Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

^^
Voihan p***a. Ikävä homma kun pienokainen vielä pukeilla. Mistä muuten tilasit, jotta osaa itse välttää kyseistä firmaa? Epäilen, että lukituspultti on samanlainen hyvin monessa mallissa. Olen käyttänyt niitä ristiin gtv, 75, 156.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

GiuliaSuper kirjoitti:^^
Voihan p***a. Ikävä homma kun pienokainen vielä pukeilla. Mistä muuten tilasit, jotta osaa itse välttää kyseistä firmaa? Epäilen, että lukituspultti on samanlainen hyvin monessa mallissa. Olen käyttänyt niitä ristiin gtv, 75, 156.
Sellainen firma kuin MINTBITZ/UK. Olisin halunnut tietää mitat pultista..halk, kierre ja nousu!

Avatar
Polforea
Viestit: 11200
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Uskallatko luottaa Mister-Autolta löytyvään ATEn mittapiirrokseen?

Kuva

Edit: jos et uskalla, niin Brembon kataloogista löytyy myös suoraan infoa:
http://www.bremboaftermarket.com/En/Car ... ter=267868

Kuva

Näyttäisi noi äkkiseltään aika lähellä toisiaan olevan, itse varmaan rohkenisin luottaa.

Edit2: olen ihan varma että Grandy kysyi jarrulevystä mittoja, taisi olla keskireiän kokoa. Viesti näkyy kadonneen, mutta jääköön tämä silti jos siitä on apua.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Kiitos kuvasta..kerkesin jo poistaa viestini! Tulkitsen noita Lontoonkielisiä viestejä Ebayssä välillä huonosti ja kyse olikin siitä TAAS että olen saanut oikeat osat kun vertaa orkkis numeroa ja Apexin osanumeroa jotka olin lähettänyt. He eivät ju...ta ymmärrä että haluan vain oikeat etulevyt ja sillä selvä. He myyvät levyjä joissa jako on 4x100!! Kerroin että levyt eivät siksi käy autooni ja Alfoissa sekä Fiateissa on pääsääntöisesti 4x98. Kuitenkin ainoat osat mitkä olivat sopivat, niin takalevyt..niissä kuitenkin oikea jako 4x98..mä oon kohta jossa lepareissa rauhoittumassa. Samoin kävi jarrupalojen kanssa ja he ovat nyt lähettäneet jotain tulemaan mutta väittivät edelleen että olen saanut oikeat palat vaikka lukuisia kuvia olen lähettänyt selventämään asiaa. Käsitykseni mukaan tälläinen asia olisi sovittu parilla maililla kuntoon mutta itse olen lähettänyt n.40 viestiä ja nyt asiaa hoitaa kaksi eri ihmistä jotka pommittavat minua samoilla kysymyksillä ristiin enkä tiedä enään mitä tekisin? Olen jopa kopioinut toisen asiakspalvelijan viestin että voin osoittaa vastanneeni samaan asiaan edellisenä päivänä. Ebay:in ei oikein voi laittaa viestiä kun siellä on vain valikoita joissa puhutaan tavaran palauttamisesta. Olisiko jollain takataskussa jotain kikka-kolmosta vai odottelenko ja vastailen samoihin kysymisiin eri asiakaspalvelijoille..siis tämä on oikeasti uskomattominta touhua mitä olen koskaan kohdannut. Pahimpina hetkinä olen jopa pitänyt tätä vedättämisenä että asiakas väsyy lopulta!

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ennenku lähettää viestiä, ni asemoi ittes siihen yrittäjän rooliin. Mieti, mistä haluat infoa. Asettele kysymys riittävän tarkkaan. Jne. Etsä ebaylle mitään viestiä kai laita, vaan sille yrittäjälle.
Jos lähtee negaation kautta, ni ei voi vaatiakkaan palvelua. Ihminen siel toisessaki päässä on. Kenties vaan töissä siellä.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Jos sieltä kaksi kyselee samoja asioita yht'aikaa, niin todellakin ne on vaan töissä siellä. Kielitaitohan voi myös olla selittävä tekijä.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Toi mun negaatio purkautui tänne..jonnekkinhan se pitää purkaa :mrgreen: Kyllä mä oon asiallisesti kertonut asiani moneen kertaan ja osaan Lontoota sen verran että tiedän mitä olen tekemässä..varmasti asia on tullut selväksi sielläkin mistä on kysymys! Voi kun vaan tietäisitte miten yksinkertainen asia on mennyt vaikeaksi!

