mistään esim. valmistenumerolla tietoon autoon alkuperäisesti ruksittuja lisävarusteita? Bemareihinhan ainakin saa.
En tiedä, onko tällaista olemassa, mutta huomaathan sä ne oman autosi lisävarusteet aika helposti itsekin. Ja jos tarvetta on, niin voin postata tänne listan MiToon tarjolla olleista lisävarusteista vuosien 2010–11 tuntumassa. Jossain se lappu pitäisi olla mulla vielä tallessa, kun tehdastilauksen aikanani tein. :)

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1520
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Bird kirjoitti:
Jugebox kirjoitti:Tänään ostin tuon QV:n, pikatestauksella en huomannut mitään tökkimistä vaihteissa. Voi olla että olen vielä liian mehuissani uuden auton suhteen. :o:
Onnittelut uudesta autosta! Toivottavasti sun QV:ssa ei ole tätä ykkösvaihdeongelmaa, mutta valitettavan yleinen se taitaa olla. Omassanikin (valmistuserää 1/2011) tuo vaivaa yhä, ja tästä ketjusta löytynee taaksepäin selaamalla tarinaani siitä, kuinka vikaa on yritetty turhaan korjauttaa. Ongelma ilmenee tosiaan lähinnä kylmällä koneella eikä onneksi sentään edes ihan päivittäin. Ja ajan myötä siihen kyllä tottuu. :P
Jugebox kirjoitti:Saako muuten mistään esim. valmistenumerolla tietoon autoon alkuperäisesti ruksittuja lisävarusteita? Bemareihinhan ainakin saa.
En tiedä, onko tällaista olemassa, mutta huomaathan sä ne oman autosi lisävarusteet aika helposti itsekin. Ja jos tarvetta on, niin voin postata tänne listan MiToon tarjolla olleista lisävarusteista vuosien 2010–11 tuntumassa. Jossain se lappu pitäisi olla mulla vielä tallessa, kun tehdastilauksen aikanani tein. :)
^Tämmönen palvelu on netissä ja joku sen linkkasi tänne pari vuotta takaperin. Auton VIN-numeron perusteella sai listauksen mitä siihen on tehtaalla pultattu kiinni. Muistaako joku mikä sivu oli kyseessä?

Avatar
Polforea
Viestit: 11200
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Polforea »

ePeristä näkee juttuja, muttei yhtä kattavasti kuin esimerkkinä mainitulla BMW:llä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Fiatilla se taitaa olla EZVU mistä näkee nuo lisäkalikat.
Kappaankin on jo saanut tuttipullonlämmittimen ja peruutustutkan :shock:

Jugebox
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 09:44

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jugebox »

Bird kirjoitti:
Jugebox kirjoitti:Tänään ostin tuon QV:n, pikatestauksella en huomannut mitään tökkimistä vaihteissa. Voi olla että olen vielä liian mehuissani uuden auton suhteen. :o:
Onnittelut uudesta autosta! Toivottavasti sun QV:ssa ei ole tätä ykkösvaihdeongelmaa, mutta valitettavan yleinen se taitaa olla. Omassanikin (valmistuserää 1/2011) tuo vaivaa yhä, ja tästä ketjusta löytynee taaksepäin selaamalla tarinaani siitä, kuinka vikaa on yritetty turhaan korjauttaa. Ongelma ilmenee tosiaan lähinnä kylmällä koneella eikä onneksi sentään edes ihan päivittäin. Ja ajan myötä siihen kyllä tottuu. :P
Jugebox kirjoitti:Saako muuten mistään esim. valmistenumerolla tietoon autoon alkuperäisesti ruksittuja lisävarusteita? Bemareihinhan ainakin saa.
En tiedä, onko tällaista olemassa, mutta huomaathan sä ne oman autosi lisävarusteet aika helposti itsekin. Ja jos tarvetta on, niin voin postata tänne listan MiToon tarjolla olleista lisävarusteista vuosien 2010–11 tuntumassa. Jossain se lappu pitäisi olla mulla vielä tallessa, kun tehdastilauksen aikanani tein. :)
Kiitosta vaan! Kaippa tuosta on varusteet jo silmämääräisesti bongattu. On vaan aika erikoista, kun kojelauta on täynnä nappuloita ja säätimiä. Itse kun olen körötellyt yli 10 vuotta -94 vuoden bemarilla, niin on vähän tottumista. Tällä tahdilla seuraava auto olisi 2030 vuosimallia. :shock:

Olin jo ihan täpinöissä kun peruutustutka alkoi vinkumaan. :lol:

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Bird kirjoitti:
Jugebox kirjoitti:Onko jollain hajonnut Mitosta tuulilasi, mietin mitähän maksaa vaihto? Jos ottaisin tuulilasivakuutuksen.
Mulla on. Viime kesänä Porvoon motarilla ajellessa jotain napsahti voimalla lasiin, ja siinä oli melkein hetkessä 20-30 cm halkeama. Maksoin lasinvaihdosta vakuutuksen omavastuun 200 euroa, ilman vakuutusta olisi kustantanut muistaakseni noin 450 euroa. Jos MiTossa sattuu olemaan lisävarusteena lämmitettävä tuulilasin alareuna (aika harvinainen varuste tosin, omassanikaan ei tätä ole, vaikka muuten lisävarusteita onkin paljon), niin sitten olisi käsittääkseni ollut kalliimpi juttu. Eli ei nyt minun tapauksessani rahallisesti valtava säästö, mutta jotain iloa kuitenkin oli, että kaskoon kuului tuollainenkin. Lisäksi kerran aiemmin olin paikkauttanut kiveniskemän maksutta saman vakuutuksen piikkiin.

