Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

Harvemmin olen mihinkään varauksetta tyytyväinen, mutta nyt kyllä lähestyy.
QV:ssa alustasarja kiinni kulmat mintissä ja leimattuna. Katsuri sanoi "että mikä alustasarja?",
kun autoa katseli. No tonttiin en laittanut, keula pari senttiä alempana ja taivaissa ollut perä
siihen tasattuna nyt. Tuskin pahasti raapii talvellakaan. Orggisalustan ärsyttävä pintakovuus
ja pinnan alla piilevä huojunta ja heilunta on tipotiessään. Nyt on hyvä.
Bonuksena huomio, että takaa ei tule kabiiniin enää niin paljon möykkää kuin ennen...
ehkä selityksenä se, että takarenkaat ovat nyt huomattavasti syvemmällä poteroissaan.
Liitteet
Mito kulmat mintissä.jpg
Mito kulmat mintissä.jpg (156.75 KiB) Katsottu 8006 kertaa
Viimeksi muokannut silverine, 11 Touko 2022, 17:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Minkä sarjan laitoit? Erinoimaisen hyvä näköinen "stanssi"!!!
932 937 955 955

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

KW:n Variante 1:sen. Samassa setissä tuli myös delete kit. Ennen kulmien säätöä olin
vielä siinä uskossa, että Variante 2sen säädettävälle iskarien ulosjoustolle olisi sittenkin
ollut tarvetta, mutta nyt kun kulmat on iskussa, meininki rauhoittui siltäkin osin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Poistin tuplan
Viimeksi muokannut juri, 11 Touko 2022, 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
932 937 955 955

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Pitää tsekata tuo. Ekaan MiToon laitoin Eibachin jouset, perä oli hyvä, mutta keula tippui liikaa. Nyt tähän toiseen pitäisi laittaa joku sarja, mutta en tiedä vielä mikä.

Ajattelin että dieselin Eibacheissa olisi sen verran kantavampi etujousi että se pitäisi nokan vähän ylempänä...
932 937 955 955

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

^ Keula on nyt säätöalueen puolen välin tienoilla, perä säätöalueen laidalla niin,
että perää saa halutessaan sentin ylemmäksi, jos olisi tarvis.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Arvaan että vastaus on ei,mutta onkohan joku hommannut MiToonsa tällaista:

https://audiotechdirect.com/pba-ar8730s ... 2008-2019/
932 937 955 955

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

... Ja itse itselleni vastaten, on. Minä. Tilasin suoraan täältä: https://www.erisin.com/products/erisin- ... romeo-mito
Saas nähdä kuinka äijän käy. 270 euroa saksan varastolta lähetettynä.
932 937 955 955

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

^ Heitä raporttia kun saat ruuvattua paikoilleen. Teoriassa ihan mielenkiintoinen kampe, hän.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Tottakai, syteen tai saveen 🤣

Alle 270:n ei kyllä saa mitään multimeediolaitetta joka sopisi heittämällä MiToon. Tälle ainakin luvataan että on ilman adaptereita 100% toumivuus. Blue&Me voi vaatia poiskoodauksen.
932 937 955 955

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Noniin. Se kesti sitten kuukauden ja 1000 kilometriä se auto. Tänään autopesusta palatessa turbo puhalsi öljyt pihalle. Voi vitun saatanan vittu.

Katsotaanpa miten asia lähtee ratkeamaan autokaupan kanssa. Voi perse. Saatana.
932 937 955 955

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

juri kirjoitti:
29 Touko 2022, 23:03
Noniin. Se kesti sitten kuukauden ja 1000 kilometriä se auto. Tänään autopesusta palatessa turbo puhalsi öljyt pihalle. Voi vitun saatanan vittu.