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

...tarina jatkuu! Sain vihdoin uudet jarrupalat parin viikon väännön jälkeen..siis sen vuoksi että saatiin oikeat palat valittua, ihan yhdessä myyjän kanssa. Kun sain paketin ja huomasin että etujarrupalat ovat edelleen väärät. Takajarrupalat näytti oikeilta mutta tänään kun laittelin paikoilleen huomasin kitkapintojen olevan n.10mm lyhyemmät kuin pitäisi. Laitoin kuitenkin paikoilleen mutta vaihdan toiset myöhemmin...ei oikein enään halua muuta kuin auton liikenteeseen. Kun mainitsin myyjälle mitä sain alkoi sama ralli jossa hän väittää että numerot täsmäävät ja olen saanut sen mitä tilasin. Huomasin kuitenkin että Mintexin katalogissa kyseisellä numerolla on oikeat osat ja laatikko jonka sain, on numeroltaan sama mutta sisällä täysin erilaiset palat? Asiakaspalvelija totesi että kyllä niissä samat numerot on kun oli katsonut kuvia jotka lähetin, paketista sekä kuvankaappaus varaosasivulta :grab: ..laitoin toiselle herralle viestiä että katsoo uudelleen..vastausta odottelen. Tämä episodi on kestänyt noin kuukauden ja jokainen voi miettiä miltä se voi tuntua? Toivottavasti ei ollut liikaa negaatiota :wink: ..halusin vain kertoa yhdestä kokemuksesta joka ei ollut mukava ja tämä tarinahan ei vielä ole päättynyt mutta toivottavasti pian!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pakko sanoa, että onpas uskomaton projekti.

Itsellänikin ollut paljon kädenvääntöä mm. Spareton tyypin kanssa, mutta siellä sentään keskustelu on todella nopeata (kunhan sen saa auki jossain muotoa) ja palvelu on kyllä pelannut tähän mennessä aivan ensiluokkasen loistavasti.

eBaysta toki tilailen kamaa, joka on SELVÄSTI halvempaa mitä mm. Spareto/Nimark-linjalta...

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

^^
Ihan oikein avautua, jos myyjä on tuota luokkaa, eikä homma meinaa yrityksistä huolimatta onnistua. Alkujaan pienestä projektista on selkeästi tullut iso hanke. Ikävä olla ilman autoa kuukauden verran tuollaisen pelleilyn tähden. Otan osaa ja kiitos kun jaoit kokemuksen!

Minulla on alkanut vasemman etupyörän koiranluu kolisemaan. Täytyy varmaan viikonloppuna ottaa se työnalle, kun ei ylimääräistä kolinaa jaksa kuunnella. Oikealle puolelle se oli joku jo vaihtanutkin. Lisäksi pitäisi lämmönsäädinpaneeliin uusia polttimot ja maalailla helmojen etuosat, mutta nämä ovat jo isompia projekteja.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Kyllä itsekkin aion tilata vastaisuudessa osat Ebaysta mutta sen opin ja tiedoksi kaikille, että jos on paljon eri variaatioita, ottakaa myyjään yhteyttä ja kertokaa mikä auto teillä on. Omalla kohdallani mainitsin kyllä, että autossa Brembot mutta sekään ei pelastanut tilannetta. Lähtökohtaisesti myyjän täytyy tietää mitä se tarjoaa asiakkaalle ja osata kysyä myös oikeat kysymykset eikä niin että tarjotaan asiakkaalle vaihtoehtoja, joka ei välttämättä tekniikasta tai omasta autostaan tiedä enempää kuin sika joulusta.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Nyt ovat jo Mintexilla kiinnostuneita tästä tilanteesta ja halusivat aluksi kuvat kaikista laatikoista jarrupaloineen että selviää etten huijaa jotenkin ja siitä että kuvastossa olevat etujarrupalat jotka sain sisälsi väärät palat vaikka numero muuta kertoikin! Nyt jäädään kuulostelemaan :roll:

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Täytyy vielä odotella etujarrupaloja mutta muuten jarrut laitettu!
Liitteet
IMG_20150727_202939.jpg
IMG_20150727_202939.jpg (143.59 KiB) Katsottu 8751 kertaa

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Grandy toivottavasti saat homman pikaisesti maaliin.

