Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
*teme*
Viestit: 470
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Ex. Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja *teme* »

No tulihan tuossa jo ihan mukavasti infoa, kiitän! Testaamallahan se selviää :mrgreen:
Low is a lifestyle

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Siis MiTossakin on T-Jetin parina M32? Se on kyllä paha miina. Taitaa olla melkoisen iso prosentti väärin shimmattu. Käytöllä/kuormituksella ei liene paljoa merkitystä – muutoinhan laakerien pitäisi porsia nopeimmin reilusti painavammassa 159:ssä, mutta niilläkin ongelmat ovat useimmiten ilmaantuneet vasta 70+ tkm lukemissa. Sama Bravon kanssa. Varhaisin remontti on muistaakseni tehty Bravoon 40 tkm kieppeillä. Tod. näk. löytyy yksilöitä, joilla pääsee/on päästy pitkälti yli 100 tkm … eli jos nyt mittarissa esim. 50 tkm ja laatikko ei ääntele, niin se ei tarkoita, etteikö ongelmia voisi ilmaantua myöhemmin. Kepin vatkaus on jo ”loppulinkous” eli tässä vaiheessa laatikko on jo pahassa kunnossa – ei enää riitä pelkkien laakerien uusinta? Ja sit ku mittarissa on 150+ tkm ei enää voi odottaa kovin merkittävää vastaantuloa kustannusten jaon merkeissä myyjältä/maahantuojaltakaan.

T-Jet vs. MultiAir… Itselläni kokemusta molemmista saman kokoisessa kopassa (150 hv Bravo vs. 170 hv Giulietta), mutta vertailua sotkee vaihteisto (M32 vs. TCT). Hyvin saman oloiset kyllä ovat – tässä vaikuttanee sekin, että taisi kaikki T-Jetit olla alakanttiin speksattuja ts. MA ei ole niin paljoa tehokkaampi/väännökkäämpi kuin numerot (tällä vertailuparilla 250 vs. 230 Nm ja 170 vs. 150 hv) väittävät. Kiusallisena piirteenä molemmissa mm. kylmän koneen epämääräinen vaste kaasupolkimeen.

T-Jeteistä sai tosiaan ohjelmoinnilla helposti lisää vääntöä, jopa 300+ Nm. Mutta seuraavaksi antautui kytkin… ainakin mitä touhua Bravojen kanssa tuli seurattua.

Paperilla MA pitäisi olla huimasti taloudellisempi. Käytännössä menevät ruuhka-ajossa aika samoihin, mutta moottoritiellä MA on etevämpi. Tiedä sitten, kuinka pitkälti ero johtuu TCT:n pitemmistä välityksistä. BTW, myös lerppu tarinoinut MA/T-Jet -eroista ainakin paljonko alfasi kuluttaa ketjussa.

T-Jeteissä oli alkuun paljon ongelmia jäähdytysnestevuotojen kanssa, mutta tämä lie jo fiksattu. MA:ssa kalliit öljyt + MultiAir yksikkö ei lie ikuinen. Tosin joku väitti hinnan olevan vain tonnin luokkaa ts. härpäkkeen vaihto on selvästi laatikkoremonttia halvempi. MA parina on aina C635 joko käsinhämmennettävänä tai TCT-versiona?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

insinörtti kirjoitti: Kiusallisena piirteenä molemmissa mm. kylmän koneen epämääräinen vaste kaasupolkimeen.
Tämä kieltämättä yllätti itsenikin. Omassa autossa toi kiusallisuus tuntuu nykimisenä ja vasteen olemattomuutena ensimmäisen muutaman kymmenen metrin ajon aikana. Vähän sellainen old school -ysäririfiilis silloisesta Renault 19:stä iskee aina lähtiessä päälle.

Mutta noin ylipäätään, jos joku kysyisi, minkä auton ostaisin seuraavaksi itseni ja perheeni käytöön, vastaisin luultavasti, että MiTon. En tosin maksaisi siitä toiste 24 tonttua ja risoja päälle.

Avatar
*teme*
Viestit: 470
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Ex. Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja *teme* »

Ei kyllä kuulosta yhtään kivalta :( toi m32 laatikon kohtalo ainakaan.. Multiair olis sit lootan kannalta parempi ratkaisu...hmm
Low is a lifestyle

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

insinörtti kirjoitti:Siis MiTossakin on T-Jetin parina M32? Se on kyllä paha miina. Taitaa olla melkoisen iso prosentti väärin shimmattu. Käytöllä/kuormituksella ei liene paljoa merkitystä – muutoinhan laakerien pitäisi porsia nopeimmin reilusti painavammassa 159:ssä, mutta niilläkin ongelmat ovat useimmiten ilmaantuneet vasta 70+ tkm lukemissa. Sama Bravon kanssa. Varhaisin remontti on muistaakseni tehty Bravoon 40 tkm kieppeillä. Tod. näk. löytyy yksilöitä, joilla pääsee/on päästy pitkälti yli 100 tkm … eli jos nyt mittarissa esim. 50 tkm ja laatikko ei ääntele, niin se ei tarkoita, etteikö ongelmia voisi ilmaantua myöhemmin. Kepin vatkaus on jo ”loppulinkous” eli tässä vaiheessa laatikko on jo pahassa kunnossa – ei enää riitä pelkkien laakerien uusinta? Ja sit ku mittarissa on 150+ tkm ei enää voi odottaa kovin merkittävää vastaantuloa kustannusten jaon merkeissä myyjältä/maahantuojaltakaan.