Katsotaanpa miten asia lähtee ratkeamaan autokaupan kanssa. Voi perse. Saatana.
Voi perkule. Mitä tuli omaani katseltua, niin turbon vaihto ei pitäisi olla kyllä ihan mahdoton jumppa. Mulla mielessä tunkea toi apartti punton turbo sisään jos ja kun joskus ehkä voisi löytyä(tuskin) jotain ylimääräistä aikaa ja energiaa. :mrgreen:

Tietääkös kukaan onko aparttipuntossa samat vai eri suuttimet kuin 120hp mallissa? Ja jos ei, niin mistähän löytäisi tuollaiset isommat suuttimet helposti..

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Näin jälkikäteen ajatellen merkit olivat ilmassa jo koeajolla, moottori oli vähän laiskan oloinen liikkeelle lähtiessä, mutta kun edellinen MiTo oli QV, ajattelin että tämä 135 nyt vaan on tällainen. Laakeri oli selvästi jo poissa pelissä tuolloin ja turbon kierrosherkkyys mennyttä, jännä vaan kun mitään poikkeavaa ääntämistä ei ollut...

Noin 650 euroa tuosta jää itselle kuitattavaksi.
932 937 955 955

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Jahas, menee mielenkiintoiseksi. Myyjä soitti, ja kertoi että autoa on nyt purettu, ja ahtimen on todettu olevan kunnossa, välijäähdytin menee vaihtoon, mikä nyt oli itselleni selvää alusta alkaen kun sieltä on vuotanut öljyä pihalle.

Tyynnyttelin intoa toteamalla että kyllähän se öljyn lähde pitää selvittää ennen kuin homman voi todeta olevan kunnossa, pelkkä välijäähyn vaihtaminen ei riitä...

Onkos täällä kellään hyviä, tai vaikka ihan huonojakin arvauksia siitä mikähän voi ajaa öljyä imusarjaan siten että se päätyy välijäähdyttimeen...

Henk. koht. rupean varautumaan kaupan purkuun.
932 937 955 955

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja mutt »

Jossain määrin öljyä tulee aina huohotuksesta kaasumaisessa tai sumun muodossa, joka sitten voisi juurikin välijäähdyttimeen tiivistyä. En osaa sanoa, voisiko tässä tapauksessa olla siitä kyse. Muutenhan ei taida juuri muuta lähdettä olla, kuin itse turbo.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Näin vähän itsekin ajattelin. Tilanne on vaan se, että moottorista on kuukauden aikana (n. 1000km) hävinnyt litran verran öljyä, joka nyt sitten näkyy tuolla välijäähyn alkupäässä. Välijäähyn loppupäädyssä on myös öljytuhrua, mutta se on jo vähän vanhemman näköistä.

Öljyvuoto on siis intensiivistä, on se sitten missä tahansa.
932 937 955 955

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Oiskohan joku tehnyt vähän tee-se-itse remonttia huohottimeen ja kasannut sen PCV-venttiilin väärin. Silloinhan siellä on ylipainetta moottorissa ja tuollainen 1l/1000km katoaa helpostikin.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Hmmm... Hyvä vinkki, pitää katsoa. Auto on nyt taas ajossa, ja Erisinin 2din android-soitin odottaa postissa.

Siitä sitten seuraavat murheet 😂
932 937 955 955

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Tsekkasinpa tänään missä kunnossa multiair suodatin on... Oli hyvässä kunnossa (helpotuksen huokaus). Suhuttelin bräkleenillä ja ruuvasin takaisin. Uuden laitan sitten seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.
C.jpg
C.jpg (43.56 KiB) Katsottu 7266 kertaa
932 937 955 955

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Tämmöiset saapui tänään:

https://www.amazon.it/gp/aw/d/B01M1IJ7F ... asin_title

Laatu vaikuttaa asialliselta, ja hinta ei päätä huimannut. Olen varsin tyytyväinen 😊
932 937 955 955

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

MiTon jakohihnan vaihtoväli on Suomen ohjeilla 4 vuotta/120 000 km, mutta pikaisen googlauksen perusteella aika monessa vähänkin etelämpänä Euroopassa sijaitsevassa maassa aikaväli on 5 vuotta. Mahtaiskohan tuo olla ihan ok Suomessakin, jos auto on äärimmäisen vähällä käytöllä? :roll:

Kunhan nyt vain mietin, kun oma MiTo QV on parhaillaankin jo toista kuukautta seisonnassa, kun ei tällä hetkellä tarvetta kakkosautolle ole. Toki oishan tuossa taas pari muuta pientä korjattavaa tuttua vikaa (takaluukun mikrokytkin rikki + johtosarjassa häikkää, kun virtojen päälle laitto käynnistää takalasinpyyhkijän), mutta kun öljynvaihdot sun muut pienet perushuollot tuli hoidettua viime syksynä, voisi antaa tämän vuoden osalta vaan olla.

Edellinen jakohihnanvaihto on siis tehty MiToon kesällä 2018, ja sen jälkeen sillä on ajettu vain 20 000 kilometriä.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Bird kirjoitti:
02 Heinä 2022, 01:06
MiTon jakohihnan vaihtoväli on Suomen ohjeilla 4 vuotta/120 000 km, mutta pikaisen googlauksen perusteella aika monessa vähänkin etelämpänä Euroopassa sijaitsevassa maassa aikaväli on 5 vuotta. Mahtaiskohan tuo olla ihan ok Suomessakin, jos auto on äärimmäisen vähällä käytöllä? :roll:

Kunhan nyt vain mietin, kun oma MiTo QV on parhaillaankin jo toista kuukautta seisonnassa, kun ei tällä hetkellä tarvetta kakkosautolle ole. Toki oishan tuossa taas pari muuta pientä korjattavaa tuttua vikaa (takaluukun mikrokytkin rikki + johtosarjassa häikkää, kun virtojen päälle laitto käynnistää takalasinpyyhkijän), mutta kun öljynvaihdot sun muut pienet perushuollot tuli hoidettua viime syksynä, voisi antaa tämän vuoden osalta vaan olla.

Edellinen jakohihnanvaihto on siis tehty MiToon kesällä 2018, ja sen jälkeen sillä on ajettu vain 20 000 kilometriä.
Eikös se Suomen ohje 1.4 MultiAirille ole 60 tkm? Ainakin Giuliettassa käytin tätä väliä. Tietysti manuaalissa lukee yhtä ja maahantuoja sanoo toista.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Giulietallakin 120 tkm/4 vuotta normaalisti, mutta pölyisessä ilmastossa 60 tkm.
Tarpeetonta erikseen selittää, että nastapöly tekee ilmastostamme pölyisän, kun tämä on muutenkin päivänselvää.

Maahantuojan ohjeet tosiaan vaihtuu vähintään yhtä usein kuin maahantuojatkin.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

"Suattaapi olla että kestee, vuan suattaapi olla että ei"

Taitaa siellä olla myös "kylmä ilmasto" neljän vuoden vaihtovälin laukaisevana tekijänä.

Taitaa olla n. 450 euron homma, jos osaa itse, osat n. 150€
932 937 955 955

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Apropoo, vaihdoin tänään autoon raitisilmasuodattimen. Pardon my frech mutta v!ttu mikä homma!!!
932 937 955 955

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Ja tänään olin riittävän pitkästynyt purkaakseni PCV -systeemin, ihan vaan nähdäkseni kuinka törkyinen se on.