Pienokaiseni muuttui hiljaiseksi vasemman koiranluun vaihdolla, eikä delphin osa maksanut, kuin 18€ läheisestä varaosa liikeestä. Tähän toimenpiteeseen tuhrautui 40 minuuttia, kun pultit eivät lähteneet ihan nätisti auki.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Empä ole kuvia paljoa jakanut enkä ottanut joten pieni päivitys sen suhteen!
Liitteet
IMG_20150731_195903.jpg
IMG_20150731_195903.jpg (139.1 KiB) Katsottu 8591 kertaa

Jugebox
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 09:44

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jugebox »

Hienon näköinen 8)
Btw, mitä tarkoittaa kun kilometrimäärä mittarissa alkaa vilkkua? 74000 kieppeillä rupesi omassa vilkuttamaan. Jotain öljynvaihtoa?

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Jugebox kirjoitti:Hienon näköinen 8)
Btw, mitä tarkoittaa kun kilometrimäärä mittarissa alkaa vilkkua? 74000 kieppeillä rupesi omassa vilkuttamaan. Jotain öljynvaihtoa?
Muistaakseni siihen pieneen näyttöön mittarien välissä pitäisi ilmestyä jokin viesti siitä, että seuraavaan huoltoon on jäljellä 2000 kilometriä. Pelkästä vilkkumisesta en muista lukeneeni. Kannattaa ehkä ainakin tsekata menun kautta, montako kilometriä autolla saisi ajaa, ennen kuin se olisi vietävä seuraavaan määräaikaishuoltoon.

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

Jugebox kirjoitti:Hienon näköinen 8)
Btw, mitä tarkoittaa kun kilometrimäärä mittarissa alkaa vilkkua? 74000 kieppeillä rupesi omassa vilkuttamaan. Jotain öljynvaihtoa?
Akku loppumassa tai/vai Blue&Me temppuilee.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Jugebox kirjoitti:Hienon näköinen 8)
Btw, mitä tarkoittaa kun kilometrimäärä mittarissa alkaa vilkkua? 74000 kieppeillä rupesi omassa vilkuttamaan. Jotain öljynvaihtoa?
Eikös se näissä uudemmissa kerro siitä, että CAN-väylässä vikaa? Siis jos pelkkä km-määrä kyseessä. Toi on aika universaalia merkistä riippumatta. Sit tietty jos tulee ilmoitusta "service" tms. niin asia erikseen.

Jugebox
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 09:44

Viesti Kirjoittaja Jugebox »

Hmm, pitää siis ehkä käydä näyttämässä sitä huollossa.
Tuulilasikin tuli tuossa vaihdettua kun halkesi. Lasinvaihto olisi maksanut muuten autokeskuksessa n.600e, onneksi oli tuulilasivakuutus. Lasia piti tosin odottaa 1kk:D

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mistä hemmetin kuukivestä se lasi on tehty, jos kuukaus piti ootella?
Veikkaan, että naapurin nyrkkipaja olis saanut parissa päivässä ihan hyvin toimivan Pilkingtonin sinne...? Järkevämpään hintaankin (toki ihsm, jos vakuutusyhtiö maksaa. Paitsi et ehkä noi lasiturvien hinna t taas nousee joskus? Ei voi tietää..)

Mutta ainakin vanhemmissa, eli olikos nyt ainakin 147 ja GT semmosia, joissa kuskin oven läpiviennin kuoleminen sopivasti aiheutti tuota CAN-virhettä (vilkkuva km-näyttö). Vikakoodinluvulla siitä selvinnee.
Ja tuo virhehän voi johtua ihan viasta, tai sitten vaan siitä et akun jännite laskee tarpeeksi jne.

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja peksu »

Meidän 147:ssa on muutaman kerran vilkkunut myös nuo kilometrit. Poistunut omia aikojaan aina ja nyt ei ole vähään aikaan vilkkunut lainkaan. Olisiko tuo sitten yhteydessä siihen, että varsinkin kuljettajanoven kaiutinjohdotus pätkii. Siihen auttaa kun vähän rutistelee sitä johtojen läpivientihaitaria oven ja korin välillä. Myös stereoiden isommalle laitto auttaa useimmiten :shock: .

En ole noista niin välittänyt kunhan auto muuten toimii ja kulkee; eikös vanhoissa Alfoissa aina olekin jotakin sähkövikoja :mrgreen: .