T-Jet vs. MultiAir… Itselläni kokemusta molemmista saman kokoisessa kopassa (150 hv Bravo vs. 170 hv Giulietta), mutta vertailua sotkee vaihteisto (M32 vs. TCT). Hyvin saman oloiset kyllä ovat – tässä vaikuttanee sekin, että taisi kaikki T-Jetit olla alakanttiin speksattuja ts. MA ei ole niin paljoa tehokkaampi/väännökkäämpi kuin numerot (tällä vertailuparilla 250 vs. 230 Nm ja 170 vs. 150 hv) väittävät. Kiusallisena piirteenä molemmissa mm. kylmän koneen epämääräinen vaste kaasupolkimeen.

T-Jeteistä sai tosiaan ohjelmoinnilla helposti lisää vääntöä, jopa 300+ Nm. Mutta seuraavaksi antautui kytkin… ainakin mitä touhua Bravojen kanssa tuli seurattua.
Tietääkseni MA-yksikköä saa jo 500€ hintaan..onhan se rahaa sekin!
Paperilla MA pitäisi olla huimasti taloudellisempi. Käytännössä menevät ruuhka-ajossa aika samoihin, mutta moottoritiellä MA on etevämpi. Tiedä sitten, kuinka pitkälti ero johtuu TCT:n pitemmistä välityksistä. BTW, myös lerppu tarinoinut MA/T-Jet -eroista ainakin paljonko alfasi kuluttaa ketjussa.

T-Jeteissä oli alkuun paljon ongelmia jäähdytysnestevuotojen kanssa, mutta tämä lie jo fiksattu. MA:ssa kalliit öljyt + MultiAir yksikkö ei lie ikuinen. Tosin joku väitti hinnan olevan vain tonnin luokkaa ts. härpäkkeen vaihto on selvästi laatikkoremonttia halvempi. MA parina on aina C635 joko käsinhämmennettävänä tai TCT-versiona?

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Grandy kirjoitti:
insinörtti kirjoitti:Siis MiTossakin on T-Jetin parina M32? Se on kyllä paha miina. Taitaa olla melkoisen iso prosentti väärin shimmattu. Käytöllä/kuormituksella ei liene paljoa merkitystä – muutoinhan laakerien pitäisi porsia nopeimmin reilusti painavammassa 159:ssä, mutta niilläkin ongelmat ovat useimmiten ilmaantuneet vasta 70+ tkm lukemissa. Sama Bravon kanssa. Varhaisin remontti on muistaakseni tehty Bravoon 40 tkm kieppeillä. Tod. näk. löytyy yksilöitä, joilla pääsee/on päästy pitkälti yli 100 tkm … eli jos nyt mittarissa esim. 50 tkm ja laatikko ei ääntele, niin se ei tarkoita, etteikö ongelmia voisi ilmaantua myöhemmin. Kepin vatkaus on jo ”loppulinkous” eli tässä vaiheessa laatikko on jo pahassa kunnossa – ei enää riitä pelkkien laakerien uusinta? Ja sit ku mittarissa on 150+ tkm ei enää voi odottaa kovin merkittävää vastaantuloa kustannusten jaon merkeissä myyjältä/maahantuojaltakaan.

T-Jet vs. MultiAir… Itselläni kokemusta molemmista saman kokoisessa kopassa (150 hv Bravo vs. 170 hv Giulietta), mutta vertailua sotkee vaihteisto (M32 vs. TCT). Hyvin saman oloiset kyllä ovat – tässä vaikuttanee sekin, että taisi kaikki T-Jetit olla alakanttiin speksattuja ts. MA ei ole niin paljoa tehokkaampi/väännökkäämpi kuin numerot (tällä vertailuparilla 250 vs. 230 Nm ja 170 vs. 150 hv) väittävät. Kiusallisena piirteenä molemmissa mm. kylmän koneen epämääräinen vaste kaasupolkimeen.

T-Jeteistä sai tosiaan ohjelmoinnilla helposti lisää vääntöä, jopa 300+ Nm. Mutta seuraavaksi antautui kytkin… ainakin mitä touhua Bravojen kanssa tuli seurattua.

Paperilla MA pitäisi olla huimasti taloudellisempi. Käytännössä menevät ruuhka-ajossa aika samoihin, mutta moottoritiellä MA on etevämpi. Tiedä sitten, kuinka pitkälti ero johtuu TCT:n pitemmistä välityksistä. BTW, myös lerppu tarinoinut MA/T-Jet -eroista ainakin paljonko alfasi kuluttaa ketjussa.