Puhelinmyyjältä otin lisävakuutuksen, jolla saa omavastuun poistettua, vuosikustannus vakuutuksella noin 120€.
Yksikin vakuutustapahtuma, niin omavastuun puolittaa reilusti, ja kaikissa tapahtumissa ei bonukset laske.
Taisi olla vielä niin, että Ifin 75% bonus ei laske ensimmäisen tapahtuman takia. Todennäköisyys nastan tai kiven lasiin aiheuttamaan vahinkoon kasvaa tässä keväällä. Se on ikävä tunne kun näkee lähestyvän kiven tai nastan ja tietää, että jälki jää lasiin :evil:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Polforea kirjoitti:ePeristä näkee juttuja, muttei yhtä kattavasti kuin esimerkkinä mainitulla BMW:llä.
ePerissä on aika hankalalukuinen se lista ainkin oman MiTon kohdalla, italianenglannilla kun ne tiedot on sinne laitettu :lol:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Jugebox kirjoitti:Tänään ostin tuon QV:n, pikatestauksella en huomannut mitään tökkimistä vaihteissa. Voi olla että olen vielä liian mehuissani uuden auton suhteen. :o: Saako muuten mistään esim. valmistenumerolla tietoon autoon alkuperäisesti ruksittuja lisävarusteita? Bemareihinhan ainakin saa.
Onnittelut MiTon johdosta :)

Olen itse tykännyt MiTon ketteryydestä ja JTDm koneen väännöstä.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Jugebox
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 09:44

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jugebox »

Kiitokset,
Tässä omia huomioita Mitosta, kun on useampi päivä takana:
+ketterä ja liikkuu mukavasti kun painaa tallan pohjaan
+QV:n varustelu positiivinen yllätys
+yllättävän vakaa
+D.N.A kytkin tuo lisää fiilistä
+keskikyynärnoja (oma suosikki varuste)
-sisämelu
-taakse ei näe kyllä mitään

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Aika vähän sieltä takaa ketään tulee :)
932 937 955 955

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

^^Sisämelu vaimenee ainakin talvella 16-tuumaisilla vanteilla ja kitkoilla. Takanäkyvyys on mitä on mutta tosiaan harvemmin sieltä ketään tulee ja jos tulee, niin se on sit siinä. Auton mitat kannattaa opetella toki kaikenlaisia taskuperuutuksia varten.

Ja onnea! Historiallinen peli, joka ei ole esteettisesti vanhentunut minuuttiakaan.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Jugebox kirjoitti:Kiitokset,
Tässä omia huomioita Mitosta, kun on useampi päivä takana:
+ketterä ja liikkuu mukavasti kun painaa tallan pohjaan
+QV:n varustelu positiivinen yllätys
+yllättävän vakaa
+D.N.A kytkin tuo lisää fiilistä
+keskikyynärnoja (oma suosikki varuste)
-sisämelu
-taakse ei näe kyllä mitään
Ostitko Tampereen Ak:n metallihopeisen yksilön?
Autosta yksilönä en tiedä mitään, mutta tuossa huomioni herätti se, että omani on täsmälleen saman värinen ja rekisteritunnukseltaan heittoa on yksi numero alaspäin, ja Tampereelta hankittu tämäkin.
Näiden kahden Grigio Tehcno-värisen lisäksi tiedossani ei ole muita samanväristä MiTo:ja.
Jotkut moittivat hopeanharmaata tylsäksi väriksi, mutta mielestäni se sopii hienosti tähän autoon, ja tuo muodot hyvin esiin.
Onnittelut hankinnasta!

Jugebox
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 09:44

Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jugebox »

Nastat ne tietysti eniten alla ropisevat, mutta kyllä tuo melu ihan siedettävä on. Tämmöistähän se talviautoilu on. Ilmoitteleeko tuo peruutustutka muuten jos sielä on antureissa jo liikaa lunta/kuraa tiellä?

Jugebox
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 09:44

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jugebox »

TommiS kirjoitti:
Jugebox kirjoitti:Kiitokset,
Tässä omia huomioita Mitosta, kun on useampi päivä takana:
+ketterä ja liikkuu mukavasti kun painaa tallan pohjaan
+QV:n varustelu positiivinen yllätys
+yllättävän vakaa
+D.N.A kytkin tuo lisää fiilistä
+keskikyynärnoja (oma suosikki varuste)
-sisämelu
-taakse ei näe kyllä mitään
Ostitko Tampereen Ak:n metallihopeisen yksilön?
Autosta yksilönä en tiedä mitään, mutta tuossa huomioni herätti se, että omani on täsmälleen saman värinen ja rekisteritunnukseltaan heittoa on yksi numero alaspäin, ja Tampereelta hankittu tämäkin.
Näiden kahden Grigio Tehcno-värisen lisäksi tiedossani ei ole muita samanväristä MiTo:ja.
Jotkut moittivat hopeanharmaata tylsäksi väriksi, mutta mielestäni se sopii hienosti tähän autoon, ja tuo muodot hyvin esiin.
Onnittelut hankinnasta!
Jep, ostin sen. Stilo hankkikin jo minulle autoni lisävarustelistaa. Värin kohdalla taisi olla: 5DN VERNICE METALIZZATA 4, mitä lie tarkoittaakin :) ilmeisesti se on juurikin tuo "teknoharmaa".
Kuvista ensin sitä karsastin tylsänä harmaana, mutta kyllä se livenä on jees. Kokoajan pidän tuosta väristä enempi (pitääkin viedä auto pesulle, btw).
Fiksu ihminen olisi varmaan koeajanut muitakin automalleja, mutta on tuo MiTo jotenkin niin siisti auto, ettei lopulta ollut tarvetta. 8)

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Jugebox kirjoitti:Nastat ne tietysti eniten alla ropisevat, mutta kyllä tuo melu ihan siedettävä on. Tämmöistähän se talviautoilu on. Ilmoitteleeko tuo peruutustutka muuten jos sielä on antureissa jo liikaa lunta/kuraa tiellä?
Viisysissä huuta hulluna, jos on lunta tai jäätä. Kuraa sietää paremmin. Ai mistä tiedän. :oops:

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

sanctus kirjoitti:^^Sisämelu vaimenee ainakin talvella 16-tuumaisilla vanteilla ja kitkoilla.
QV-malliin ei saa 16-tuumaisia vanteita perus-MiToa suurempien jarrulevyjen vuoksi. Hassua kyllä, että rekisteriotteen mukaan 16-tuumaiset vanteet olisivat ok, mutta käytännössä ei siis onnistu.
Jugebox kirjoitti:Ilmoitteleeko tuo peruutustutka muuten jos sielä on antureissa jo liikaa lunta/kuraa tiellä?
Kyllä. Eli talvella ajamaan lähtiessä kannattaa tarvittaessa putsata lumiharjalla myös ne anturien kohdat.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja palkus »

Onko mito QV:n satulat jotkut erikoiskorkeat? Kyllä muuten 305mm levyn päälle 16" vanne menee.

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Giulietassakin on 305 mm levyt ja talvirenkaiden 16" vanne merkkiä mitä lie mahtuu päälle nippa nappa. Tai siis mahtuu sen jälkeen, kun AK:n asentamat painot on siirretty.

Optiona olisi ollut "punaiset jarrusatulat", joiden päälle ei 16" enää mahdu (siis tyhjää on ~maalikerroksen paksuuden verran, mikä kuulostaa suunnilleen oikealta :-D ) - olisiko QV:n kanssa vastaava ilmiö?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

juri kirjoitti:Aika vähän sieltä takaa ketään tulee :)
Juu, valoista pääsee kevyellä, mutta hyvän pidon omaavalla MiTolla ripeästi liikkeelle, volvokuskit kyllä jostain syystä aina provosoituu :lol:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Nelli »

juri kirjoitti:
Tommi kirjoitti:Itselläni takertelee ykkösen päälle laitto. Kolmoseen en ole kiinnittänyt huomiota.
QV 2010 siis kyseessä.
Tämä nyt on ihan internet-mutua, mutta olen käsittänyt että palttiarallaa kaikissa C635:ssa ykkönen on enemmän tai vähemmän kenkku.
Ainakin mulla on kovemmilla pakkasilla ensimmäiset liikkeellelähdöt vähän semmosia nihkeitä että joutuu ykköstä hieman suostuttelemaan, mutta kyllä se on rauhoittunut kun jonkun matkaa ajaa ja laatikko(öljyt) lämpiää vähän.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Jugebox
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 09:44

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jugebox »

Nelli kirjoitti:
juri kirjoitti:
Tommi kirjoitti:Itselläni takertelee ykkösen päälle laitto. Kolmoseen en ole kiinnittänyt huomiota.
QV 2010 siis kyseessä.
Tämä nyt on ihan internet-mutua, mutta olen käsittänyt että palttiarallaa kaikissa C635:ssa ykkönen on enemmän tai vähemmän kenkku.
Ainakin mulla on kovemmilla pakkasilla ensimmäiset liikkeellelähdöt vähän semmosia nihkeitä että joutuu ykköstä hieman suostuttelemaan, mutta kyllä se on rauhoittunut kun jonkun matkaa ajaa ja laatikko(öljyt) lämpiää vähän.
Jep, tämän olen itsekkin huomannut. Ykkönen on vähän kankea aina aluksi, varmaan kovemmilla pakkasilla vielä enemmän. Melko nopeasti se siitä kuitenkin "notkistuu".
Äsken kävin änkemässä sukset Miton kyytiin odottamaan viikonloppua, ihmeen hyvin tuohon tilaihmeeseen nuokin mahtuu.

Jugebox
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 09:44

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jugebox »

TommiS kirjoitti:
Jugebox kirjoitti:Kiitokset,
Tässä omia huomioita Mitosta, kun on useampi päivä takana:
Ostitko Tampereen Ak:n metallihopeisen yksilön?
Autosta yksilönä en tiedä mitään, mutta tuossa huomioni herätti se, että omani on täsmälleen saman värinen ja rekisteritunnukseltaan heittoa on yksi numero alaspäin, ja Tampereelta hankittu tämäkin.
Näiden kahden Grigio Tehcno-värisen lisäksi tiedossani ei ole muita samanväristä MiTo:ja.
Jotkut moittivat hopeanharmaata tylsäksi väriksi, mutta mielestäni se sopii hienosti tähän autoon, ja tuo muodot hyvin esiin.
Onnittelut hankinnasta!
Onko sulla muuten kuvia autosta jossain täälä foorumilla näytillä?

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Jugebox kirjoitti:
TommiS kirjoitti:
Jugebox kirjoitti:Kiitokset,
Tässä omia huomioita Mitosta, kun on useampi päivä takana:
Ostitko Tampereen Ak:n metallihopeisen yksilön?
Autosta yksilönä en tiedä mitään, mutta tuossa huomioni herätti se, että omani on täsmälleen saman värinen ja rekisteritunnukseltaan heittoa on yksi numero alaspäin, ja Tampereelta hankittu tämäkin.
Näiden kahden Grigio Tehcno-värisen lisäksi tiedossani ei ole muita samanväristä MiTo:ja.
Jotkut moittivat hopeanharmaata tylsäksi väriksi, mutta mielestäni se sopii hienosti tähän autoon, ja tuo muodot hyvin esiin.
Onnittelut hankinnasta!
Onko sulla muuten kuvia autosta jossain täälä foorumilla näytillä?
Tuollainen löytyi vanhoja kaivellessa:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=374398#p374398

Jugebox
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 09:44

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jugebox »

Nojoo, hyvältähän tuo näyttää. :-D tismalleen samanmoinen.