Pettymys, ei ollut juuri lainkaan törkyinen.
932 937 955 955

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

juri kirjoitti:
12 Kesä 2022, 15:41
Tsekkasinpa tänään missä kunnossa multiair suodatin on... Oli hyvässä kunnossa (helpotuksen huokaus). Suhuttelin bräkleenillä ja ruuvasin takaisin. Uuden laitan sitten seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.
C.jpg
Mistä kohtaa tarkalleen tuo multiair suodatin löytyy ja mistä saa uusia? Olisi hyvä vaihtaa itsekkin tuo.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Joggeri kirjoitti:
31 Heinä 2022, 08:17
Mistä kohtaa tarkalleen tuo multiair suodatin löytyy ja mistä saa uusia? Olisi hyvä vaihtaa itsekkin tuo.
Repsikan puolella, sylinterikannen alatakakulmassa. Jakohihnan suojakotelon yläosa pitää irrottaa että pääsee käsiksi, suodattimen irrottamiseen tarvitsee ison kuusiokoloavaimen. Kannattaa laittaa jotain suojausta ettei kolosta valuva öljy tuhri jakohihnaa. Öljyä ei tule paljoa (ainakaan jos moottori on ollut yön yli ajamatta), mutta kuitenkin:
20220731_104044.jpg
20220731_104044.jpg (84.13 KiB) Katsottu 6636 kertaa
Uuden taitaa joutua tilaamaan interneetsistä, toki suomalaisilta merkkikorjaamoiltakin voi kysellö, mutta veikkaan että on suolaisen hintaisia. Maailmalla n. 50€ +postikulut.
932 937 955 955

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Olikos tuossa vielä se, että se pitää laittaa samassa asennossa kiinni lukitteen kanssa, eikä vaan "tiukalle" kun voi mennä eri asentoon?

Muistan tuollaista jostain lukeneeni tai kuulleeni.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Laitoin ensin samaan asentoon, mutta oli ihan "sormitiukka" silloin. Ohjeellinen momentti on 27Nm, mutta niin tiukalle en uskaltanut vääntää kun rupesi menemään aika syvään.

Olisiko tiukkuus ollut lopulta n. 20Nm, ja tökkeli meni tuolloin n. 2 milliä reiän "sisään".

Tietty minä laitoin saman vanhan suodattimen takaisin, joten se sininen töhkä oli irrottaessa hieman kulahtanut, veikkaan että siksi asentui syvempään.
932 937 955 955

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

juri kirjoitti:
10 Kesä 2022, 00:30
Hmmm... Hyvä vinkki, pitää katsoa. Auto on nyt taas ajossa, ja Erisinin 2din android-soitin odottaa postissa.

Siitä sitten seuraavat murheet 😂
Öh tuota nyt tälleen melkein puolen vuoden jälkeen sain sitten tuon asennettua...

Alustavasti olen hyvinkin tyytyväinen, vähän on vielä askaretta kun pitään katsoa miten Android Auton ja Carplayn saa pelittämään, ja peruutuskamerakin pitäisi ruuvata paikoilleen...

Ainoat moitteet tulevat siitä että ihan suoraan boksista ei rattinapit toimineet, mutta alfaforum.com tarjosi avut tuohon, ja paneelin sävy ei ihan mätsää muuhun muoviosaan, mutta muuten istuvuus paikoilleen on ihan priimaa.

Radio kuuluu vähän huonosti, mutta niinpä se taitaa kaikissa näissä edullisissa (260€) olla. Edit: hain motonetistä adapterin 47-1410 jossa on virransyöttö antennille ja sopivasti oikeat liittimet molemmissa päissä. Nyt kuuluu radio kuin orkkiksessa soittimessa.

Yllärinä härvelin navi puhuu suomea 😳

Linkki kauppaan, tuolta kun hakee "mito" niin tulee vaihtoehtoja. Itselläni nyt tuo 8730 versio:
https://www.erisin.com/?DIST=Q0FAHVg%3D
(linkin kautta rekisteröitymällä pitäisi saada joku kuponki, myös minä saan jonkun kupongin, ehkä)

Edit: asennukseen meni siis kaikkinensa tunti, ei puolta vuotta 😂
932 937 955 955

Avatar
mipo
Viestit: 794
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja mipo »

Olen hiukan katsellut noita 155heppasia bensa mitoja.
Mikäs on foorumin tuomio Mitojen laadukkuudesta ja kestävyydestä?

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Ne mitä itsellä on ollut, eli QV ja nyt tämä 135, niin eipä ne tilastollisesti kai sen huonompia ole kuin muutkaan. Tästä 135:sta tosiaan päsähti heti oston jälkeen välijäähy, jälkikäteen diagnoosiksi paljastui omissa ronkinnoissani se, että ahtopaineen säätimen alipaineletku oli halki.