T-Jeteissä oli alkuun paljon ongelmia jäähdytysnestevuotojen kanssa, mutta tämä lie jo fiksattu. MA:ssa kalliit öljyt + MultiAir yksikkö ei lie ikuinen. Tosin joku väitti hinnan olevan vain tonnin luokkaa ts. härpäkkeen vaihto on selvästi laatikkoremonttia halvempi. MA parina on aina C635 joko käsinhämmennettävänä tai TCT-versiona?
Tietääkseni MA-yksikköä saa jo 500€ hintaan..onhan se rahaa sekin!

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

^^^^^Mito Tjetin parina on tosiaan M32 loota, jota on käytössä Fiatin lisäksi laajalti Opeleissa ja Vauxhaleissa.

Käyttäjä Jamie mainosti, että rempan pystyisi tekemään alle tonnilla->
Viesti Asiantunteva Alfa Romeo huolto avattu Espoossa
Arita Espoo on avannut FCA huoltopisteen osoitteessa Niittymaantie 8 02200 ESPOO.

Kumpa olisin tämän tiennyt, kun loota oli työnalla. Ulkomailla tuntuu tekevän vaihteistorempan 700-850€.

Avatar
*teme*
Viestit: 470
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Ex. Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja *teme* »

Mites tuossa mitossa toimii tuo valoautomatiikka? auto asennossa ei pala mikään valo missään? onko kytketty pois vaiko mitä? koeajelulla ihmettelin :roll:
Low is a lifestyle

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ nykyisissä tekniikan ihmeissä palaa aina (moottorin käydessä) päiväajovalot, jos "mitään valoja ei ole päällä".

Kun hämäräkytkinautomatiikka katsoo parhaaksi sytyttää lähivalot tai ne ohjataan päälle valokytkimellä, pitäisi mittaristoonkin syttyä merkkivalot.

Valitettavasti monessa autossa nämä merkkivalot ovat erittäin kryptisiä, esim. valojen palaminen pitäisi päätellä siitä, että mittarivalaistus palaa (joo, näkyy hyvin päivänvalossa) tai että ajotietokoneen näytölle putkahtaa manuaalisen korkeudensäädön asetusarvo. MiTossa lie ihan rehelliset merkkivalot..?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Sitä en tiedä miksi temellä ei pala mitään mutta itse olen huomannut omassani, että automatiikalla päivävalot ovat päällä ja takavalot eivät silloin pala. Menu-valikossa voi säätää herkkyyttä milloin automatiikka vaihtaa normaalivalot päälle..valoisuuden vähetessä. Kun vaihtaa automatiikan päälle mittarivalaistus muuttuu kirkkaammaksi ja merkkivalo taisi pysyä samana kytkimen asennosta riippumatta, muistaakseni?

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ Giulietassa on merkkivalot "parkeille" (käytönnössä takavalojen merkkivalo) ja lähivaloille. Molemmat pimeänä = päiväajovalot päällä ja persus pimeänä. Lähivalot päälle automatiikalla tai kytkimellä pakotettuna -> molemmat merkkivalot palaa. MiTossa lie sama järjestely.

Mittarivalaistukselle on erikseen kirkkaussäätö päivä- ja yötilaan. Jos säätelet mittarivaloja lähivalojen ollessa päällä, säätelet pelkästään yöajan asetusta. Kun naksautat automatiikan päälle ja hämäräkytkin sammuttaa lähivalot, astuu voimaan eri asetukset. Ajotietokoneesta tehtävä säätö vaikuttaa vain siihen tilaan, mikä on kulloinkin käytössä .... eli mars mars uudelleen ajotietokonetta räpeltämään, kun päällä on (vain) päiväajovalot.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
*teme*
Viestit: 470
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Ex. Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja *teme* »

Hip Hei!

Nyt sitä ollaan takaisin asiassa!
Musta ToMi löytyi alle 8) 1.4TB joten ootellaan milloin laatikko antautuu :lol:

Ei vaan, ekat fiilikset hyvät, auto on pirteä ja näyttää hyvältä!

Ensimmäinen ongelma tuli vastaan tosin jo samantien, kävelyvauhdissa jarruttaessa kolisee...Liekö ABS? vai jotain väljää jossakin?
Liikkeen piikkiin käyn näyttämässä korjaamolla...Katsotaan mitä löytyy.. :|
Low is a lifestyle

Avatar
*teme*
Viestit: 470
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Ex. Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja *teme* »

Kolina kuuluu, missään ei mitään vikaa (korjaamolla tsekattu)

Jarrujen päivitys ois aika lailla ajankohtainen...saattaapi tulla tuo ääni sieltäkin..
Eikös tähän 1.4tb mene eteen 305mm levyt ja taakse nuo 251mm
Paloja ei eteen taida olla kun yhtä kokoa, mutta taakse näytti olevan 2 vaihtoehtoa?

Variant 1:
For Alfa MiTo with Bosch brake caliper (until chassis number 113576)

Variant 2:
For Alfa MiTo with TRW brake caliper (from chassis number 113576 on)

Kumpi noista menis, eli millon toi korinumero muuttunut?