Huomasin muuten että takapenkki oli jäänyt liikkeessä raolleen. Ei oltu painettu loppuun asti kiinni, sisämelu pieneni hiukan kun tuuppasin sen jämäkästi kiinni.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Avautumsketjussa jo kertoilinkin eturenkaan hajoamisesta routamontun reunaan. Tänään sain uuden vanteen alle.
Vanha rengas oli silpoutunut kyljestä auki. Vanha vanne käyttökelpoinen, mutta heittoa sivusuunnassa.
Hyvä, kun sai vielä samaa vannesarjaa niin ei mennyt koko kierros uusiksi.

Koko hoito kustansi 335€ töineen. Kouvolan Rengasteam, suosittelen. Ei marmoritiskejä, mutta sellaista reilua vanhan ajan korjaamotoimintaa ilman hutilointia.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

RedLLK
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Joulu 2014, 20:06
Car(s): Alfa MiTo 1.3 D

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja RedLLK »

Joulukuussa 2014 siirryin Fiat Bravo dieselistä MiToon. Alla on nyt 2010-mallinen punainen 1,3-litrainen diesel. Toistaiseksi kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin. Muutamia huomioita:

+ Kivan näköinen
+ Kattava varustelu
+ Hyvät penkit
+ Vakaa ja vaivaton ajettava
+ Automaatti-ilmastoinnin toiminta: tasainen lämpö ja hyvä tuuletus, ei ihan niin kylmäkään kuin oletin
+ Moottorin ominaisuudet: hämmästyttävän joustava kone noin pieneksi ja ruutiakin löytyy tarvittaessa-etenkin Dynamic-moodissa
+ Käyttökustannukset (pieni kulutus, pitkä huoltoväli)

- Vähän ahdas takapenkki
- Kovilla pakkasilla aikamoinen kivireki
- Nastarenkailla melua on riittävästi
- Ovet pitkät ja painavat; hankalat joillakin parkkipaikoilla

Tuota ovien ikkuna-automatiikkaa jännäsin etukäteen, mutta hyvinhän nuo ovat toimineet, vaikka tänä talvena on toden totta ollut kaikenlaista keliä.
Vain kerran kuskin ikkuna oli jäätynyt kiinni tiivisteeseen, eikä pudonnut alas. Hetken ajon jälkeen sekin alkoi taas pelittää.

Jugebox
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 09:44

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jugebox »

Onnea uudesta autosta, hyvä valinta! Huomiot ovat myös meikäläisellä olleet hyvin samantyyppisiä.

Miten muuten tuon start/stop automatiikan pitäisi toimia? Itsellä se on mielestäni menusta pois käytöstä, mutta silti auto välillä sammuttaa itsensä valoihin. Auto on sammuksissa noin 10sek, kunnes se taas keksii käynnistää itsensä vaikken koske polkimiin. Erikoista...

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Onnea hienosta kulkupelistä!

Tilanneraportti muille, joilla on vastaava ongelma ja suuntana Autokeskus:

Tuulilasinpyyhkimien varsia liikuttavan mekanismin vaihtaminen osineen ja töineen maksoi 418 egeä Herttoniemen Autokeskuksessa.

Voehan *ittu, mutta "hyvin pyyhkii", hehheh.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Jugebox kirjoitti:Miten muuten tuon start/stop automatiikan pitäisi toimia? Itsellä se on mielestäni menusta pois käytöstä, mutta silti auto välillä sammuttaa itsensä valoihin. Auto on sammuksissa noin 10sek, kunnes se taas keksii käynnistää itsensä vaikken koske polkimiin. Erikoista...
Start/stop-järjestelmää ohjaileva elektroniikka ilmeisesti tarkkailee akun jännitettä ja kun se droppaa riittävästi, käynnistää järjestelmä moottorin. Ehkä. Toisaalta auto pyytää myös joskus painamaan kytkintä, koska start/stop-järjestelmä ei jostain syystä pystykään käynnistämään moottoria.

Asiaan perehtyneemmät vastatkoon asiaan a) oikein ja b) paremmin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

S&S:n _TÄYTYY_ aktivoitua aina uudelleen käynnistettäessä auton. Se on vaatimus päästönormeissa.
Eli joka ikinen käynnistys joudut napista ottamaan sen pois käytöstä ajon ajaksi. Tai menusta, mistä ikinä se otetaankin pois automerkistä ja mallista riippuen, sitä kun ei saa kytkeä "lopullisesti" pois. Vaikka siinäkin voi onnistua esim. akun latausjärjestelmää huijaamalla, huonompaa akkua käyttämällä... Tosin sen pitäisi taasen aiheuttaa vikakoodia. Ei sekään hyvä :p

Lisäksi siinä on vaikka ja mitä parametrejä, joita se valvoo. Tässä lyhyt lista niistä yleisimmistä (ja näistäkin jotkut sellaisia, joita EI kaikki tarkkaile):
- Ulkolämpötila
- Sisälämpötila
- Lämppärin puhaltimen asento / pyynti (pitääkö lämmittää/jäähdyttää)
- Kuskin turvavyö, kuskin ovi / takaluukku
- Moottorin lämpötila (+mahd öljyn/lohkon ulkopinnan jne.)
- Akun varaustaso, sen laskennallinen kunto (joka lasketaan myös suht monimutkaisesti, kokemuksieni perusteella - taas merkistä ja jne. riippuen. Joillakin se on vaan mitattu suoraan siitä, kuinka paljon virtaa akku ottaa vastaan milläkin nopeudella jollakin/joillakin napajännitteillä ymv. yms. jne.)

Ainiin, jarru/kytkin/kaasupoljin pitää myös huomioida. :P Ja vaihde.

Olisikohan tuossa nyt suurin osa? Varmaankin... Tai sitten jotain jäi vieläkin uupumaan.