Jugebox
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 09:44

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jugebox »

peksu kirjoitti:Meidän 147:ssa on muutaman kerran vilkkunut myös nuo kilometrit. Poistunut omia aikojaan aina ja nyt ei ole vähään aikaan vilkkunut lainkaan. Olisiko tuo sitten yhteydessä siihen, että varsinkin kuljettajanoven kaiutinjohdotus pätkii. Siihen auttaa kun vähän rutistelee sitä johtojen läpivientihaitaria oven ja korin välillä. Myös stereoiden isommalle laitto auttaa useimmiten :shock: .

En ole noista niin välittänyt kunhan auto muuten toimii ja kulkee; eikös vanhoissa Alfoissa aina olekin jotakin sähkövikoja :mrgreen: .
Meikäläisellä rutisi kyllä tuo oikeanpuoleinen etukajari aikaisemmin, ehkä se liittyy siihen? Nyt toimii taas normaalisti, mutta vilkkuminen ei loppunut.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Ollut juttuja noista jarrusatulan pinneistä tai sokista jotka pitää paloja paikoillaan ja yritin hakea juttuja niistä mutta en löytänyt! Kovassa tuntuisivat olevan kun kokeilin että kuinka ne lähtevät irti..taitavat olla sanan mukaisesti tiukassa? Kunhan saan lopulta ne etujarrupalat niin pääsen vaihtamaan mutta kyselen valmiiksi niin tiedän kuinka toimia..tarvitaanko irroituksessa siinä enemmän järkeä kuin voimaa :wink:

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

^
Etupalojen tapit oli Bremboissa ihan julmetun tiukasti kiinni. En saanut niitä oikeankokoisella lyöntituurnalla irti. En viitsinyt käyttää töhöä. Vaihdatin palat sitten Milanossa, kun ei ollut asennussarjaa kotosalla. Milano joutui katkomaan tapit ja laittamaan uudet tapit tilalle, eivät lähteneet ehjänä poies. Osta varuiksi asennussarja ;)

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Mulla Jaggen rippikouluikäisissä bremboissa on alkuperäiset tapit ja aina lähteneet nätisti tuurnalla pois. Johtunee varmaan siitä että eivät ole suolakelejä nähneet ja talviseisokin yhteydessä tulee noi aina purettua ja putsailtua eli käytännössä 4-8tkm välein. Mitään mömmöjä en ole niihin laittanut. Giulietan bremboista ei ole vielä nysväys kokemusta mutta täytynee toi ottaa tavaksi siinäkin aina renkaanvaihdon yhteydessä ettei jämähdä tapit tiukkaan.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Ei se ole ihme jos ei kertaakaan aiemmin ole niitä tehtaan jälkeen auottu, saati herkistelty. Täytyy laittaa hieman irroitusainetta muhimaan...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Onkohan samanlainen kuin 159:ssä?

Tuskin lähtee ehjänä irti.
ERäskin foorumilainen raportoi, että omat työkalut ei kestäneet. Sitten vei pajalle, jossa oltiin sitä mieltä, että iisi keikki.
Lopputulemana pajalta oli mennyt tuntikaupalla aikaa, tuurnia (!) hajalle ja armoton veetutus mekaanikolle. Taisi vielä mennä niin, että eipä ne ehjänä kuitenkaan lähteneet? :D
Eli asennussarja. Suomesta ainakin tuolloin viisysin asennussarja oli niin kallis, että minä en henk. koht olis edes ajatellut. Ulkomailta kun sai neljänneshinnalla aika paljon enemmän (koko akselin sarjat?)

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Eli kannattanee niitä jarrujaki huoltaa, eikä vaan korjata. Vehjes ku vehjes. Mullo 159:ssä orkkis tapit edelleen. Ei tiukassa.

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

Aquatica kirjoitti:Mistä hemmetin kuukivestä se lasi on tehty, jos kuukaus piti ootella?
Veikkaan, että naapurin nyrkkipaja olis saanut parissa päivässä ihan hyvin toimivan Pilkingtonin sinne...? Järkevämpään hintaankin
No elä. Omaan MiTooni vaihdettiin viime kesänä tuulilasi paikallisessa liikkeessä. Lasi tuli Pilkingtonilta muutamassa päivässä, ja homma maksoi 450 euroa, josta itse pulitin 200 euroa eli Turvan lasivakuutuksen omavastuuosuuden verran.