Terveisin: Mito 1.4TB 2010 (rek.2/2010)
Low is a lifestyle

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Onnea hienosta hankinnasta. Luulisi että liikkeessä löydettäisiin kolinan aiheuttaja. Nyt menee veikkailuksi, ettei vaan olisi jarrusatula löysällä?

Empä tiennytkään, että bremboihin olisi tullut päivitystä. Jos brembot, niin Käsittääkseni 305mm ja 251mm. En ainakaan löydä kyseiseen koneeseen, kun yhdenlaisia paloja.

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Etujarruissa on kolmea kokoa. 305mm (käsittääkseni näitä on ainoastaan QV:ssä), 281mm ja 257mm.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Nelli kirjoitti:Etujarruissa on kolmea kokoa. 305mm (käsittääkseni näitä on ainoastaan QV:ssä), 281mm ja 257mm.
Juu näin on ja QV:ssä itselläni Lucaksen satulat takana. QV:n etupaloille vaihtoehtoja myös siten että onko kulutuspinnan varoitus toisella puolen ainoastaan vai molemmilla..silloin tulee ainostaan toisen puolen etupalaan piuha. Variaatioita on kuitenkin sen verran että oltava tarkka varsinkin jos tilaa ulkomailta osia..nimim. kokemusta on :mrgreen:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Sillä johdolla sinänsä ei ole mitään väliä, jos itse hoitaa huollot ni yleensä tietää kyllä koska alkaa palat olla loppu :p
Jos on ylimääränen johto ni sehän katkeaa kätevästi. Toki muuten se sopivuus on hyvä varmistaa...

Pitt
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Elo 2010, 21:47
Car(s): A4 Avant quattro 2.0 TDI 140kW

Ex MiTo TB 155 hv - Vaimon, 159 2 x SW 2.0 JTDM 170 cv, 2.0 JTD TI, 1750 TBI x 2. Giulietta 2,0 JTDM 140 cv.
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Pitt »

*teme* kirjoitti:Kolina kuuluu, missään ei mitään vikaa (korjaamolla tsekattu)

Jarrujen päivitys ois aika lailla ajankohtainen...saattaapi tulla tuo ääni sieltäkin..
Eikös tähän 1.4tb mene eteen 305mm levyt ja taakse nuo 251mm
Paloja ei eteen taida olla kun yhtä kokoa, mutta taakse näytti olevan 2 vaihtoehtoa?

Variant 1:
For Alfa MiTo with Bosch brake caliper (until chassis number 113576)

Variant 2:
For Alfa MiTo with TRW brake caliper (from chassis number 113576 on)

Kumpi noista menis, eli millon toi korinumero muuttunut?

Terveisin: Mito 1.4TB 2010 (rek.2/2010)
Onnea *teme*, näyttää tutulta autolta (ex rva. Pitt) :-D

MiTo on tainnut päästä hyvään kotiin.

Avatar
*teme*
Viestit: 470
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Ex. Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja *teme* »

Juu kyllä MiTo saa hyvää hoitoa 8) ilmenikö tuossa teidän aikana mitään ylimääräisiä ääniä?
Low is a lifestyle

Pitt
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Elo 2010, 21:47
Car(s): A4 Avant quattro 2.0 TDI 140kW

Ex MiTo TB 155 hv - Vaimon, 159 2 x SW 2.0 JTDM 170 cv, 2.0 JTD TI, 1750 TBI x 2. Giulietta 2,0 JTDM 140 cv.
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Pitt »

*teme* kirjoitti:Juu kyllä MiTo saa hyvää hoitoa 8) ilmenikö tuossa teidän aikana mitään ylimääräisiä ääniä?
Määrittele "ylimääräinen ääni"...

Ei kyllä tommosta mitä kuvailit. Jarruja sai kyllä herkistellä aika usein. Viimeksi pari viikkoa ennen myyntiä. Palat ja takalevyt vaihdettiin muistaakseni viime syksynä ja eteen myös aika hiljattai. Orkkis-osilla tehty kaikki. Laita privaa jos historia kiinnostaa.

Avatar
*teme*
Viestit: 470
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Ex. Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja *teme* »

Pitt kirjoitti:
*teme* kirjoitti:Juu kyllä MiTo saa hyvää hoitoa 8) ilmenikö tuossa teidän aikana mitään ylimääräisiä ääniä?
Määrittele "ylimääräinen ääni"...

Ei kyllä tommosta mitä kuvailit. Jarruja sai kyllä herkistellä aika usein. Viimeksi pari viikkoa ennen myyntiä. Palat ja takalevyt vaihdettiin muistaakseni viime syksynä ja eteen myös aika hiljattai. Orkkis-osilla tehty kaikki. Laita privaa jos historia kiinnostaa.
PM laitettu, juu taitaa olla nuo takajarrut näissä vähän heikko kohta...
Low is a lifestyle

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Ilmeisesti uusi grilli. Perä näyttää edelleen melko samalta. No mut. Kai toi FL nyt tuolla Frankfurtissa sitten vk-loppuna julkaistaan.

http://www.motor1.com/spy/58212/alfa-ro ... ?d=64&dm=1

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

sanctus kirjoitti:Ilmeisesti uusi grilli.
fake
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