PS.
Koko systeemi on käytännössä, omasta mielestäni PEESTÄ ja syvältä. Toisaalta sen avulla törkyverotetut autot on aavistuksen edullisempia mm. täällä Pohjolassa, kun laskennalliset päästöt on alhaisemmat. Ja sikäli jos tuota S&S:ia ei käytä, startin pitäisi kestää pidempään kuin about mikään osa autossa. Nuo kun on erityisen paljon järeämpiä, kuin "normaalit" startit - syklejä tulee kuitenkin helposti moninkertainen määrä.

Jugebox
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 09:44

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jugebox »

Kyllä S&S tosiaan onkin päällä kokoajan, pitäisi erikseen painaa aina pois (mutta siitä seuraa mittariin typerä valo :? ). Auto vaan mainitsee että S&S on "unavailable", mikä johtunee jostain noista mainitsemistasi asioista. Mutta silloin kun se sammuttaa itsensä, niin ei tosiaan pysy kuin 10 sek sammuneena ja käynnistää itsensä. Olisiko se sitten akku syynä moiseen? Alkuperäinen akkuhan siellä varmaankin on. Oletteko jo ehtineet omiinne akun vaihtaa?

btw. nyt on kolmisen viikkoa tullut ajeltua MiTolla ja vasta eilen tuli ensimmäinen kaima vastaan kadulla, tai no parkissahan se seisoi. Ei nämä näköjään mitään "mainstream" kulkineita ole. :)

RedLLK
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Joulu 2014, 20:06
Car(s): Alfa MiTo 1.3 D

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja RedLLK »

Sen verran vielä tuohon eiliseen postaukseeni lisäystä, että olen ajellut näilä italialaisilla jo vuosia. Väliin mahtuu yksi Mazda 3, joka oli kyllä luotettava, mutta aika karu.
Perheessä on MiTon ohella myös Grande Punto ja jotenkin tuntuu siltä (vaikka saman konsernin tuotoksia ovatkin), että Alfa on jollain tavalla paljon laadukkaamman ja viimeistellymmän oloinen. Sama vertailu pätee tuohon pois vaihtamaani Bravo II:een. Vai onko se vain tunne :) ?
Pahempiin laatu- tai luotettavuusongelmiin en ole näiden kanssa törmännyt, joten olen siksi pitäytynyt italialaisissa. Poikkeuksena voisi ehkä mainita Fiat Stilon, josta minulle osui jonkin sortin maanantaikappale. Eipä sillä, tulihan senkin kanssa taivallettua lähes 90 000 km, joten ei sitä ihan koko aikaa sentään nosturilla oltu.
Kauppoja tehdessä olin taas kerran tyytyväinen, että näitä Italian ihmeitä monet vieroksuvat. Käytetyn ostajalle se tietää melko kohtuullista hinnoittelua. Kun hakee tuon ikäistä ja hintaista dieseliä noilla varusteilla ja kilometreillä, ei lista ole kovin pitkä eikä etenkään houkutteleva.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja TommiS »

RedLLK kirjoitti: - Kovilla pakkasilla aikamoinen kivireki
Tämä. Mikähän tuon aiheuttaa? Pakkanen ja kylmyys tietty, mutta mikä tai mitkä alustassa ottavat itseensä pakkasesta? Pehmeät (205/45/17) kitkarenkaat helpottavat kivirekimäisyyttä, mutta kyllähän auto kovilla pakkasilla kylmästä lähtiessä on kuin Retu Kivisen luola-auto.
Mulla on kolissut pakkasella Miton takapää ihan uudesta asti. Valittelin aiheesta ensimmäisessä vuosihuollossa, mutta syytä ei löydetty (eikä ilmiötä tietenkään todettu, johtuen ehkä siitä, että autoa oli koeajettu suoraan lämpimästä hallista, vaikkakin ulkona oli pakkaskeli).

Noh, asian kanssa on nyt eletty kolme talvea, eikä se siitä mihinkään suuntaan ole muuttunut, joten oletan tuon olevan "italialainen ominaisuus".
Voivatko iskarit jäätyä?

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

Jugebox kirjoitti: Mutta silloin kun se sammuttaa itsensä, niin ei tosiaan pysy kuin 10 sek sammuneena ja käynnistää itsensä. Olisiko se sitten akku syynä moiseen? Alkuperäinen akkuhan siellä varmaankin on. Oletteko jo ehtineet omiinne akun vaihtaa?

Ei välttämättä akku on syy, myös jarrun alipainepumppu anturi voi jossain tilanteessa käynnistää moottori.
Aika monimutkaista tämä S&S systeemi...

"The Start & Stop is a system aimed at reducing polluting emissions, allowing the engine to stop when there are the necessary conditions and allows restarting when the driver intends to resume the march.
The conditions for stopping the engine are: the clutch is not actuated, the transmission is in neutral, a state of charge of the battery sufficiently high and a sufficient depression to the brakes.
Just this last condition needs attention: in fact, to ensure in every situation a suitable level of brake depression, the brakes are equipped with a vacuum brake pump. This device is equipped with a pressure sensor connected via a dedicated cable.
If the vacuum brake pressure is too low, the control unit activates automatically the engine because the low brake pressure can lead to insufficient safety risks. This condition may affect the safety of the vehicle and its driver at a time when the S&S system has switched off the engine, therefore below a certain value of brake pressure detected by the sensor, it forces the control unit to restart the engine, thus restoring the necessary vacuum in the brake booster to keep the vehicle braked."
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Jugebox
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 09:44

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jugebox »

Nyt tuntuu s&s toimivan normaalisti, ehkä kun nyt on kelit jo reilummin plussan puolella. Hauskaa muuten kun muut Mitokuskit morjestelevat :-D Yksi päivä tuli joku nainen punaisella mitolla vastaan ja iloisesti morjesteli. Tänään valkoinen Mito ajoi valoissa viereen ja emäntä ihmetteli että miksi tuo morjestelee, sitten vasta huomasin että mitokuskihan se siinä :lol:

Avatar
Wernester
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Helmi 2014, 12:40
Car(s): Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde 1.4 MultiAir 170hv