***

Mielenkiintoinen sähkövika on muuten ilmennyt omassa MiTossani nyt noin 1,5 kuukauden ajan. Aina kun autoon laittaa virrat (siis ei vielä moottoria päälle), niin takalasin pyyhin aktivoituu ja pyyhkäisee muutaman kierroksen. Tämä siis aivan riippumatta siitä, missä asennossa viiksen säätimet ovat.

Näin kesäaikaan tuo nyt ei kuin hieman ärsytä, mutta talven tullenhan tämä "ominaisuus" saattaa altistaa takalasin pyykijän moottorin rikkoutumiselle. Kellään pienintäkään ideaa siitä, missä vika voisi olla ja miten tämän saisi korjattua?

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Takaluukun johtosarja taikka takaluukun saranat vois veikkaa. Meikäläisen vanhassa takalasinpyyhin rupesi pyyhkimään samalla kun laittoi takalasinlämmittimen päälle. Vika löytyi lopulta takaluukun saranoista, sillä takaluukun sähköt maadoitetaan saranoiden läpi ja jostain syystä maadoitus ei enään sitä kautta toiminut normaalisti.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Kyllä tuo maadotusvialle vaikuttaa mutta vannomatta paras! Voihan viiksiin tulla myös vikoja mutta tuo huono maadotus tekee juuri noita haamuliikkeitä eli hakee sen maadotuksen jotain toista kautta aiheuttaen mitä ihmeellisempiä oireita!

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Mulla kitisee kuskin ikkuna raivokkaasti noustessaan, laskumatkalla harvoin ja vähän. Ääni kuulostaa nimenomaan lasi vastaan kumi kitinältä, ei niinkään jonkun metallinivelen ääneltä. Väärässäkin voin olla.

Onko kellään MiTossa (tai muissa pirsseissä) vastaavaa, millä fiksataan? Silikonisuihkeella ei ollut mitään vaikutusta.
932 937 955 955

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Vastaavaa tuli nähtyä Deltalla mm. joissakin Kian malleissa. Niissä syy useimmiten oli tiivisteen huuli, mikä oli vääntynyt - virallinen korjaus oli tiivisteen vaihto, joskus sen sai ruuvimeisselillä väännettyä suoraan. Kitinä oli joskus jopa ihan metallista, eikä siihen auttanut suihkeet tai muut poppaskonstit. Eli ikkuna alas, hyvällä fikkarilla katselemaan tiivisteitä. Jos ei näy mitään epämääräistä, niin sitten vika on jossain muualla (likaa, tiivistepinta pilalla, lasissa liasta johtuvaa naarmua joka nitisee, lasi ei oikein ohjuriurassa tms. nyt tulee äkkiseltään mieleen)

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Mä yritin aiheeseen hieman perehtyä kun v..taa yleisillä paikoilla nostaa ikkunaa ylös :mrgreen: Otin ulkolistan pois että näin paremmin sisuksiin. Pitkällä rautalangalla juoksetin silikonia syvemmälle kehyksien tiivisteisiin ettei koko lasi rasvaantunut. Kitinä sen kuin jatkui ja tulin siihen tulokseen että liukukisko jossa koko elementti nousee ylös on äänen aiheuttaja. On niin hankalassa paikassa että täytyy ottaa ovipaneeli irti jossain vaiheessa ja katsoa lähemmin! Korjatkaa jos olen ihan väärässä, tässä vaiheessa!

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Korjasin apparin vinkuvan ikkunan rasvaamalla nosto- ja vaijerikoneiston spray vaseliinilla. Minulla oli sisäpahvi irti. Se oli muutamalla ruuvilla kiinni + 10 muoviklipsillä. Pahin kitinän lähde oli ovessa n. 25cm lasinetureunasta taaksepäin oleva vaijerin läpivienti ja vaijerin ohjurirulla. Kaikkeen kun laittoi reilusti vaseliinia, niin ikkunanoston sai hiljaiseksi :)

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Hyvä tietää niin osaan oikean kohdan etsiä! Tuon spray-vaseliinin kanssa kannattaa olla varovainen varsinkin jos se ei ole synteettistä, sillä talvella voi olla hauskaa kera ikkunoiden :snipersmile:

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Mito katsastuksesta läpi että heilahti!