ItALFA kirjoitti:
sanctus kirjoitti:Ilmeisesti uusi grilli.
fake
Googlen kuvahaun perusteella ilmeisesti juurikin näin.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Grandy kirjoitti:Valokehykset edestä ja takaa auton värisiksi.
d b

Ei ole sellaista peukalohymiötä että tähän rittäisi. Mielestäni pahin MiTon ja monen muun auton designmoka on nuo ylimääräiset kiiltopalat.
Hyvältä näytti muutenkin.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Terveisiä eteläisen Gran Canarian mutkateiltä. Kunhan vaimo ja nuorimmainen tenavakin saadaan tänne loppuviikosta, en kaipaa Suomesta enää muuta kuin autoani...
932 937 955 955

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Jäisellä tiellä ajo-ominaisuudet menevät hiukan hukkaan, joten kärsi rauhassa sopivista etelän lämpötiloista ;)

Onneksi on joka aamu saanu skrapata ikkunat(-4 astetta), kun sisätilan 1200w lämppäri ei 30 minuutissa saa ikkunoita puhtaaksi.

Onneksi pienokainen toimii muuten mukavasti, eikä kausihuollon lisäksi ole vaatinut kummoisia hommia. Tosin tuli helman etuosat maalattua, jotta kestää pidemmälle tulevaisuuteen. Vielä jos jaksaisi hifistellä, niin sisätilanpuhallin pitää ääntä sopivasti mutkaan ajettaessa ja kylmällä säällä. Lisäksi säädinpaneelin valot toimivat, kun jaksavat tai napauttamalla siihen, mutta vielä ei ole ärsyttänyt tarpeeksi, että jaksaisin upottaa pari satkua näihin pieniin haasteisiin.

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Kenellekkään tuttu? Foorumilaisen entinen? Mitä kandeisi erityisesti katella jos kävisin tuosta kauppaa tekemässä?
Ympäri vuotinen kakkos/harrasteauto hakusessa.

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/7351213

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Muutamia asioita normi huoltojen lisäksi, mitä on tullut vastaan tai lukenut netistä:
-Iskarin yläpään laakerit - Ilmeisesti tyyppivika näissä, mutta omassa ei ole vielä tullut vastaan. Tuntomerkkeinä ohjaus pikkuisen takertelee ja sen seurauksena voi jouset katkeilla.
-Takalaakerit lyhytikäisiä
-Etupyörän takaa helmasta maalit kuluneet, kun ei tuossakaan ole roiskeläppiä
-Ikkunan avaus vinkuu - Korjaus tapahtuu ovipahvin irroittamalla ja sitten vaan reilusti öljyä/vaseliinia
-Jakohihna muistaakseni 4vuotta tai 120tkm kumpi tulee ekana täyteen
-Huolto-ohjelmassa ei ole vaihdelaatikon öljyjen vaihtoa
-Käsittääkseni tuossa on C635 vaihdelaatikko, joten ei pitäisi tulla samanlaisia haasteita, kun M32:n kanssa.
-Tulppien vaihto 30tkm välein

Olikohan jotain muuta mitä unohtui?

Vanha welho
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Loka 2015, 18:18
Car(s): Gtv, 75, 156 ja Mito useita, Brera

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Vanha welho »

JuhaP kirjoitti:Kenellekkään tuttu? Foorumilaisen entinen? Mitä kandeisi erityisesti katella jos kävisin tuosta kauppaa tekemässä?
Ympäri vuotinen kakkos/harrasteauto hakusessa.

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/7351213


Tiedän kyseisen kulkurin. Tekniikka luullakseni kunnossa mutta maalipinnassa voi olla ongelmia, autoa nimittäin aikoinaan useamman kerran takuumaalattu.
Tv.Vanha welho
.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

JuhaP kirjoitti:Kenellekkään tuttu? Foorumilaisen entinen? Mitä kandeisi erityisesti katella jos kävisin tuosta kauppaa tekemässä?
Ympäri vuotinen kakkos/harrasteauto hakusessa.

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/7351213
Mun autossani taitaa olla toi sama väri, eli Rosso Giulietta. Se näyttää jossain valaistuksessa hauskasti kuin raaoista tomaateista tehdyltä pastakastikkeelta. Pääasiassa kuitenkin ihan miellyttävä värisävy.

Autolusson mukaan toi C635-laatikko kärsii samantyyppisistä laakeriongelmista kuin M32, mutta en tiiä, mikä on totuus. Varmaan noilla kilsoilla olisi vaihdelaatikko-ongelmia jo ilmennyt. Koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota vaihteiden toimimiseen ja kuuluuko renkaita käännettäessä kolinoita (mahd. kääntölaakeri hajoamassa/hajonnut). Jos vaihdelaatikon suunnalta kuuluu ujellusta/vihellystä ja etupäästä kolinaa, niin sitten kannattaa miettiä.

Mutta muiden alkupään QV:jen omistajat osaa kertoa varmaan peruskikat, joita kannattaa tarkkailla.