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Wernester »

Jugebox kirjoitti:Nyt tuntuu s&s toimivan normaalisti, ehkä kun nyt on kelit jo reilummin plussan puolella. Hauskaa muuten kun muut Mitokuskit morjestelevat :-D Yksi päivä tuli joku nainen punaisella mitolla vastaan ja iloisesti morjesteli. Tänään valkoinen Mito ajoi valoissa viereen ja emäntä ihmetteli että miksi tuo morjestelee, sitten vasta huomasin että mitokuskihan se siinä :lol:
Pitäähän sitä moikata, kun harvoin näkee hyvällä autolla ajelijoita täällä Mansesterissa. :)

Foxy
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Elo 2011, 14:45
Paikkakunta: Nummela

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Foxy »

Oletteko olleet tyytyväisiä MiToihinne? Hiukkasen kutkuttaisi vaihtaa menopeliä ja MiTo miellyttää ainakin ulkonäöllisesti, kokeilemaan en ole vielä päässyt (se on varmaan menoa samoin tein). Onko luotettavuus sitä luokkaa, että mimmikin uskaltaisi moisella kurvailla? Niin ja mitä moottoria kannattaisi ajatella kun "normaalivauhti" riittää? Mitä muuta olisi hyvä tietää?
On se vaan ihana.

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Rauta »

No puolitoista vuotta ja 16 000km on ainakin mennyt varsin kivasti. Ainoa vika oli heti liikkeestä haettaessa, laturi kesti 100km :mrgreen: Mutta sen jälkeen ei vian poikastakaan. 135hp multiair on ainakin varsin miellyttävä kone jokapäiväiseen käyttöön, uskaltaisin suositella varauksetta. Pistä viestiä jos kiinnostaa kokeilla, kun ilmeisesti (?) Vihdissä molemmat asutaan.

Jugebox
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 09:44

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jugebox »

Foxy kirjoitti:Oletteko olleet tyytyväisiä MiToihinne? Hiukkasen kutkuttaisi vaihtaa menopeliä ja MiTo miellyttää ainakin ulkonäöllisesti, kokeilemaan en ole vielä päässyt (se on varmaan menoa samoin tein). Onko luotettavuus sitä luokkaa, että mimmikin uskaltaisi moisella kurvailla? Niin ja mitä moottoria kannattaisi ajatella kun "normaalivauhti" riittää? Mitä muuta olisi hyvä tietää?
Olen kyllä ollut tyytyväinen! Luulin aluksi että tuo on liian pieni, mutta kyllä tuolla on kuljetettu jo suksia, polkupyörää ja golfbägiäkin. Yllättävän hyvin tuohon mahtuu kaikenlaista tavaraa. Moottorit tuntuu olevan kautta linjan pirteitä, joten liekkö niissä huonoja valintoja ollenkaan? Vaihdelaatikoista olen täällä itsekin kyselly ja saanut hyvää infoa. Öljynvaihdotkin sain liikkeen piikkiin, kun täällä joku tiesi kertoa että Mitoon kuuluu vaihtaa öljyt 12kk välein jos kilometrejä on alle 10000. Täällä foorumilla tuntuu tietoa löytyvän. Mitosta vielä senverran, että joka kerta kun pääsee kotipihaan niin harmittaa että ajaminen loppuu siihen, on kyllä hauska auto ajaa. 8)

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Foxy kirjoitti:Oletteko olleet tyytyväisiä MiToihinne? Hiukkasen kutkuttaisi vaihtaa menopeliä ja MiTo miellyttää ainakin ulkonäöllisesti, kokeilemaan en ole vielä päässyt (se on varmaan menoa samoin tein). Onko luotettavuus sitä luokkaa, että mimmikin uskaltaisi moisella kurvailla? Niin ja mitä moottoria kannattaisi ajatella kun "normaalivauhti" riittää? Mitä muuta olisi hyvä tietää?
Toki uskaltaa kurvailla!
Markkinoilla on näkynyt muutamia vapaastihengittävällä 105hp-Multiairilla varustettuja MiToja. Jos meinaat liikkua edes satunnaisesti moottoritiellä, älä hanki autoa tuolla koneella. Kone on ihan kuminauhaa alakierroksilta ylös asti, mutta silti harmittavan alitehoisen oloinen käytännössä.
Kummatkin dieselit on täällä mainittu mainioiksi. Ahdetuista bensakoneista on liikkeellä T-Jet-myllyjä kahdella tehoversiolla (120 ja 155hp) ja uudemmista multiaireista sitten nämä 135 ja 170hp-myllyt. TCT-kaksoiskytkintomaatin saa vain 135-versioon.

MiTo on etutilojensa osata kuitenkin ihan "oikean auton" kokoinen. Isot etuovet vielä lisäävät etupenkkien avaruuden tunnetta.
Maantiellä meno on "semivakaata", eli pikkuautomaisuuden tuntu iskee välillä motarilla. Lisäksi joissain malleissa vakiona olevat 17"-vanteet tuntuvat mielestäni hiukan ylikokoisilta autoon. Tarkoittaa lähinnä vetelyä ja jyrinää. Toisaalla vaakakupissa on napakkuus ja tanakkuus kesäisillä mutkateillä.

Kuitenkin "se jokin" on auton tyylissä. Jotkut pitävät sitä rumana, toisinaan kuulee tarinoita badge-engineering-Puntosta.
Kauneus on tietysti subjektiivista, mutta tyyli ei.