Tuosta nyt voi ainakin sen johtopäätöksen vetää että kone kestää enemmän kuin välijäähdytin :-D

Mutta tosissaan: Tutkittavia paikkoja ovat:

- Viheltääkö vaihdelaatikko, nykiikö vaihdekeppi millään vaihteella enemmän kuin sentin verran kun vetoa vaihtelee -> vaihdelaatikko sökö
- onko etulokari ruostunut puhki pyöräkaaren takareunasta
- onko takapönttö vielä tallella vai jo puhki (ensin sulaa ulkokuori, jonka jälkeen voi näyttää hurjalta mutta ei se silloin vielä vuoda)
- etukaiuttimet ei meinaa pysyä hengissä (mulla molemmissa MiToissa kuolivat)
- maalipintaan saattaa tulla ihan random paikkoihin ruostekupia, vaikka muuten olisi "mintti"

Jos jostain syystä katsot multiairejakin, niin sitten:
- Tyhjäkäynti kylmänä ja kuumana: käykö tasaisesti ja pitääkö aaltoilevaa kovaa raksutusta -> MultiAir yksikkö sökö
932 937 955 955

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

Aquatica kirjoitti:
31 Heinä 2022, 15:01
^
Olikos tuossa vielä se, että se pitää laittaa samassa asennossa kiinni lukitteen kanssa, eikä vaan "tiukalle" kun voi mennä eri asentoon?

Muistan tuollaista jostain lukeneeni tai kuulleeni.
Lohko halkeaa jos vedät niin kiinni kuin menee. Näin ymmärsin. Eli malttia kiristyksen kanssa.

sebustian
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Huhti 2023, 00:36

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sebustian »

Ostin etämyynnillä kamuxilta 2010 Miton. Kyseisessä yksilössä on m32 vaihdelaatikko.

Tässä videota vaihdekepistä
https://streamable.com/9ufulq

Vaihdekeppi tekee videolla näkyvää liikettä 5. Vaihteen ollessa silmässä. Vauhtia oli 60-80.

Keppi liikkuu myös 1. Ja 5. Vaihteen ollessa silmässä paikoillaan ollessa.

Vaihdelaatikko ei kuitenkaan viheltänyt tai rahissut. Pienessä vauhdissa 1. Vaihteella kuului jotain rapinaa, mutta en tiedä kuvittelinko vain. Kutonen tai muut vaihteet silmässä ei kuulunut mitään tavatonta.

Kamuxin epäily on, että vika on moottorin taaimmaisessa tukikumissa. Sen vaihdon lupasivat hoitaa ja jos vika ei korjaannu niin sovittiin, että palautan auton.

Mulla vähän sellainen kutina, että auton voisi palauttaa suoraan. Mitäs mieltä muut ovat?
Viimeksi muokannut sebustian, 06 Huhti 2023, 00:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

^Vastaavia videoita katselin joskus 2010, kun päädyin MA 135:een QV:n sijaan.

Itse lähtisin palauttamaan suoraan. Kai toi vaihdekeppi voi muistakin syistä liikkua, mutta en jaksanut lähteä tuolloin yhtään kikkailemaan minkään tunnetun valmistusvian kanssa.

https://youtu.be/Kezlqk9k_Is

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itsellä oli MiTo.

Sama juttu, toki mulla teki useammalla vaihteella. Päätylaakereiden vaihdolla fiksaantui. En muista ääniä hirveesti kuulleeni, mutta joo.
Päätylaakerit tuohon on suht iisi vaihtaa, mut tosiaan tuon perusteella väitän laakereiden olevan kaputt.

sebustian
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Huhti 2023, 00:36

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sebustian »

sanctus kirjoitti:
04 Huhti 2023, 20:04
^Vastaavia videoita katselin joskus 2010, kun päädyin MA 135:een QV:n sijaan.