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Kiitos tiedoista. Nyt tiedän paremmin mitä katsoa kun koeajolle ehdin. Tämän ketjun ehdinkin pläräämään lävitse.
Maalipinta pitää katsoa rauhassa lävitse.

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Vanhemmissa MiToissa punainen maali on ollut useammankin kertojan mukaan ongelmallinen. Maali on ilmeisesti liian kovaa, ja lohkeilee.

C635:n hajoilusta ei oikeastaan ole muuta tietoa saatavilla kuin juurikin tuo Autolusson mainos, ja tietysti oma kokemus kakkosvaihteen synkrojen pettämisestä. Eipä tuosta intterneetissä juuri valiteta, joten ilmeisesti ok loota.
932 937 955 955

Vanha welho
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Loka 2015, 18:18
Car(s): Gtv, 75, 156 ja Mito useita, Brera

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Vanha welho »

juri kirjoitti:Vanhemmissa MiToissa punainen maali on ollut useammankin kertojan mukaan ongelmallinen. Maali on ilmeisesti liian kovaa, ja lohkeilee.

C635:n hajoilusta ei oikeastaan ole muuta tietoa saatavilla kuin juurikin tuo Autolusson mainos, ja tietysti oma kokemus kakkosvaihteen synkrojen pettämisestä. Eipä tuosta intterneetissä juuri valiteta, joten ilmeisesti ok loota.
Minulla ehti olla kolme punaista Maitoa, kaikkien maalipinnassa sama ongelma. Maali alkoi parin tuhannen kilometrin jälkeen irtoilla pieninä huippuina kuin kuiva hilseilevä iho. Ensimmäinen meni omaan piikkiin sillä sen aikainen maahantuoja Delta ei myöntänyt maalitakuuta
Toista sitten takuumaalattiin useampaan kertaan kohtuullisen laaja-alaisesti. Kolmas oli täsmälleen samanlainen ja minulla mitta täynnä. Reklamoin maalauksen ja vaadin kaupan purkua tai uuden auton. Sain uuden auton, tällä kertaa harmaan, eikä siinä ollut minkäänlaista maaliongelmaa vaan päinvastoin maalipinnan laatu oli poikkeuksellisen hyvä. Minulla ehti olla toinenkin eri sävyinen harmaa Mito, jonka maalilaatu myöskin poikkeuksellisen hyvä. Molemmilla harmailla ajelin erittäin tyytyväisenä reilut 60 tuhatta kilsaa.
Mainittakoon vielä että kaikki autoni on aina pesty käsin, joten minun käsitykseni on se että punaisten Mitojen maalausprosessissa olleena jotain perustavan laajuisesti pielessä.
Tv. Vaha welho

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Jo vuosia etenkin punaisessa ja monissa sen sävyissä on ollut lakisääteisiä ongelmia. Liittyy jotenkin niiden myrkkypitoisuuksien rajoittamisiin ja vastaaviin; jotkut sävyt toimii loistavasti, toiset surkeasti.
Alfalla on tunnetusti ollut vähän kivemmannäköisiä sävyjä, joten se voi olla ihan siitä. Se voi myös olla surkeasta lakasta, huonosta tuurista (eli maali+lakka kombinaatio jne.) tai mistä tahansa vastaavasta. Shit happens, mut hyvä notta senkin verran sait takuuseen noita mitä olet saanut!
Tarpeeksi näkymätön punaisen sävy muuten on aika kestävä. Se vaan harmaantuu, mutta lakka kestää.

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

juri kirjoitti:Vanhemmissa MiToissa punainen maali on ollut useammankin kertojan mukaan ongelmallinen.
Juu, ja ongelmat koskevat värejä Rosso Alfa sekä Rosso Giulietta. Vuoden 2010 jälkeen valmistetuissa autoissa näitä värejä ei enää ole.

Tiedän tämän asian melko varmaksi siitä, että tilasin oman MiTo QV:ni syksyllä 2010. Silloin vielä maahantuojan hinnastoissa ja tilauskaavakkeessa olivat punaisista tarjolla vain nuo ongelmavärit, mutta todellisuudessa niitä ei enää ollut saatavilla tammikuussa 2011 luovutettavaan autoon. Näinpä ainakin itse sain punaisen pastellivärin hinnalla punaisen metallivärin (Rosso Metallizzato), jota taas ei tuolloin vielä hinnastoista löytynyt.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Viimeinen pönttö pakoputkesta alkaa olemaan suhteellisen heikossa kunnossa. Nykyisestä on kuoriutunut päälimmäinen peltikerros poies. Nyt täytyy alkaa mielttiä uutta pönttöä tilalle. Miten eroaa TJET 155 ja QV:n pöntöt toisistaan, onko mahdollisesti kenelläkään kokemusta? Tai onko tietoa mistä saisi viimeisen pätkän edullisesti (tuplaulostuloilla varustettuna)?