Itse tykkään oman 135-version multiairin tanakasta menosta ja omaan silmääni osuvasta värien ajattoman tyylikkäästä yhdistelmästä.
Metallihopea yhdistettynä kromattuihin lampunkehyksiin edessä ja takana lisättynä kromattuihin ikkunalistoihin ja tietysti kromiseen scudettoon edessä tekee ainakin omasta yksilöstäni laitoksen, jonka voi huolettomasti vetää golf-kentän parkkipaikalla vähän tyyriimpienkin pelien viereen ilman alemmuuskompleksia... 8) . Nimimerkki Jugeboxillahan tämä toinen Suomen metallihopia yksilö on, mutta mattahopeilla yksityiskohdilla neliapilaversiona (vähän teinimpi.. :mrgreen: )

Kysymäsi luotettavuuden osalta tämä ketju tarjoaa aika hyvän otannan. Isoja kupruja ei ole näkynyt, ja pienemmätkin tuntuvat olevan hyvin yksilöllisiä, eikä varsinaisia tyyppivikoja ilmeisesti juurikaan ole ilmennyt. Ainoa mainittavampi tiedossa oleva ilmiö on 155 T-Jetien M35-manuaalilaatikko, joka saattaa aiheuttaa rahanmenoa. Tuosta löytyy myös tarinaa ketjusta.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Tyytyväisenä ajellaan edelleen, 7 kk ollut omistuksessa TJET 155hp ja 20 tkm taitettu yhteistä matkaa. Enemmän tämä on ajossa, kun pajalla, jos sitä pelkäät ;) Mene ihmeessä kokeilemaan ja ihastu. Penkit on hyvät pidemmällekin matkalle, ainakin tällaiselle 180cm 73kg.

TommiS:n mainitsema M32 vaihdelaatikko on sanomassa työsopparia irti ja menossa pikimiten korjaamolle uudelleen laakeroitavaksi. Heti kun AK vaan ilmoittaa laakerien laskeutuneen Suomeen. Tämä on tuurista kiinni saatko sellasen laatikon, joka ei kestää pidempään. Samaa vaivaa on ollut muissakin merkeissä, jotka käyttävät M32 laatikkoa, jos laittaa googleen hakuun.

Molemmat vanteet ovat 16", toki tiukkaan kurvailuun saisi olla tuumaa isommat, mutta säästääpähän lompakkoa bensankulutuksen muodossa. Eikä noi teiden pinnatkaan mitään kauhean tasaisia ole.. Bensankulutus pysynyt 6,2-6,7l/100km välillä työmatkaajossa Karkkila - Käpylä (Helsinki) välillä, joten suht pienellä tämä kulkee, jos ei ole hirveästi motaria tiedossa. Kuka tällaista autoa pienen kulutuksen takia ostaisi..Tosiaan kannattaa käydä kokeilemassa.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Foxy kirjoitti:Oletteko olleet tyytyväisiä MiToihinne? Hiukkasen kutkuttaisi vaihtaa menopeliä ja MiTo miellyttää ainakin ulkonäöllisesti, kokeilemaan en ole vielä päässyt (se on varmaan menoa samoin tein). Onko luotettavuus sitä luokkaa, että mimmikin uskaltaisi moisella kurvailla? Niin ja mitä moottoria kannattaisi ajatella kun "normaalivauhti" riittää? Mitä muuta olisi hyvä tietää?
Lyön lusikkani tähänkin soppaan ja totean, että oma vm:n 2010 135-heppanen Multiair on toiminut käytännössä hienosti. Toisaalta autolla on ajettu vasta n. 31 000 kilometria, eikä moottoria tai auton rakenteita ole rasitettu ensimmäistä vuotta lukuunottamatta "urheilullisella" ajolla juuri ollenkaan, joten ajotyylinikään ei ole pahemmin autoa rasittanut.

Ainoat ongelmat ovat olleet iskareiden yläpäiden kuivuminen (vaihdettiin takuuseen) ja bensamittarin satunnainen sammuminen. Em. mittari on toisaalta palanut viimeisten kolmen viikon aikana aina autoa käytettäessä, joten ehkä vika on poistunut. Isompi ärsytys itselleni on kehyksettömien ikkunoiden jäätyminen talvella, mutta tuostakin pääsee ainakin osittain eroon hyvällä skarapauksella. Eli ongelmat ovat olleet aika pieniä ja joku voisi sanoa, "olemattomia".

135-heppanen moottori on ainakin itselläni riittänyt normaaliajoon hyvin. Kiihtyminen on arkiajon tarpeisiin hyvä, eikä jalkoihin jäämisen pelkoa ole. Toki sellaisia ongelmia ei varmaan juurikaan millään autolla ole. Jonkun verran on puhuttu M32-vaihdelaatikon laakerointiongelmista, joten itse harkitsisin siinä kohtaa, hankkiiko autoa tuolla laatikolla. Omani viisilovinen (jonka mallinumeroa en nyt muista) on toiminut hyvin, eikä siitä ole tietääkseni juurikaan valitettu. Samoin TCT-automaatti lienee aika luotettava ja on kai yksi valinta 135 ja 170-heppasen koneen kaveriksi vuosimallista 2011 (?) eteenpäin. Vaihdelaatikkoa ja Multiairia koskevissa ongelmissa kannattaa pyörähtää alfaowner.com-sivustolla, jossa on niistä on jokusen verran raportoitu. Auton ohjaukseen tehtiin kaiketi parannus 2011, mutta itselläni ei ole kokemusta siitä, miten ohjattavuus on muuttunut. Ehkä se on post-2011-malleissa tarkempi.

Tilojen osalta autoon ei voi heittää tavaraa sisään tosta vaan, mutta hyvin sillä on kuljetettu kolme aikuista ihmistä, yksi kääpiösnautseri ja kissa kopassaan ja lisäksi kaikkien em. tavarat yhden pitkän mökkiviikonlopun tarpeiksi. Takapenkillä ei kuulemma niinkään ahtaus ole haitannut, vaan se, että siellä on aika pimeää ja siitä on tullut jotain ikäviä fiiliksiä muutamalle siellä istujalle. Takakontin täyttämisessä saa pelata jonkin verran tetristä, jos tavaraa on useamman rinkan edestä mutta fiksulta kaveriltahan tuollainen luonnistuu hymy huulilla.