Itse lähtisin palauttamaan suoraan. Kai toi vaihdekeppi voi muistakin syistä liikkua, mutta en jaksanut lähteä tuolloin yhtään kikkailemaan minkään tunnetun valmistusvian kanssa.

https://youtu.be/Kezlqk9k_Is
Ongelmahan tässä on se, että oon kerennyt tässä päivän aikana tykästymään autoon :D mutta kai pitää odottaa, että tulee uusi yksilö vastaan.


Aquatica kirjoitti:
04 Huhti 2023, 20:39
Itsellä oli MiTo.

Sama juttu, toki mulla teki useammalla vaihteella. Päätylaakereiden vaihdolla fiksaantui. En muista ääniä hirveesti kuulleeni, mutta joo.
Päätylaakerit tuohon on suht iisi vaihtaa, mut tosiaan tuon perusteella väitän laakereiden olevan kaputt.
Mulla tekee myös 1 vaihteella, kun lähtee liikkeelle. Vauhdissa 1:llä ei juurikaan liiku. Muilla vaihteilla pysyy paikoillaan. Katsoin youtubesta jonkun tietävältä vaikuttavan kaverin videon, missä kommenteissa joku kertoi kepin liikkuvan 5. Vaihteella, mutta ei 6. Siihen videon tekijä kommentoi, että kyseessä voi olla moottorin tuki.

Muistatko paljon maksoi päätylaakereiden vaihto?

Saa nähdä mitä tapahtuu. Hauska vehjehän tuo on.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

sebustian kirjoitti:
04 Huhti 2023, 23:06
Muistatko paljon maksoi päätylaakereiden vaihto?
Liike maksoi, joten en tiedä.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Video ei näy, mutta jos laakeri on paskana, niin kyllä siitä ääntä kuuluisi.
932 937 955 955

sebustian
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Huhti 2023, 00:36

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sebustian »

juri kirjoitti:
05 Huhti 2023, 18:27
Video ei näy, mutta jos laakeri on paskana, niin kyllä siitä ääntä kuuluisi.
https://streamable.com/9ufulq

Tämän pitäisi toimia. Muokkasin saman linkin alkuperäiseen viestiin.

Ajaessa kyllä kuului sellaista jatkuvaa rätinää 20-50km/h vauhdissa kuluneella asfaltilla, mutta oon 99,9% varma, että kyseessä on joku muoviosa kojelaudassa, koska ääni vaihteli nopeuden ja tienpinnan mukaan ja vaihteella ei ollut vaikutusta asiaan.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Nyt pelitti.

Tsekkaisin ensimmäisenä moottorin ja vaihteiston tukikumit. Tuollaisen välyksen vaihteistossa pitäisi kyllä olla jo kuultavissakin laakerin ääntämisenä.
932 937 955 955

sebustian
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Huhti 2023, 00:36

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sebustian »

juri kirjoitti:
07 Huhti 2023, 11:53
Nyt pelitti.

Tsekkaisin ensimmäisenä moottorin ja vaihteiston tukikumit. Tuollaisen välyksen vaihteistossa pitäisi kyllä olla jo kuultavissakin laakerin ääntämisenä.
Vein auton autoliikkeen osoittamaan paikkaan huoltoon keskiviikkona. Sieltä sanottiin, että ei ole tavarantoimittajalla varastossa tukikumia. Eilen ilmoittivat kuitenkin, että auto valmiina haettavaksi.

Vaihdekeppi heilui edelleen. En tiedä tekivätkö he autolle mitään. Konepellin avaajan olivat rikkoneet, eli ainakin yritystä oli, mutta kilsoja ei ollut tullut mittariin yhtään.

Auto palautettu liikkeeseen ja katselen muita vaihtoehtoja. Häiritsi tuossa hommassa se, että myyjä ei ollut halukas tutkimaan onko vaihteistossa vikaa.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Oikea valinta 👍
932 937 955 955

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Khyl.