Avatar
*teme*
Viestit: 470
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Ex. Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja *teme* »

GiuliaSuper kirjoitti:Viimeinen pönttö pakoputkesta alkaa olemaan suhteellisen heikossa kunnossa. Nykyisestä on kuoriutunut päälimmäinen peltikerros poies. Nyt täytyy alkaa mielttiä uutta pönttöä tilalle. Miten eroaa TJET 155 ja QV:n pöntöt toisistaan, onko mahdollisesti kenelläkään kokemusta? Tai onko tietoa mistä saisi viimeisen pätkän edullisesti (tuplaulostuloilla varustettuna)?
Pitäs olla sama takapönttö ainaki. Ite vaihdoin just Ragazzonin tilalle 2x80mm ulostuloilla. Kivat äänet tuli ja sopivuus hyvä ainakin Ragazzonin keskiputken kanssa. Edullinen ei tietty oo :roll:

Edit: Alfisti.net ainakin sanoo että sama putkisto on QV ja T-JET (tuolta ite hommasin tuon röörin)
Low is a lifestyle

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Kiitos *teme* asian varmistamisesta. Voin uskoa että äänet muuttui parempaan suuntaa. Täytyy katsoa mihin sitä päätyy.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Minua kiinnostaa 1,6 Jtdm:n jakopään osien vaihdon hinta teetettynä jossain asiantuntevassa pajassa, millaisia summia olette joutuneet maksamaan?
Oman MiTon kohdalla asia on ajankohtainen, mutta merkkihuoltoa kun ei ole kuin 60 km:n päässä niin pitänee teettää jossakin pätevässä korjaamossa tuo homma. Itse tehtynä ei vaihtoehto, vaikka osat saisikin netin kautta.

Oletteko tilanneet itse osat, merkki- vai tarvikeosat? Vai onko korjaamo hommannut osat? Hintaa tuolle vaihdolle ei mielestäni saa tulla 500-600€ enempää. Eli muiden kokemukset asiasta kiinnostaa.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^ Ei MiTo vaan Nuova Delta samalla moottorilla. Vaihto Autokeskuksessa n. 1/2012 maksoi 900€. Koko homma osineen, töineen sekä joku vulkanoinnistaan pettänyt pyörä lisäksi. Pelkkä hihnasulkeinen olisi tuolloin ollut 600€. Noita hihnapyöriä menee kuulemma, että peukut ja varpaat pystyyn ettei tule samaa! Miellyttävä moottori kyllä muuten.

Avatar
RSRS
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Elo 2013, 12:06
Car(s): 75,155,33,164,166,MiToTwinAir

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja RSRS »

1. Testasin jarrunesteen tilaa sähköisellä mittarilla mikä hälyttää heti jos nestessä on kosteutta. Laite ilmoittaa nesteen tilan värivaloilla - vihreä, keltainen, punainen. Ei kai tuossa ole käytetty silikoninestettä kun kolme vuotta jo mennyt ja yhä pysyy vihreällä?

2. Vasemman etuoven kaiutin antoi periksi, käämi on kunnossa mutta kalvo ei suostunut enää liikkumaan rahinatta. Alkuperäinen maksoi karvan alle 30€ Autokeskuksessa. Oviverhoilu oli yllättävän helppo poistaa. Vetokahvan päällä oleva muovikuori on homman avain. Se vedetään sormin pois ja ruuvataan 2 kpl 6mm pultteja ja lukon puolella olevat kaksi ruuvia sekä lukonavauskahvan alla oleva ruuvi. Sen jälkeen sormet lasin reunan luo ja siitä vetämällä irtoaa helposti.

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Onkos kukaan laittanut/laitattanut tukivarsiin uretaanipuslia? Paraneeko meno?

MiTo kun taitaa ihan perusominaisuuksiltaan olla ohjaustuntumaltaan köröttelyssä hieman levoton, josko noilla rauhottuisi...
932 937 955 955

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Kivijärvi kirjoitti:^ Ei MiTo vaan Nuova Delta samalla moottorilla. Vaihto Autokeskuksessa n. 1/2012 maksoi 900€. Koko homma osineen, töineen sekä joku vulkanoinnistaan pettänyt pyörä lisäksi. Pelkkä hihnasulkeinen olisi tuolloin ollut 600€. Noita hihnapyöriä menee kuulemma, että peukut ja varpaat pystyyn ettei tule samaa! Miellyttävä moottori kyllä muuten.
Tuossa lienee merkkiliikelisää 25-30%, sama homma asiallisessa pajassa siis mahdollista arvioimaani hintahaarukkaan.
Ellei tule ylläreitä, kuten mainitsit.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