Auton muotoilusta sen verran, että se oli syynä siihen, että alunperin itse päädyin MiTon hankintaan. Toki näin myöhemmin täytyy todeta, että erinomaisen hyvin aikaa kestävän estetiikan ohella MiTosta olisi voinut tehdä aavistuksen leveämmän ja matalamman. Nyt se näyttää mittasuhteiltaan suoraan edestä ja takaa katsottuna hieman liian kapealta ja korkealta. Mutta nää nyt on näitä valivalivalituksia.

Mukava auto. Ei muuta kuin koeajolle, hemmetti.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Finest »

Esim. Autolussossa on M32:n rebuildkittiä myynnissä ja myös irtolaakereita.

Avatar
AriFerra
Viestit: 142
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

105 hp edellä todettu liian tehottomaksi. 135 suht ok. Onko kellään kokemusta tuosta 120 hp koneesta? (saa kertoa, vaikka jonkun mielestä varmaan on sanomattakin selvää että sijoittuu kahden aiemman mainitun väliin... :mrgreen: )

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

^ 120 hv:n bensakone on mun mielestäni sama kone, joka on 135:ssa, mutta ilman Multiair-hässäkkää. Dieselversiossa noilla hv:lla taitaa saada ihan hyvin vääntävän myllyn ainakin.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Foxy kirjoitti:Oletteko olleet tyytyväisiä MiToihinne? Hiukkasen kutkuttaisi vaihtaa menopeliä ja MiTo miellyttää ainakin ulkonäöllisesti, kokeilemaan en ole vielä päässyt (se on varmaan menoa samoin tein). Onko luotettavuus sitä luokkaa, että mimmikin uskaltaisi moisella kurvailla? Niin ja mitä moottoria kannattaisi ajatella kun "normaalivauhti" riittää? Mitä muuta olisi hyvä tietää?

Dieseliä ei ole taidettu tässä aiheessa liikaa kehua :wink:

Itselleni diesei 1,6 litrainen sopii hyvin, tehoa on sen verran kuin tarvitsenkin. Ajelen lähes pelkästään N-asetuksella, koska D on mielestäni liian terävä normaalissa kaupunkiliikenteessä. Saahan sen äkkiä päälle, jos tilanne vaatii :mrgreen:

Vääntö on se sana, joka kuvaa dieselkonetta, vaikkakin sen saa stumppaamaan lähdössä ennen kuin on tottunut kytkimeen. Liian nopea nosto liian pienillä kierroksilla saa aikaan nyykähtämisen, mutta niinhän se on kaikissa manuaaleissa. Dieselin vääntö alkaa puhua noin 1000 rpm jälkeen ja silloin kyllä tapahtuu ihan riittävästi kunhan kaasupoljinta vain painaa kohti lattiaa. MiTon vaiva on melu korin takaosassa, pyöränäänet tulee helposti sisälle.
Siihenkin tottuu ja ainahan voi kääntää audion volyymiä isommalle :P

Kilsoja minulle ei tule paljon, siitä huolimatta olen tykännyt dieselillä ajella. Äänikin on mukavan matalaa murinaa tyhjäkäynnin jälkeen :wink:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Foxy
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Elo 2011, 14:45
Paikkakunta: Nummela

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Foxy »

Kiitos hyvistä neuvoista! Ei siis sitä pienintä eikä isointa... Täytyypä seurailla markkinoita josko sopiva osuisi kohdalle! :roll:
On se vaan ihana.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Asiasta ihan kukkaruukkuun niin takapesurin nesteet menevät jonnekkin koteloon ja ikkunoiden huurtuminen lisääntynyt? Voi olla osasyynä myös raitisilmasuodatinkin! Joka tapauksessa pesunesteet eivät tule enään takalasille ja itsellä mieleeni tulee takaluukun läpivienti mutta auto on vm-10 etten heti jaksaisi sitäkään uskoa..pesuria en ole enään käyttänyt, koska kun viikseä käyttää niin välittömästi haiskahtaa pesuneste sisällä! Auto on toiminut moitteettomasti muuten ja takajarrut olen herkistänyt viime kesänä, koska vinkuivat ajon aikana ja etujarrut vuorossa kun ilmat lämpenee. Huomaan että etujarrut laahavat hieman ja vinkuu aika ajoin mutta nämähän on melko vakiojuttuja Mitoissa..en tiedä muista malleista sitten?
Mito QV vm-10

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

Grandy kirjoitti:Asiasta ihan kukkaruukkuun niin takapesurin nesteet menevät jonnekkin koteloon ja ikkunoiden huurtuminen lisääntynyt? Voi olla osasyynä myös raitisilmasuodatinkin! Joka tapauksessa pesunesteet eivät tule enään takalasille ja itsellä mieleeni tulee takaluukun läpivienti mutta auto on vm-10 etten heti jaksaisi sitäkään uskoa..pesuria en ole enään käyttänyt, koska kun viikseä käyttää niin välittömästi haiskahtaa pesuneste sisällä!
Italiassa, jossa enemmän MiToa liikkeellä, tämä on tunnettu pikkuvika. Yleensä jos pesunesteet eivät tule takalasille, MiTossa on takapesu nestelinjan putki irrotettu nestesäiliön olevasta pumpusta. Katso kuva (punainen ympyrä)
serbatoio_pompa_lavavetri_zip.jpg
serbatoio_pompa_lavavetri_zip.jpg (48.58 KiB) Katsottu 4887 kertaa
Pumpusta lähtevät 2 putkiä (1 etulasille, 1 takalasille).

Jos haluat korjaa itse, irrota vasen etu rengäs, sitten poista sisälokasuoja (noin 5-6 ruuvit), sen jälkeen nestesäiliö näkyvissä.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Kiitos! Luulen että se vika löytyy sieltä :wink:

Vastaa Viestiin