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Grandy kirjoitti:Mito katsastuksesta läpi että heilahti!
Hieno homma!

Itsellä toinen katsastus kohta edessä. Ensimmänenhän sujahti läpi n. 15 minuutissa, josta pisimpään inssi etsi vin-koodin kertovaa lätkää. Tulevan katsastuksen osalta vähän jarrut jännittää, sillä kuluneen vuoden aikana on tullut ajeltua jälleen sen verran harvakseen, että jarrulevyt ovat lähes aina ajokertojen välillä saanet pienen ruostehunnun ja kässäri ollut usein jumissa. Fiksu veis ehkä auton huoltoon ennen inssiä, mutta itsehän elän muutenkin joka päivä riskirajoja koetellen, joten annan pienen hylysuhan leijua ilmassa.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Heh..kyllähän noi jarrut vaatii pientä herkistelyä vuosittain ja takajarrut+kässäri on ainakin omassa QV:ssä akilleen kantapää. Lucaksen jarrut ovat hivenet rimpulat ja rakenne sellainen että alkavat herkästi jumittaa.
Kyllähän se on outoa että katsastus on kuin kutsuntoihin menisi ja itse sitä ikäluokkaa kun muistaa kuinka mentiin hattu kourassa katsastukseen jossa odottivat katsastusmiehet, terävät hakut kourassa jolla puhkaisee auton pohjan vaikka väkisin. Kyllä muakin jännitti kun kesti, mutta aikaa meni kun katsastusmies juoksi tietokoneen ja auton väliä kun etsi oikeita paikkoja autosta..kuulemma oli vähän harvinaisempi tapaus! :mrgreen:

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Onko kukaan perehtynyt kuinka umpioissa on se muoviplexi, jota lasiksi sanotaan kiinni..liimattu vai kuinka?

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

MiTo läpi katsastuksetta huomautuksitta. Rengaspaineita ois vaan täytynyt muistaa laskea lähemmäs ohjearvoja, niin ois takaiskaritkin saaneet paremmat lukemat.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Pieniä muutoksia tuli tehtyä! Peilit mustaksi ja keulan maalaus saman väriseksi. Valokehykset edestä ja takaa auton värisiksi. Kuulostaa yksinkertaiselle mutta ajovalot saa irti kun purkaa keulan..sama takapäässä kun joutuu puskurin irroittamaan että saa takavalot irti :wink:
Liitteet
IMG_20150819_193319.jpg
IMG_20150819_193319.jpg (198.84 KiB) Katsottu 7452 kertaa
IMG_20150821_192731.jpg
IMG_20150821_192731.jpg (141.18 KiB) Katsottu 7452 kertaa

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Grandy kirjoitti:Pieniä muutoksia tuli tehtyä! Peilit mustaksi ja keulan maalaus saman väriseksi. Valokehykset edestä ja takaa auton värisiksi. Kuulostaa yksinkertaiselle mutta ajovalot saa irti kun purkaa keulan..sama takapäässä kun joutuu puskurin irroittamaan että saa takavalot irti :wink:
Hyvältä näyttää! 8)

Tuohan on ihan normia nykyautoissa, et puskurit täyttää ottaa pois mikäli haluaa päästä käsiksi umpioihin... Se, kuinka vaikeaa se puskureiden irrottaminen on ja onko niissä ruuveja vai kertakäyttöklipsuja on taas toinen juttu. :roll:

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Sekä että..lokarien sivuissa klipsit ja muuten on ruuveja, Umpion yksi kiinnitys ruuvi puskurin alla ja siksi se on irroitettava sekä takana rakenne sellainen että takavalo ei nouse pois ellei puskurin etureunaa ota auki.

Avatar
Macela
Viestit: 2631
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Macela »

Tuo keula näyttää kyllä nyt hyvältä, ja siltä kuin tuollasena olis voinut hyvin ollatkin suoraan vakiona. Toimii.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Kiitos! Yritin vielä purkaa umpion että saisin sisäosan harmaat muovit maalattua auton väriseksi mutta aika mahdoton homma oli siihen saakka, kunnes päätin lopettaa kitin vuolemisen!

Avatar
*teme*
Viestit: 470
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Ex. Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja *teme* »

Morjes milano-torinon omistajat!