Palataas hyvien foorumitapojen mukaisesti tähän asiaan, kun ongelma on vihdoinkin saatu ratkaistua:
Bird kirjoitti:Mielenkiintoinen sähkövika on muuten ilmennyt omassa MiTossani nyt noin 1,5 kuukauden ajan. Aina kun autoon laittaa virrat (siis ei vielä moottoria päälle), niin takalasin pyyhin aktivoituu ja pyyhkäisee muutaman kierroksen. Tämä siis aivan riippumatta siitä, missä asennossa viiksen säätimet ovat.
Ja sain elokuussa seuraavat kommentit asiaan, kiitokset Stilolle ja Grandylle!
Stilo kirjoitti:Takaluukun johtosarja taikka takaluukun saranat vois veikkaa. Meikäläisen vanhassa takalasinpyyhin rupesi pyyhkimään samalla kun laittoi takalasinlämmittimen päälle. Vika löytyi lopulta takaluukun saranoista, sillä takaluukun sähköt maadoitetaan saranoiden läpi ja jostain syystä maadoitus ei enään sitä kautta toiminut normaalisti.
Grandy kirjoitti:Kyllä tuo maadotusvialle vaikuttaa mutta vannomatta paras! Voihan viiksiin tulla myös vikoja mutta tuo huono maadotus tekee juuri noita haamuliikkeitä eli hakee sen maadotuksen jotain toista kautta aiheuttaen mitä ihmeellisempiä oireita!
Stilo oli sitten jäljillä. Kuva

Käytin autoa perjantaina pajalla, ja vikaa sai kaveri toista tuntia etsiä. Maadoitukset oli ok, se selkisi ensinnä. Sen jälkeen epäiltiin ohjainlaitevikaa, mutta lopulta homma olikin tavallaan niin simppeli, että takaluukun johtosarjasta oli peräti kolme karvaa poikki! Mielenkiintoista kyllä, että näistä huolimatta kaikki toimi muuten aina ihan niin kuin pitikin.

Joka tapauksessa 185 euron laskulla tästä selvittiin. Nyt ei tarvitse pelätä takalasin pyyhkimen moottorin hajoamista pakkaskelien tullessa.

Viisivuotiskatsastuskin meni pari viikkoa sitten läpi ilman pienintäkään moitetta. MiTo QV:n mittarissa on nyt 77 000 kilometriä, ja lisää saa tulla. Kun on kerran tehdastilannut kivan auton riittävän hyvin varustein (mm. ksenonit ja Bose), niin ainakaan nykyisessä elämäntilanteessa ei ole vielä mitään tarvetta vaihtaa. :)

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Hienoa että tuli kuntoon! Itse olen myös ajatellut, että ajelen autollani vielä, vaikka tuo autokuume on salakavala tauti. Kuitenkin omanikin on kaikilla varusteilla mitä voi olla ja on sen verran erikoinen että pitäisi säilyttää, mutta tämän lauseen olen sanonut hyvin monen autoni kohdalla ja se ei ole kuitenkaan toteutunut. Auton osat ovat edullisia ja tekniikka suht yksinkertaista ja siksi helppo itsekkin huoltaa..näin olen ajatellut :mrgreen:

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Pyyhkijä ongelmaa...Onkohan nyt piru iskenyt pyyhkijöihin.

Pyyhkijät eivät ole koskaan toimineet ihan, niin kuin niiden pitäisi. Olen kuitenkin tullut toimeen tämän oireen kanssa. Kostealla säällä lähdettäessä liikkeelle pyyhkijät, ovat alkaneet toimia normaalisti 2 minuutin sisällä käynnistämisestä. Tätä on tapahtunut harvoin, mutta kuitenkin sillon tällöin. Se on ollut ihan sama mihin asentoon viikseä kääntelee, niin mykkänä ovat olleen. Paitsi pissapojan kautta pyyhkijät toimivat aina, mutta ei viitsisi ruikkia nestettä turhaan lasille. Takalasin pyyhin on myös aina toiminut normaalisti.

Tänään piti ajaa 20 minuuttia, jotta pyyhkijät alkoivat toimimaan, ja silloinkin hitain tihku loisti poissaolollaan. Hitain tihku alkoi puolestaan toimia 40 minuutin ajon jälkeen. Käsittääkseni minulla on joku ihme sateentunnistin, mutta ei kuitenkaan automaattiasentoa viiksessä, jos siis olen ymmärtänyt oikein. Mistäköhän sitä lähtisi vikaa etsimään? Pyyhkijänmoottorin ympäsillä ei ole lehtiä tai muutakaan ylimääräistä roskaa. Takakontin piuhotukset ovat niin hyvin paketoituja, etten ole vielä niitä availlut. Missäköhän mahtaa olla pyyhkijänmoottorin maapiste ja sen ecu?

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

^
relè (??)
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Hyvä idea, eipä tullut heti ekana mieleen. Ilmeisesti kyseinen rele löytyy hankalokeron takaa? Enpä ole joutunut Miton releitä taikka sulakkeita uusimaan. Täytyy tutkia kun pääsee kotiin, jos kyseessä olisi vaan kosketushäiriö.

Alfaowner saitilta : "The clicking is from the wiper RELAY fitted behind glovebox in fuse/relay box. You could try fitting insulation to relay, but you will get used to it. "

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Miksi nykyaikaisten autojen ohjekirjoissa ei ole merkittynä releiden paikkoja? Konehuoneessa löytyy releitä, mutta ohjekirjassa ei ole mainittuna mitä ne ovat. Sulaketaulun lähettyviltä kuuluu releen naksuntaa, kun käyttää tihkuu, mutta kohdetta en ehkä löytänyt. Sateessa viitsinyt jatkaa metsästystä. Ps. Hanskalokeron takaa ei löytynyt releitä...

Vastaa Viestiin