Vähän itelle jää tälläsissä harmittamaan, että lopulta sen auton ostaa joku joka ei osaa täältä tai vastaavasta tietolähteestä kysellä ja udella eikä tunnistaa askivikaa ja askin lauettua manaa Alfat paskoiksi, vannoo pysyvänsä niistä irti loppuikänsä ja palaa iloisesti lisäämään öljyä volkkariin samalla, kun tarkistaa polttoaineen pinnankorkeuden.

Mutta ei tuosta kannata ressiä kantaa, ei näitä vikoja kannata omalle kontolleen ottaa kuitenkaan. Etsi hyvä yksilö, aja ja nauti kilometreistä 8)
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

^ tähän palstaan liittyy oma MiTo-tarina kun liityin tänne ennen omani ostoa. Kyselin tyyppivikoja jne. Kävin ennen QVn ostoa koeajamassa 155 t-jettiä (oikeastaan useampaa) ja yksi melkein teki mieli ostaa kunnes venkslasin ohjaustehostinvian päälle siihen autoliikkeen pihassa sitä palauttaessani koeajoata. Oli siis huutokauppa-auto, joten itselle se olisi jäänyt korjattavaksi.

Mikä lie tämän omani tarina, näin sen vilaukselta myynnissä. Sitten katosi pariksi kuukaudeksi ja tuli uudelleen myyntiin tupakanhajuisena ja hinta oli tippunut ”hae pois” tasolle. Kuitenkin täysi huoltohistoria asiasta jotakin ymmärtäviltä huoltoliikkeiltä ja ison osan kilometreistään viettänyt pohjoisemmassa.

Kun viime keväänä sain tupakanhajut pois ja nahkapenkit kunnon mehiläisvahaan nyt tänään ulkokuorta pestessä kesän ajoja varten oli mukava mennä sisälle autoon kun se tuoksuu kuin italialainen nahkakauppa.

Mutta minulla ei koskaan ole ollut illuusioita siitä etteikö tuosta joku paikka voisi levitä. Sanoin jo ostaessa, että tuo on niin kaunis, että on se kaunis pihassa seistessäkin jos joku menee pieleen. Ei ole kyllä mennyt. Kakkosvaihde joskus ei halua mennä päälle nätisti ja oikea takakulma piti ääntä joka korjaantui laakerin vaihtamalla (katsastusmiehen mieliksi).

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

Sain lopulta vapautettua MiTon ajoon.

Autossa oli joku uusi juttu, jota en muista aiemmin nähneeni. Onko tuttu? Ajotietokoneen ruudussa on se kohta mihin ne vaihteenvaihtoilmoitukset tulevat. Siinä paloi matka-ajossa oranssi ympyrä jossa oli kummallakin puolella kolme juttua. Merkitseekö se jotakin hienoa ja eksoottista?

Katosi loppumatkasta.

Edit: olisiko brake pad wear indicator. Siis jarrut takana taisivat vähän laahata alussa. Se tosiaan sammui itsestään sitten.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Laahaavat takajarrut ovat MiTon ominaisuus 8)
932 937 955 955

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

Takajarrut lopettivat laahaamisen. Laahasivat kätevästi sen verran, että levyt muuttuivat kiiltäväksi

Kuskin puolen lyhy valo on palanut. Rupesin vaihtamaan ja totesin ettei se ole edes kunnoll paikallaan. En mitenkään keksinyt miten sen saisi tiukalle. Tutkin peilin kanssa eikä apua. Purin sitten matkustajan puolen ja totesin siellä kannassa olevan metalllisen osan joka on taiteltu toimimaan jousena. Mistähän moisen löytäisin. Hajottamolta?

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

Korjasin väliaikaisesti (lopullisesti) laittamalla useamman kerroksen joustavaa paksua kaksipuolista teippiä samaan kohtaan antamaan painetta ja lamppu kiristyi auttavasti.

Olenkin miettinyt kun joskus tuntuu, että kuskin valo osoittaa eri tavalla eri kerroilla kun ajan seinään kiinni. Kai se näyttää jo valo heiluu kannassa.

Vastaa Viestiin