Kertokaas vähän tosta 155hp t-jetistä, kannattaako? vai suoraan multiair? hyviä ja huonoja puolia?

kokemusta ainoastaan 105hp multair koneesta...

kiiitos!
Low is a lifestyle

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Omasta puolestani voin kertoa vain Multiair-koneesta kun vertailu kohtaa ei ole. T-jettejä voi virittää reippaammalla kädellä toisin kuin Multiair-koneita ja niissä kyseinen koneisto on rajoitteena. Ongelmia ollut myös koneistojen kanssa mutta veikkaan että paljon myös kiinni siitä kuinka autoa huolletaan ja mitä öljyjä käytetään. Myös viritys-ja ohjelmointi puolella ollaan pääsemässä jyvälle kuinka Multiairista saada tehoja ulos, jopa paremmin kuin T-jeteistä. Moottorissa on vain yksi nokka-akseli ja toisen nokan virkaa hoitaa hydrauliset ohjaimet. Omaani olen olen ollut tyytyväinen(170hp multiair)..kiihtyy raikkaasti ja vetää joka vaihteella. DNA-kytkimellä valitaan moodi joita ovat A>allweather, mukava käyttää talvella jolloin ohjaus, alusta, jarrut, moottori sekä luistonestoa muutetaan liukkaille sopivaksi. N> on normaali jota en itse käytä koska kaasu on kuminauhan päässä ja aika lussu muutenkin. D>eli Dynamic on sporttiasento jossa ohjaus, alusta, jarrut jne ja moottorinohjausta muutetaan sporttiseen ajoon..yliahtoa tulee ja ohjaus jäykistyy, alusta ja jarrubalanssit muuttuu..auto muuttuu täysin erilaiseksi ja itselleni sopivaksi :mrgreen: Talvella ei kannata ajaaD:llä koska siitä ei tule mitään! Taisit muuten haluta tietää moottoreista vai yleensä.. joten taisin eksyä hieman aiheesta?

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Grandyn Mitosta tuli kieltämättä tyylikäs

Tykkään tuosta pikkuisesta ja se sopii hyvin myös pidemmälle reissulle. Moottorin suorituskyky on riittävällä tasolla. Kävin ennen tämän valintaa kokeilemassa molempia 170 vs. 155, mutta päädyin jälkimmäiseen. Omassa jouduttiin tekemään vaihteistoremontti m32-laatikko 60tkm kohilla, oli shimmaukset pielessä. Ei luonnollisesti koske kaikkia miton tjettejä. Jos laatikkossa ei ole ylimääräisiä ääniä, eikä 1-2cm liikettä vaihdekepissä kaasun painamisen/noston välillä, niin ilman muuta fiksu ostos. Kannattaa varmistaa, että laatikkoon vaihdettu öljyt, ei meinaan kuulu huolto-ohjelmaan tai pyytää firmaa vaihtamaan ne oston yhteydessä. Aikoinaan Saksassa Miton tjet 155 valittiin kolmen parhaimman pikkusportinjoukkoon. Eikä ilmeisesti ole suositeltavaa kutitella koneesta enempiä hevosia irti, koska laatikko on ilmeisen tiukasti mitoitettu..Tätä kommenttia rikkoo se, että sama laatikko käytössä 159 1,9 jtd:ssä, jossa väännöt 300nm. Ilmeisen helposti saa koneesta tehoja kuitenkin irti.

Muita kulutusosia mitä olen vaihtanut 1 vuoden 35tkm omistukseni aikana: 41tkm->76tkm
Takalaakerit
Koiranluu vasemmalle eteen
Jarrupalat joka nurkkaan
2*öljyn vaihto + kaikki filsut
Minulla tuo on jokapäiväisessä työmatka-ajossa, eikä siinä ole ollut mitään turhia herjoja matkan varrella. Tätä vertaan edelliseen 156 jts:ään.

Tuossa mitä olit linkannu toiseen ketjuun näytti tulevan ihan fiksu takuu, joten ei kun testaamaan.

E: Talvellakin käytän ainoastaan Dynamic asentoa, koska kaasuun vastasvuus huomattavasti parempi ja sähköinen q2 on tällöin käytössä. Parempi vetopito liikkeelle lähtiessä.Tjetissä d-tila ei välttämättä vaikuta alustaan, koska kyseessä ollut lisävaruste.

E: M32 laatikot ovat yleensä hajonneet 50-75tkm sisällä, tämä kävi ilmi nettitutkimuksissani.

Vastaa Viestiin